Обява

Свий
Няма добавени обяви.

релета от къде?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: релета от къде?

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Във Футурел има BTS432 и BTS621.
    Значи, ето го правилното решение за в кола, щом няма да се гонят големите тоци. По времето, когато мъдрех такива неща, нямаше нищо налично. Всичко с поръчка.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #32
      До: релета от къде?

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Дейташитовете са хубаво нещо. Още по-хубаво е когато се четат.
      IRF3205, стр. 2, най-отдолу, забележка 5:

      Та дотук бяхме със 110 ампера. Само му виж хилавите изводчета...

      Проблемът с усложненото управление остава. И т.н... Аз продължавам да съм подстрекател за тестове.
      Ицо, ама аз съм го тествал бе човек, затова го предлагам
      При грамтен монтаж си работи перфектно. Ясно е, че има и TOP3 корпуси, но са по-скъпи.

      А ако трябва да се сведе до минимум бъркането по инсталацията, най-евтиния вариант сякаш е с IRF9540N (P-Fet, 100V, 23A, 75A импулсно), в най-лошия случай с 2 в паралел, макар, че едва ли ще е нужно. И соло транзистор изпарява 10А предпазител при късо съединение, без да го усети. И цената му на дребно пак е около 1,60 лева.

      Всъщност на старата кола релето за мигачите си беше с 1 такъв, бачка си и до днес, 2 години вече. Вярно с радиатор е, но там е на 12V, тоест тока на аварийните е малко над 8А. А е само един, щото тъпото оригинално реле се скапа на пътя и го правих с каквото имах под ръка.
      На 24V и при 5-6A, проблема е никакъв.

      Има и други варианти, тук давам тези транзистори, щото са изпробвани и всичко работи как си требе
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #33
        До: релета от къде?

        Истината е че голям MOSFET ще изпари добре подбран предпазител. Принципно пукат лесно, ама когато има предпоставки за това. В случая с автомобилна инсталация, жиците са такива, че MOSFET-а няма да изпука преди транзистора, още повече че искам или не, съм го пробвал. И в двата случая изпука бушона.

        MOSFET-a може да се скапе от прегряване, големи тоци за достатъчно дълго време, пренапрежение за достатъчно дълго време (щото вътре си имат паразитен диод, действащ като ценер в обратна посока), и пренапрежение на гейта. Не е трудно да го предпазиш от пренапрежение дрейн-сорс или пренапрежение на гейта. И двете стават с прости външни ценер диоди, а някой MOSFET-и си имат и вътрешни на гейта. Остава защитата от прегряване и/или големи тоци, което не е невъзможно но вече не е толкова тривиално решение.

        Просто всичкото това, набутано в един корпус, е по-удобно за работа, и понякога разликата в цената се изплаща обратно с процеса на правене. Щом ги има и на склад - проблема е никакъв вече.

        Нещото, което аз съм замислил за мойте фарове - поради не добро разбирателство между баласта и крушката се случва ксенонките ми да не запалят от първия път. Трябва да ги изключа, и да пробвам след 3-5 секунди, когато вече в 99.9% от случаите си палят безпроблемно. Решил съм да си направя малко контролерче, което да следи консумацията и да прави това вместо мен. Такъв ключ ще ми е супер удобен. Става - едно 7805, един ключ, един PICльо, и няколко резистора и кондензатора, евентуално и малък драйверен транзистор.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          До: релета от къде?

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...MOSFET-a може да се скапе от прегряване, големи тоци за достатъчно дълго време, пренапрежение за достатъчно дълго време (щото вътре си имат паразитен диод, действащ като ценер в обратна посока), и пренапрежение на гейта. ...
          Имено. Прекалено голям ток за дълго време, така или иначе ще подпали инсталацията, без значение на релета или на транзистори.
          Пренапрежение за дълго време - ако не инсталацията, лампите със сигурност. Пренапрежението на гейта се лекува елементарно, та и това не е проблем.
          Ей сега отивам да си играя с един двигател на 24V, драйвера е тъкмо с такива транзистори, ако изникне нещо интересно, довечера ще споделя.

          Между другото, за да нямам ядове с неправилни предпазители (примерно юзера вместо 5А да сложи 20А, щото такъв имал), вътре в устройството си монтирам един скрит предпазител. Да речем ако номиналния е 5А, както е в случая, вътре в кутийката съм монтирал един 7.5А, до който обаче няма пряк достъп. На няколко пъти ме е спасявало, когато клиент вземе да ми се оправдава, че "ама ние нищо, а тя твоята електроника гръмна". Гръмна, ама друг път. Отварям кутията, сменям си предпазителя и готово. И веднага си признават, че сложили жичка, щото предпазителя не държал. Ми как да държи, като има късо по трасето?
          Това за елемнтарни схемки де. Иначе слагам и защита, но в случая едва ли се налага.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #35
            До: релета от къде?

