Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрически схеми - стартер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Електрически схеми - стартер

    Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
    ... мисля, че и при тях втората намотка е противоположна на първата.
    Не е тривиално да направиш намотки, работещи в двете посоки. Трябва още и постоянен магнит в котвата, изобщо става дявол на магаре.

    Просто имаш малък задържащ ток и голям притеглящ. Ако работи само с притеглящия, много ще загрява, а само със задържащия няма да включи. Ако пък е изгоряла задържащата намотка, стартерът става картечница. Трака и не работи.

    Коментар


    • #17
      До: Електрически схеми - стартер

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Грял е, защото когато си го обърнал, котвата е била извън бобината, което си е направо късо съединение
      Грееше, защото втората намотка беше свързана между извода, който е за електромотора и маса и като съм го обърнал си е стояла постоянно включена. Та пак си беше късо ама го разбрах, след като го разглобих.
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #18
        До: Електрически схеми - стартер

        Аз съм правил и по-голяма простотия
        На една Шкода 120 като добър заплес преди 20 г обърнах касетата на диференциала
        Получи се много яко - 4 скорости назад и една напред
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #19
          До: Електрически схеми - стартер

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Не е тривиално да направиш намотки, работещи в двете посоки. Трябва още и постоянен магнит в котвата, изобщо става дявол на магаре.

          Просто имаш малък задържащ ток и голям притеглящ. Ако работи само с притеглящия, много ще загрява, а само със задържащия няма да включи. Ако пък е изгоряла задържащата намотка, стартерът става картечница. Трака и не работи.
          Нещо не схванах мисълта ти. Според мен втората намотка, навита в противоположна посока е за да отблъсква котвата, затова е навита обратно. Идеята е да улесни пружината при отделянето на пластината от контактните площадки. Тя така или иначе при включването си залепва и и трябва по-сериозно усилие да се отдели.
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #20
            До: Електрически схеми - стартер

            Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
            Нещо не схванах мисълта ти. Според мен втората намотка, навита в противоположна посока е за да отблъсква котвата, затова е навита обратно. Идеята е да улесни пружината при отделянето на пластината от контактните площадки. Тя така или иначе при включването си залепва и и трябва по-сериозно усилие да се отдели.
            Няма намотка, която да отблъсква парче метал. Освен ако парчето не е постоянен магнит, какъвто в стартера е непрактичен по много причини. И двете намотки дърпат, а го връща пружината и (евентуално) спиралата на бендикса.

            Коментар


            • #21
              До: Електрически схеми - стартер

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Няма намотка, която да отблъсква парче метал. Освен ако парчето не е постоянен магнит, какъвто в стартера е непрактичен по много причини. И двете намотки дърпат, а го връща пружината и (евентуално) спиралата на бендикса.
              Хм, как го дърпат, пък не могат да го "бутат" ... Къде е разликата? Всеки феромагнитен материал може да се дърпа или бута от електромагнитно поле в зависимост от посоката му. Защо трябва да е намагнетизиран?
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • #22
                До: Електрически схеми - стартер

                Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                Хм, как го дърпат, пък не могат да го "бутат" ... Къде е разликата? Всеки феромагнитен материал може да се дърпа или бута от електромагнитно поле в зависимост от посоката му. Защо трябва да е намагнетизиран?
                Хайде да потънем в теорията.

                Два магнита, обърнати един срещу друг с еднакви полюси, се отблъскват. Ако се обърнат един срещу друг с различни полюси, ще се привличат.

                Магнит и феромагнитен материал се привличат винаги. Това е, защото в магнитното поле на магнита, феромагнитният материал се намагнитва. Посоката на намагнитването винаги е такава, че да възникне сила на привличане.

                Намотката, по която тече ток, също намагнитва феромагнитните материали наоколо. По същия начин, както и магнита. Ако сменим посоката на тока, просто феромагнитният материал ще се намагнити и той наопаки. Пак ще имаме привличане.

                Ярък пример - обикновените релета. Те работят, както и да им се включат + и - към намотката.

                Коментар


                • #23
                  До: Електрически схеми - стартер

                  При обикновените релета имаме отворен магнитопровод и магнитното поле винаги дърпа котвата, независимо от посоката на тока и магнитните силови линии. И за котвата на шалтера си прав, иначе всеки пирон щеше да е компас. Май ще трябва да си изровя старите книжки ....
                  "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                  Неизвестен мъдрец

                  Коментар


                  • #24
                    До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

                    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                    имах предвид да обясня на "ivdibi" ненаучно-популярно горе-долу какво става за да може да се ориентира, а не да го клатят "мастУри", че при въртящ се ротор четките са за смяна,(щот` той само това прави, а иска мазни кинти) или акумулатора е заминал (щот пък другия продава нови и т.н.) Иначе и "бендикс" като "джип" или "ксерокс" си е станало нарицателно може да изполвзаме думата "пусков електромагнитен контактор" ...
                    За "Паджеровод" и "Пенчо" Има "бендикси" и с двете описани от "Куздов" намотки (строши един "жигулов" примерно), има и с една, има инерционно изхвърлящи се "бендикси", има по-стари схеми с изместване на целия ротор на стартера напред пак в два вариянта ( с тънка и дебела намотка, или с педалче натискано от шофьора) а пък варианта с педалчето може да замества само пусковия електромагнит ( изважда напред по каналите само зъбното колело и дава ел.контакт на стартера )май така беше на ГАЗ-ките и т.н. ама да не спамим темата на колегата, като дойдете при мен ще ви дам да разглеждате стари (от1947) учебници и да се пулите .....
                    здравийте,тази сутрин нещо го закъсах и написах в гугала бендикс и ми излезе вашата тема ...от края на ноември като паля и стартера след като запали двигателя бучеше много .бях сигурна че няма да изкара до догодина е...дойде и неговият ред .
                    сега обаче се чудя по какво да разбера дали е точно бендикса
                    тази сутрин съм въртяла около 10тина пъти на газ и не искаше да запали сетих се макар и късно да я мина на бензин ...да де обаче неможах даже да я пробвам...като завъртях и все едно цъка само..........

                    Коментар


                    • #25
                      До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

                      Първоначално публикуван от vivafm Преглед на мнение
                      здравийте,тази сутрин нещо го закъсах и написах в гугала бендикс и ми излезе вашата тема ...от края на ноември като паля и стартера след като запали двигателя бучеше много .бях сигурна че няма да изкара до догодина е...дойде и неговият ред .
                      сега обаче се чудя по какво да разбера дали е точно бендикса
                      тази сутрин съм въртяла около 10тина пъти на газ и не искаше да запали сетих се макар и късно да я мина на бензин ...да де обаче неможах даже да я пробвам...като завъртях и все едно цъка само..........
                      Брей, тоз Гугъл много знае!
                      И моя бендикс просвирваше след палене, има няма десетина години.
                      А за цъкането - 99% акумулатора е грохнал. Зареди го и кажи.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Електрически схеми - стартер

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Хайде да потънем в теорията.

                        Два магнита, обърнати един срещу друг с еднакви полюси, се отблъскват. Ако се обърнат един срещу друг с различни полюси, ще се привличат.

                        Магнит и феромагнитен материал се привличат винаги. Това е, защото в магнитното поле на магнита, феромагнитният материал се намагнитва. Посоката на намагнитването винаги е такава, че да възникне сила на привличане.

                        Намотката, по която тече ток, също намагнитва феромагнитните материали наоколо. По същия начин, както и магнита. Ако сменим посоката на тока, просто феромагнитният материал ще се намагнити и той наопаки. Пак ще имаме привличане.

                        Ярък пример - обикновените релета. Те работят, както и да им се включат + и - към намотката.
                        Едно уточнетие .
                        Ако двете намотки са с противоположно магнитно поле , резултата ще е по слабо привличане.
                        Двете полета се неутрализират.
                        LZ5ZI qth HASKOVO
                        Pajero II GLS 3000 V6

                        Коментар


                        • #27
                          До: Електрически схеми - стартер

                          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                          Грял е, защото когато си го обърнал, котвата е била извън бобината, което си е направо късо съединение
                          Това важи само при променливотоковите .
                          При ДЦ тока със и без котва е един и същ определен от омичното съпротивление на намотката.
                          При променлив ток вече говорим за импеданс на намотката.
                          Z= R + X.
                          Ей това X вече зависи от индуктивноста на намотката, а тя се променя от положението на котвата.
                          LZ5ZI qth HASKOVO
                          Pajero II GLS 3000 V6

                          Коментар


                          • #28
                            До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

                            Първоначално публикуван от vivafm Преглед на мнение
                            здравийте,тази сутрин нещо го закъсах и....
                            Хайде нещо по-лесно като за начало кажи марка, модел, година на производство на колата....и от къде си може някой да има наблизо и да погледне
                            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                            Коментар


                            • #29
                              До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

                              Първоначално публикуван от vivafm Преглед на мнение
                              здравийте,тази сутрин нещо го закъсах и написах в гугала бендикс и ми излезе вашата тема ...от края на ноември като паля и стартера след като запали двигателя бучеше много .бях сигурна че няма да изкара до догодина е...дойде и неговият ред .
                              сега обаче се чудя по какво да разбера дали е точно бендикса
                              тази сутрин съм въртяла около 10тина пъти на газ и не искаше да запали сетих се макар и късно да я мина на бензин ...да де обаче неможах даже да я пробвам...като завъртях и все едно цъка само..........
                              Щом само цъка значи няма връзка ротора със статора , следователно износени четки или разпоени , не се изключва и шалтер да е утишъл може да се провери дали е тои но на вас няма как да ви го обесня понеже явно няма как да направите опита , а защо мислите , че бендикса е бил тръгнал ?
                              И кажете каква е колата за да видим може стартера да е с редуктор и там да е проблема когато сте си мислили , че е бендикс защото счупен редуктор прави същите номера .
                              Последно редактирано от Ivan_Botevgrad; 29-12-09, 19:01. Причина: Добавяне на изречение .
                              [B]Mercedes Benz w123 [/B]
                              [B]Ford Escort xr3 [/B]
                              [B]Aro 10 [/B]
                              Плачи! Там близо край град София
                              стърчи, аз видях, черно бесило,
                              и твой един син, Българийо,
                              виси на него със страшна сила.
                              0896042536

                              Коментар


                              • #30
                                До: Електрически схеми - стартер

                                Здравейте и от мен.Ако проследите схемата в първия момент като подадете ток на клема 50/от конт. ключ/,работят и двете намотки на включвателя или шалтера като го наричат още.След като контактите затворят във веригата остава само задържащата-тази която е на маса,защото първата която е замасена през стартера вече има и в двата си края еднакъв поляритет.Този принцип на работа е причина когато няма верига през четките,да не работи включвателя а само да цъка,а също това е причината и за слабата "тяга" на включвателя когато е свален от стартера и го пробваме.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X