Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел загрява при изкачване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Дизел загрява при изкачване

    Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
    Перката е с изгоряла първа степен наистина и се включва чак към 100*, ама при каране с 50 какъв е смисълът от перка?
    Въздушния поток от движението е в пъти по голям от този създаван от перката
    Брей, колко дискусия за тая глупост.

    За да позная аз, който не съм ти виждал колата и не разбирам от дизели, че не ти е в ред перката, значи явно има смисъл от перка. Айде сега вържи датчика накъсо, ей тъй за пробата. Колата няма да загрее, но перката ще изгори бързо (2-3 месеца, много хора са пробвали, а тази перка явно е тръгнала, щом няма 1 степен). След което ела да ти дам датчик, реле и перка от стара Лада, за да си решиш въпроса. Ще паснат.

    Коментар


    • #47
      До: Дизел загрява при изкачване

      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
      Ако като нов компресията е 30-се и нещо, а минимума е 25 се ще пали лятото. Ама на 25 ще има ли тая сила върху буталото за да стане там възвратно-постъпателното във въртеливо!? Както при 30-се и нагоре. И защо я няма вече тая сила и какво следва?
      Да,оставяме я тая кола от темата-проблема и е ясен...
      Иначе си прав,при такива стойности ще пали лятото,но пак няма да загрява заради по-ниската компресия.Просто скоростта на самовъзпламеняване се влияе по-малко от компресията(налягането) отколкото от качеството на горивото и смесообразуването(което все пак има връзка с компресията) например...Тия 5ат разлика при нормална работа на мотора,няма да водят до голяма разлика,в температурата в края на такта "сгъстяване".От тази гледна точка тази разлика не е съществена за скоростта с която се запалва нафтата,та да води чак до закъснялото и изгаряне през такта "разширение" и чак през "изпускане".И не само температурата,но и смесообразуването,не би се повлияло достатъчно много от такава разлика(при работещ,топъл мотор).Целия процес,който описваш,с изместване на горенето към закъснение,ако или когато,на практика съществува е едва забележим,та какво остава да влияе чак на загряването на мотора.Друг е въпроса,че с увеличаването на натоварването(количеството гориво) над определени граници,продължителността на впръскването се увеличава(наистина-значително в такта "разширение"),паралелно с влошаване на смесообразуването(което пък води до димене) и ефекта който описваш,както и последствията от него се проявяват осезаемо.За здрав мотор,това се случва при натоварвания близки до максималното,но при поизносен,граничният режим на натоварване,след който започва димно горене,е при по-ниски натоварвания.С прости думи,ако се кара дизела с толкова газ,че да пуши хубаво,то той ще загрява,независимо дали е износен много или малко(или хич).

      Силата върху буталото не е същата,защото вече имаме много пропуски на газовете през такт "разширение",а и при големи натоварвания се влошава и смесообразуването(както споменах по-горе).Отделен е и въпроса,че като мотора няма сила,ние сме принудени да го натоварваме повече,като по този начин го предразполагаме да загрява повече.Наистина на износения мотор КПД спада,и това е главно заради пропуските на газовите сили,а не толкова от забавено горене или по-ниската му температура и налягане(има го и това,но е в малка степен).
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #48
        До: Дизел загрява при изкачване

        Всичко е така. Само с това леко не съм съгласен:
        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        ...
        С прости думи,ако се кара дизела с толкова газ,че да пуши хубаво,то той ще загрява,независимо дали е износен много или малко(или хич)...
        Моя опит е с няколко леки и лекотоварни автомобила с индиректно впръскване и не са ми загрявали. Автомобили втора употреба. Качвал съм Витиня с Транспортер 1.6Д, натоварен с 80 кв. теракот.
        Карал съм и ново Берлинго с 1,9Д. Там пък стрелката стоеше като закована при всякакви режими. Мога да направя и директно сравнение с малко набедените RD28T на Патрула. Дълга база, на 120-тина хил. през далечната 96 г. Пак така - стрелката като закована.
        Сега имам къса база, ама на двойно повече км. и не мога да кажа същото.
        Според мен, няма как да излезе автомобил от завода и да загрява. Че даже и на най набедените марки. После, като им поспадне компресията е друго. Променят се всички зададени в проекта параметри, които пък са на базата на 100-год. опит.

        Коментар


        • #49
          До: Дизел загрява при изкачване

          Andro,аз имах прдвид,режими близки до пълна газ.
          И аз съм виждал,коли на които стрелката е като закована,но дори и те ако ги "напънеш" на максимална скорост или просто с пълна газ, даже и на по-ниски обороти,но за по-продължително време ще загряват малко повече от нормалното(не казвам,че ще прегреят).Отделен е въпроса и за съвършенството на охладителната уредба-някои си контролират охлаждането по-добре от други.Също така,тези с електронно управление на горивоподаването,са защитени в известна степен от претоварване-просто електрониката не подава толкова газ,колкото натискаме педала,щото това не е ефективно и ще води до непълно изгаряне на горивото-до пушене и загряване.
          Иначе си прав-намалената компресия води до неефективно горене,при по-ниски натоварвания,отколкото при нормална компресия.Затова казах,че ефекта който ти описваш, се получава само при над определени,значителни натоварвания,които за старите коли са по-ниски,от тези при новите(където са почти на максимума).И обикновенно този ефект сам по себе си,не може да доведе до прегряване,ако охладителната уредба е в изправност и е достатъчно добре оразмерена за съответните околни температури.Обикновенно прегряването е предимно от неизправности в охладителната уредба.При положение,че тя работи на максимума от възможностите си(за изправна такава),то дори би се справила и предотвратила загряване от грешна центровка или други неизправности по горивната система.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X