Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
    малкия резервоар също внася голяма доза грешка, поне 2-3% според мен
    Ами не. Нормален мерителен цилиндър или бюрета (с бюрета е най-лесно да се направи тоя фокус) при визуално отчитане се движи около половин процент грешка. Пак толкова идва и от секундите им.

    Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
    Към алтернатора на двигателя има закачен един малък акумулатор, който осигурява необходимия ток за запалителната уредба. Ние там боцнахме и двете крушки от фара. Двигателя предварително е подгрят и има охладителна система която усигурява оптимална постоянна температура.
    А двигателят от този акумулатор ли се запалва, или има друг източник на енергия за стартера?

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Без да се обиждате , ама - майната ви - сафрид отдавна няма. С тия спорове май ще дочакаме следващия. Предлагам да минем на вратни пържоли , кисело зеле и червено вино, ама то пък сега са пости . Айде до към 25.12.12. да се изясните, че има депозит от 50 лв. при мен и Добри ще иска лихви скоро.
      Харчат, мамка им и фарове, поне газ със сигурност. Ще мъдря разни ингилъци с допълнителни светодиоди вътре в основния фар, барем го догодя до към 10 Вт.
      подаръци за мъже от FACOM
      промоция на читави инструменти

      и на хоби такива

      тел. О879 Ч8Ч 2З5

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Няма как да е максимален КПД при 850об/мин точно за този двигател.
        Най-икономичния дизел в света, (нек'ъв корабен дизел на MAN с 3 метра ход на буталото и 70-80об/мин - http://www.mandieselturbo.com/downlo...ed/s80mec7.pdf) има максимален КПД над 54%. Демек харчи около150g/kWh. Това в обемни единици е към 180ml/kWh. 200W енергия, при този разход е към 36ml/h. Понеже е корабен, и поради разни закръгления за лесно смятане(не сме взели КПД на алтернатор и плътността на горивото е ориентировъчна), можем да закръглим на 40ml/h. Това за двигател с няколко хиляди киловата мощност, подобаващ на нея разход(от порядъка на тонове за час)... Естествено, че и 20кW да е за фарове, ще са 4l/h, което пак ще е трудно да се измери, а мощността се явява незначителна на фона на общата. Просто мащаба е много важен за измерванията. Някои неща с такива разлики в мащабите просто не могат да се измерят лесно с достатъчна точност, затова просто се пресмятат.

        ПП: Димич, нещо такова а? http://mech-ing.com/journal/Archive/...41_Babanov.pdf При постоянни обороти с различно натоварване се казват още товарни характеристики.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
          Уредбата има 3 резервоара свързани последователно. Така може и от трите да се изчака да изгори горивото, но ние ги правихме само с най-малкия. Реголировачната характеристика я правихме само като променяхме натоварването, и за да са постоянни оборотите подавахме допълнително газ. ...
          Значи резервоарчето си е ок, Маховика му колко кг. е? Самата машинка равномерно ли бачка и мерите ли зарежда ли акумулатора?

          @maystore с каква кочинка тез проблеми? четох че имаш преразход, с моята харча толкоз при 110км/ч
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Няма как да е максимален КПД при 850об/мин точно за този двигател.
            Най-икономичния дизел в света, (нек'ъв корабен дизел на MAN с 3 метра ход на буталото и 70-80об/мин - http://www.mandieselturbo.com/downlo...ed/s80mec7.pdf) има максимален КПД над 54%. Демек харчи около150g/kWh. Това в обемни единици е към 180ml/kWh. 200W енергия, при този разход е към 36ml/h. Понеже е корабен, и поради разни закръгления за лесно смятане(не сме взели КПД на алтернатор и плътността на горивото е ориентировъчна), можем да закръглим на 40ml/h. Това за двигател с няколко хиляди киловата мощност, подобаващ на нея разход(от порядъка на тонове за час)... Естествено, че и 20кW да е за фарове, ще са 4l/h, което пак ще е трудно да се измери, а мощността се явява незначителна на фона на общата. Просто мащаба е много важен за измерванията. Някои неща с такива разлики в мащабите просто не могат да се измерят лесно с достатъчна точност, затова просто се пресмятат.

            ПП: Димич, нещо такова а? http://mech-ing.com/journal/Archive/...41_Babanov.pdf При постоянни обороти с различно натоварване се казват още товарни характеристики.
            В КПД-то влизат съставки, независещи от товара, затова и разликови сметки със/без фарове само използвайки КПД-то са некоректни. Почти същото важи и за специфичния разход - едно че не е константа, и второ - хич не е мерен и мислен за смешни товари от по 100-200 вата, нито пък е ясно при какво натоварване. Това прави тая константа също толкова некоректна за изчисление на допълнителния разход на фаровете.