            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
            Ицо, ама аз съм го тествал бе човек, затова го предлагам
            При грамтен монтаж си работи перфектно. Ясно е, че има и TOP3 корпуси, но са по-скъпи.
            Не бих го ползвал, освен ако ситуацията не е аварийна и трябва да се скърпи положението. На мнение съм, че постановката трябва да е без забележки теоретично, и тогава да се минава към практиката. Продължавам да съм привърженик на варианта с BTSххх.

            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
            А ако трябва да се сведе до минимум бъркането по инсталацията, най-евтиния вариант сякаш е с IRF9540N (P-Fet, 100V, 23A, 75A импулсно), в най-лошия случай с 2 в паралел, макар, че едва ли ще е нужно. И соло транзистор изпарява 10А предпазител при късо съединение, без да го усети. И цената му на дребно пак е около 1,60 лева...
            Като алтернатива на твоето предложение - IRF4905 - P-Ch, 55V, 74A, 200W 0.02R - цена 1.8лв. Няма да казвам в кой магазин ги имат на склад, че почвам да заприличвам на техен рекламен агент.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #36
              До: релета от къде?

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Не бих го ползвал, освен ако ситуацията не е аварийна и трябва да се скърпи положението. На мнение съм, че постановката трябва да е без забележки теоретично, и тогава да се минава към практиката. Продължавам да съм привърженик на варианта с BTSххх.


              Като алтернатива на твоето предложение - IRF4905 - P-Ch, 55V, 74A, 200W 0.02R - цена 1.8лв. Няма да казвам в кой магазин ги имат на склад, че почвам да заприличвам на техен рекламен агент.
              Кажи къде, че ми трябват. Сериозно говоря. Футурел ли имаш предвид?
              Не съм ги предлагал, щото при мен (не лично при мен де, в най-близкия магазин) ги няма в наличност.

              Иначе за мощностите в конкретния случай, ясно че може и с 250А транзистори, ама какъв е смисъла? Нали все пак няма да палим инсталацията

              Нищо против BTS-a, освен съпротивлението, което ми се вижда малко височко за целта. Монтажа няма да се опрости, ще грее повече, по-скъп е (в пъти, ако и да не е фатално за единична бройка). За сметка на това пък от чисто еладжийска гледна точка е по-елегантното решение, спор няма.

              Въпрос на вкус. За конкретното място бих използувал директно мосфета, особено пък тоя, който ти предлагаш,IRF4905 - максимално опростено, минимални топлинни загуби и достатъчно надеждно - все пак колко пъти в годината фаровете ти дават на късо и колко пъти се появява напрежение над 29V?

              Така и не разбрах въпроса като цяло актуален ли е все още и ако има вече решение, какво е?
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #37
                До: релета от къде?

                За Търтея решенето е готово - 3 броя IRF4905 + един IRF610 за инвертор за да е права логиката на управление.

                Всичко това е сложено на радиатор с изолационни подложки. "Лабораторните" тестове минаха добре. Тествах с една крушка за халоген Н3, 55W. Измерен пад върху транзисторите - 0.08V. Токът е приблизително 4 А, грубо 320 mW ще му се налага да разсейва. Утре ще го монтираме и ще видим какво е положенеито в реални условия.
                Аз не вярвам в чудеса!
                Разчитам на тях!

                Коментар


                • #38
                  До: релета от къде?

                  Като препоръка - хубаво е между гейт и сорс да се сложи ценер за 10 - 12 волта, комбиниран с нискоомен резистор последователно на гейта, като защита от аномалии в инсталацията (пикове).
                  Може и да сте сложили де, ама аз да си кажа репликата.

                  Допълнение:
                  Изолирайте добре гейтовете от влага, за да не стане цветомузика.
                  Последно редактирано от ittso; 16-08-09, 00:28.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #39
                    До: релета от къде?

