До: Електрически схеми - стартер
Общо взето уцелих темата, преди време си смених целият стартер на джетата, понеже беше зима и не ми се занимаваше купих си рециклиран за 100лева. Вчера разчиствах и реших да го изхвърля, за всеки случай погледнах дали шалтера е жив, оказа че да и разглобих стартера. Сега мисля да го възкреся, за намотките , за които говорите става дума за две намотки:
1. Първична- с по-малко сечение, когато протече през нея ток се създава електромагнитно поле около буталото
2. Вторична-тя е съпосочна с първата, но с по-голямо сечение, двете са свързани в единият си край на минус(-), тя е за прибиране рязко на буталото към клемите на шалтера, като плюсът минава през болт с бронзова глава. Обикновенно след дълга експлоатация тя нагаря и шалтера само чука.
Създава се вихров ток с голям потенциал, който издърпва буталцето и изхвърля зъбното колело по спираловидните улеи на оста, оттам се завърта маховика. После вече няма кво да се обяснява. А пружината служи за връщане в първоначална позиция на буталцето.
Лично съм отварял капсулованият шалтер за ремонт-2 пъти, ако има желаещи мога да направя снимки, тъкмо съм го разглобил
Общо взето уцелих темата, преди време си смених целият стартер на джетата, понеже беше зима и не ми се занимаваше купих си рециклиран за 100лева. Вчера разчиствах и реших да го изхвърля, за всеки случай погледнах дали шалтера е жив, оказа че да и разглобих стартера. Сега мисля да го възкреся, за намотките , за които говорите става дума за две намотки:
1. Първична- с по-малко сечение, когато протече през нея ток се създава електромагнитно поле около буталото
2. Вторична-тя е съпосочна с първата, но с по-голямо сечение, двете са свързани в единият си край на минус(-), тя е за прибиране рязко на буталото към клемите на шалтера, като плюсът минава през болт с бронзова глава. Обикновенно след дълга експлоатация тя нагаря и шалтера само чука.
Създава се вихров ток с голям потенциал, който издърпва буталцето и изхвърля зъбното колело по спираловидните улеи на оста, оттам се завърта маховика. После вече няма кво да се обяснява. А пружината служи за връщане в първоначална позиция на буталцето.
Лично съм отварял капсулованият шалтер за ремонт-2 пъти, ако има желаещи мога да направя снимки, тъкмо съм го разглобил
Коментар