Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

    Ето и схемата в експериментален вариант,всичко взе че тръгна от първия път,което е малко притеснително.Както е видно ,използвам едно малко трафче с 18 Волта и 1 Ампер защита в самия траф.Регулирането по напрежение работи добре и доста точно,регулирането по ток също,както казах при 1 Ампер на трафа заряда беше при максимално врътнат тример 1 А а при минимално 0.6 А.Защитата за акумулатора при минимално напрежение е регулируема.В почивните дни ще закача по голям траф и опитите ще продължават !


    Последно редактирано от Roninn; 09-02-12, 23:40.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #62
      От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

      Няма ли кой да поправи грешката в заглавието на темата?
      Дизелов Jeep, не е Jeep.

      Коментар


      • #63
        От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

        Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение
        Няма ли кой да поправи грешката в заглавието на темата?
        В пост 21 беше отбелязано вече,интересно ще бъде ако напишеш нещо по-съществено във връзка с темата ?
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #64
          От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

          Качвам няколко снимки на зарядно "Райдер" за мен върши работа зареждал съм дори акумулатор 140Ач по продължително време, но за 60-70 Ач върши работа перфектноНатиснете снимката за да я уголемите

Име:S5033290.jpg
Прегледи:1
Размер:107.8 КБ
ID:5346619Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5033289.jpg
Прегледи:1
Размер:108.1 КБ
ID:5346620Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5033291.jpg
Прегледи:1
Размер:154.1 КБ
ID:5346618Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5033293.jpg
Прегледи:1
Размер:78.8 КБ
ID:5346616Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5033292.jpg
Прегледи:1
Размер:114.0 КБ
ID:5346617

          Коментар


          • #65
            От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

            Ама това си е чист траф и чист грец!?
            Как няма да работи!?
            Идеята е да има управление по ток и напрежение ако може, за да не следиш процеса ръчно, а всичко да стане автоматично.
            Ronin, Добре си я снимал схемата, ама снимай и таблицата с елементите де! Тъкмо намерих малко време, трафче и.... - късата клечка не си снимал таблицата с елементите.
            АИГ-Заваряване ООД
            Производител на заваръчни апарати "DEL"
            http://www.aigwelding.com
            0889 522 036

            Коментар


            • #66
              От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

              Нещо сървъра за снимки който ползвам ги реже отдолу и отгоре и затова копвам и пействам в средата ....ето ги !
              За R2 2х1.6 или едно 0.8 Ома използвай 1 или 2 вата ....аз имах 1 ом 150 вата
              Последно редактирано от Roninn; 12-02-12, 20:42.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #67
                От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                v.kostov Мерси за снимките,има си защита по ток...(Термична) т.е ако прегрее или надвиши максималния ток на греца,съответно изключва до охлаждането.Незнаех че се продават зарядни без ограничение по напрежение !

                п.п Можеш ли да снимаш предпоследната снимка отново,табелата с т.т данните !
                Последно редактирано от Roninn; 12-02-12, 20:34.
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #68
                  От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                  Намерих си една стара кутия от UPS....с оригиналния траф,има си 2х17 волта и няколко напрежения 20,25,55,12 и още няколко други но максималния ток е около 2-3 А,обаче 2х17 Волта намотката е 4 кв.мм....


                  Ето го 2х17 Волта, ток на първо четене, отдаден върху 44 Амперчаса напълно зареден акумулатор 10 Ампера !



                  Куки от цам или нещо подобно от баумакс за дръжки за шкафове .....





                  В полу готов вид с монтирани радиатори за греца и транзистора изолирани разбира се със слюда и паста !



                  Кутията готова за колан (използвам колани от кола) Понеже трафа с кутията си тежи 5-6 кг.Смятам да го направя с два независими изхода за зареждане на два акумулатора едновременно ,взел съм два амперметра и скали за напрежение но се чудя дали да ги монтирам !
                  Кутията си има букса за кабел 220В като за компютър,съответно предпазител вграден и три контакта на задния панел за включване на други неща евентуално ако контакта в помещението е зает !Отпред на оригиналния панел използвам светодиодите за наличие на напрежение,и други глезотии...!
                  Последно редактирано от Roninn; 12-02-12, 20:35.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #69
                    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                    Преди 10-тина години ми донесоха едно руско зарядно за ремонт,от него копирах идеята,сложно е за изпълнение но върши чудеса,ползвам го за ударно зареждане за не повече от 10мин на 60а/ч акумулатор и около 20-30мин за 135А.Управлявам първичната с галетен 11степенен превключвател като изменям напрежението на вторичната(шина 2х6мм) от 13 до 18 волта без товар и ток от 5 до 50А,ползвам го за проверка на стартери на празен ход(за не повече от 5-10 сек).Няма никаква електроника,при напълно зареден акумулатор,тока пада до 1,5-2А,трафа е от руските електрони(против кражба) преработен за целта:



                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #70
                      От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Само да добавя ,че с тази проста схема изпълнена с КТ705 и КТ 708 ,на два различни трафа се държи отлично.След 24 часа цикъл на зареждане върху 44 Амперчасов акумулатор,напрежението е 13.7 Волта и ток 5-10 Милиампера ! Максималното напрежение достигнато през тези 24 часа е 15.3 Волта ,а максималния ток 8 Ампера

                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #71
                        От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Аз все още тествам схемата от горния пост,днес по една случайност със служебната кола се набих в един третокласен път и от снега,локвите и друсането ,динамото спря да зарежда,със светнати фарове,климатик,радио издържах 20-30 км. на акумулатор и загаснах.Криво ляво се прибрах и пациента на зарядното,а именно 40 Амперчаса акумулатор на около 1 година разреден напълно дава 11 Ампера при 14.8 Волта при първоначално включване на зарядното.Температурата на акумулатора e - 8 градуса !



                        Последно редактирано от Roninn; 16-02-12, 21:51.
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • #72
                          От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Четири часа по късно.........



                          ТОК ....0.16 Ампера !

                          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                          Анатолий Пейчинов o8875о9815
                          https://dvrbg.com/

                          Коментар


                          • #73
                            От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Хубаво е че схемата е елементарна и лесна за повторение, но има и недостатъци. Окъсяването на изхода ще води до повреда на някой от компонентите. При объркване на поляритета, също. Затова съм заложил на готово решение и от известно време тормозя следното зарядно:

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Charger.jpg
Прегледи:1
Размер:39.5 КБ
ID:5349163

                            Предимства:
                            защити от гореизброените, плюс още няколко събития, ниско тегло, малко като размер

                            Недостатъци:
                            не е много евтино

                            Други които не е ясно дали са предимства или недостатъци:
                            голям изходен ток ~25A (трябва да му бая и да го намаля), негово виждане при какви условия как и с колко да зарежда
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #74
                              От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                              Пак трябва да кажа: Зарядното трябва да дава поне 18-20 волта, за да бъде зарядно. Другите устройства само подържат акумУлатора.
                              Божич, аз съм токово неграмотен, обаче от стария ни акумулаторджия знам същото. Той използваше някакъв траф, който много приличаше на Латер, но беше по-мощен. Естествено беше някаква самоделка. Само от външния му вид те хващаше ток.
                              Започваше ги от около 18-19 волта, като ги следеше непрекъснато. За зареден акумулатор признаваше само такъв, който е достигнал правилната гъстота на електролита(имаше страхотен ареометър с 3 топчета в него като светофар -червено, жълто и зелено).
                              Ако не ти е проблем, обясни поетапно как става всичко - на колко волта се започва, дали се чака да кипне, какво се мери през цялото време като волтове, ампери и гъстота.
                              После как се минава на по-нисък волтаж - абе ти си знаеш за какво става въпрос.
                              Защото е вярно, че зарядните които се продават само поддържат акумулатора във форма, но не го зареждат в истинския смисъл на тази дума.
                              Та ако го обясниш детайлно, ще е по-полезно за всички. Иначе темата става спор между специалистите, а какво да правят тия с гайдите?
                              Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                              имат право да гласуват на избори.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                                Ще трябва да се самоцитирам:

                                Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                                На практика не следим заряда по две причини. Първо не ни интересува и второ, бързаме да палим, че трябва да тръгваме
                                За всичко, което си писал - поздравления! За съжаление днес няма стойност. Обадих се в темата, за да кажа:
                                "Защото е вярно, че зарядните които се продават само поддържат акумулатора във форма, но не го зареждат в истинския смисъл на тази дума."
                                Ти си знаеш всичко. Да! Акумулаторът кипи, но как ще го видиш. Гъстотата е важна, но как ще я измериш? Необслужваем акумулатор. Направен е за всекидневна употреба, не се бърничка, не се откача, не се зарежда, не се сваля...Ако се е скапал преди да си купиш нова кола, си купуваш нов.

                                А за перфекционисти - Колкото е по-високо напрежението на празен ход, толкова токът ще е по-силен и зареждането ще стане по-бързо. Зареждачката, в никакъв случай не трябва да е ограничена по напрежение. Изискването за заряден ток 10% от капацитета не е от значение при оловните акумулатори. Може да бъде и двойно по-голям - по-кратко зареждане, както и двойно по-малък - по-дълго време. По някое време (над 15 волта) акум. ще закипи. Следват два часа, при които напрежението и гъстотата не нарастват и вече сме готови.
                                Пак ще кажа, горното важи за съвсем здрав акум. Ако е сулфатизирал или полуразрушен, тези параметри няма да бъдат достигнати. Нищо няма да е достигнато. Качваш на колата и ако завърти тръгваш, ако не - бегом към магазина.
                                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X