Първоначално публикуван от sparkybg
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпрос за LED крушки h4 led high low
Свий
X
-
-
Първоначално публикуван от u_bo Преглед на мнениеИма ЛЕД-ове, които могат да си сменят цвета на светене:
- бял
- жълт
- смесено
има както скъпи маркови, така и алиекспресни. Там за мокро няма драма.
Другия вариант е диоди 6000к и махаем един или няколко филтъра - изключително глупава глупост, при диоди винаги водеща до допълнително намалена видимост, освен по-малкото лумени.
Петното на горните крушки е 2х6мм, съвсем съизмеримо с размера на реотанчето в халогенка. Всичко по-голямо от това е неприемлив за мен компромис и при много фарове ще направи мазало.
Има китайски крушки, поне на теория юного добре направени, с Heatpipe и прочие неща, но....диодите на всичко живо са 6000к и 99% са вентилаторни. А при мен гъзът на крушките е извън фара и вентилаторчетаъа нама да изкарат дълго, още повече предвид хвалбите какви обороти развивали тия въшки.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Нагряването отдолу е с китайски котлон с китайска "терморегулация". Пускам го, и след 15 минути е с температура около 280-320 градуса и си я поддържа, което е чудесно за запояване на елементи върху алуминиева платка. Общо взето за около 10 секунди смогва да активира и разтопи всичко. Гледам си го през камерката в детайли, да преценя кога да го махам.
Сглупих само да поръчвам платки с гола мед, с идерята за по-добър контакт с термопадовете на корпуса на крушката. Гадно се работи. Ако някога пак поръчвам, ще си е калайдисана. Те вярвам някакви микрони калай върху медта да дадат кой-знае каква разлика.
И да, с пастата трябва да се действа доста внимателно.
ПП: Cree имат и диоди 1.6х1.6мм с подходяща мощност, но са по-дебели. 0.75мм спрямо само 0.4 на тия, дето ползвах. Други подобни не можах да намеря.
-
Този котлон за който съм дал линка и имам, нагрява за минута до 200-220 (сега видях че го дават 250, може и така да беше) градуса и след това ги държи стабилно. Мерил съм. А преценката на количеството калай ми е била проблем защото при повече диода не седи равно с повърхноста а при по малко не е сигурно че контактува изцяло от където може да има проблем с охлаждането.Последно редактирано от disko04; 25-11-23, 12:23.
-
От опита ми с конкретние 2 крушки и 12 диода общо, поенето се оказа по-лесно отколкото си мислех. Нула брак. Излишъкът паста си я изхвърля настрани под формата на фребни разтопени топчета, а диодите стоят перфектно подравнени по височина един спрямо друг.
Може би ефектът е защото са малки и падовете са по-малки от размера на самия диод - има фосфор по цялата периферия на диода. Диодите на Cрее XP-G3, които последно лепих по крушките на интериора и мигачите, не се държаха чак така. Пак изхвърляха излишъка, нотрябваше и да ги натисна докато са накряти, за да изскочат топчетата настрани. Можеби зарати термо падът в средата. Тия диоди нямат такъв и двата им пада, играещи същото, са с еднакъв размер. Имат и някакъв растер по тях.
Накратко, очаквах проблеми, но чак учудващо нямаше абсолютно никакви.
Lumileds имат още по-мънички (1.6х1.6мм) и тънички (0,36мм) и с ток до 1 ампер. Може би ще ги пробвам в някой бъдещ проект. Тия ги дъня на 555mA, което е с 25% под тестовия им ток и мноооого далече от максималните 2A по чаршаф. Да видим колко ще даянят.
Сега като се замисля може би и с външен драйвер нещата щяха да са по-добре, ама много-много не му мислих като ги правих. Пък и така със сигурност е много по-просто.
-
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеКоето е без особено значение.
...но, както казах, повече чеша краста, отколкото нещо друго.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Утре ще бъдат на мястото си. Само се чудя дали да минавам на прееглед с тях или не. От една страна ще се види на стенда че светят както трябва и евентуално ще се дорегулират, от друга, знам ли на какъв заядливец ще попадна.
Следащите може би ще са с външен драйвер и 3D принтиран корпус от алуминий. Най-важното - ще ми излязат по-евтино от това да си го купя от магазина, за разлика от тези.
