Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Извинявам се първо . Не бил гелов ами АГМ . Квото и да значи. Данните ги вземам от таблото. Има си функция да ми показва волтажа. Трудно е меренето с мултицед ,понеже е под пасажерска седалка и се разглобява
    Не можело да се зарежда с кво да е. Волтажа да не превишава 14.1-14.2. и май тази зарядка около 13.6-7 си е нормална.
    Питането ми беше провокирано че в единия модул на компютъра беше набило грешка "ниско напрежение". Явно е имало момент в който е клекнала системата,но май не е от акумулатора
    За всеки случай дублирах на няколко места масата. С по-тънък кабел . Да не би някъде моментно да губи маса. Не искам да му разкачам нацяло кабелаците че все нещо ще изпищи.
    Последно редактирано от //Радо//; 09-12-22, 06:41.
    Sent from my Nokia s fenerche

    Коментар


    • Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
      Извинявам се първо . Не бил гелов ами АГМ . Квото и да значи. Данните ги вземам от таблото. Има си функция да ми показва волтажа. Трудно е меренето с мултицед ,понеже е под пасажерска седалка и се разглобява
      Не можело да се зарежда с кво да е. Волтажа да не превишава 14.1-14.2. и май тази зарядка около 13.6-7 си е нормална.
      Питането ми беше провокирано че в единия модул на компютъра беше набило грешка "ниско напрежение". Явно е имало момент в който е клекнала системата,но май не е от акумулатора
      За всеки случай дублирах на няколко места масата. С по-тънък кабел . Да не би някъде моментно да губи маса. Не искам да му разкачам нацяло кабелаците че все нещо ще изпищи.
      Колега,

      Някой те заблуждава за едни неща.

      АГМ батериите ИЗИСКВАТ висок волтаж и страдат при нисък волтаж!

      In a nutshell, there are two main charging voltages levels for AGM batteries: the absorption voltage, which is the full charging voltage, and the float voltage, which is the maintaining voltage. Both voltages depend on the AGM battery brand, and should be adjusted with temperature.

      For 12V standard batteries, Mastervolt specifies a single voltage of 14.25V, while Mighty Max and UPG give a ranges of 14.4V to 14.7V and 14.6V to 14.8V, respectively. Victron specifies two ranges: 14.2V…14.6V for a “normal” charging cycle, and 14.6V…14.9V for fast.

      Хубаво е да прочетеш точно за твоя модел/бранд и т.н.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        По идея АГМ акумулатора е обикновен оловен, но със променен тип сепаратор. От тук идва възможността да е запечатан (има авариен клапан/и) и бърза смяна на зарад/разряд - примерно старт/стоп автомобили.
        Поради запечатването не държи на презаряд, защото изсъхва.
        Това налага по-внимателно зареждане от колата /външно зарядно, за да не се допусне обилно отделяне на газове.

    • ....Поради устойчивостта им при завои, те са предпочитани и при мотоциклетите. пак, имайте в предвид, че изравнителният заряд на акумулатора не бива да надвишава границите 2.25-2.30волта/клетка.
      През летните горещини зарядното напрежение е желателно да е по-малко. Системите за зареждане, проектирани за зареждане на стандартни оловно-киселинни акумулатори обикновено са с напрежение от 14.40 волта, което се равнява на 2.4 волта/клетка. Ако директно замените стандартен акумулатор с такъв от AGM тип, това би повредило AGM акумулатора и ще намали експлоатационния му живот чувствително, в резултат на проточилото се във времето зареждане с необосновано по-високо напрежение...,

      На няколко места чета това.
      И аз за първи път се сблъсквам с това и затова питам,че все пак са сопа откъм цена
      Ето още една статия:

      Как се зарежда AGM акумулатор


      Може да използвате няколко начина за зареждане :

      Препоръчва се напреженията при заряд да се поддържат в ниски стойности 13,2-13,7 V .

      Цикличното зареждане когато батерията се разрежда и след това се зарежда многократно .Зареждането трябва да е за определено време, в противен случай презареждането може да причини повреда на батерията. Напрежението е около 2,4-2,5 волта / клетка или до 14,7 V. Предимството на използването на 14,1 – 14,2 волта е по-дълъг живот на батериите.
      Последно редактирано от //Радо//; 09-12-22, 10:35.
      Sent from my Nokia s fenerche

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Моля те сподели марка и точния модел на твоята батерия, ще видим какво казва производителя, това би било най-добрия вариант за да си сигурен какво да правиш?

    • Варта е акумулатора.
      Току що закачих лидълското зарядно през куплу га за подаване на ток. Показваше две чертички от 4. Вдигна волтаж до 14,2 и после го свали на 13,1 и сега бавно го тъпче с ток
      Последно редактирано от //Радо//; 09-12-22, 13:15.
      Sent from my Nokia s fenerche

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Логиката на заряд е такава. Вдига напрежението до към14,2-14,3 и сваля тока така че напрежението да не превишава 13,7. Ако напрежението спада, защото вътр. съпротивление намалява зарядното вдига тока.

        Вашият акумулатор с какъв капацитет е, колко ампер часа?

    • CT5 TIME TO GO battery charger and maintainer is a world first because...
      Добре е, че все нещо успява все още да ме изненада.
      Дори да разбереш, че има нива под дъното!

      https://www.ctek.com/uk/battery-char...-time-to-go-uk

      ОМФГ!
      Враг усраине

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение

        Добре е, че все нещо успява все още да ме изненада.
        Дори да разбереш, че има нива под дъното!

        https://www.ctek.com/uk/battery-char...-time-to-go-uk

        ОМФГ!
        Зачита се.

        Ама нали с нещо трябва да се различаваме от токоизправителя с реленце?

        Коментар


        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Ми да го бяха направили с формата на хой - това вече щеше да бъде наистина уникално зарядно и първо по рода си.
          Докато водомер отчитащ след колко часа ще си "реди ту го" далеч не съм убеден, че е юник фийчър.
          Нямам аргументи ама съм 99,99% сигурен, че даже не е вЕрно!
          Тия маркетинг специалисти са... Един да фанеш - на друг да замаанеш!

      • Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
        Ето още една статия:

        Как се зарежда AGM акумулатор


        Може да използвате няколко начина за зареждане :

        Препоръчва се напреженията при заряд да се поддържат в ниски стойности 13,2-13,7 V .
        Пълни глупости.

        Коментар



        • Зареждах го на три пъти за по два часа през деня с лидълското зарядно . Първия път започна от две чертички на зарядното ,следващите стартира от три.
          Както и да го зареждам на таблото докато карам не вдига повече от 13.8 волта. Като при смяна на оборотите на двигателя започва от ниска стойност-около 13-13.2 волта и за няколко секунди си я покачва до 13.8.
          Според мен с това зарядно не може да се прецака такъв акумулатор .
          Закачих и мултицед до зарядното но с него ми показва с 0.3 волта нагоре,а лидълското зарядно показва същото като на таблото.
          Не искам да го оставям зарядното за повече че се мотат доста котараци които ср разхождат върху топлия двигател и да не направят някоя беля.
          На сайта на варта гледах ,нещо подобно е като написаното по-нагоре
          Последно редактирано от //Радо//; 15-12-22, 05:22.
          Sent from my Nokia s fenerche

          Коментар


          • Моя аку-AGM го зареждам със зарядно от Лидл, на програма "снежинка". При 1 чертичка започва от 14.5V, а при пълнен заряд (4 чертички) остава на поддържаща функция 13,4V.
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • Относно индикатора на акумулатора: "плътността на електролита варира в зависимост от температурата - студът увеличава плътността му, а индикаторът ще покаже нормата, въпреки факта, че батерията всъщност е почти разредена"
              Та зимата не трябвало да му се вярва, особено ако акумулатора е почти 9 годишен като моя.
              Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

              Коментар


              • Първоначално публикуван от kbot Преглед на мнение
                ...собено ако акумулатора е почти 9 годишен като моя...
                ...смятай че никакви индикатори не могат да отхвърлят факта че тоя акумулатор си е изпял песента.

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • kbot
                  kbot коментира
                  Редактиране на коментар
                  Чакам го, ама не ще да се предава.

              • Колегите от акумулаторибг като ходих да сменям моя на цедеса казаха,че в момента масово се сменят 2015/6 акумулаторите.
                Та ти си си направо на промоция.
                Моят 2016 си палеше обаче на тестер даде 16 процента живот.
                Смених го,че я карам рядко(той и от това умря,че за 3години няма и 30К пробег),но почти винаги е задължително да имам кола която със сигурност ще запали и ще тръгне,че съм с пенсионери и инвалид покрай мен.
                Та сложих си нова варта на мястото на монтираната такава в Белгия някога и продължаваме напред...както казва един съгражданин.
                Няма страшно в умирачката...
                Страшното е да си жив!...

                Коментар


                • На моя Мерцедес, акумулатора съм сложил 2014г и до ден днешен си го пали без да се замисля. Колата е 3,2 бензин, автомат а акумулаторът 74Ah Банер. Мислел съм за профилактична замяна, но той се държи повече от перфектно, дори при забравена цяла нощ открехната врата = светещи плафони+светлини по вратите. Запали си като пич... Това сега на студа.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • IvanIvanovi
                    IvanIvanovi коментира
                    Редактиране на коментар
                    И аз имах един дългогодишен Банер и като отидох са си купя пак, а аутобатери вече не го предлагаха. По техни думи им било паднало качеството . На бензинките слагам Бош 3та серия и двата изкараха по 8 години без драми. А като сметнеш че струват колкото един резервоар гориво хич не разбирам какво толкова да се филмирам колко ще изкара.

                • Моят си е наред. Монтиран е септември 2014 и от тогава не е свалян от колата.
                  Просто писах за индикатора, че ми направи впечатление - от коледа съм я карал 3-4 пъти на много къси разстояния и не би трябвало да показва "зелено".
                  Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                    ...Мислел съм за профилактична замяна...
                    То и с Тойотата така...

                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X