Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрически схеми - стартер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Електрически схеми - стартер

    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
    ..... Бендикса прави две неща. Първо изважда зъбното колело на стартера (зацепва го) и на финала дава контакт и стартера тръгва......
    3 неща са, като предполагам, че имаш предвид шалтера, щото бендикса прави само едно нещо ..... Когато котвата вътре залепне и включи електромотора, се включва и стопиращата намотка, която е навита в противоположна посока на основната и се стреми да отлепи котвата от контактите. Ако по някаква причина токът, протичащ през основната намотка е недостатъчен (примерно нагорял контакт в ключа или калпава връзка в някоя букса), стопиращата може да предизвика по-ранно връщане на бендикса въпреки, че контактният ключ не е върнат. Като отдели, тя ще спре да действа и основната пак ще дръпне шалтера и така докато върнеш ключа или запали мотора по някаква случайност ...
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

  • #2
    До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

    Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
    Когато котвата вътре залепне и включи електромотора, се включва и стопиращата намотка, която е навита в противоположна посока на основната и се стреми да отлепи котвата от контактите. .
    Странно. Това го чувам за пръв път. Не че всичко знам де. Можеш ли да дадеш марка, модел, схемичка нещо да прочета?!

    Коментар


    • #3
      До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

      Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
      3 неща са, като предполагам, че имаш предвид шалтера, щото бендикса прави само едно нещо ..... Когато котвата вътре залепне и включи електромотора, се включва и стопиращата намотка, която е навита в противоположна посока на основната и се стреми да отлепи котвата от контактите. Ако по някаква причина токът, протичащ през основната намотка е недостатъчен (примерно нагорял контакт в ключа или калпава връзка в някоя букса), стопиращата може да предизвика по-ранно връщане на бендикса въпреки, че контактният ключ не е върнат. Като отдели, тя ще спре да действа и основната пак ще дръпне шалтера и така докато върнеш ключа или запали мотора по някаква случайност ...
      Да бе? Къде я видя тази схема на свързване?А аз защо ли си мисля,че всичко на което му викаме "бендикс" работи на инерционен принцип. За какво иначе са спиралните канали?

      Коментар


      • #4
        До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
        ....че имаш предвид...
        имах предвид да обясня на "ivdibi" ненаучно-популярно горе-долу какво става за да може да се ориентира, а не да го клатят "мастУри", че при въртящ се ротор четките са за смяна,(щот` той само това прави, а иска мазни кинти) или акумулатора е заминал (щот пък другия продава нови и т.н.) Иначе и "бендикс" като "джип" или "ксерокс" си е станало нарицателно може да изполвзаме думата "пусков електромагнитен контактор" ...
        За "Паджеровод" и "Пенчо" Има "бендикси" и с двете описани от "Куздов" намотки (строши един "жигулов" примерно), има и с една, има инерционно изхвърлящи се "бендикси", има по-стари схеми с изместване на целия ротор на стартера напред пак в два вариянта ( с тънка и дебела намотка, или с педалче натискано от шофьора) а пък варианта с педалчето може да замества само пусковия електромагнит ( изважда напред по каналите само зъбното колело и дава ел.контакт на стартера )май така беше на ГАЗ-ките и т.н. ама да не спамим темата на колегата, като дойдете при мен ще ви дам да разглеждате стари (от1947) учебници и да се пулите .....
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
          За "Паджеровод" и "Пенчо" Има "бендикси" и с двете описани от "Куздов" намотки (строши един "жигулов" примерно), има и с една,
          Не, не става дума за тази намотка, тя е за съвсем друго, но да изчакаме kuzdov да каже какво е имал предвид.
          Ако искате ще отделя това като отделна тема в "електротехника..."

          Коментар


          • #6
            До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            Ако искате ще отделя това като отделна тема в "електротехника..."
            Може, а пък после и на по кафе ....лошото е че ти си по-далечко
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Странно. Това го чувам за пръв път. Не че всичко знам де. Можеш ли да дадеш марка, модел, схемичка нещо да прочета?!
              На Трабант от соц. возилата беше такова свързването, а съм попадал и на други такива шалтери, мисля на Голф .... Отдавна не се занимавам със стартери. Схемата няма нужда да я рисувам-началото на работната намотка е към клемата на контактния ключ, а краят през стартера на маса. На стопиращата намотка началото е свързано към края на работната и към клемата на стартера, а краят е към корпус.
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • #8
                До: Проблем със стартер (или нещо друго) на 3.1тд

                Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                На Трабант от соц. возилата беше такова свързването, а съм попадал и на други такива шалтери, мисля на Голф .... Отдавна не се занимавам със стартери. Схемата няма нужда да я рисувам-началото на работната намотка е към клемата на контактния ключ, а краят през стартера на маса. На стопиращата намотка началото е свързано към края на работната и към клемата на стартера, а краят е към корпус.
                За Трабанта - вече не са такива / може да са били 6 волтовите/.

                Това за което говорите е включвател и " стопиращата намотка " е една пружинка , която връща котвата .
                Схемата на връзване /външната / , а не вътре е следната :
                Закрепващите болтове са масата на стартера .
                Плюса от акумулатора се връзва на статора /големия кожух/ с гайката № 13/свободната клема / .Към нея се връзва и плюса от генератора и по този мост се зарежда акумулатора при движение .
                Другата клема 13 е вързана към намотката на статора със сплескан прооводник.
                На малкия кожух/включвателя/ се подава ток през( от) контактния ключ( също плюс ).Там връзването може да е с гайка №8 или с обувка /без гайка /
                Това е за обикновен стартер . Има и редукторни , но разликата е вътре , а не отвън !
                http://www.as-auto.ru/images/articles/starter.gif
                http://gaz21.ru/articles/engine/16-zamena-startera.html
                Последно редактирано от bgbul; 08-02-09, 21:33.

                Коментар


                • #9
                  До: Електрически схеми - стартер

                  Я да уточним, за тази схема ли говорим всички, или има и други

                  Коментар


                  • #10
                    До: Електрически схеми - стартер

                    Нещо такова .....ама принципа на работа ми бяга ако имаш обяснението, пусни го, пък явно ще трябва да черпя ...отдавна съм го учил
                    Последно редактирано от дядо владо; 08-02-09, 21:57.
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #11
                      До: Електрически схеми - стартер

                      Моето обяснение е по-друго от това на kuzdov. Като подадеш от контактния ключ SA1 + на кл. 50 се задействат двете бобини, защото котвата е далече и трябва повече усилие. Едната е директно към маса, тя е поддържащата, а другата работи само докато я шунтира главният шалтер през кл. 30. Тогава стартерът работи и го поддържа само едната бобина. Номерът с пусковата бобина е, че докато тече ток през нея тече и през самия стартер и той се развърта леко с цел по-лесно да зацепят зъбчатките, ако се случи да се срещнат челно. След като сработи силовият контакт целият ток отива за въртене.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Електрически схеми - стартер

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Моето обяснение е по-друго от това на kuzdov. Като подадеш от контактния ключ SA1 + на кл. 50 се задействат двете бобини, защото котвата е далече и трябва повече усилие. Едната е директно към маса, тя е поддържащата, а другата работи само докато я шунтира главният шалтер през кл. 30. Тогава стартерът работи и го поддържа само едната бобина. Номерът с пусковата бобина е, че докато тече ток през нея тече и през самия стартер и той се развърта леко с цел по-лесно да зацепят зъбчатките, ако се случи да се срещнат челно. След като сработи силовият контакт целият ток отива за въртене.
                        Това е правилното обяснение.
                        Точно така работят всички съвременни стартери, в които няма електронни елементи.

                        п.с. и на Трабант е така, и 6-, и 12-волтовия.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Електрически схеми - стартер

                          Не мисля, че греша, защото съм обръщал от недоглеждане шалтера, за който говоря, и той започна да грее зверски. Реших, че е пробил и го отворих да го разгледам и тогава разбрах какво е устройството му. А, че при повечето и двете намотки са свързани към контактния ключ, съм съгласен, но мисля, че и при тях втората намотка е противоположна на първата.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #14
                            До: Електрически схеми - стартер

                            Грял е, защото когато си го обърнал, котвата е била извън бобината, което си е направо късо съединение
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Електрически схеми - стартер

                              Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                              втората намотка е противоположна на първата.
                              За втората срещу пъвата съм съгласен, така беше на старото ми "пежо 404" и в един момент не изключваше стартера, та се наложи да го отворя и да оставя само дебелата и към маса ....ама старите ми книги не визират две намотки ( дават го като екстра на новия дизайн ) а новите ми пък си го давт "бендикс бай дифолт" то си е така и няма обяснение на принципа. Може би и в "бендиксите" има различни схеми, ама ще трябва да се поровчим
                              П.П. понеже с Ясен сме писали заедно...при мене си тръгваше и не спираше...ама беше отдавна и нататък съм забравил
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X