Може би ще стъкмя и интелигентна залъгалка за да не дава грешки и да мигат по половин час след изключване на возилото, вместо тъп реезистор, греещ доволно докато фаровете са пуснати. Поне мигачите се тестват с импулси, ограничени по ток, като се мери напрежението да не превишава 5 волта, което се случва при гранични около 25 ома резистор. При фаровете вероятно за същото ще иска резистор с по-ниско съпротивление за същото, но по-съществено е че той трябва да е включен само при кратки и високоомни импулси и да се изключва при продължително подаване на захранване. Тогава хем няма да грее, хем ще лъже системата че всичко е на 6, съответно модулът ще е мъничък и в пластмасова кутийка, вместо с мощен греещ резистор вътре.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеПонякога позабравеното старо върши работа и днес. Пакетче лимонтозу в 150 милилитра вода:
Минута вътре и вече няма окиси.
*******************
За залъгалка съм правил друга дивотия. Не е издържана инженерно, защото компонента се използва извън нормалното му предназначение, но пък и не е като идеята да е лишена от смисъл.
Та, успоредно на + и - бях свързал самовъзстановяем предпазител 50mA. Когато няма захранване се държи като резистор няколко ома. Когато се подаде напрежение, предпазителя "изключва", и грее колкото да си поддържа режима.
А "по фаровите аршини" може да се каже че почти не грее...
И като обща информация: така работи вече няколко години...
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеА защо не поръча платките с OSP?
Никога не съм работил с OSP и не знам какво представлява реално като качества. Чаршафът е едно, а живия живот, състоящ се в поене върху домашен котлон, друго.
Ще си ги поръчвам с нормалното оловно HASL. Тия по инерция ги викнах медни заради оригинала. В случая отвеждането ми се струва че е повече през медта, отколкото прз основата, макар че платкоте са с 8W проводимост, уж. Изолационния слой е изключително тънък.
Бих предпочел и с по-дебела мед (1oz е сега), но за такова нещо калкулатора им казваше че трябвало да се говори с човек конкретно, което реших че не е моят вариант. Скъпичко излезе - 20 платки с транспора са ми 112 долара. Цената на платка е мижава, ама разликате между 5 и 20 платки също е мижава. Интересното е че са ми пратили 28 броя, при поръчка 20, а не виждам дефектни или с някакъв кусур.
ALLPCB се оказаха с най-добра оферта спрямо параметрите, които гоних. JLCPCB нямат нищо повече от станартна платка с 1W проводимост и 1oz мед, която е изключително евтина, но подозирам че няма да ми свърши работа в случая. PCBWAY първоначално ми дадоха оферта за 70 и няколко долара, която после коригираха на 250 и я отказах.
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение...Та, успоредно на + и - бях свързал самовъзстановяем предпазител 50mA. Когато няма захранване се държи като резистор няколко ома. Когато се подаде напрежение, предпазителя "изключва", и грее колкото да си поддържа режима.
А "по фаровите аршини" може да се каже че почти не грее...
И като обща информация: така работи вече няколко години...
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Следя с голям интерес експеримента на спарки...много ми е интересно какъв ще е крайния резултат. Ако имате интерес за експеримент и на друг цокъл съм готов да жертвам някакъв комплект кЕтаецки Н7 крушки за преправяне на 4000К.
Да споделя относно опасенията за замръзване на стъклата там където е сложен ЛЕД вместо щатния халоген - след 3 часа каране на снеговалеж си се цапа стандартно, когато замръзне става на тънка коричка, която без никакви усилия се сваля. Та в общи линии нищо по-различно или страшно в това отношение.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Ще си ги поръчвам с нормалното оловно HASL. Тия по инерция ги викнах медни заради оригинала. В случая отвеждането ми се струва че е повече през медта, отколкото прз основата, макар че платкоте са с 8W проводимост, уж. Изолационния слой е изключително тънък.
Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение...За залъгалка съм правил друга дивотия...
Интересното е че на мигачите си искаше 20-ина ома съпротивление. Явно са им по-важни.
И първи резИлтати - границата на отрязване не е толкова рязка, колкото с едната халогенка, която имам (TUNGSRAM) и на която реотанчето е видимо по-надолу от центъра (по спецификация трябва да е с 0.75мм под центъра). На другата обаче си е на центъра (SYLVANIA) и границата пак се размива леко. OSRAM явно също са карали през просото. На корпуса, който проектирам в момента за 3D печат от алуминий, след експерименти ще нанеса нужните корекции за да се случи сходен резултат.
Трябваше и малко да сваля фара надолу.
На полумрак + сняг видимостта на първо четене е по-добра, 4000К е доста по-бяло от Nightbreaker-а на другия фар. Като ми се отдаде възможност да покарам на по-тъмно, ще споделям още.
Пробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата напоследък.
Диода пак е по средата, цокъла е универсален за HB3 и HB4 и е читаво направен така че да може да се регулира наклона в няколк стъпки с щракване.
Отворих я и ми хареса - медни платки + heat pipe, външен драйвер. Ограничих я до 10W и даде осветеност колкото OSRAM-а с моите диоди (доколкото телефон може да премери), и при тая мощност заради вентилаторчето стоеше на под 40 градуса. Махнах вентилаторчето и се оказа че като температура го докарва даже с няколко градуса под OSRAM-ите.
Ще омагьосам драйверите за по-човешка мощност, ще изкормя и другото вентилаторче и ще се пробват как ще са на дългите, макар че надали ще ги сложа заради студеното бяло.
Впрочем, OSRAM имат изключително подходящи за крушки диоди - петното е 1.15x4.81mm, по-малко от реотанчето. Но са само студено бяло. OSLON Black flat X KW4 (последния да затвори вратата ).
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеПробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата
Лично аз съм доволен от стандартна ЛЕД на Осрам без мегатурбо гъзарска мощност. Само цвета не е ОК. Леко ми синее. Явно един прекрасен ден ще им сменявам диодите...
Благодаря за информацията
Панайот Бърдарски
0887 60 77 22
Коментар
-
Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнениеАко вярваме на руснака от тубата...
Сметките се връзват - около 15 градуса на всеки 10 вата прави 75, + стайна 20, става 95. Хубав днешен диод работи достатъчно надеждно до към 125 на корпуса и 140 на кристала.
Че е издънен най-просташки и че ще има кратък, но съдържателен живот, нямам особени съмнения. Обаче същия на 10 вата, че дори и на 20, ще живее толкова, колкото живее вентилаторчето - на 10 вата не вдига и 40 градуса.
OSRAM-ите ти, ако са без вентилатор, работят на около 100-110 градуса на кристала, или поне така разправя FLIR-а. Корпуса е на около 85. Това на стайна температура. В двигателното е силно субективно - там е по-жега, особено лятото, но докато двигателя работи е проветриво, а когато колата се движи - още по-проветриво.
ПП: Във Farnell има Heat-pipe-та, 3мм на 70мм дълги, които са се утрепали за мойте крушки. И сега бръмчи една муха....
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Пробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата напоследък.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Мерих лично и го чаках около половин час (а може и повече) да сгрее, точно защото и на мен ми стана любопитно. На себе си вярвам повече от на руснака в тубата.
Сметките се връзват - около 15 градуса на всеки 10 вата прави 75, + стайна 20, става 95. Хубав днешен диод работи достатъчно надеждно до към 125 на корпуса и 140 на кристала.
Че е издънен най-просташки и че ще има кратък, но съдържателен живот, нямам особени съмнения. Обаче същия на 10 вата, че дори и на 20, ще живее толкова, колкото живее вентилаторчето - на 10 вата не вдига и 40 градуса.
OSRAM-ите ти, ако са без вентилатор, работят на около 100-110 градуса на кристала, или поне така разправя FLIR-а. Корпуса е на около 85. Това на стайна температура. В двигателното е силно субективно - там е по-жега, особено лятото, но докато двигателя работи е проветриво, а когато колата се движи - още по-проветриво.
ПП: Във Farnell има Heat-pipe-та, 3мм на 70мм дълги, които са се утрепали за мойте крушки. И сега бръмчи една муха....
Поне тестовете на руснака са доста подробни в това отношение.
Опс...май в твоите фарове е обратно...нали задната част на лампата е отвън а не вътре във фара.?
Всъщност - ще измеря с FLIR-а какво се случва с Осрам във фара на мотора.Панайот Бърдарски
0887 60 77 22
Коментар
-
Да, при мен са отвън и е по-добре. Когато е цявлото вътре, не знам как ще е.
Впечатленията ми са само от HB3/HB4 крушки, които са преобладаващо като при мен - извън фара. Моите са такива всичките, ако помня добре дори на фаровете за мъгла. На тях проблемът им е че не е изключено да се намокрят, а ако са във фаровете за мъгла се съмнявам че ще изкарат дълго, защото редовно ще са целите във вода/калищаци/сол, нищо че сум ги пръскал с лак.
Ако съдим по посочените горе нови дребни диоди от OSRAM, следва да очакваме повече сертифицирани крушки. Те са съвсем нов продукт, доколкото разбирам.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар