Първоначално публикуван от ittso
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Симптоми колянов вал/износен двигател
Свий
X
-
Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнениеЗдравейте, някой имал ли е проблем с коляновия вал или разпределителния? Или да е отварял двигател за правене? Интересувам се въпросните проблеми могат ли да се .....
Единствено тропаше заради лагера ,но си работеше идеално.
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Относно адаптацията на компа за газ и бензин.Както по горе колегата описа нещата,са точно така,с изключение на паленето ....Даже и компа да е дръпнал мап картата както му е удобно , трябва да пали нормално....след като запали,компа си реди мапа както сметне за добре ,било лошо или добро....но за паленето няма как да има отношение неправилно адаптирания комп.
При палене еку то знае че трябва да пусне искра примерно 10 градуса преди горна мъртва точка.....влияе единствено температурния датчик и ако е по студено ,може да добави корекция към градусите в +. Тоест още по рано....Съответно и трябва да си "види'датчиците КВ и РВ ....до един оборот.Рсзбира се може да пусне малко по дълъг пулс на бензиновите инжектори за обогатяване на сместа при първоначално палене ,но това са индивидуални решения на конкретния софт и т.н
Коман рейл никога не пали от един оборот докато не види и двата датчика в какво положение са.Но това няма отношение към въпросния мотор.
Принципно,в ЕКУ-то има два мисля бяха къси тримове и един дълъг трим LONG TRIM....тея късите се пазят в компа в енергозависимата памет..но дългия трим се пази в енергоНЕзависимата му памет.....тоест при махане на акумулатора късите тримове се изтриват но дългия трим си остава и компа прави корекциите в него ....Не помня да съм трил long trim в някоя кола ,не съм се сещал да го направя и незнам дали може изобщо.. вероятно би трябвало да може.
Ако след палене сутрин на студено,почне да присецва,пука,не се форсира всичко това на бензин ....и след 1-2 километра се пооправя...това е типичен проблем с адаптацията за който по горе писа колегата ....Но паленето си е палене и тримовете там не участват.
Сега се сещам,късите тримове са един ,два или повече,когато има същия брой ланда сонди...там пишат сондите в тях.
И да досадя още малко по тоя въпрос,при палене ,стартера върти с около 200 оборота ....и при всяко палене на стартер, това е константа +- някакви десети ...четки,втулки колко е зареден акумулатора.....Такива 200 оборота не присъстват в нито един режим на работа в двигателя освен при палене ...съответно компа няма как да му се налага да прави каквито и да било корекции в тоя диапазон ...Данните в тоя режим винаги са едни и същи ,освен температурата.......И като такива си ги пази в лонг трима винаги почти еднакви.
Последно редактирано от Roninn; 15-10-22, 07:42.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
"Ако след палене сутрин на студено,почне да присецва,пука,не се форсира всичко това на бензин ....и след 1-2 километра се пооправя...това е типичен проблем с адаптацията за който по горе писа колегата"
Точно това се случва. Обаче се замислих и за датчика на коляновия вал да е заминал пък да няма грешка? Симптомите му, които имам са паленето и повечко вибрации в движение. Усещам ги най много в бедрата ми докато шофирам
-
-
Практически бих направил следното вадя бензиновите инжектори и на стартер гледам дали и как пръскат ,формата на струята....ако нещо не ми хареса ултразвук ,там разните спрейове и т.н Ако не,нови инжектори...свещите нови задължително.Бобините на свещите ли стоят или има кабели...не познавам тоя мотор?С една или за всяка свещ бобина еGalloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнениеОтносно адаптацията на компа за газ и бензин.Както по горе колегата описа нещата,са точно така,с изключение на паленето ....Даже и компа да е дръпнал мап картата както му е удобно , трябва да пали нормално....след като запали,компа си реди мапа както сметне за добре ,било лошо или добро....но за паленето няма как да има отношение неправилно адаптирания комп.
....
Прост тест - Голф 3 с ABS двигател (1.8 моно 90 коня), с обиновена газова (с "плочка"). Пали по-трудно, мирише на неизгорял бензин и т.н. След ресет на адаптациите, всичко е ок.
Коментар
-
Нека да си представим мап картата ...тя винаги е една,състои се от малки чекмеджета образно казано във всяко шкафче стои някаква цифра коефициент ,който дава инфо при определени обороти ,торк ,акселерация,скорост,ниво на кислород от една две сонди, температура и разни други за които не се сещам в момента.......
Та въпроса е ,какво ще запише в лонг трима при обороти 200 об.м на стартер,и какви корекции ще нанесе в картата след като няма информация за газовете ,....то няма информация за нищо......Той мотора е студен ,няма никаква информация от нищо ,освен положение на валовете.Той мотора не е работил....Може би ще кажем че в лонг трима от вчера е записал нещо...да...записал е каквото е всеки ден едно и също при 200 оборота.Това палене е еднакво всяка сутрин ,тоя режим се повтаря само при палене....Сутришното палене не е динамичен процес както при работа на мотора по време на експлоатация.
Сутришното палене е грубо казано статичен процес при който е важна температурата за да може еку-то след като запали ,да стабилизира оборотите на празен ход ,да обогати сместа и разни такива.Паленето със 200 оборота не са 900 оборота работа на двигателя на място.....нека не бъркаме режимите.
