Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За заварките и заварчиците...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: За заварките и заварчиците...

    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
    Защо според вас с 250 А Струна правя по грозни шевове (заваръчни шевове) от колкото с инверторна машина ? Вчера заварявах един компресор дето смятах че ще разлея шева като с машинен робот(автоматизирана заваръчна машина),не че не стана и няма да държи,даже проверка с нафтата от първия път за херметичност беше положителна,даже и втори ден работи вече ама на външен вид не ми хареса,аз си го обяснявам с това че на струната степените са механични и на порции,а на инвертора е тример и си го регулирам плавно по време на заваряването.
    Братле с нафта или течна газ само шлайфани клапани и легла на глави. С бутилката работата може да цъфне.

    Коментар


    • #77
      От: За заварките и заварчиците...

      колега не е "неръждавейка" а хромникел

      Коментар


      • #78
        От: За заварките и заварчиците...

        Тишо, не си прав.
        Нали си виждал проба с пенетранти? Едни червени и бели спрейове. Пръскат с червения, и ако има пукнатина-боята навлиза в нея. След това обърсват, и пръскат с белия. Ако има пукнатина-червената боя излиза, и мястото с дефект става розово.
        Е-същата проба е и с нафтата. Само, че в оригиналния си вариант-измислено е в България доколкото знам. Първо се маже с нафта, после се маца с варно мляко. Там където има дефект става мазно.
        Използва се свойството на нафтата да прониква и в най-тесни процепи. А газта(керосин) е още по-проникваща.

        По отношение на шевовете-външния вид разбира се, че има значение. Най-малкото придава търговски вид на изделието. Създава също добро име на производителя(по дрехите посрещат...). Но иначе за здравината на шева няма никакво значение как изглежда. Важното е да са спазени изискванията по технологията. Защото може на снимка даден шев да не показва дефекти, но ако например по технология е трябвало да се загрее материала, а това е отсвирено-в изделието ще има доста напрежения които са породени от неравномерното разширение(по-скоро свиване) при изстиване на шевовете.
        И куп други неща, те инжинерите по заваряване не учат по 5 години за празни работи...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #79
          От: За заварките и заварчиците...

          Коле и да не съм прав, поне съм наплашен, ама страх лозе пази щото съм бил свидетел на заводска цъфнала бутилка от компресор. Още си я пазя на село за спомен. Но то е 1 на 1000, а на колко може да е в гаража с струна?

          Коментар


          • #80
            От: За заварките и заварчиците...

            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
            Защо според вас с 250 А Струна правя по грозни шевове (заваръчни шевове) от колкото с инверторна машина ?
            Не е само от степените - те степените са на стъпки, ама телоподаването не е, така че можеш да постигнеш перфектната настройка и на трансформаторна машина. Ако им закачиш по един осцилоскоп много бързо ще разбереш защо се получава така, особено ако говорим за мнофазна машина. А може да са и посвършили и кондензаторите.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #81
              От: За заварките и заварчиците...

              Виждал съм цъфнала бутилка за въглероден двуокис. Стената и не е повече от 3 мм. Двуокиса се пълни на 60-70 бара. Вярно бутилката е без шевове, но това показва каква дебелина на материала държи на такова налягане. Искам да кажа-масово се произвеждат такива бутилки, тази цъфналата е изключение.
              Та колегата не е вчерашен, и надали не знае как да завари съд под налягане. А тази бутилка няма да е натоварена до 60 бара, най-много на 6-7, даже, ако компресора е за домашно ползване надали ще надхвърли 5. С презастраховане, че пресостата може да не сработи, и бутало-цилиндровата група е без износване-да направи 9-10. Налягане на което ще издържи и не чак дотам качествен шев. Е, с течение на времето, и много цикли "надуване-изпускане", ако шевовете не са проварени има риск, но надали случая е такъв.
              Ако искаш мога да снимам шевовете на газовата бутилка на астрата. Няма такъв грозен шев, вярвай. Колата е при мен от 7 години, уредбата е слагана преди още една. Кара се почти всеки ден, навъртени са над 100 000 км, на газ. Смятай колко цикъла на "надуване-изпускане" са минали, а няма никакъв проблем с шевовете.

              От друга страна в едната фирма за бойлери в която работих, от налягането за изпробване за течове един бойлер от 1000 литра гръмна. Ако имаше човек на пътя на вълната със сигурност щеше да е мъртъв. Жив късмет за колегата който работи на този пост. А шевовете са уж качествени. В случая не е спазена технологията, заради производителността.

              Но ако заварчика има опит с такива съдове, и знае какво прави-гаражното заваряване не отстъпва по нищо на цеховото.
              А "Струна" са първия български производител на МИГ-МАГ машини. Не е като да не знаят да ги произвеждат. Нека да не започваме спор за различните марки и качествата им, искам да кажа, че машината и типът и нямат голямо значение за добрия космонавт. На когото ракетата не му е крива
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #82
                От: За заварките и заварчиците...

                Фриско гледам е упорито момче и ще намери отговор на въпросите си и в частен разговор .
                Най-полезна информация се придобива в частен разговор със стар майстор. Аз му казвам "на маса". Във форумите няма да научи нищо (сами виждате, че само се спори). До скоро заваряването беше занаят, сега всеки втори има претенции, че може и знае (виновен е Гуглето). Имам лични виждания по въпроса. Наблягам на инфо, което не е писано (поне в БГ) и бих помагал с мойте знания. Който ги оценява....оценява, който не... ще ги разбере и оцени по-късно във времето. Бях истински пионер в тая сфера и много съм се ровчил в главите на майсторите. Интересувал съм се от какво ли не за това заваряване. Уелдъра е научил нещо си и не приема никаква друга концепция по въпроса, щото не иска (не знае). Е негов проблем си е, но ме дразни, щото твърди, че заблуждавам участниците с мойте "свободни съчинения". Е в България добрите специалисти се броят на пръсти (аз не съм от тях) и тяхното познание ще отиде в небитието, защото има такива дето налагат своето НЕЗНАНИЕ за чиста монета и табу. Понеже познавам (повечето лично) всички можещи заварчици и технолози в БГ няма да допусна някой си, да омаловажи рутината на тия хора, щото е изкарал седмичен курс и са му дали тапия за заварчик. Сори, но не се виня ни най-малко за писанията си относно спора с Уелдъра, просто не виждам проблем. Много интересни неща има в тоя занаят практични и теоретични, но не са за всеки.

                Уелдър нямам никакви лоши чувства към теб, само бъди толерантен и ме поправяй само когато наистина съм сгафил или нещо не си разбрал от "свободните ми съчинения". Не съм котка и падам на гръб..........от мене няма да чуеш нищо, което не съм проверил или изпитал. Вервай ми (ако искаш де).

                Коментар


                • #83
                  От: За заварките и заварчиците...

                  Разбира се че ще търся информация и то не само със майстори, но и при възможност и с инжинери и технолози.Но за момента са ми необходими най вече навици, та ежедневно се старая да ги градя.
                  Що се отнася до въпроса на колегата-от моя опит със "Струна", мога да кажа ласкави неща за тези машини.

                  Коментар


                  • #84
                    От: За заварките и заварчиците...

                    Не омазнявайте съдове, които ще работят под налягане в газова среда в последствие. Съдове под налягане (балони) не се заваряват на един шеф (за битови заварки с битови апарати говоря), а подозирам, че на МИГ/МАГ се прави точно така. Не, че не става, ама има не малка доза риск. Контрола не се прави с пенетран, нафта или газ и се тества под налягане с течност, а не с въздух.

                    Коментар


                    • #85
                      От: За заварките и заварчиците...

                      Разбира се че ще търся информация и то не само със майстори, но и при възможност и с инжинери и технолози.
                      Точно така, браво. Истинското школо е практиката.........И учителя също.

                      Коментар


                      • #86
                        От: За заварките и заварчиците...

                        Уелдъра ,Дракона или там като му казвате е трън в очите на доста от колегите в този раздел ,затова вече ще е активен сеирджия и жадно ще поема знания умения от специалистите и капацитетите в областта на заваряването!
                        https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                        https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                        Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                        Коментар


                        • #87
                          От: За заварките и заварчиците...

                          Първоначално публикуван от gogo77 Преглед на мнение
                          Контрола не се прави с пенетран, нафта или газ и се тества под налягане с течност, а не с въздух.
                          Течност се използва заради малкия риск от увреждане на хората, ако съда "гръмне". То всъщност не гърми, просто започва да цвърчи вода, което не е никаква опасност. Виж, при проба с въздух риска е много по-голям. Това заради количеството на вкарана енергия за "надуване" до някакво налягане с въздух, и многократно по-малката такава при хидравлична проба.
                          Иначе въздухът прониква много по-лесно през микроскопични дефекти отколкото и най-проникващата течност. Разлика в плътностите.
                          Освен това при проба за якост(различна от тази за херметичност) с вода се постигат много по-лесно налягания от рода на 20-30 бара. И пак ефекта при разрушаване на съда е много по-слаб. По един начин се отваря съд с вода, по друг надут с въздух. В зависимост от обема вторият може и да събори сграда...
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #88
                            От: За заварките и заварчиците...

                            Иначе въздухът прониква много по-лесно през микроскопични дефекти отколкото и най-проникващата течност
                            Напротив. Колкото е по-плътно, толкова е по-проникващо (пенетрейшън )

                            Коментар


                            • #89
                              От: За заварките и заварчиците...

                              Първоначално публикуван от gogo77 Преглед на мнение
                              Напротив. Колкото е по-плътно, толкова е по-проникващо (пенетрейшън )
                              В този смисъл защо не се използва трансмисионно масло(то е много по-плътно) а такива които са "тънки"?
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • #90
                                От: За заварките и заварчиците...

                                Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                                Уелдъра ,Дракона или там като му казвате е трън в очите на доста от колегите в този раздел...
                                ...или поне така си е решил.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X