От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор
Аз също имам зарядно на Млад Конструктор, на работа. Но си направих само регулатора с транзистора, смея да твърдя, че след малка доработка (два транзистора BU508 в схема Дарлингтон) работи перфектно. Зарядните ток и напрежение ги следя. Основен проблем му са късите съединения разбира се.
Други недостатъци не съм забелязал. Измерих натоварването по ток на базата на съставния транзистор < 6мА. С такъв ток мисля, че лесно може да се направи ограничител чрез оптрон (стига да ми остане време, ще проверя това).
А от моята гледна точка може да има и такова тълкуване:
Колегата имаше предвид "пулсиращо", но за беда написа "импулсно".
Немалка част от алармените системи за дома, офиса, консуматори за 12V и т.н., които ползват акумулатори нямат вградено устройство за заряд и поддръжка на батерията.
Края на заряда за някои хора значи момента в който вземат акумулатора от зарядното.
Аз също имам зарядно на Млад Конструктор, на работа. Но си направих само регулатора с транзистора, смея да твърдя, че след малка доработка (два транзистора BU508 в схема Дарлингтон) работи перфектно. Зарядните ток и напрежение ги следя. Основен проблем му са късите съединения разбира се.
Други недостатъци не съм забелязал. Измерих натоварването по ток на базата на съставния транзистор < 6мА. С такъв ток мисля, че лесно може да се направи ограничител чрез оптрон (стига да ми остане време, ще проверя това).
А от моята гледна точка може да има и такова тълкуване:
Колегата имаше предвид "пулсиращо", но за беда написа "импулсно".
Немалка част от алармените системи за дома, офиса, консуматори за 12V и т.н., които ползват акумулатори нямат вградено устройство за заряд и поддръжка на батерията.
Края на заряда за някои хора значи момента в който вземат акумулатора от зарядното.
Коментар