            Има и друго по ладовия двигател - ако реле-регулатора си е стандартния, то при товар, особено при тия обороти, напрежението също е паднало, и това също изкривява сметката в посока надолу, зашото веднъж към крушките вече не отиват 14.5 волта, а примерно 11.5, тока, минаващ през тях също спада, и се получават едни други ватове, по-малки от номинала. Отделно дето ако акумулатора си е свързан стандартно, нищо чудно при тия обороти и това напрежение фаровете да смучат и от него, което е втори път изкривяване на измерването в посока надолу. И това вече се каза мноооого отдавна, семо дето не ни касае, защото модерен автомобил няма тия грижи, или поне са много по-малки, особено пък ако е дизел, където напрежението дори на празен ход почти не мърда от товара.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              В КПД-то влизат съставки, независещи от товара, затова и разликови сметки със/без фарове само използвайки КПД-то са некоректни. Почти същото важи и за специфичния разход - едно че не е константа, и второ - хич не е мерен и мислен за смешни товари от по 100-200 вата, нито пък е ясно при какво натоварване. Това прави тая константа също толкова некоректна за изчисление на допълнителния разход на фаровете.
              КПД е респективно специфичен разход на гориво, т.е. едно и също е. Че не е константа и се влияе не само от товара е ясно, но на практика "сложното" е единствено определянето му при режима около празен ход(и плюс 200W), защото всички смислени практически измервания и графиките построени по техни данни, започват поне от малко по-високи обороти и товар. Т.е. от т.нар минимална честота на работа под товар. Но знаейки как се изменя специфичния разход(КПД-то), в зависимост от оборотите и натоварването, можем уверено да предположим какви са стойностите му при режими толкова близки до минимални обороти на празен ход. И със сигурност специфичният разход на гориво е по-висок(КПД- по-малък) отколкото при минималната честота на работа под товар(първите точки на всички графики). Това, че не можем да проведем достатъчно точни измервания заради разликата в мащабите е истинският проблем. За достатъчно добра точност, трябва и опитите да са достатъчно дълго време. Не може да пресмятаме с приемлива грешка, очаквана разлика в разхода от 70m/lh, ползвайки резервоарче от 52ml и засичайки с хронометър. То и сега се вижда тенденцията каква е, но за точност не може да се говори, още повече вземайки предвид и другите въпросителни за тока, акумулатора и пр. Дори и сега, за 110W са измерени 33-34ml(пак казвам, недостатъчно точно измерени), което отговаря на над 60ml/h при 200W, какъвто е разхода в среден автомобил. При достатъчно точно измерване, проведено за достатъчно дълго време за намаляване на грешката, ще се види как теорията ще съвпадне с практиката.


              Димич, а кога получихте специфичен разход 1336ml/kWh, както си писал по-горе?
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Да де, ама как да отделим "съставките" му, дето не се влиаят от товара? Не можеш да сметнеш по КПД разлика в харча при товар 1000W и 1200W. Реалното ще излезе по-малко - двигателя все си се върти и все си има едни загуби от това въртене. Отделно дето самото КПД при двата товара ще е различно, заради съставката зависеща от товара.

                ПП: Уф, блея. Ако имаме графиката на КПД-то при различни товари можем да нанесем нужните корекции, стига работния режим да е в някакъв що-годе линеен участък от нея, или да я имаме с достатъчно добро приближение описана със сплайн или нещо от сорта. Не е невъзможно, стига да имаме данните.
                Последно редактирано от sparkybg; 15-11-12, 10:42.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Да, усетил си се. За 200W специфичния разход на гориво не се изменя много съществено(демек КПД, то същото). Виж бях дал преди няколко поста(за трети път, един и същ) един линк към PDF(http://mech-ing.com/journal/Archive/...41_Babanov.pdf) с товарни характеристики на ладов мотор. Няма нужните за нашия експеримент, но дават представа. Примерно при постоянни 2000об/мин с различно натиснат педал(отворена дроселова клапа), се получава различна мощност и се променя специфичния разход на гориво(дадени са и за часовия също). За 200W изменение в мощността приемаме за "безкрайно малко" и отчитаме някаква стойност. Дали е плюс-минус 10-20g/kWh, не влияе толкова на нашия резултат, щото търсим 1/5 от този разход(нали за 200W) и грешката ще е най-много 3-4ml/h, до която точност не сме опряли.

                  КПД се влияе и от други неща освен от натоварване и обороти(температура, атмосферно налягане, състояние на ДВГ и др.), но в оптимални(или пък при постоянни) условия остават само те. А се мери при оптимални условия и дори при изисквания за точност има специални номограми за отчитане влиянието на околната среда. Ама това са подробности, които не касаят случая.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Бе, де да знам. Забележи колко стръмна e кривата при ниски товари. И то точно заради загубите, независещи от товара, а от само от оборотите. Колкото по-нисък е товара, толкова по-голяма част от КПД-то зависи от тая съставка, и съответно толкова по-стръмна е кривата на КПД-то с изменението на товара.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Не, за този характер на изменение на кривата при ниски натоварвания имат принос фактори, които не зависят от оборотите. Забележи, че товарните характеристики са при постоянни обороти(примерно фиг.4 в моя линк). Влияние оказват нарасналите загуби от притворената дроселова клапа, от там и леко изменение на състава на сместа освен нейното количество. Дефакто се намалява налягането в края на такта сгъстяване, забавя се и скоростта на възпламеняване на сместа и все фактори, които пряко влияят на ефективността. На теория, на празен ход специфичния разход е безкрайно голям, така е и на практика, защото не черпим мощност. Реално като почнем да черпим само 200W, ще имаме специфичен разход между безкрайност и най-високата измерена стойност при възможно най-ниските обороти под товар.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        В зависимост как се построяа началото на графиката може и да няма безкраен разход. Просто се прескачат моментите, където нещо клони към нула/безкрайност и се работи в коректния обхват на експеримента и функциите. Празният ход без никакъв товар с елементарна сметка за махане на това с границите си остава чиста сметка колко гориво отива за допълнителни 100, 200 или Х Ват, кВат и т.н.
                        Преди много писане това е писано вече, чакам още резултати за да сравня. Колегата с ладовия двигател на стенда може да пробва с повече време на работа, повторения и няколко товара за да няма грешки (100, 200, 300, 500 вата).

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                          Да, усетил си се. За 200W специфичния разход на гориво не се изменя много съществено(демек КПД, то същото). Виж бях дал преди няколко поста(за трети път, един и същ) един линк към PDF(http://mech-ing.com/journal/Archive/...41_Babanov.pdf) с товарни характеристики на ладов мотор. Няма нужните за нашия експеримент, но дават представа. Примерно при постоянни 2000об/мин с различно натиснат педал(отворена дроселова клапа), се получава различна мощност и се променя специфичния разход на гориво(дадени са и за часовия също). За 200W изменение в мощността приемаме за "безкрайно малко" и отчитаме някаква стойност. Дали е плюс-минус 10-20g/kWh, не влияе толкова на нашия резултат, щото търсим 1/5 от този разход(нали за 200W) и грешката ще е най-много 3-4ml/h, до която точност не сме опряли.

                          КПД се влияе и от други неща освен от натоварване и обороти(температура, атмосферно налягане, състояние на ДВГ и др.), но в оптимални(или пък при постоянни) условия остават само те. А се мери при оптимални условия и дори при изисквания за точност има специални номограми за отчитане влиянието на околната среда. Ама това са подробности, които не касаят случая.
                          Колега, линка е страхотен. Най-вероятно изследванията са правени в същата лаборатория където провеждаме изследванията и на същия двигател. В същата лаборатория има още един ладов двигател пропроектиран на пълна инжекция, но на него не са правят упражнения.
                          В тези таблици е даден специфичния разход на гориво в грамове. За да се види колко милилитра са трябва да се умножи по плутността на бензина. Тя е от 680-740г/л
                          По на горе ме попитахте как се пали двигателя. Уредбата е съставена от двигател и скоростна кутия на лада. Работи почети винаги на 4-та предавка. След скоростната кутия има закачен генератор/мотор. Той позволява да работи двигателя под товар и в принудителен празен ход. Паленето става с развъртане от този електромотор. Стартер на двигателя липсва.

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Хубуу де, имаме 770мл./Квтч

                            110вт са механичен такъв 120вт(при 90%кпд алтернатор) не променя съществено КПД-двигател

                            по това което казвате(винаги товара си взема 100% енергията), не трябва ли да получим: 770х0,12 =92,4 разлика
                            770+92,4 = 862,4мл/ч ?
                            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                            Суперспам - спама на суперите

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                              ...(при 90%кпд алтернатор)...
                              Оптимист!
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                ама аз и от лодкаря искам мнение
                                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                                Суперспам - спама на суперите

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X