Обява

Свий
Няма добавени обяви.

релета от къде?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: релета от къде?

    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
    През 100к заряда на гейта се разсейва твърде бавно, а ако товара са само гейтове, може и да не се разсее изобщо. Ако няма външна схема, която да подава обратен (запушващ) потенциал, задължително резистор гейт-сорс. Пробвай с 5-10к, заспива.
    Да, това се получава. При ръчно подаване на запушващ потенциал заспива. Товара са само 3-те гейта с 3х100к гейт-сорс резистори.
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

    Коментар


    • #47
      До: релета от къде?

      Нещо, което току-що открих и което, ако и да е малко встрани от темата, може да се окаже важно:

      Различните серии на IRF9540N се държат по различен начин при статичен режим. Бях решил да доналепя една играчка днес, включвам и ... я изпуснах. Щото транзистора ми запари яко! След известно моткане и няколко проби установих следното: цялата партида, която съм купил последния път (разгеле, само 20 бройки) имат 5 (!) пъти по-високо съпротивление в отпушено състояние!

      За да съм сигурен, изрових онова същото реле за мигачи, за което бях споменал по-нагоре в темата, свалих транзистора и го вързах на същата постановка - държи се нормално (около 0.18R в отпушено състояние при 2.8А).

      Всички са със знак на International Rectifier, само дето "новите", при същите условия, не падат под 1R, а това си е зверска разлика! Корпуса изглежда твърде добре направен, за да е поредния руски ментак, направо съм в шах. Или съм попаднал на кофти партида, или е менте, или нещо пропускам. На всичко отгоре не отговарят и напреженията на отпушване!

      За всеки случай пробвах още няколко транзистора със сходни параметри на същата постановка - без проблем, всичко си цъка правилно.

      Пускам това съобщение като предупреждение, а утре пускам и поръчка за IRF4905.
      Леле, бесен съм, не ми е за парите, не са кой знае колко, обаче такова прецакване точно пък от IR не съм очаквал

      П.П. Горе подчертах, че пробите са при статичен режим, защото не съм си играл, а в момента нямам и желание, да ги проверявам на импулсен. На постановката транзисторите за вързани по най-елементарната схема с реактивен товар (един и същ) в дрейна, 5к сорс-гейт и 10V сорс-гейт, 12.5V общо захранване (имитация на автомобилен акумулатор). Специално проверявах да не се самовъзбужда нещо от някъде, няма.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #48
        До: релета от къде?

        Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
        Полевите тестове показаха няколко проблема.

        1. Вграденият в IRF4905 диод между drain и source гори доста лесно. В една от прекъснавите вериги излезе, че има реле на пук на заводската схема;
        Може ли да дадеш малко подробности, че ме заинтригува. Релето какво прекъсва и какво би трябвало да прави за да гори диода?
        Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
        2. Поставените резистори по 100к между gate и source идват големи. Единственият товар на IRF610 се явяват 3 транзистора по 100к. Не се запушва. С по-малко съпротивление работи нормално...
        Ако трите транзистора IRF4905 се управляват едновремено: гейтовете (G) и сорсовете (S) на трите ги връзвате паралелно. G - S резистор 1к (само един). G - S ценер за 10 - 12V. Между гейтовете на IRF4905 и дрейна на IRF610 резистор 1к. Същото може да се приложи и в гейтовата верига на IRF610.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #49
          До: релета от къде?

          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Може ли да дадеш малко подробности, че ме заинтригува. Релето какво прекъсва и какво би трябвало да прави за да гори диода?
          Схемата е следната:
          Има едно реле за къси/дълги. Нормално отворен контакт е свързан към дълги, нормално затворен - къси. Общият извод е на земя. Свързано е директно с крушките.
          Ключът за светлините при включване на къси или дълги подава постоянно + към крушките. Така пали къси. При включване на дълги превключва релето.

          Идеята за управление - прекъсват се трите проводника, подаващи захранване на ключа за светлините. Не бях съобразил наличието на реле. Според мен при прекъсване на захрането релето "връща" обратно напрежене от самоиндукция. Мисля, че това проби защитния диод на транзистора, няма какво друго да е. Тестовете ги правихме при загасен двигател.

          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Ако трите транзистора IRF4905 се управляват едновремено: гейтовете (G) и сорсовете (S) на трите ги връзвате паралелно. G - S резистор 1к (само един). G - S ценер за 10 - 12V. Между гейтовете на IRF4905 и дрейна на IRF610 резистор 1к. Същото може да се приложи и в гейтовата верига на IRF610.
          Да, трите транзисотра се управляват заедно. Но не мога да свържа на къдо сорсовете, искам да прекъсвам 3 отделни вериги. За това сложих на всеки транзистор по един резистор 100к между G и S. Резултатът беше, че IRF610 не искаше да се запуши. Ще намаля резисотрите. Реално трите управлявани вериги се събират, но след предпазителите. Ако резисторът е един при изгаряне на този предпазител гейтовете увисват. А когато резисторите са три трябва да изгорят и трите предпазителя за да увиснат гейтовете, а тогава увисват и сорсовете.


          Утре ще начертая схемата в по-риличен вид, че в момента е надраскана на лист и ще я кача за да не говорим на изуст.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #50
            До: релета от къде?

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Трябва ми реле с поне 3 н/о контакта, 12В и 10 ампера
            ...
            От Т34. Колкото и да не ти се вярва.

            Коментар


            • #51
              До: релета от къде?

              Ето модифицираната схема. Добавени са ценери на 18V и серийни резистори на гейтовете.

              Обмислям дали да добавя по един диод на всеки изходен дрейн в обратна посока към земя (паралелно на товара).
              Прикачени файлове
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #52
                До: релета от къде?

                Нялкоко забележки:
                1. Увеличи резисторите 10 и 100 ома на поне 300+ ома. С тези нискоомни резистори, не даваш шанс на ценерите да свършат някаква работа. Ако се появи пик, те директно заминават.
                2. Раздели управлението на трите транзистора. Както е в момента, ако на някой от изходите има късо, транзистора окъси и изгори предпазителя, през G-S резистора ще отпушваш останалите транзистори. По-правилно ми се струва да има общ мощен предпазител на консуматорите и маломощни за всяка от светлините.

                В гейтовата верига на IRF610 може да сложиш някое скромно кондензаторче, примерно 100n.
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #53
                  До: релета от къде?

                  Струва ли ми се, или наистина усложнихте до безобразие един прост въпрос?

                  Коментар


                  • #54
                    До: релета от къде?

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Нялкоко забележки:
                    2. Раздели управлението на трите транзистора. Както е в момента, ако на някой от изходите има късо, транзистора окъси и изгори предпазителя, през G-S резистора ще отпушваш останалите транзистори. По-правилно ми се струва да има общ мощен предпазител на консуматорите и маломощни за всяка от светлините.
                    Умишлено съм го направил както е в момента, според мен дори да изгорят всички предпазители пак няма да се отпушват сами. Ако пробие транзистор обаче е ще се отпушат и останалите.
                    Аз не вярвам в чудеса!
                    Разчитам на тях!

                    Коментар


                    • #55
                      До: релета от къде?

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Струва ли ми се, или наистина усложнихте до безобразие един прост въпрос?
                      Струва ти се
                      Тепърва започваме да го усложняваме
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #56
                        До: релета от къде?

                        Това е кола бе, хора. Тук работят само простите неща и простите правила. Това да не ви е софтуер?

                        1 силова верига - 1 бушон - 1 реле. Управляване само по + или само по - за цялата инсталация.

                        Коментар


                        • #57
                          До: релета от къде?

                          Всяко решение си има предимства. Това, доста лесно би могло да се доработи за управление с ШИМ, примерно коефициента на запълване да се променя от 0 до 100% за 0.5 секунди, за подгряване на крушките. Със сигурност ще удължи значително живота им. Ако шимът се запълва до 50 - 60% може да се ползва и като дейлайт. Решението с ШИМ не е удачно за стопове - закъснение от 0.5 сек. е неприемливо.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #58
                            До: релета от къде?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Това е кола бе, хора. Тук работят само простите неща и простите правила. Това да не ви е софтуер?

                            1 силова верига - 1 бушон - 1 реле. Управляване само по + или само по - за цялата инсталация.
                            Да, но в случая японците са го решили къси и дълги да се управляват и по + и по -. Прекъсва им се + за да спират, а с - се превключва къси-дълги. Незнам защо е така. Отделно в момента на Търтей релето за къси-дълги е постоянно включено и изпива акумукатора за 2-3 дена... Това също остава необяснимо защо е.
                            Аз не вярвам в чудеса!
                            Разчитам на тях!

                            Коментар


                            • #59
                              До: релета от къде?

                              А не е ли по-просто ей така?
                              Стойностите са написани малко наизуст. Ключа ON е даден примерно, в реалната схема сигурно не изглежда точно така.

                              П.П. Релето ще го намериш що е сработило, няма как да са духове, я някоя жица стопена, я някое предишно ТНТМ.
                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от tef4o; 21-08-09, 15:12.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #60
                                До: релета от къде?

                                Веригите, които трябва да се управляват са независими. Ако бяха с общ източник и един транзистор щеше да свърши работа, но уви - разделени са и няма как да ги прекъсвам преди предпазители. Трябва съвсем да се преорава инсталацията.
                                Аз не вярвам в чудеса!
                                Разчитам на тях!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X