Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Гаранцията се дава от продавача на дребно на крайния клиент. Крайният клиент предявява гаранционно събитие към продавача, от когото е купил стоката.

    На големите вериги не им се занимава и се опитват елегантно да те прехвърлят към обслужващ сервиз на вносителя на стоката.
    На практика те също носят рекламацията в същия обслужващ сервиз.

    Обикновено със сервиза въпросът се решава много по-бързо.
    Но ако магазина от веригата ти е наблизо, и не бързаш, то тогава ги ръчкаш за гаранцията.

    Коментар


    • и ако предпочиташ да ти върнат парите - носиш стоката в голямата верига и след някакви дни - ти дават парите обратно.

      Коментар


      • Гаврил Груев Хлътев
        Гаврил Груев Хлътев коментира
        Редактиране на коментар
        транспорт към Германия казваш не е скъп - а кой куриер може да се ползва и да не е скъп?

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Не е задължиъешно да е куриер, но например DPD поне на мен не ми е скъпо. А има и други варианти.

      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        От различни немски фирми купувах 2-3 неща. Предлагаха и безплатна доставка до Бг. с DHL-Български пощи.
        Пристигна всичко за около 2 седмици.

        До Берлин пращах колет до 1 кг. - 25-26 лв. за 1 седмица.

    • Има ли някой с агм акумулатор,фабрично заложен такъв ,да сподели волтажа на заряда на автомобила?
      Следя моя и над 14.1 не качва никога . Мерцедес е колата.редовно виждам 13.8
      Така от две-три години. Проблеми нямам ама ми е странно.
      Иначе имам един гигават в мазето от 5 г. го играе юпиес през тъп инвертор. Евентуално ако спре тока и съм запалил парното ,слизам да го включа помпата в него да не преври .Настроил съм му един часовник да го дозарежда по 30 мин на ден през зарядно. Няма никакви признаци на саморазреждане по няколко месеца в годината просто си стои дежурен
      Последно редактирано от //Радо//; 27-11-24, 22:53.
      Sent from my Nokia s fenerche

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Това което са ме учили навремето е че за оловно - киселинните акумолатори нормалния заряд е в границите 13.8 - 14.2 волта . При тези стойности се приема че електрическата система на автомобила работи нормално и няма опасност от разрушаване на плочите на акумолатора .
        Последно редактирано от sek.1; 28-11-24, 07:54.

    • Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
      Има ли някой с агм акумулатор,фабрично заложен такъв ,да сподели волтажа на заряда на автомобила?
      Следя моя и над 14.1 не качва никога . Мерцедес е колата.редовно виждам 13.8
      Така от две-три години. Проблеми нямам ама ми е странно.
      Иначе имам един гигават в мазето от 5 г. го играе юпиес през тъп инвертор. Евентуално ако спре тока и съм запалил парното ,слизам да го включа помпата в него да не преври .Настроил съм му един часовник да го дозарежда по 30 мин на ден през зарядно. Няма никакви признаци на саморазреждане по няколко месеца в годината просто си стои дежурен
      При модерните автомобили е най-добре да погледнеш ръководството или някоя от програмите за ремонт - хайнес например.
      Най-вече на ЕКУ може да се зададе какъв е акумулатора - агм или 'обикновен', както и КОГА е сложен - тогава по съвсем различни таблици работи системата за зареждане.

      Коментар


      • Колите с AGM или EFB тип акумулатор, имат блок посветен на акумулатора - той смята кога колко е изразходено, как да се зарежда, "мери му пулса " и заедно с други отговорни блокове го зарежда и разрежда.
        Това най-често е свързано със Старт/Стоп възможностите на колата. При тях има таблици V / A характеристики за указания тип акумулатори от известни марки и "отговорника за акумулатора " стриктно ги изпълнява.

        В по-старите алтернатори има методика за корекция на крайното напрежение според външната и вътрешна температура.
        Някои японци могат да компенсират частично загубите по силовите кабели.
        За обикновените оловни акумулатори най-близко са диаграмите на VRLA акумулаторите, които са леснодостъпни.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
          Колите с AGM или EFB тип акумулатор, имат блок посветен на акумулатора.
          И доста коли без AGM/EFB/Start-stop го имат. ТОва, което карам в момента си има табличка температура-напрежение, като веднага след палене за известно време "добавя" върху нея. Отделно си има и жица до акумулатора само за това, през която мери напрежение, съответно загуби по жиците не играят. Единствено, няма датчик за температура директно на акумулатора, а от времето на работа, външната такава, комбинирана с температурата на входящия въздух и тая на мотора, смета приблизително тая на акумулатора.

          То някакъв "велик" модул не е твърде нужен. В моя случай е компютъра на мотора. Той управлява алтернатора - в алтернатора реле-регулатор няма, има една жица до компютъра и толкоз. Логиката на зареждане на акумулатора изисква изключително малко ресурс, така че може да се напъха като допълнителна функция практически във всеки удобен за целта модул.

          И на мен би ми било любопитно да видя таблица за AGM. За EFB не би-трабвало да е твърде различна от на обикновен "течен" акумулатор, поне по отношение на напрежение. Не виждам предпоставки за това - разлика в химиите доколкото ми е известно няма. Разликата е в електродите, поне като количество метал. Дали има и други - не съм се ровил.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Колко е "велика" кутийката не знам. Но тя мери както тока през стартера, така и тока на утечка със задоволителна точност, т.е. покрива диапазон 500А - 50мА.
            Някои гнезда за акумулатори на твойта марка МПС имат темп. датчик в кутията под акумулатора. Чете го моторният комп.

            У нас повече се карат европейски марки и при тях или има "кутийка" или функциите са логически вградени в модула за управление на купето.
            При тях интерфейса на алтернатора е физически вързан най-често към компа на мотора, за да може в аварийни случаи да си хортуват директно.

            AGM / EFB са заложени при коли със Старт/ Стоп и съответно за правилната работа на Старт/ Стопа и поетапното изключване на консуматори трябва велик модул, който да работи и при изключен комп на мотора.
            Честото стартиране и последващото бързо дозареждане, водят до усилено газоотделяне и чрез по-щадящо зареждане се намалява значително газооделянето и изсъхването на акумулатора.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            1. Тока през стартера се мери с един шънт, утечката през друг. Те се разделят още при акимулатора. Може и не през шънт, а Hall сензор.
            2. За гнездата е така - някои имат, друи не. На някои (като моето), при кието "модулът за управление на купето" е практиочески залепен за акумулатора (буквално са на сантиметър разстояние), има и още начини за апроксимация, даващи резултати доволно близки до реалността.
            3. Няма значение къде е модулът. Избира се от чисто практична гледна точка. Частта, отговаряща за акумулатора и като електроника и като процесорен код е наистина проста и малка.
            4. При цялото семейство Jeep/Dodge, поне в американските модели и производните им, от 2005, до 2024 алтернатора физически се управлява от същия модул, който управлява мотора. Това съвсем не означава че в процеса не участват и други модули - постоянно си приказват. модулът за управление на купето съвсем спокойно може да мери свойте си консуматори и да каканиже на моторния с колко трябва да помпи акумулатора.
            5. Такова нещо като "изключен комп на мотора" няма практически никога. В покой заспива след някоя и друга минута никаква активност по шините, но докато има такава слухти (ако заспал и се появи активност, също) и прави каквото е нужно, ако е нужно. Повечето модули са така.
            6. Газоотделяне още от Ca-Ca акумулаторите, в нормални режими, може да се каже че няма. Не и преди здравата да ги презаредиш. Целия зор е да знаеш точно колко да ги заредиш и да го направиш максимално бързо, но не прекалено бързо и не да прекалиш. Затова са всичките зорове. Но пак - това не е никакво предизвикателство като хардуер и софтуер. Съвместява фуккциите на електромер, зарядно и термометър и върху платка заема има-няма 2-3 квадратни сантиметра електроника. Таман тия дни ми стана интересно и го разглеждам и като код в контролера на моето возило - за фукцията е достатъчно мощен и микроконтролер за 2 кинта, а в повечето модули, дори за елементарни неща, има 32 битови микроконтролери. Тия за мотора на по-новите возила вероятно са на 500 мегахерца и нагоре, и вероятно са многоядрени.

            EFB имат допълнителни "листа" в пакетите и по-дебели електроди. Дали има и разлика в химията на плочите, честно казано нямам идея. Масово се споменава "въглерод", но не знам точно за какво се отнася - за плочите или за нещо друго, а и доколкото ми е известно и в някои обикновени акумулатори има такова.

        • Здравейте! Понеже тук говорим за акумулатори, искам да ви питам нещо. От доста време акумулатора на дизеловата ми кола, сутрин малее! После през деня, няма проблеми. Та свалих го аз и в къщи, 20 часа заряд. Слагам го сутринта, но пак не ми хареса. Обратно вкъщи и го разредих до 12,4 волта. Този път му отвопих плочката, която закрива технологичните отвори на клетките и отново го сложих на заряд. Направи ми впечатление, че плюсовата клетка изобщо не балбука. По примера на руснак от клип, успях да я събудя и клетката завря, както другите. Обаче след повече от 12 часа заряд установих, че на всички клетки, не вдига гъстота повече от 1,21- 1,22. А сега е изключен и държи напрежение 13,11 волта повече от пет часа. И тук ми е питането, какво да направя, за да вдигна гъстотата до 1,28? Докато го зареждах, обърнах внимание, че електролита не се размътва кой знае колко. Което подсказва, че елементите не са много разградени!

          Коментар


          • Продава се електролит 1.5 Изваждаш колкото можеш от клетките и доливаш 1.5. Слагаш на заряд с 5А за 100Ач. чакаш докато заври, изключваш заряда, чакаш 1-2 часа и мериш гъстотата. И така докато стане 1.28-1.3.
            ... а най-добре, купи нов акумулатор.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • Не се занимавай с глупости, свършил е. Взимаш нов и си гледаш живота..
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • По принцип си прав, но не винаги. Като си купих електрокара (2.5т Linde с джойстици) го качихме на платформата с лебедка и го разтоварих в склада по инерция. Батерия на 1г и 6-7 месеца. Предишния собственик го беше оставил в ръцете на един тъмно зелен. Кретена доливал клетките докато прелее. Една беше успял да утрепе на цяло. В другите налях над 30л киселина на 1.5 докато отиде там където трябва. Едната клетка смених и работи вече 5-6 години. Взех го на цената на старо желязо заради тая клетка.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                Зареждам...
                X