Първоначално публикуван от sparkybg
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпрос за LED крушки h4 led high low
Свий
X
-
-
Първоначално публикуван от u_bo Преглед на мнениеИма ЛЕД-ове, които могат да си сменят цвета на светене:
- бял
- жълт
- смесено
има както скъпи маркови, така и алиекспресни. Там за мокро няма драма.
Другия вариант е диоди 6000к и махаем един или няколко филтъра - изключително глупава глупост, при диоди винаги водеща до допълнително намалена видимост, освен по-малкото лумени.
Петното на горните крушки е 2х6мм, съвсем съизмеримо с размера на реотанчето в халогенка. Всичко по-голямо от това е неприемлив за мен компромис и при много фарове ще направи мазало.
Има китайски крушки, поне на теория юного добре направени, с Heatpipe и прочие неща, но....диодите на всичко живо са 6000к и 99% са вентилаторни. А при мен гъзът на крушките е извън фара и вентилаторчетаъа нама да изкарат дълго, още повече предвид хвалбите какви обороти развивали тия въшки.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Нагряването отдолу е с китайски котлон с китайска "терморегулация".Пускам го, и след 15 минути е с температура около 280-320 градуса и си я поддържа, което е чудесно за запояване на елементи върху алуминиева платка. Общо взето за около 10 секунди смогва да активира и разтопи всичко. Гледам си го през камерката в детайли, да преценя кога да го махам.
Сглупих само да поръчвам платки с гола мед, с идерята за по-добър контакт с термопадовете на корпуса на крушката. Гадно се работи. Ако някога пак поръчвам, ще си е калайдисана. Те вярвам някакви микрони калай върху медта да дадат кой-знае каква разлика.
И да, с пастата трябва да се действа доста внимателно.
ПП: Cree имат и диоди 1.6х1.6мм с подходяща мощност, но са по-дебели. 0.75мм спрямо само 0.4 на тия, дето ползвах. Други подобни не можах да намеря.
-
Този котлон за който съм дал линка и имам, нагрява за минута до 200-220 (сега видях че го дават 250, може и така да беше) градуса и след това ги държи стабилно. Мерил съм. А преценката на количеството калай ми е била проблем защото при повече диода не седи равно с повърхноста а при по малко не е сигурно че контактува изцяло от където може да има проблем с охлаждането.Последно редактирано от disko04; 25-11-23, 12:23.
-
От опита ми с конкретние 2 крушки и 12 диода общо, поенето се оказа по-лесно отколкото си мислех. Нула брак. Излишъкът паста си я изхвърля настрани под формата на фребни разтопени топчета, а диодите стоят перфектно подравнени по височина един спрямо друг.
Може би ефектът е защото са малки и падовете са по-малки от размера на самия диод - има фосфор по цялата периферия на диода. Диодите на Cрее XP-G3, които последно лепих по крушките на интериора и мигачите, не се държаха чак така. Пак изхвърляха излишъка, нотрябваше и да ги натисна докато са накряти, за да изскочат топчетата настрани. Можеби зарати термо падът в средата. Тия диоди нямат такъв и двата им пада, играещи същото, са с еднакъв размер. Имат и някакъв растер по тях.
Накратко, очаквах проблеми, но чак учудващо нямаше абсолютно никакви.
Lumileds имат още по-мънички (1.6х1.6мм) и тънички (0,36мм) и с ток до 1 ампер. Може би ще ги пробвам в някой бъдещ проект. Тия ги дъня на 555mA, което е с 25% под тестовия им ток и мноооого далече от максималните 2A по чаршаф. Да видим колко ще даянят.
Сега като се замисля може би и с външен драйвер нещата щяха да са по-добре, ама много-много не му мислих като ги правих. Пък и така със сигурност е много по-просто.
-
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеКоето е без особено значение.
...но, както казах, повече чеша краста, отколкото нещо друго.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Утре ще бъдат на мястото си. Само се чудя дали да минавам на прееглед с тях или не.От една страна ще се види на стенда че светят както трябва и евентуално ще се дорегулират, от друга, знам ли на какъв заядливец ще попадна.
Следащите може би ще са с външен драйвер и 3D принтиран корпус от алуминий. Най-важното - ще ми излязат по-евтино от това да си го купя от магазина, за разлика от тези.
