Първоначално публикуван от дядо владо
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Електрически схеми - стартер
Свий
X
-
Електрически схеми - стартер
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрецТагове: Няма
-
До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеКогато котвата вътре залепне и включи електромотора, се включва и стопиращата намотка, която е навита в противоположна посока на основната и се стреми да отлепи котвата от контактите. .
-
До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение3 неща са, като предполагам, че имаш предвид шалтера, щото бендикса прави само едно нещо ..... Когато котвата вътре залепне и включи електромотора, се включва и стопиращата намотка, която е навита в противоположна посока на основната и се стреми да отлепи котвата от контактите. Ако по някаква причина токът, протичащ през основната намотка е недостатъчен (примерно нагорял контакт в ключа или калпава връзка в някоя букса), стопиращата може да предизвика по-ранно връщане на бендикса въпреки, че контактният ключ не е върнат. Като отдели, тя ще спре да действа и основната пак ще дръпне шалтера и така докато върнеш ключа или запали мотора по някаква случайност ...
Коментар
-
До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение....че имаш предвид...
За "Паджеровод" и "Пенчо" Има "бендикси" и с двете описани от "Куздов" намотки (строши един "жигулов" примерно), има и с една, има инерционно изхвърлящи се "бендикси", има по-стари схеми с изместване на целия ротор на стартера напред пак в два вариянта ( с тънка и дебела намотка, или с педалче натискано от шофьора) а пък варианта с педалчето може да замества само пусковия електромагнит ( изважда напред по каналите само зъбното колело и дава ел.контакт на стартера )май така беше на ГАЗ-ките и т.н. ама да не спамим темата на колегата, като дойдете при мен ще ви дам да разглеждате стари (от1947) учебници и да се пулите .....0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд
Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнениеЗа "Паджеровод" и "Пенчо" Има "бендикси" и с двете описани от "Куздов" намотки (строши един "жигулов" примерно), има и с една,
Ако искате ще отделя това като отделна тема в "електротехника..."
Коментар
-
До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеАко искате ще отделя това като отделна тема в "електротехника..."0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеСтранно. Това го чувам за пръв път. Не че всичко знам де. Можеш ли да дадеш марка, модел, схемичка нещо да прочета?!"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеНа Трабант от соц. возилата беше такова свързването, а съм попадал и на други такива шалтери, мисля на Голф .... Отдавна не се занимавам със стартери. Схемата няма нужда да я рисувам-началото на работната намотка е към клемата на контактния ключ, а краят през стартера на маса. На стопиращата намотка началото е свързано към края на работната и към клемата на стартера, а краят е към корпус.
Това за което говорите е включвател и " стопиращата намотка " е една пружинка , която връща котвата .
Схемата на връзване /външната / , а не вътре е следната :
Закрепващите болтове са масата на стартера .
Плюса от акумулатора се връзва на статора /големия кожух/ с гайката № 13/свободната клема / .Към нея се връзва и плюса от генератора и по този мост се зарежда акумулатора при движение .
Другата клема 13 е вързана към намотката на статора със сплескан прооводник.
На малкия кожух/включвателя/ се подава ток през( от) контактния ключ( също плюс ).Там връзването може да е с гайка №8 или с обувка /без гайка /
Това е за обикновен стартер . Има и редукторни , но разликата е вътре , а не отвън !
http://www.as-auto.ru/images/articles/starter.gif
http://gaz21.ru/articles/engine/16-zamena-startera.htmlПоследно редактирано от bgbul; 08-02-09, 21:33.
Коментар
-
До: Електрически схеми - стартер
Нещо такова .....ама принципа на работа ми бяга ако имаш обяснението, пусни го, пък явно ще трябва да черпя ...отдавна съм го училПоследно редактирано от дядо владо; 08-02-09, 21:57.0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
До: Електрически схеми - стартер
Моето обяснение е по-друго от това на kuzdov. Като подадеш от контактния ключ SA1 + на кл. 50 се задействат двете бобини, защото котвата е далече и трябва повече усилие. Едната е директно към маса, тя е поддържащата, а другата работи само докато я шунтира главният шалтер през кл. 30. Тогава стартерът работи и го поддържа само едната бобина. Номерът с пусковата бобина е, че докато тече ток през нея тече и през самия стартер и той се развърта леко с цел по-лесно да зацепят зъбчатките, ако се случи да се срещнат челно. След като сработи силовият контакт целият ток отива за въртене.
Коментар
-
До: Електрически схеми - стартер
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеМоето обяснение е по-друго от това на kuzdov. Като подадеш от контактния ключ SA1 + на кл. 50 се задействат двете бобини, защото котвата е далече и трябва повече усилие. Едната е директно към маса, тя е поддържащата, а другата работи само докато я шунтира главният шалтер през кл. 30. Тогава стартерът работи и го поддържа само едната бобина. Номерът с пусковата бобина е, че докато тече ток през нея тече и през самия стартер и той се развърта леко с цел по-лесно да зацепят зъбчатките, ако се случи да се срещнат челно. След като сработи силовият контакт целият ток отива за въртене.
Точно така работят всички съвременни стартери, в които няма електронни елементи.
п.с. и на Трабант е така, и 6-, и 12-волтовия.
Коментар
-
До: Електрически схеми - стартер
Не мисля, че греша, защото съм обръщал от недоглеждане шалтера, за който говоря, и той започна да грее зверски. Реших, че е пробил и го отворих да го разгледам и тогава разбрах какво е устройството му. А, че при повечето и двете намотки са свързани към контактния ключ, съм съгласен, но мисля, че и при тях втората намотка е противоположна на първата."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Електрически схеми - стартер
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениевтората намотка е противоположна на първата.
П.П. понеже с Ясен сме писали заедно...при мене си тръгваше и не спираше...ама беше отдавна и нататък съм забравил0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар