Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
    Малко само не ми е ясно химиците ли пре..аха електрончиците,та навремето бяха толкова актуални хилядите рояци схеми за десулфатация с асиметричен ток,пулсиращ,че даже еднополупериоден.Иначе като гледам другото в науката си е останало същото-концентрация спрямо кл.условия,температури,напрежения и тоци.
    Просто голяма заблуда. Рояците схеми за импулсен и асиметричен ток и тогава нищо полезно не правеха. Цялото им разпространение се дължи на стандартните схеми за циклов заряд на алкални акумулатори, които бяха скъпи, дефицитни и работеха десетки години. Хората разсъждават асоциативно - ако там това върши работа, ще върши и за акумулатора на жигулката. А то никаква полза, защото и конструкцията, и химията са различни и тези всичките схеми борят проблем, който не съществува при оловните акумулатори.

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
      Хм....купих си аерометър(същия като в магазина дето си купих последния акумулатор) ,в какъвто и акумулатор да го цопна, джиджавката вътре не може да изплува,или изплува едвам колкото да се отдели с 2-3 милиметра от дъното !Пробвах и в нов ,и в стар,и по време на заряд и на зареден .....все тая !
      Предния не го хващаше ареометърът, дори като беше нов акумулатор. Сегашния акумулатор е чистак-бърсак, на 1,25 при яко зареден. Дори не отива в зеленото. Нова мода някаква.
      Питах сервизните работници на Монбат. Посъветваха ме да държа акумулатора да кипи цяла нощ ли беше, 24 чАса ли, забравих вече - да се сгъстял електролита. Не се наемам да разбирам повече от тях, но не смятам съвета за правилен.

      Въпрос към знаещите - как влияе температурата на напрежението, при което трябва да се приключи дозареждането?

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
        Е добре де, т'ва що не го каза малко по-рано за да не се мъча и аз. Иначе аз не съм сигурен дали от десулфатизацията или от зареждането, но акумулатора малко живна.
        Аз казах бре - подходящ по размер за капацитета на акумулатора китайски траф + грец е всичко, което ви трябва. Сумарно - 15 кинта от магазина на колоните на Пиротска например.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Айде още един път:
          Ареометърът няма НИКАКВО полезно приложение в съвременен акумулатор. Освен да зацапва електролита, който за нормалната си работа трябва да е по-чист, отколкото човек може да поддържа такъв прибор в домашни условия.

          Моите искрени уважения към Ясен, който е знаещ човек, но нещата, които пише за акумулаторите наистина противоречат на досегашната информация, която знаем повечето от нас, без да сме с претенции на специалисти(поне аз). Това, което пише той не съм го срещал на друго място, а само тук. На много места съм чел и чувал, че точно изгладения и филтриран ток не е подходящ за автомобилните акумулатори. В алтернатора на автомобила също нищо не го филтрира и изглажда. Аз моя както си е на колата съм го свързвал и към слънчев панел, който го зарежда с около 3 А ток. и съм чел, че слънчевите панели поради тази причина(гладкия ток) не са подходящи за този тип акумулатори, а по-подходящ именно заради избягване на сулфатизирането е пулсиращия ток, къде е истината не знам. Със сигурност акумулаторите не са както преди време и са претърпели развитие(за хубаво или за лошо, не съм сигурен), може би имат и различни химични съставки(не съм запознат), и може би затова се получават противоречия. Ясен непрекъснато говори за СЪВРЕМЕННИ акумулатори и може би е прав, но аз лично не съм напълно съгласен с някои неща. За кой път вече пиша, че аз използвам ареометър и той по-добре ме ориентира за степента на зареденост, отколкото напрежението по време на заряд. Плътността на електролита се променя – при разреждане е стигал до около 1.13-1.15 и при зареждане до 1.27 и не виждам защо ареометъра се отхвърля като измерващо средство на акумулатори, при които има тази възможност за измерване. Съгласен съм, че при немарливост може да се замърси електролита, съгласен съм, че плътността не е еднаква навсякъде в акумулатора(в горната част е по-малка) и затова преди измерване винаги го разклащам „елегантно“(все пак да не му вдигнем утайките) около минутка. Възможно е и при съвременните акумулатори плътността на електролита при напълно зареждане да е различна от досегашно приетото 1.28 за нашия климатичен пояс, но е факт, че такива уреди се продават(ареометри) и според упътването в тях за зареден на 100% акумулатор се счита плътност около 1.28, сега вече доколко са точни това е друг въпрос.

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Първоначално публикуван от transform Преглед на мнение
            ...противоречат на досегашната информация, която знаем...
            Досегашната информация, която знаем, е събрана от различни източници с проблемна достоверност, тъй като е на границата на няколко научни и инженерни дисциплини. Основният проблем в познанията за акумулаторите (даже на инженерно ниво) е смесването на принципно различни химии и конструкции в понятията. Оловно-кисели, алкални (те пък никел-железни, никел-кадмиеви, никел-водородни), отворени и затворени, тягови, стартерни, буферни и междинни, стационарни и транспортни и какви ли още не. Всички те си имат свои конструктивни и експлоатационни особености и смесването на понятията не е продуктивно, но така работи човешкият ум. Аз не че съм особен авторитет по въпроса, само имам късмета да съм едновременно химик и електрончик, като доста съм се занимавал с проблеми, близки до електрохимията.

            Базов постулат, който може да се приеме на доверие е, че ВСИЧКИ акумулатори, независимо от химията и конструкцията си, при идеални условия предпочитат изгладен и постоянен ток и за заряд, и за разряд. Това произлиза от физиката на двойния електрически слой между електрод и електролит и не се променя от химията или конструкцията на батерията. Различните акумулатори обаче са различно толерантни към променливата съставка и в частност стартерните оловни акумулатори в областта около 100% заряд нямат особени проблеми. Също нямат проблеми с достатъчно малки пулсации независимо от режима и в частност автомобилният алтернатор, даже и повреден (с изгорели диоди) не може да създаде значима пулсация. Предимства от пулсиращия ток, обаче, няма никакви.

            Цялата легенда за пулсиращия ток, да повторя, се отнася само до никел-кадмиевите акумулатори. Той има конкретна роля при растежа на кристалите в кадмиевия електрод и спомага за борбата с неговата "памет". И не че там не създава проблеми (намалена ефективност, топлина и последствията от нея, усложнена схема на зарядните устройства), просто е бил необходим компромис. Никел-кадмиеви акумулатори не се употребяват почти никъде вече, но легендата ги надживява.

            Сулфатацията на оловен акумулатор е съвсем друго нещо. Тя е преобразуване на дребните кристали оловен сулфат в по-едри такива. Процесът протича самопроизволно, когато изобщо има оловен сулфат (т.е. акумулаторът не е зареден напълно) и по-бързо когато сярната киселина е малко (т.е. акумулаторът е дълбоко разреден). Не, че акумулаторът след това не работи - просто настоява да бъде зареждан бавно, защото в твърди тела химическите процеси са склонни да се случват веднага само по повърхността, а в дълбочина - когато им дойде времето. Изобщо сулфатацията в оловните акумулатори е проблем повече на тяговите и на миналото. В стартерните, обикновено се предвижда достатъчен излишък от сярна киселина, за да е доста концентрирана и при пълно изтощаване, а и успяват да умрат преди това от друго. Като съм написал "съвременни автомобилни акумулатори" съм имал предвид произведените в последните 30 години. Единственият принос на пулсиращия заряден ток в този случай е, че устройството, което го създава, има малка мощност и така осигурява нужната ниска скорост на зареждане.

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Ареометърът - плътността ясно, че се променя, но как това е свързано със степента на зареденост е въпрос, който се знае в развойното звено, което го е проектирало. Електролитът отдавна не е само сярна киселина и вода, отделно различните акумулатори имат различен запас от електролит. За сметка на това, въпросът с чистотата на електролита определено се подценява. Всъщност на батерии от последните 10 години е вредно дори отварянето на тапите, особено ако акумулаторът е мръсен отгоре, а тапите са от вида, вкопан в капака. Ефектът може да се види скоро след това като повишен саморазряд, газоотделяне, загуба на вода и разбалансиране на клетките по степен на зареденост. Къде в цялата тази схема е ареометър, съхраняван някъде в работилница или гараж, аз не си представям.

              Да, такива уреди се продават, но също се продават и "устройства за икономия на ток", и цигари, и календари с Бойко Борисов. Това, че нещо се продава, отдавна не е гаранция за полезността му.

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Ясене. Никой не иска да бърка с пипетата в нов или работещ съвременен ак. За да се стигне до ареометър, при изправен автомобил, значи има нещо.
                Та, моля изтърпи и някое различно от твоето мнение, все и други нещо са попрочели, или правили на живо.
                Поздрави.

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Айде бе, ще търпя мнения, аз тука модератор ли съм или лукова глава?

                  Прочее, търпя не само мнения, ами и кръгли глупости. С мненията даже водя нормална дискусия. Ако някой иска да знае повече - от това, което съм написал, може да си направи конкретни справки.

                  А то много хора са правили много работи на живо. Просто искам да разсея някои подозрения, че тая работа е като оная работа. Преди 20 години и аз съм гадаел по ареометър, защото е имало смисъл. Сега знам, че при изправен автомобил, за да се стигне до ареометър, значи вече може и без него. Магазинът за акумулатори е през една пряка, а не като преди 20 години. Колкото по-бързо идеш до него, толкова повече време, нерви, пари, дънкови панталони и здраве ще спестиш. 20 години по-късно всички тези неща струват повече, акумулаторът - по-малко, а букварчето по химически източници на ток все още си е в библиотеката.

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Хиляди простотии пишат по инструкцията за поддръжка от производителя, а тука поредната тема вече 13 страници не сме единодушни дори при какво напрежение да изключваме зарядното. Аз лично с тоя разредения електролит не обвинявам производителя, защото вече 3 акумулатора си скапвам по моя вина. Ами да напишат кое-как, мътните ги взели. Не да ми се кълнат, че било много важно да извадиш първо плюсовата клема. Аз за другото да гадая ли? И да обучат сервизните си техници, не да ми разправят небивалици и те. Поне едно напрежение за изключване да ми напишат за зиме и лете. Аз зарядно със стабилизатор мога да си направя, ама нямам лаборатория да знам какво има в електролита, каква плътност гоним и не знам още какво.

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                      Хиляди простотии пишат по инструкцията за поддръжка от производителя, а тука поредната тема вече 13 страници не сме единодушни дори при какво напрежение да изключваме зарядното. Аз лично с тоя разредения електролит не обвинявам производителя, защото вече 3 акумулатора си скапвам по моя вина. Ами да напишат кое-как, мътните ги взели. Не да ми се кълнат, че било много важно да извадиш първо плюсовата клема, идиоти с простаците. Аз за другото да гадая ли?
                      Е че какво толкова има? При всекидневна експлоатация един акумулатор живее в колата средно 4-5 години, понякога и повече. Това ако е изправна колата. Ако ти седи в гаража, така или иначе трудно ще изкара повече, значи, ако не го ползваш постоянно - осигуряваш му същите условия или близки до тях (разбирай - да седи зареден), и приключваш въпроса. Тока на саморазряд на изправен акумулатор със сигурност е достатъчно малък, тъй че за да го компенсираш дори едни 100mA (че и по-малко) са достатъчни, и от тях нищо няма да му стане, дори да седи постоянно включен. Повечето коли, попадали ми в ръцете, са били с напрежение 13.7 - 14.5 волта. Значи за да го поддържаш - ограничаваш напрежението до 14.2 волта и тока до 100мА, и толкоз.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                        Хиляди простотии пишат по инструкцията за поддръжка от производителя, а тука поредната тема вече 13 страници не сме единодушни дори при какво напрежение да изключваме зарядното. Аз лично с тоя разредения електролит не обвинявам производителя, защото вече 3 акумулатора си скапвам по моя вина. Ами да напишат кое-как, мътните ги взели. Не да ми се кълнат, че било много важно да извадиш първо плюсовата клема. Аз за другото да гадая ли? И да обучат сервизните си техници, не да ми разправят небивалици и те. Поне едно напрежение за изключване да ми напишат за зиме и лете. Аз зарядно със стабилизатор мога да си направя, ама нямам лаборатория да знам какво има в електролита, каква плътност гоним и не знам още какво.
                        Това напрежение зависи от температурата, от вида батерия, от зарядния ток и от вида заряд, който искаш да направиш. Ако просто искаш да заредиш туча така, че да запалиш и не искаш да го кипнеш - 13.9 волта при ток ограничен между c/10 и c/100, ще ти свърши работа. За всички други случаи въпросът е сложен и не опира само до напрежение.

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Просто искам производителя да ми напише как да поддържам изделието им. Че не трябва да се пие киселината подозирах и без да ми казват, а за разкачане на плюсовата клема първо - нямам обяснение и до ден днешен какво са имали предвид.
                          По форумите намирам противоречиво инфо. От 13,8 волта, че до 18 чак. При мен почва леко да кипи при 15-15,5 волта, около 5 ампера. Досега съм ги скапвал от дълбок разряд, а не от презареждане. Толкова ли е трудно прословутия производител да напише на 5 реда? Един дори ми го покриха през гаранция, предполагам и хиляди други, за тяхна сметка. Ако направя стабилизатор на 14,2 волта - кой ще ми гарантира как ще го намеря след 3 месеца? Кривата с температурата според напрежението остава загадка. Дори нещо толкова базово като плътността не съвпада, не знам на какво да вярвам. Нов акумулатор, зареден - седи дълбоко в червеното, както казва Ронин - потъва извън скалата.
                          Последно редактирано от Rabin; 03-01-13, 15:20.

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Аз пак ти казвам - няма нужда да четеш по форумите (даже и в настоящия), нито по страниците на производителите - просто гледай какво се случва в автомобила ти, за да живее там 4-5 години, и направи същото. В покой и при тия условия в гаража ти със сигурност ще изкара повече, отколкото в колата ти. При 14.2V и 100mА няма да кипне никога, нито нещо ще му стане.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Аз пак ти казвам - няма нужда да четеш по форумите (даже и в настоящия), нито по страниците на производителите - просто гледай какво се случва в автомобила ти, за да живее там 4-5 години, и направи същото. В покой и при тия условия в гаража ти със сигурност ще изкара повече, отколкото в колата ти. При 14.2V и 100mА няма да кипне никога, нито нещо ще му стане.
                              В автомобила, тия 14.2 волта ги има по 2 часа на ден. Това е много съществена разлика.
                              Това, което на него му трябва е многофазов заряд с float voltage повечето време. Или просто да го зарежда веднъж месечно.

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Аз как се справям:
                                Старият акумулатор си почива на топло до парното като го играе и юпиес ако е нужно. През таймер който се включва през нощта за 1-2 часа е прекарано зарядно за акумулатор "Кенде" (40 -ина лв, мисля китаец),и го поддържа постоянно жив.
                                Веднъж месечно (обикновенно в ден от уикенда) ги завъртам за да си дозаредя аку на джипката. Обяснил съм и на жена ми къде има ключ 10 и как се поставя акумулатор и... така.
                                3 години вече държи български акумулатор при положение че отечката ми е доста сериозна и би трябвало да съм с нов вече, но...
                                Зеленото, което мери плътността на електролита не съм го виждал от 1 година даже и като го сваля от зарядното, но затова пък преди месец му долях водичка от чешмата и след няколко дена се наложи да въртя доста заради замръзнал изпарител. Определено акумулатора въртеше добре и доооста по- продължително отпреди.
                                С 2 думи върша си простоти върху възможно най- евтиния акумулатор на пазара и си карам. Поне 20 пъти е оставал без ток същия и още работи.
                                П.П. Зарядносто на празен ход държи точно 12 волта, а акумулатора след денонощие го свалям когато волтажа вече е към 15 Волта. Утайките са си утайки само през нощта когато не карам- заради особенностите на пътя.
                                Последно редактирано от //Радо//; 03-01-13, 15:54.
                                Sent from my Nokia s fenerche

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X