Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел загрява при изкачване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Дизел загрява при изкачване

    Нещо объркана тема се е получила....
    Първо по конкретния въпрос:
    Как установиха че центровката е неточна,с точно един зъб?
    (то е ясно,че така е сложена,щото ГНП,не може да прескочи от самосебе си на предварение,а само на закъснение-но и това е малко вероятно)
    На тези помпи(Bosch VE) се прави финна центровка с индикаторен часовник.За целта има тапа,на хидравличната глава,точно между изходите на тръбичките за високо налягане.Тапата се отвива и на мястото и се слага приспособление с индикаторен часовник,с което се измерва хода на буталцето на ГНП.На всеки мотор е описано,как именно се прави измерването,но по същество (и в доста от случаите) представлява измерване на хода на буталцето от неговата ДМТ,до достигане на ГМТ на първи цилиндър в ДВГ.Това разстояние се дава в техническата литература,а и обикновенно го има написано на видно място в коша на мотора(с простички цифри-примерно 1,24 или 0,96-това са милиметри).Доста малко са майсторите,които да могат да обяснят какво означават тези цифри,да не говорим за бройката на тези дето в действителност правят тази финна центровка.
    На снимката е дадено точно устройството за студен старт.Действието му е елементарно.Интересното е,че при някои мотори чрез този клапан се контролира и аванса,не само при студен мотор,но и при нормална работа.(тогава обикновенно има и дюза с датчик за момента на впръскване).

    Версията за износения мотор и "греенето" за мен не е сериозна.Ако няма компресия няма да запали когато е студен.Може да "грее" от лоша центровка,та даже и от скапани дюзи,ама от липса на компресия не може.От горивен глад още по-малко...
    100 градуса в байр,с много газ(та даже и малко над 100) не е чак толкова необичайно и притеснително.
    Дизелите се влияят най-много от натоварването(колко газ им даваш).
    И ако това е вярно:
    Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
    При каране по равно няма проблем, обаче при изкачване на витоша на 3 та с около 30-40 загрява до към 95 - 100 градуса.
    ...то е ясно,че не си го държал в обороти а си го товарил много за да се движи и като добавим и слабия въздушен поток от малката скорост на движение,не виждам какво ти е чудно и какво точно е необичайното?!
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #32
      До: Дизел загрява при изкачване

      Първоначално публикуван от Станислав Николов Преглед на мнение
      Offtopic: В този ред на мисли и малко встрани от темата как ви се струва 2.0 dCi, 175 коня, на купе 1655кг. без водача, т.е. за при мен (паркетника от подписа ми)?
      А,как ви се струва 86к.с. дизелче при 1720кг. собствено тегло без водача...?И никакви проблеми със загряването?Със закупуването на дъртото магаре обаче продухах радиатора и двигателя(донякъде)-не е истина каква финна ръжда и гняс изтече!
      Проблемът си е в охладителната система-според мен обаче.
      Най-вероятно е задръстен с котлен камък радиатор.
      много автомати-слаби резултати!

      Коментар


      • #33
        До: Дизел загрява при изкачване

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        ...

        Версията за износения мотор и "греенето" за мен не е сериозна.Ако няма компресия няма да запали когато е студен.Може да "грее" от лоша центровка,та даже и от скапани дюзи,ама от липса на компресия не може...
        Около 2000* се развиват при възпламеняването на горивната смес. Буталото е в ГМТ и за много кратко. Следва разщирение на газовете и спадане на температурата им до към 1200* Това е работния ход на буталото. Преди ДМТ се отваря изпускателния клапан. Защо изгарят в периферията изпускателните клапани, ако няма в целия работен ход на буталото горене, вместо разширение?
        Още по резонен е въпроса защо "издуханите" коли нямат мощност.

        Коментар


        • #34
          До: Дизел загрява при изкачване

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Около 2000* се развиват при възпламеняването на горивната смес. Буталото е в ГМТ и за много кратко. Следва разщирение на газовете и спадане на температурата им до към 1200* Това е работния ход на буталото. Преди ДМТ се отваря изпускателния клапан. Защо изгарят в периферията изпускателните клапани, ако няма в целия работен ход на буталото горене, вместо разширение?
          Още по резонен е въпроса защо "издуханите" коли нямат мощност.
          Нещо не те разбирам...Искаш да ми кажеш,че с износен мотор,горенето продължава и в аспуха?!Е,не е баш така...
          Ако дизелов двигател няма компресия,той не може да се пусне в ход.Как да го кажа по-ясно.И при 30 градуса околна температура,пак си му трябва компресия за да запали,а това че му е влошено смесообразуването и вероятността от образуване на нагар нараства е така.И клапаните не изгарят от закъснялото горене,а защото се натрупва нагар и започват да не затварят плътно(от късно горене горят при неправилна центровка).И като почнат да не затварят плътно,тогава почват и горещите газове от началото на горенето да минават покрай тях и така ги изгарят впоследствие...

          А "Защо "издуханите" коли нямат мощност" е доста общ въпрос.То и "неиздуханите" понякога нямат мощност.Но за това което се има предвид-обикновенно причините са в пропуски на газовете,с чието налягане се образува задвижващата сила на буталото,която се превръща в мощност.Отделно е вярно,че на износените мотори(поне бензиновите) центровката на запалването вече не е оптималната и може да се даде още малко аванс(за дизеловите почти неприложимо).
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #35
            До: Дизел загрява при изкачване

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Нещо объркана тема се е получила....
            Първо по конкретния въпрос:
            Как установиха че центровката е неточна,с точно един зъб?
            (то е ясно,че така е сложена,щото ГНП,не може да прескочи от самосебе си на предварение,а само на закъснение-но и това е малко вероятно)
            На тези помпи(Bosch VE) се прави финна центровка с индикаторен часовник.За целта има тапа,на хидравличната глава,точно между изходите на тръбичките за високо налягане.Тапата се отвива и на мястото и се слага приспособление с индикаторен часовник,с което се измерва хода на буталцето на ГНП.На всеки мотор е описано,как именно се прави измерването,но по същество (и в доста от случаите) представлява измерване на хода на буталцето от неговата ДМТ,до достигане на ГМТ на първи цилиндър в ДВГ.Това разстояние се дава в техническата литература,а и обикновенно го има написано на видно място в коша на мотора(с простички цифри-примерно 1,24 или 0,96-това са милиметри).Доста малко са майсторите,които да могат да обяснят какво означават тези цифри,да не говорим за бройката на тези дето в действителност правят тази финна центровка.
            На снимката е дадено точно устройството за студен старт.Действието му е елементарно.Интересното е,че при някои мотори чрез този клапан се контролира и аванса,не само при студен мотор,но и при нормална работа.(тогава обикновенно има и дюза с датчик за момента на впръскване).

            Версията за износения мотор и "греенето" за мен не е сериозна.Ако няма компресия няма да запали когато е студен.Може да "грее" от лоша центровка,та даже и от скапани дюзи,ама от липса на компресия не може.От горивен глад още по-малко...
            100 градуса в байр,с много газ(та даже и малко над 100) не е чак толкова необичайно и притеснително.
            Дизелите се влияят най-много от натоварването(колко газ им даваш).
            И ако това е вярно:
            ...то е ясно,че не си го държал в обороти а си го товарил много за да се движи и като добавим и слабия въздушен поток от малката скорост на движение,не виждам какво ти е чудно и какво точно е необичайното?!
            Ми майстора го видя как тракаше и пушеше и веднага заключи че е от грешна центровка.
            Защо е решил че е 1 зъб незнам, но е факт че го оправи да върви по добре, да не пуши и да не трака много, обаче сега пали по трудно.
            Днес го поизпънах по магистрала с 140 и не грее седи малко под 80 градуса. После при каране от път с леко изкачване и завойчета ( Нови хан - Чукурово) карах с 40-50 и държеше към 95 градуса според стрелката.

            Явно ще карам така без да го мисля много пък майната му колкото изкара.
            Не си струва с кола за 1400 лева да я водя по майстори които и представа си нямат какво точно правят, а ако някой се хване да го настройва с индикаторен часовник сигурно ще иска пари колкото за половин кола.
            Ники

            Коментар


            • #36
              До: Дизел загрява при изкачване

              Мани ги големите, техния мотор е колкото да не е без хич. По шосето ще ги местиш и с моторчето на чистачките, там играят СК и РК, или електромоторите в Белаза. Те вече са брутални. В него дизела върти само динамото, то налива в батериите, а мотор-колелата пият от тях.
              В микроскопичните джипчета също може да се направи нещо. Като например в мойта Багира. Там след двулитровия атмосферник има негова си товарна СК, а после - РК ГАЗ-69. В нея даже правата предавка е 1,15, понижаващата - без малко 3. Заради което например на шосето е вечно на максималните обороти, и разбира се грее като стой та гледай. Такъв силов агрегат все още е недостатъчно правилен. Камионите са големи, в тях се урежда лесно. Ако в същата кола дизела беше 3 литра, щеше да е много силен джип.

              Коментар


              • #37
                До: Дизел загрява при изкачване

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                ...

                А "Защо "издуханите" коли нямат мощност" е доста общ въпрос.То и "неиздуханите" понякога нямат мощност.Но за това което се има предвид-обикновенно причините са в пропуски на газовете,с чието налягане се образува задвижващата сила на буталото,която се превръща в мощност...
                Не е "общ въпрос". Сега няма да спорим за връзката степен на сгъстяване и КПД, нали? Сам каза че дизела загрява от неправилна центровка. Защо? В случай на голямо предварение, или закъснение каква е степента на сгъстяване. Май е по ниска от максималната в ГМТ. Какво става тогава и защо загрява двигателя?
                Обяснението е просто и не съм го чел в книгите, или интернет, щото не го пише. По точно пише го, но между редовете.
                По същата причина няма и мощност.

                Коментар


                • #38
                  До: Дизел загрява при изкачване

                  Абе човек, ти чувал ли си да ти се включва перката на охлаждането? Така както разказваш, караш без перка.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Дизел загрява при изкачване

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Ако в същата кола дизела беше 3 литра, щеше да е много силен джип.
                    И ако си продължим думата, ще е силен пак в номиналните обороти. Като го напъваш на магистралата със същите скорости и раздатка пак ще грее. Ще грее и ако е 8+ литров
                    Малкият обем и греенето са заедно при по-ниските обороти от номиналните + натоварване. Скоростта на нарастване на налягането в работния ход тогава е много по-голяма от скоростта на буталото и голяма част от енергията бяга през ризите към антифриза.
                    Демек имаме отдаване на повече топлинна енергия за сметка на механичната, която пък се разсейва по-трудно от охлаждането заради ниските обороти...

                    п.п. А Белаза няма силови акумулатори, даже паленето му е пневматично.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Дизел загрява при изкачване

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Абе човек, ти чувал ли си да ти се включва перката на охлаждането? Така както разказваш, караш без перка.
                      Перката е с изгоряла първа степен наистина и се включва чак към 100*, ама при каране с 50 какъв е смисълът от перка?
                      Въздушния поток от движението е в пъти по голям от този създаван от перката
                      Ники

                      Коментар


                      • #41
                        До: Дизел загрява при изкачване

                        Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                        Перката е с изгоряла първа степен наистина и се включва чак към 100*, ама при каране с 50 какъв е смисълът от перка?
                        Въздушния поток от движението е в пъти по голям от този създаван от перката
                        То ако нЕмаше смисъл,да са я изхвърлил перката
                        Казваш как караш на трета с 30-40км/ч по баир,па сега и перката била излишна ама пък защо грее да 100 градуса....

                        Айде един малък съвет-включи си перката да работи постоянно(може и на втората степен),па виж дали ще ти загрее...
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #42
                          До: Дизел загрява при изкачване

                          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                          ...Айде един малък съвет-включи си перката да работи постоянно(може и на втората степен),па виж дали ще ти загрее...
                          Компромисно решение - леко пресвързване. Като сработи първа степен на датчика, да включва вентилатора на втора.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #43
                            До: Дизел загрява при изкачване

                            Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                            Перката е с изгоряла първа степен наистина и се включва чак към 100*, ама при каране с 50 какъв е смисълът от перка?
                            Въздушния поток от движението е в пъти по голям от този създаван от перката
                            Това ако го беше казал още в началото,а какъв е смисъла на перката при по-висока скорост,като мислиш че при 50 км/ч няма смисъл?
                            ТЛК 80 4,2ТД-95г

                            Коментар


                            • #44
                              До: Дизел загрява при изкачване

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Не е "общ въпрос". Сега няма да спорим за връзката степен на сгъстяване и КПД, нали? Сам каза че дизела загрява от неправилна центровка. Защо? В случай на голямо предварение, или закъснение каква е степента на сгъстяване. Май е по ниска от максималната в ГМТ. Какво става тогава и защо загрява двигателя?
                              Обяснението е просто и не съм го чел в книгите, или интернет, щото не го пише. По точно пише го, но между редовете.
                              По същата причина няма и мощност.
                              То нашите спорове са безкрайни
                              Степен на сгъстяване е безразмерна величина,която си е относително постоянна за всеки двигател(като пренебрегнем натрупания нагар).
                              Налягането известно като "компресия" е различно,в зависимост от много неща.
                              Загряването на дизела,от грешна центровка се получава,точно както ти го описваш но за тоя ефект,не е неоходимо двигателят да е износен.
                              Аз казах,че няма как да се кара дизелов мотор,с компресия с такива стойности,че нафтата да се пали "на магия" в последния момент и да изгаря цялата та да грее мотора.Щом мотора пали въобще,то значи че компресията му е предостатъчна за нормална работа като е заработил.
                              Тогава с нормалната си центровка и наличната компресия,нафтата ще си се пали сравнително нормално(то и мотора е предвиден,за малко по-разнообразни като качество горива) и няма да изгаря с голямо зкъснение,та да има прегряване.
                              Няма дизел,който да запали с компресия наполовина от максималната му,като нов.Демек,ако при нов мотор компресията е 30ат,то при около 20-24ат(примерно) ,той спира въобще да пали.А за да се получи случаят,който ти описваш-компресията да е толкова ниска,че при работа,скоростта на самозапалването да намалее в толкова голяма степен,че горенето да се осъществява с голямо закъснение-трябва и намаляването на компресията да е наистина голямо,което пък изключва възможността за стартиране на двигателя(поне по сравнително нормални начини).
                              Иначе от грешна центровка-при голям аванс не винаги "грее" но пък работи много "твърдо" и мощността пак е намалена.Причината е,че голямо количество гориво се самозапалва изведнъж,и то в неподходящ момент(около,и малко след ГМТ).
                              При центровка със закъснение,голяма част от горивото се впръсква и през такта разширение и тогава изгаря при увеличаващ се обем.От това следва и че топлината му не се оползотворява достатъчно за повишаване на налягането,а си остава за повишаване на температурата(твоето описнаие е същото).Тогава вече могат и да изгорят клапаните от високата температура на газовете.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #45
                                До: Дизел загрява при изкачване

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                ...
                                Аз казах,че няма как да се кара дизелов мотор,с компресия с такива стойности,че нафтата да се пали "на магия" в последния момент и да изгаря цялата та да грее мотора.Щом мотора пали въобще,то значи че компресията му е предостатъчна за нормална работа като е ...
                                За конкретната кола не става въпрос. Даже ще се окаже, че кара без вентилатор. Затова и му казах да гледа охл. уредба, после компресия и налягане на маслото. Тогава може да говорим за гор. уредба, помпи, дюзи и т.н. И за панацеята "индикаторен часовник", дето на добрите механици им стои в чекмеджето и събира прах.
                                Пита се конкретно защо издуханите мотори загряват. Естествено, че ако е толкова издухан, че да не пали, няма и да загрява щото няма да тръгне. Ако като нов компресията е 30-се и нещо, а минимума е 25 се ще пали лятото. Ама на 25 ще има ли тая сила върху буталото за да стане там възвратно-постъпателното във въртеливо!? Както при 30-се и нагоре. И защо я няма вече тая сила и какво следва?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X