Относно инжекторите.....на студен мотор откачваш буксите на инжекторите да не пръскат,през свеща пръскаш със спринцовка бензин в цилиндрите и навиваш свещите ,въртиш и ако двигателя е в ред ,пали до изразходване на горивото в цилиндрите.Тая процедура върви много на абс мотора 1.8 90 к.с Може би най здравият и доказал се.Това е във връзка с времената на впръск при палене ,че не са нито много важни и могат да играят в огромен диапазон...
Връщам се на примера със голфа който мирише кофти на бензин след палене....да...разбирам те какво казваш...мирише след палене ...а не докато върти на стартер да запали....Както казах ,това са два различни режима на работа в мапа.
При карбураторните двигатели със чукче и наковалня има един параметър който се нарича ъгъл на затворено състояние на контактите...той има отношение на това ,колкото по дълго време контакта стои затворен,толкова по дълго време има бобината да се зареди и съответно да даде по мощна искра ....при електронните комутатори тоя въпрос е решен заради ниското вътрешно съпротивление на комутатора,бързодействието и ред други....та....тая плътна и мощна искра при двеста оборота(говорим за сутришно или там каквото палене на оборотите на стартера)тая искра можеш да я разкарваш където искаш във предварението и както и впръска ....Динамиката идва между оборотите 200 и 900 об.
Незнам защо на стартера му отредих 200 оборота,но се надявам да бъда правилно разбран...дали 200-300 не е важно,важното е че не са 800-1000 като празния ход.Последно редактирано от Roninn; 15-10-22, 23:24.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
-
Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнениеGalloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
връзката е че ходих да питам за настройка и като видяха че е без обд и компютъра на газта не чете датчиците на бензиновия, се отказаха. И оттам се сетих че и старата кола беше без обд, но нямаше проблеми да пали. И единствената разлика в настройките беше че вижда ламбда сондтата и може би по нея коригира сместа
-
Незнам защо ми каза в по горния си пост ,че съм далеч от истината,след като аз съм монтирал,настройвал и ремонтирал и обслужвам ГИ...а ти ходиш да питаш.....,и се изказваш така категорично .....Или аз нещо не съм редовен,или трябва да почна да вземам някакви хапчета.....Извинявай...аз имам и такова образование ,но вече и това не е важно....оправяйте си сами колите...явно знаете предостатъчно.Аз спирам дотук.
-
-
Мда..и ти си объркал темата,писал си в чужда а не в тази с развръзката....
ПП за развръзката....
Както по стара Българска поговорка...аз казах ли ти!Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Аз ти писах за тримовете , далеч съм от идеята да ти давам наклон , ама на ден ми минават през мозъка по 7-8 чужди коли и не питам как да си реша проблемите.Фиат Купе
Опел Фронтера В
Мицубиши Паджеро Пинин
Коментар
-
Калине,ти различаваш ли режима на палене от режима на работа на празен ход (работа на място) Това са две отделни места за писане в мап-а. За да дръпни трима в ниските обороти когато мотора го върти стартера, трябва да има отклонения в този режим за да направи корекция.......а тея системи не работят тогава.....Или по точно тогава почват да работят.При проблем с тримовете може да пука,да гърми но трябва да припалва ...В случая на питащия ,разбирам че няма никаква реакция.Както казах ,аз съм до тук.В крайна сметка на х*я ли си да вярвам или на теб.
-
Грубо казано , да ти го обясня като за електричар с мнение - при богата смес на газ , бензиновия комп сваля времената за да компенсира и накрая няма гориво за студено палене. Ако щеш вярвай , аз го виждам редовно.Фиат Купе
Опел Фронтера В
Мицубиши Паджеро Пинин
Коментар
-
Има ъпдейт по темата - при леко натиснат педал на газта, колата пали без проблем. Това какво трябва да означава, след като при колите с електронна газ, единствено се отваря дросела? Възможно ли е да е в него проблема.. Изчистих го миналия месец
Коментар
-
Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнениеИма ъпдейт по темата - при леко натиснат педал на газта, колата пали без проблем. Това какво трябва да означава, след като при колите с електронна газ, единствено се отваря дросела? Възможно ли е да е в него проблема.. Изчистих го миналия месецВ НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
- 2 likes
Коментар
-
Това не ми прзвуча добре, по моите познания разбира се. Дроселът при инжекциите, може да е "напълно затворен" но ...... все пак влиза достатъчно въздух през системата за празен ход (може би при последните "бараки" да да няма механична система а само електронно управление на дросела) за да се осигурят съответните "компресии" включително и при палене. (може би там е ключа за бараката, според последните информации). Не знам защо при нас е кръстена "стъпково моторче". Далече е от моята представа за "стъпков мотор", но върши работа. Не мога да намеря грешки в логикага на Ronin (от много години), макар, че съм много назад от неговия прктически опит. Просто не изпускайте дребни пасажи от изложението му.Последно редактирано от bogilloff; 01-11-22, 22:27.
-
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
С леко отворен дросел се всмуква повече въздух , и съответно се повишава компресията в цилиндрите до нужната за запалване на горивната смес.
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар