Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Човек, ясно е колко е нужната енергия от самото начало.(спор по това няма)

    просто таз енергия образно казано, я даваш с първите 5мм като настъпиш газта и тръгнеш, от там нататък със/без 140вт. е все тая.

    на място акумулиране на енергия имаш в акумулатора и в маховика(и всичко с маса което се върти), а в движение и 4-те колела. Е тез маховици в движение винаги имат имат едни 140вт. това е"чудото"

    Ти си ги заредил при тръгването(73мл са влезли там) и после имаш едно дозареждане максимум около 20мл/час. Когато спреш - пак всичко отначало.

    грубо като удариш чертата, избираш дали ще си загрееш гумите със 140вт повече(без фарове) или по-малко(с фарове) при спиране

    Затова и теста с дигнатия мост и въртящи гуми ще е важен, нищо че в сравнение с пътя, много по-малко акумулирана енергия която може да се ползва ще има.
    просто теста да е винаги на скорост.
    Последно редактирано от DBRS; 08-07-12, 12:12.
    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
    Суперспам - спама на суперите

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Ми, пак тсъ!

      Първо, силно надценяваш енергоемкостта на избоерните възли, и второ, енергията, дето е "акумулирана" в тях така или иначе пак е дошла от резервоара. При 13.6 волта напрежение в мрежата, акумулиране на енергия в акумулатора нямаш. А тая в гумите на всичкото отгоре е натрупана с още повече загуби (имаш няколко механични предавки до там + един куп лагери.

      Аз затова и твърдя че трабва да се мери при еднакви други условия - натоварване, обороти, темепратура и т.н. В противен случай ще трябва да трупаме огромна статистика за да усредним всичко и да може тая малка разлика в харча да се различи на фона на останалия разход.

      Мога от сега да ти кажа че при еднакви обороти, със или без въртящи се гуми, разликата ще бъде същата.

      Просто всичката енергия, консумирана от системата, идва от резервоара. Където и да я акумулираш, тя в крайна сметка си се използва от фаровете. Просто ако е акумулирана и фаорвете харчат например от акумулатора, известно време след изключването им акумулатора ще продължи да се дозарежда, и реално ще имаш отново повишен разход заради фаровете, но вместо всичкия разход да е по времето, в което светят, някаква част от него ще продължи да се консумира и след изгасването. Енергията не може да дойде от нищото.

      Точно по същия начин стои и въпроса с консумираната енергия от лебедката например. Ако алтернатора не може да смогне (а той при добро натоварване на лебедката не може), елбедката ще източи акумулатора, който ще се дозарежда примерно в следващите 2-3 часа, но реално въпреки че зареждаш акумулатора, от резервоара се черпи енергията, която е изразходила лебедката, докато е работила.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Ми, пак тсъ!.........
        Много точно обяснение. Аз не бих се справил с формулирането му, ама Спарки си има дар слово...

        Добрил спори, че в малко по-натоварен режим двигателя работи с излишък на мощност, и тези ватове за лампите така или иначе са си произведени, ама не се ползват, та затова няма да се усети повишаване на разхода. Един вид се повишава КПД на системата. Голямата част отива за задвижване на колата, а малката-за светене.

        Дискусията вече придоби академична стойност. За практиката няма никакво значение с фарове или без, но тук започна да става интересно от теоретична гледна точка.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Няма проблем, ама ако може с по-къси постове, (може повече) че така, на човек, му се отщява да чете.
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Много точно обяснение. Аз не бих се справил с формулирането му, ама Спарки си има дар слово...

            Добрил спори, че в малко по-натоварен режим двигателя работи с излишък на мощност, и тези ватове за лампите така или иначе са си произведени, ама не се ползват, та затова няма да се усети повишаване на разхода. Един вид се повишава КПД на системата. Голямата част отива за задвижване на колата, а малката-за светене.

            Дискусията вече придоби академична стойност. За практиката няма никакво значение с фарове или без, но тук започна да става интересно от теоретична гледна точка.
            Еми точно там е работата - не можеш да прекараш през една система повече енергия, а от това загубите да намалеят. 140 вата фарове на фона на киловати мощност не могат и да повлиаят значимо на КПД-то.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Ааа, аз няма да участвам в тази тема. Достатъчно прозд съм за да си трая и да ви чета иззад ъгъла. Та белки науча нещо, ама то от стар циганин ковач става ли...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                И от мен 5 сти'нки по темата, в подкрепа и дообяснение на теорията на Sparky(която в общи линии е правилната и според мен).
                Такааа.... Да започнем от момента за какво се харчи горивото когато от мотора не се черпи мощност. В такива режими, двигателя произвежда такава мощност, която да преодолее вътрешните му загуби(от триене, помпени, инерционни и пр.). Оборотите стават постоянни когато произвежданата мощност стане равна на тази която се консумира(в случая само за вътрешните загуби в мотора). Т.е. няма "излишна" мощност при постоянни обороти, защото ако има оборотите ще се повишават до друга стойност, при която ще се постигне баланс на произвежданата и консумирана мощност.
                От друга страна, както Добрил казва, оборотите на празен ход, често са настроени(заводски) на по-високи стойности от минималните устойчиви за конкретен мотор. Т.е. така, че е възможно при натоварване на мотора с външен консуматор на механична мощност(алтернатора), оборотите да спаднат до малко по-ниска стойност без да се увеличи съществено разхода на гориво. В реалността има такива автомобили макар и по-стари (както се спомена това са тези които не компенсират спадането на оборотите). Демек можем с относителна точност да кажем, че в такива автомобили светенето поне на място е "безплатно". За останалите режими, и при тези автомобили които си стабилизират оборотите на празен ход в зависимост от допълнителните натоварвания, светенето не е безплатно. Кога и колко се харчи не е лесно да се каже. Освен споменатото по-горе от Sparky, че КПД на алтернатора се променя в зависимост от режима му на работа, трябва да добавим, че същото важи и за ДВГ, и то в доста по-широки граници(освен оборотите много голямо значение има и натоварването). Цитираният разход (73ml) макар и смятан с по-ниски стойности на КПД на алтрернатора, е сметнат и при доста оптимистично високи стойности на КПД на самия ДВГ. В действителност и според мен разхода за фаровете е по-висок. Но от друга страна, като абсолютна стойност отнесен към разхода на километър, може да влияе само на най-икономичните(малки) автомобили и то в определени условия. (Не трябва да се забравя, че разхода за "светенето" хем е непостоянен, а хем се отнася и за опредлено време, а после го смятаме като част от разхода за определн пробег.... което само по себе си зависи от средната скорост.) Демек в общия случай не може да става дума за нещо осезаемо, но този разход си съществува.
                Ясно е разбира се, че има и режими в които двигателя(респективно алтернатора) работи без да изразходва гориво. Това са режимите на принудителен празен ход, или иначе казано когато спираме "на скорост", с помощта на двигателя(и подобни).
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Ми, пак тсъ!

                  Първо, силно надценяваш енергоемкостта на избоерните възли, ..
                  Е точно меренето ще покаже, надценяваме или подценяваме.

                  Според теб, като махнеш компенсацията за постоянни обороти на празен ход,
                  откъде е енергията колата да тръгва без газ и на равно да ускори до 30-50км в зависимост от модела? Може да се сметнат втч нужни 1,5-2т. да ги ускориш и движиш.

                  На колко втч оценяваш тази очевидно налична енергия на празния ход?

                  Ще е интересен и факта, дали въобще трепват оборотите когато се изключват фаровете при >1500 об.

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  .. Един вид се повишава КПД на системата. ..
                  Да, на практика е това. ~0,02% повишено КПД между празен ход и движение + горната енергия
                  Последно редактирано от DBRS; 08-07-12, 23:10.
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                    Е точно меренето ще покаже, надценяваме или подценяваме.

                    Според теб, като махнеш компенсацията за постоянни обороти на празен ход,
                    откъде е енергията колата да тръгва без газ и на равно да ускори до 30-50км в зависимост от модела? Може да се сметнат втч нужни 1,5-2т. да ги ускориш и движиш.
                    И при бензинов, и при дизелов двигател ще имааш по-висок часови разход при движение на празен ход, отколкото при празен ход на място. Механизмите, по които това се получава са различни, но крайния резултат - подобен.

                    При дизела например механичния регулатор ще подаде автоматично по-висока циклова порция, от където ще дойде повече мощност, въпреки по-ниските обороти.

                    Отделно дето по-ниските обороти водят до по-ниски загуби в двигателя, а за да подкараш кола от място (предвид че безгрижно се бута от сам човек), трябват не повече от 2 киловата.

                    Но това не е излишна мощност, а мощността, необходима на системата да поддържа конкретния режим на работа.

                    И да, още от самото начало няколко пъти вече казвам че ако има разлика в оборотите с включени и изключени фарове, тя замаскирва разхода на фаровете. Ако падне напрежението от алтернатора, това също замаскирва разхода на фаровете, защото започват да пият от акумулатора. Само че, за да измерим разхода от фаровете, трябва да го мерим при еднакви други условия, а в тая категория спадат и оборотите, и напрежнието.

                    Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                    Ще е интересен и факта, дали въобще трепват оборотите когато се изключват фаровете при >1500 об.
                    Трепват. И това премерих. С около - 20-25 надолу за моите фарове.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Само да вметна, че Добрил е оставил при мен едни пари за провеждане на опита - за сафрид, бира и 5л. нафта за опита.
                      Вие продължавайте да си изчиствате методологията, ама не много дълго, че ще се стопли бирата.
                      подаръци за мъже от FACOM
                      промоция на читави инструменти

                      и на хоби такива

                      тел. О879 Ч8Ч 2З5

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Разхода за сафрида и бирата е редно да си го поделим. Нафтата - според резултата. А то за самото мерене надали ще трябват повече от 2-3 литра.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          ...
                          трябват не повече от 2 киловата. Но това не е излишна мощност, а мощността, необходима на системата да поддържа конкретния режим на работа
                          Именно, а ние за 1/10 от това се борим Щом отлепя от място, значи мощността е налична (движението винаги е сила в излишък) инак ще изгасне.
                          отделно се проектира с презапас, поради сигурност и удобство (дигател с 300об/мин е ужасно не пъргав)

                          И първите измервания го доказват, 73мл. щом е теоретичното, заради загубите винаги ще имаш в + , а не - разход

                          а официалните изчисления твърдяха 180мл/ч за 200вт, демек 126мл/ч за 140вт. И ги тури у лево от раз

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          .
                          Трепват. И това премерих. С около - 20-25 надолу за моите фарове.
                          Изключваш фаровете и оборотите са надолу ?

                          Освен това ако реално колата е с паднали обороти, шофера не го вълнува,
                          вълнува го, че е с фарове и не плаща допълнително, което всъщност и трябва да разберем.
                          Последно редактирано от DBRS; 10-07-12, 07:57.
                          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                          Суперспам - спама на суперите

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Когато се опиташ да тръгнеш без подаване на газ има 2 варианта:
                            1. Пускаш бързо съединителя и колата загасва.
                            2. Пускаш бавно съединителя. Падат оборотите и тук пак има 2 варианта:
                            1а. Регулаторът на оборотите не работи и колата угасва.
                            2а. Регулаторът на оборотите коригира качеството и количеството на горивната смес и вдига оборотите.
                            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              И краставицата е с 98% вода,

                              и с неработещ регулатор не проблем да тръгнеш без газ

                              пп
                              мурафетите как тръгваш, не отменят факта на налична достатъчно енергия
                              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                              Суперспам - спама на суперите

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                                Именно, а ние за 1/10 от това се борим Щом отлепя от място, значи мощността е налична (движението винаги е сила в излишък) инак ще изгасне.
                                отделно се проектира с презапас, поради сигурност и удобство (дигател с 300об/мин е ужасно не пъргав)
                                Мощността, за да се поддържа режим на празен ход при примерно 800 оборота е една, а при 700 - друга. Разликата между двете е това, дето "бута колата" на празен ход. Но тя не е излишна. В единия случай върти мотора с 800, в другия - върти мотора със 700 и бута колата с 2км/ч.

                                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                                И първите измервания го доказват, 73мл. щом е теоретичното, заради загубите винаги ще имаш в + , а не - разход
                                По-горе обясних защо дори на теория 73-те милилитра стават по-малко. ("динамичното" КПД на алтернатора).

                                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                                а официалните изчисления твърдяха 180мл/ч за 200вт, демек 126мл/ч за 140вт. И ги тури у лево от раз
                                Това са просто твърдения. Не съм видял някой да се е подписал върху тях.


                                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                                Изключваш фаровете и оборотите са надолу ?
                                Не, включвам ги, и оборотите са надолу. От 1500 на около 1470-1480. Това с дъска, подпираща педала на газта, без да пипам нищо друго.

                                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                                Освен това ако реално колата е с паднали обороти, шофера не го вълнува,
                                вълнува го, че е с фарове и не плаща допълнително, което всъщност и трябва да разберем.
                                Аз пак ти казвам, ама явно не искаш да разбереш, или не ти изнася. Ако мерим при еднакви други условия (разбирай, вървеж на колата еднакъв със и без фарове), шофера го интересува, защото за да върви колата по същия начин, ще трябва с една идея повече да натисне газта. Падналите обороти за сметка на фаровете не го касаят само ако кара 20 годишно возило и стои на място (светофар, задръстване). Във всички останали случая си го касаят на общо основание. Макар че погледнато от друга гледна точка - касаят го и при седенето, защото вместо да си регулира оборотите с една идея по-ниски, та да реализира икономии, те трябва да са достатъчно големи, за да не паднат прекалено като си пусне фаровете и да източи акумулатора.

                                А ако не мерим при еднакви други условия - не си струва да мерим въобще. Вкъщи ако изключвам всеки път бойлера докато ползвам лампите, ще излезе че осветлението ми не само е безплатно, ами силно намалява сметката за ток. Нищо че жена ми като влезе да се къпе със студена вода ще ми вдигне семеен скандал.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X