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Като препоръка - хубаво е между гейт и сорс да се сложи ценер за 10 - 12 волта, комбиниран с нискоомен резистор последователно на гейта, като защита от аномалии в инсталацията (пикове).
                    Може и да сте сложили де, ама аз да си кажа репликата.
                    Точно тия издържат 30V на гейта, вместо 20. Тъй че 15-20V ценер си е отвсякъде по-правилно, поне според мен. Още повече че в тоя случай за управление може да се ползва направо щатното напрежение на возилото.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      До: релета от къде?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Точно тия издържат 30V на гейта, вместо 20. Тъй че 15-20V ценер си е отвсякъде по-правилно, поне според мен. Още повече че в тоя случай за управление може да се ползва направо щатното напрежение на возилото.
                      Извинявам се, че ще се повторя в темата, но:
                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Дейташитовете са хубаво нещо. Още по-хубаво е когато се четат.
                      Четете бре, не е трудно.
                      Absolute Maximum Ratings

                      ID @ TC = 25°C Continuous Drain Current, VGS @ -10V -74
                      ID @ TC = 100°C Continuous Drain Current, VGS @ -10V -52 A
                      IDM Pulsed Drain Current � -260
                      PD @TC = 25°C Power Dissipation 200 W
                      Linear Derating Factor 1.3 W/°C
                      VGS Gate-to-Source Voltage ± 20 V
                      EAS Single Pulse Avalanche Energy‚ 930 mJ
                      IAR Avalanche Current� -38 A
                      EAR Repetitive Avalanche Energy� 20 mJ
                      dv/dt Peak Diode Recovery dv/dt ƒ -5.0 V/ns
                      TJ Operating Junction and -55 to + 175
                      TSTG Storage Temperature Range
                      Soldering Temperature, for 10 seconds 300 (1.6mm from case ) °C
                      Mounting torque, 6-32 or M3 screw 10 lbf•in (1.1N•m)
                      Толкова по въпроса с 30-те волта.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #41
                        До: релета от къде?

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Извинявам се, че ще се повторя в темата, но:

                        Четете бре, не е трудно.

                        Толкова по въпроса с 30-те волта.
                        Моя грешка. Явно нисковолтовите така са си ги оставили. Повечето им по-нови серии са 30V, та затова...
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          До: релета от къде?

                          Вчера на яз.Цонево за цял ден влачене една бяла около 2кг.

                          Коментар


                          • #43
                            До: релета от къде?

                            Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                            За Търтея решенето е готово - 3 броя IRF4905 + един IRF610 за инвертор за да е права логиката на управление.

                            Всичко това е сложено на радиатор с изолационни подложки. "Лабораторните" тестове минаха добре. Тествах с една крушка за халоген Н3, 55W. Измерен пад върху транзисторите - 0.08V. Токът е приблизително 4 А, грубо 320 mW ще му се налага да разсейва. Утре ще го монтираме и ще видим какво е положенеито в реални условия.
                            Имам един въпрос към знаещите: Някой проверявал ли е дали има съществена разлика в живота на лампите на фаровете, ако се пускат плавно (ШИМ примерно, дори и да е с малък капацитет за да няма ударно натоварване на спиралата) и ако се включват по обичайния начин?
                            То е ясно, че все накаква разлика ще има, въпроса е дали си струва играчката? Наскоро мерих по някакъв повод 21W 12V лампа и останах леко изненадан, че разликата в съпротивлението на студено и на топло е съвсем минимална.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #44
                              До: релета от къде?

                              Полевите тестове показаха няколко проблема.

                              1. Вграденият в IRF4905 диод между drain и source гори доста лесно. В една от прекъснавите вериги излезе, че има реле на пук на заводската схема;
                              2. Поставените резистори по 100к между gate и source идват големи. Единственият товар на IRF610 се явяват 3 транзистора по 100к. Не се запушва. С по-малко съпротивление работи нормално.


                              Идеята за плавно палене на крушките я обсъждаме с един колега. Според мен животът им би се удължил. Отделно по наблюдения повечето крушки горят в момента на пускане.
                              Аз не вярвам в чудеса!
                              Разчитам на тях!

                              Коментар


                              • #45
                                До: релета от къде?

                                Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                                Полевите тестове показаха няколко проблема.

                                1. Вграденият в IRF4905 диод между drain и source гори доста лесно. В една от прекъснавите вериги излезе, че има реле на пук на заводската схема;
                                2. Поставените резистори по 100к между gate и source идват големи. Единственият товар на IRF610 се явяват 3 транзистора по 100к. Не се запушва. С по-малко съпротивление работи нормално.


                                Идеята за плавно палене на крушките я обсъждаме с един колега. Според мен животът им би се удължил. Отделно по наблюдения повечето крушки горят в момента на пускане.
                                През 100к заряда на гейта се разсейва твърде бавно, а ако товара са само гейтове, може и да не се разсее изобщо. Ако няма външна схема, която да подава обратен (запушващ) потенциал, задължително резистор гейт-сорс. Пробвай с 5-10к, заспива.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X