Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за LED крушки h4 led high low

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...Играя си с дипди най-вече за чесане на краста и по-малко заради факта че греят 10ина пъти по-малко.
    Което е без особено значение. Дори в някои случали халогенното отопление е предимство. Не са редки случаите при един и същ фар, тия с халогенните крушки да нямат проблем с обледеняване на стъклото му, а тия с ксенон или светодиоди да имат.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • didooo
      didooo коментира
      Редактиране на коментар
      Ся , като се замисля , винаги когато съм имал возило с ксенон , е било с пръскалки на фаровете . Явно не е съвпадък

  • #92
    Първоначално публикуван от u_bo Преглед на мнение
    Има ЛЕД-ове, които могат да си сменят цвета на светене:
    - бял
    - жълт
    - смесено

    има както скъпи маркови, така и алиекспресни. Там за мокро няма драма.
    Няма такива, които го правят по читав начин, защото не си менят цвета LED овете, а се пускат различни групи LED ове, което автоматично носи огромен компромис с фокусирането.
    Другия вариант е диоди 6000к и махаем един или няколко филтъра - изключително глупава глупост, при диоди винаги водеща до допълнително намалена видимост, освен по-малкото лумени.

    Петното на горните крушки е 2х6мм, съвсем съизмеримо с размера на реотанчето в халогенка. Всичко по-голямо от това е неприемлив за мен компромис и при много фарове ще направи мазало.

    Има китайски крушки, поне на теория юного добре направени, с Heatpipe и прочие неща, но....диодите на всичко живо са 6000к и 99% са вентилаторни. А при мен гъзът на крушките е извън фара и вентилаторчетаъа нама да изкарат дълго, още повече предвид хвалбите какви обороти развивали тия въшки.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Нагряването отдолу е с китайски котлон с китайска "терморегулация". Пускам го, и след 15 минути е с температура около 280-320 градуса и си я поддържа, което е чудесно за запояване на елементи върху алуминиева платка. Общо взето за около 10 секунди смогва да активира и разтопи всичко. Гледам си го през камерката в детайли, да преценя кога да го махам.

      Сглупих само да поръчвам платки с гола мед, с идерята за по-добър контакт с термопадовете на корпуса на крушката. Гадно се работи. Ако някога пак поръчвам, ще си е калайдисана. Те вярвам някакви микрони калай върху медта да дадат кой-знае каква разлика.

      И да, с пастата трябва да се действа доста внимателно.

      ПП: Cree имат и диоди 1.6х1.6мм с подходяща мощност, но са по-дебели. 0.75мм спрямо само 0.4 на тия, дето ползвах. Други подобни не можах да намеря.

    • disko04
      disko04 коментира
      Редактиране на коментар
      Този котлон за който съм дал линка и имам, нагрява за минута до 200-220 (сега видях че го дават 250, може и така да беше) градуса и след това ги държи стабилно. Мерил съм. А преценката на количеството калай ми е била проблем защото при повече диода не седи равно с повърхноста а при по малко не е сигурно че контактува изцяло от където може да има проблем с охлаждането.
      Последно редактирано от disko04; 25-11-23, 12:23.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      От опита ми с конкретние 2 крушки и 12 диода общо, поенето се оказа по-лесно отколкото си мислех. Нула брак. Излишъкът паста си я изхвърля настрани под формата на фребни разтопени топчета, а диодите стоят перфектно подравнени по височина един спрямо друг.

      Може би ефектът е защото са малки и падовете са по-малки от размера на самия диод - има фосфор по цялата периферия на диода. Диодите на Cрее XP-G3, които последно лепих по крушките на интериора и мигачите, не се държаха чак така. Пак изхвърляха излишъка, нотрябваше и да ги натисна докато са накряти, за да изскочат топчетата настрани. Можеби зарати термо падът в средата. Тия диоди нямат такъв и двата им пада, играещи същото, са с еднакъв размер. Имат и някакъв растер по тях.

      Накратко, очаквах проблеми, но чак учудващо нямаше абсолютно никакви.

      Lumileds имат още по-мънички (1.6х1.6мм) и тънички (0,36мм) и с ток до 1 ампер. Може би ще ги пробвам в някой бъдещ проект. Тия ги дъня на 555mA, което е с 25% под тестовия им ток и мноооого далече от максималните 2A по чаршаф. Да видим колко ще даянят.

      Сега като се замисля може би и с външен драйвер нещата щяха да са по-добре, ама много-много не му мислих като ги правих. Пък и така със сигурност е много по-просто.

  • #93
    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Което е без особено значение.
    Което е от особено значение за фарове с метализирани пластмасови реклектори, които светят постоянно докато колата се движи и не се продават по 2 за левче.

    ...но, както казах, повече чеша краста, отколкото нещо друго.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #94
      Понякога позабравеното старо върши работа и днес. Пакетче лимонтозу в 150 милилитра вода:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:limpcb.jpg
Прегледи:321
Размер:418.8 КБ
ID:6944293


      Минута вътре и вече няма окиси.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #95
        Утре ще бъдат на мястото си. Само се чудя дали да минавам на прееглед с тях или не. От една страна ще се види на стенда че светят както трябва и евентуално ще се дорегулират, от друга, знам ли на какъв заядливец ще попадна.



        Следащите може би ще са с външен драйвер и 3D принтиран корпус от алуминий. Най-важното - ще ми излязат по-евтино от това да си го купя от магазина, за разлика от тези.

        Може би ще стъкмя и интелигентна залъгалка за да не дава грешки и да мигат по половин час след изключване на возилото, вместо тъп реезистор, греещ доволно докато фаровете са пуснати. Поне мигачите се тестват с импулси, ограничени по ток, като се мери напрежението да не превишава 5 волта, което се случва при гранични около 25 ома резистор. При фаровете вероятно за същото ще иска резистор с по-ниско съпротивление за същото, но по-съществено е че той трябва да е включен само при кратки и високоомни импулси и да се изключва при продължително подаване на захранване. Тогава хем няма да грее, хем ще лъже системата че всичко е на 6, съответно модулът ще е мъничък и в пластмасова кутийка, вместо с мощен греещ резистор вътре.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #96
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Понякога позабравеното старо върши работа и днес. Пакетче лимонтозу в 150 милилитра вода:
          Минута вътре и вече няма окиси.
          А защо не поръча платките с OSP?

          *******************

          За залъгалка съм правил друга дивотия. Не е издържана инженерно, защото компонента се използва извън нормалното му предназначение, но пък и не е като идеята да е лишена от смисъл.
          Та, успоредно на + и - бях свързал самовъзстановяем предпазител 50mA. Когато няма захранване се държи като резистор няколко ома. Когато се подаде напрежение, предпазителя "изключва", и грее колкото да си поддържа режима.
          А "по фаровите аршини" може да се каже че почти не грее...

          И като обща информация: така работи вече няколко години...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #97
            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            А защо не поръча платките с OSP?
            Не искат за толкова малка платка. А и честно казано се притеснявах че ще има грижи с поенето на диодите.

            Никога не съм работил с OSP и не знам какво представлява реално като качества. Чаршафът е едно, а живия живот, състоящ се в поене върху домашен котлон, друго.

            Ще си ги поръчвам с нормалното оловно HASL. Тия по инерция ги викнах медни заради оригинала. В случая отвеждането ми се струва че е повече през медта, отколкото прз основата, макар че платкоте са с 8W проводимост, уж. Изолационния слой е изключително тънък.

            Бих предпочел и с по-дебела мед (1oz е сега), но за такова нещо калкулатора им казваше че трябвало да се говори с човек конкретно, което реших че не е моят вариант. Скъпичко излезе - 20 платки с транспора са ми 112 долара. Цената на платка е мижава, ама разликате между 5 и 20 платки също е мижава. Интересното е че са ми пратили 28 броя, при поръчка 20, а не виждам дефектни или с някакъв кусур.

            ALLPCB се оказаха с най-добра оферта спрямо параметрите, които гоних. JLCPCB нямат нищо повече от станартна платка с 1W проводимост и 1oz мед, която е изключително евтина, но подозирам че няма да ми свърши работа в случая. PCBWAY първоначално ми дадоха оферта за 70 и няколко долара, която после коригираха на 250 и я отказах.

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            ...Та, успоредно на + и - бях свързал самовъзстановяем предпазител 50mA. Когато няма захранване се държи като резистор няколко ома. Когато се подаде напрежение, предпазителя "изключва", и грее колкото да си поддържа режима.
            А "по фаровите аршини" може да се каже че почти не грее...

            И като обща информация: така работи вече няколко години...
            Изключително добра идея, върху която ще поровичкам. Тънкият момент предполагам ще е времето за изстиване, но и това ще се установи експериментално, стига да намеря подходяща за случая залъгалка.

            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #98
              Следя с голям интерес експеримента на спарки...много ми е интересно какъв ще е крайния резултат. Ако имате интерес за експеримент и на друг цокъл съм готов да жертвам някакъв комплект кЕтаецки Н7 крушки за преправяне на 4000К.

              Да споделя относно опасенията за замръзване на стъклата там където е сложен ЛЕД вместо щатния халоген - след 3 часа каране на снеговалеж си се цапа стандартно, когато замръзне става на тънка коричка, която без никакви усилия се сваля. Та в общи линии нищо по-различно или страшно в това отношение.

              Коментар


              • #99
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение


                Ще си ги поръчвам с нормалното оловно HASL. Тия по инерция ги викнах медни заради оригинала. В случая отвеждането ми се струва че е повече през медта, отколкото прз основата, макар че платкоте са с 8W проводимост, уж. Изолационния слой е изключително тънък.

                Защо не калайдисаш медта за да е по добър топлоотвод?
                Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Калайдисаната мед НЕ Е по-добър топлопровод.

                • disko04
                  disko04 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тогава можеш да запоиш медна пластина върху и.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Свърши тя. Сглобени са вече.

                  Просто по-късно осъзнах че голата мед е безсмислена в случая. Някакви стотни калаено покритие върху медта със сигурност са поне 2 порядъка по-проводими от половин милиметър термо подложка, с която контактуват.

              • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                ...За залъгалка съм правил друга дивотия...
                Оказа се че не трябват никакви дивотии - и най-банален резистор от 1 килоом свърши работа. А отидох на паркинга въоръжен с осцилоскоп и торба керамични резистори.

                Интересното е че на мигачите си искаше 20-ина ома съпротивление. Явно са им по-важни.


                И първи резИлтати - границата на отрязване не е толкова рязка, колкото с едната халогенка, която имам (TUNGSRAM) и на която реотанчето е видимо по-надолу от центъра (по спецификация трябва да е с 0.75мм под центъра). На другата обаче си е на центъра (SYLVANIA) и границата пак се размива леко. OSRAM явно също са карали през просото. На корпуса, който проектирам в момента за 3D печат от алуминий, след експерименти ще нанеса нужните корекции за да се случи сходен резултат.

                Трябваше и малко да сваля фара надолу.

                На полумрак + сняг видимостта на първо четене е по-добра, 4000К е доста по-бяло от Nightbreaker-а на другия фар. Като ми се отдаде възможност да покарам на по-тъмно, ще споделям още.

                Пробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата напоследък.

                Диода пак е по средата, цокъла е универсален за HB3 и HB4 и е читаво направен така че да може да се регулира наклона в няколк стъпки с щракване.

                Отворих я и ми хареса - медни платки + heat pipe, външен драйвер. Ограничих я до 10W и даде осветеност колкото OSRAM-а с моите диоди (доколкото телефон може да премери), и при тая мощност заради вентилаторчето стоеше на под 40 градуса. Махнах вентилаторчето и се оказа че като температура го докарва даже с няколко градуса под OSRAM-ите.

                Ще омагьосам драйверите за по-човешка мощност, ще изкормя и другото вентилаторче и ще се пробват как ще са на дългите, макар че надали ще ги сложа заради студеното бяло.

                Впрочем, OSRAM имат изключително подходящи за крушки диоди - петното е 1.15x4.81mm, по-малко от реотанчето. Но са само студено бяло. OSLON Black flat X KW4 (последния да затвори вратата ).
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Пробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата
                  Ако вярваме на руснака от тубата, такава мощност може да бъде или в силно намаляване живота на диодите, или в кратковременен режим след което дрйвера намалява силно мощноста заради повишена темпаратура.
                  Лично аз съм доволен от стандартна ЛЕД на Осрам без мегатурбо гъзарска мощност. Само цвета не е ОК. Леко ми синее. Явно един прекрасен ден ще им сменявам диодите...
                  Благодаря за информацията

                  Панайот Бърдарски
                  0887 60 77 22

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
                    Ако вярваме на руснака от тубата...
                    Мерих лично и го чаках около половин час (а може и повече) да сгрее, точно защото и на мен ми стана любопитно. На себе си вярвам повече от на руснака в тубата.

                    Сметките се връзват - около 15 градуса на всеки 10 вата прави 75, + стайна 20, става 95. Хубав днешен диод работи достатъчно надеждно до към 125 на корпуса и 140 на кристала.

                    Че е издънен най-просташки и че ще има кратък, но съдържателен живот, нямам особени съмнения. Обаче същия на 10 вата, че дори и на 20, ще живее толкова, колкото живее вентилаторчето - на 10 вата не вдига и 40 градуса.

                    OSRAM-ите ти, ако са без вентилатор, работят на около 100-110 градуса на кристала, или поне така разправя FLIR-а. Корпуса е на около 85. Това на стайна температура. В двигателното е силно субективно - там е по-жега, особено лятото, но докато двигателя работи е проветриво, а когато колата се движи - още по-проветриво.


                    ПП: Във Farnell има Heat-pipe-та, 3мм на 70мм дълги, които са се утрепали за мойте крушки. И сега бръмчи една муха....


                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                      Пробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата напоследък.
                      Имам същите впечатления, станаха евтини и лесно достъпни, всеки почна да реди каквото му падне във фаровете, тия китайски диоди пречат повече дори от ксенон на рефлектор. Силно се надявам да се забрани и контролира. Карането през нощта става крайно неприятно заради въпросните потребители на подобни китайски източници на светлина, освен това всяко Ауди с матрици на автоматичен режим вади очи докато не присветнеш.

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                        Мерих лично и го чаках около половин час (а може и повече) да сгрее, точно защото и на мен ми стана любопитно. На себе си вярвам повече от на руснака в тубата.

                        Сметките се връзват - около 15 градуса на всеки 10 вата прави 75, + стайна 20, става 95. Хубав днешен диод работи достатъчно надеждно до към 125 на корпуса и 140 на кристала.

                        Че е издънен най-просташки и че ще има кратък, но съдържателен живот, нямам особени съмнения. Обаче същия на 10 вата, че дори и на 20, ще живее толкова, колкото живее вентилаторчето - на 10 вата не вдига и 40 градуса.

                        OSRAM-ите ти, ако са без вентилатор, работят на около 100-110 градуса на кристала, или поне така разправя FLIR-а. Корпуса е на около 85. Това на стайна температура. В двигателното е силно субективно - там е по-жега, особено лятото, но докато двигателя работи е проветриво, а когато колата се движи - още по-проветриво.


                        ПП: Във Farnell има Heat-pipe-та, 3мм на 70мм дълги, които са се утрепали за мойте крушки. И сега бръмчи една муха....
                        Истината е поставени във фара как ще греят. Там условията за охлаждане са други и определено по-лоши от свободно стояща лампа светеща в стаята.
                        Поне тестовете на руснака са доста подробни в това отношение.
                        Опс...май в твоите фарове е обратно...нали задната част на лампата е отвън а не вътре във фара.?
                        Всъщност - ще измеря с FLIR-а какво се случва с Осрам във фара на мотора.
                        Панайот Бърдарски
                        0887 60 77 22

                        Коментар


                        • Да, при мен са отвън и е по-добре. Когато е цявлото вътре, не знам как ще е.

                          Впечатленията ми са само от HB3/HB4 крушки, които са преобладаващо като при мен - извън фара. Моите са такива всичките, ако помня добре дори на фаровете за мъгла. На тях проблемът им е че не е изключено да се намокрят, а ако са във фаровете за мъгла се съмнявам че ще изкарат дълго, защото редовно ще са целите във вода/калищаци/сол, нищо че сум ги пръскал с лак.

                          Ако съдим по посочените горе нови дребни диоди от OSRAM, следва да очакваме повече сертифицирани крушки. Те са съвсем нов продукт, доколкото разбирам.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X