Може би ще стъкмя и интелигентна залъгалка за да не дава грешки и да мигат по половин час след изключване на возилото, вместо тъп реезистор, греещ доволно докато фаровете са пуснати. Поне мигачите се тестват с импулси, ограничени по ток, като се мери напрежението да не превишава 5 волта, което се случва при гранични около 25 ома резистор. При фаровете вероятно за същото ще иска резистор с по-ниско съпротивление за същото, но по-съществено е че той трябва да е включен само при кратки и високоомни импулси и да се изключва при продължително подаване на захранване. Тогава хем няма да грее, хем ще лъже системата че всичко е на 6, съответно модулът ще е мъничък и в пластмасова кутийка, вместо с мощен греещ резистор вътре.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеПонякога позабравеното старо върши работа и днес. Пакетче лимонтозу в 150 милилитра вода:
Минута вътре и вече няма окиси.
*******************
За залъгалка съм правил друга дивотия. Не е издържана инженерно, защото компонента се използва извън нормалното му предназначение, но пък и не е като идеята да е лишена от смисъл.
Та, успоредно на + и - бях свързал самовъзстановяем предпазител 50mA. Когато няма захранване се държи като резистор няколко ома. Когато се подаде напрежение, предпазителя "изключва", и грее колкото да си поддържа режима.
А "по фаровите аршини" може да се каже че почти не грее...
И като обща информация: така работи вече няколко години...
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеА защо не поръча платките с OSP?
Никога не съм работил с OSP и не знам какво представлява реално като качества. Чаршафът е едно, а живия живот, състоящ се в поене върху домашен котлон, друго.
Ще си ги поръчвам с нормалното оловно HASL. Тия по инерция ги викнах медни заради оригинала. В случая отвеждането ми се струва че е повече през медта, отколкото прз основата, макар че платкоте са с 8W проводимост, уж. Изолационния слой е изключително тънък.
Бих предпочел и с по-дебела мед (1oz е сега), но за такова нещо калкулатора им казваше че трябвало да се говори с човек конкретно, което реших че не е моят вариант. Скъпичко излезе - 20 платки с транспора са ми 112 долара. Цената на платка е мижава, ама разликате между 5 и 20 платки също е мижава. Интересното е че са ми пратили 28 броя, при поръчка 20, а не виждам дефектни или с някакъв кусур.
ALLPCB се оказаха с най-добра оферта спрямо параметрите, които гоних. JLCPCB нямат нищо повече от станартна платка с 1W проводимост и 1oz мед, която е изключително евтина, но подозирам че няма да ми свърши работа в случая. PCBWAY първоначално ми дадоха оферта за 70 и няколко долара, която после коригираха на 250 и я отказах.
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение...Та, успоредно на + и - бях свързал самовъзстановяем предпазител 50mA. Когато няма захранване се държи като резистор няколко ома. Когато се подаде напрежение, предпазителя "изключва", и грее колкото да си поддържа режима.
А "по фаровите аршини" може да се каже че почти не грее...
И като обща информация: така работи вече няколко години...
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Следя с голям интерес експеримента на спарки...много ми е интересно какъв ще е крайния резултат. Ако имате интерес за експеримент и на друг цокъл съм готов да жертвам някакъв комплект кЕтаецки Н7 крушки за преправяне на 4000К.
Да споделя относно опасенията за замръзване на стъклата там където е сложен ЛЕД вместо щатния халоген - след 3 часа каране на снеговалеж си се цапа стандартно, когато замръзне става на тънка коричка, която без никакви усилия се сваля. Та в общи линии нищо по-различно или страшно в това отношение.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Ще си ги поръчвам с нормалното оловно HASL. Тия по инерция ги викнах медни заради оригинала. В случая отвеждането ми се струва че е повече през медта, отколкото прз основата, макар че платкоте са с 8W проводимост, уж. Изолационния слой е изключително тънък.
Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение...За залъгалка съм правил друга дивотия...
Интересното е че на мигачите си искаше 20-ина ома съпротивление. Явно са им по-важни.
И първи резИлтати - границата на отрязване не е толкова рязка, колкото с едната халогенка, която имам (TUNGSRAM) и на която реотанчето е видимо по-надолу от центъра (по спецификация трябва да е с 0.75мм под центъра). На другата обаче си е на центъра (SYLVANIA) и границата пак се размива леко. OSRAM явно също са карали през просото.На корпуса, който проектирам в момента за 3D печат от алуминий, след експерименти ще нанеса нужните корекции за да се случи сходен резултат.
Трябваше и малко да сваля фара надолу.
На полумрак + сняг видимостта на първо четене е по-добра, 4000К е доста по-бяло от Nightbreaker-а на другия фар. Като ми се отдаде възможност да покарам на по-тъмно, ще споделям още.
Пробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата напоследък.
Диода пак е по средата, цокъла е универсален за HB3 и HB4 и е читаво направен така че да може да се регулира наклона в няколк стъпки с щракване.
Отворих я и ми хареса - медни платки + heat pipe, външен драйвер. Ограничих я до 10W и даде осветеност колкото OSRAM-а с моите диоди (доколкото телефон може да премери), и при тая мощност заради вентилаторчето стоеше на под 40 градуса. Махнах вентилаторчето и се оказа че като температура го докарва даже с няколко градуса под OSRAM-ите.
Ще омагьосам драйверите за по-човешка мощност, ще изкормя и другото вентилаторче и ще се пробват как ще са на дългите, макар че надали ще ги сложа заради студеното бяло.
Впрочем, OSRAM имат изключително подходящи за крушки диоди - петното е 1.15x4.81mm, по-малко от реотанчето. Но са само студено бяло. OSLON Black flat X KW4 (последния да затвори вратата).
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеПробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата
Лично аз съм доволен от стандартна ЛЕД на Осрам без мегатурбо гъзарска мощност. Само цвета не е ОК. Леко ми синее. Явно един прекрасен ден ще им сменявам диодите...
Благодаря за информацията
Панайот Бърдарски
0887 60 77 22
Коментар
-
Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнениеАко вярваме на руснака от тубата...
Сметките се връзват - около 15 градуса на всеки 10 вата прави 75, + стайна 20, става 95. Хубав днешен диод работи достатъчно надеждно до към 125 на корпуса и 140 на кристала.
Че е издънен най-просташки и че ще има кратък, но съдържателен живот, нямам особени съмнения. Обаче същия на 10 вата, че дори и на 20, ще живее толкова, колкото живее вентилаторчето - на 10 вата не вдига и 40 градуса.
OSRAM-ите ти, ако са без вентилатор, работят на около 100-110 градуса на кристала, или поне така разправя FLIR-а. Корпуса е на около 85. Това на стайна температура. В двигателното е силно субективно - там е по-жега, особено лятото, но докато двигателя работи е проветриво, а когато колата се движи - още по-проветриво.
ПП: Във Farnell има Heat-pipe-та, 3мм на 70мм дълги, които са се утрепали за мойте крушки. И сега бръмчи една муха....
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Пробвах и китайски електрожени с вентилаторче - диода е по-голям (макар и не с много), обаче.... крушката е реално издънена на 50W. Съответно дава между 3 и 4 пъти поток спрямо халогенка, което обяснява доста явления по пътищата напоследък.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Мерих лично и го чаках около половин час (а може и повече) да сгрее, точно защото и на мен ми стана любопитно. На себе си вярвам повече от на руснака в тубата.
Сметките се връзват - около 15 градуса на всеки 10 вата прави 75, + стайна 20, става 95. Хубав днешен диод работи достатъчно надеждно до към 125 на корпуса и 140 на кристала.
Че е издънен най-просташки и че ще има кратък, но съдържателен живот, нямам особени съмнения. Обаче същия на 10 вата, че дори и на 20, ще живее толкова, колкото живее вентилаторчето - на 10 вата не вдига и 40 градуса.
OSRAM-ите ти, ако са без вентилатор, работят на около 100-110 градуса на кристала, или поне така разправя FLIR-а. Корпуса е на около 85. Това на стайна температура. В двигателното е силно субективно - там е по-жега, особено лятото, но докато двигателя работи е проветриво, а когато колата се движи - още по-проветриво.
ПП: Във Farnell има Heat-pipe-та, 3мм на 70мм дълги, които са се утрепали за мойте крушки. И сега бръмчи една муха....
Поне тестовете на руснака са доста подробни в това отношение.
Опс...май в твоите фарове е обратно...нали задната част на лампата е отвън а не вътре във фара.?
Всъщност - ще измеря с FLIR-а какво се случва с Осрам във фара на мотора.Панайот Бърдарски
0887 60 77 22
Коментар
-
Да, при мен са отвън и е по-добре. Когато е цявлото вътре, не знам как ще е.
Впечатленията ми са само от HB3/HB4 крушки, които са преобладаващо като при мен - извън фара. Моите са такива всичките, ако помня добре дори на фаровете за мъгла. На тях проблемът им е че не е изключено да се намокрят, а ако са във фаровете за мъгла се съмнявам че ще изкарат дълго, защото редовно ще са целите във вода/калищаци/сол, нищо че сум ги пръскал с лак.
Ако съдим по посочените горе нови дребни диоди от OSRAM, следва да очакваме повече сертифицирани крушки. Те са съвсем нов продукт, доколкото разбирам.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар