Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Симптоми колянов вал/износен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Симптоми колянов вал/износен двигател

    Здравейте, някой имал ли е проблем с коляновия вал или разпределителния? Или да е отварял двигател за правене? Интересувам се въпросните проблеми могат ли да се усетят при шофиране. Имам един фиат браво 1,4 и почна да пали много трудно студена. Трябват му 4-8 опита със завъртане на стартер. Остана да проверим дали е зацепен правилно и дали регулатора на бензин не е заминал. В движение колата има мощност(но все пак не съм сравнявал с друга такава) и като цяло не ми създава проблем, освен с паленето. Един майстор, който я гледа ми пусна тази муха за валовете и сега се измъчвам това ли е. Минах ок 5000 км от смяна на масло и долях 200-300мл

  • #2
    Ъ????

    Тоя майстор, нещо...?

    Износен колянов вал - шум, още шум, много шум и двигателят се счупва и блокира. Мощност ще има до последно. Не влияе на паленето.

    Разпределителен вал - мощността ще спада ама във високите режими. Пак шум. Проблемите се виждат при сваляне на капака на главата.

    Пали трудно студена ама иначе върви - проблеми в системите за контрол на двигателя (датчици за температура, налягане, разход на въздух), износени запалителни свещи, кабели на свещите, изолатори (капак/палец на разпределителя ако има такива), бобина / бобини.

    Или нещо осрано по газовата уредба.

    Коментар


    • #3
      Ако има такова износване на валове и лагери, хич да не, лампата на маслото ще гасне доста след запалване, а на ниски обороти може и хич да не гасне!
      Сменяй "майстора"
      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Пали трудно студена ама иначе върви - проблеми в системите за контрол на двигателя (датчици за температура, налягане, разход на въздух), износени запалителни свещи, кабели на свещите, изолатори (капак/палец на разпределителя ако има такива), бобина / бобини.
        Гнезденца на клапани заради газчица например, ако е с пулове, а не хидравлични повдигачи. Вижда се по нулевия луфт.

        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

          Гнезденца на клапани заради газчица например, ако е с пулове, а не хидравлични повдигачи. Вижда се по нулевия луфт.
          Пак ще пали.

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Не е много сигурно на колко цилиндъра ще пали и как ще работи.

        • #6
          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Пак ще пали.
          Е тя пали де, ама трудно.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Ъ????

            Тоя майстор, нещо...?
            Явно повече не му зная името и затова обръщението е -"майсторе".
            Пс. Все повече такива майстори ще има защото от години почти не се правят основни ремонти ( има редки опити при тежката техника) ,а се сменят цели агрегати . А част от знанията се трупат емпирично....

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
              Явно повече не му зная името и затова обръщението е -"майсторе".
              Пс. Все повече такива майстори ще има защото от години почти не се правят основни ремонти ( има редки опити при тежката техника) ,а се сменят цели агрегати . А част от знанията се трупат емпирично....
              Преди да задере коляновия вал, трябва буталата вече да се разхождат свободно из цилиндрите ако говорим за нормално износване, без неглижиране на поддръжката. Профилактично му мерни компресията и ще разбереш дали двигателя си отива или има други проблеми. Лагери на колянов вал чукат при всички режими, като на високи обороти са особено гласовити При разпределителния вал има едно стържене, но се хваща от човек, който го е чувал поне два-три пъти. Ако действително си се впрегнал, може да премериш и налягане на маслото, защото на таблото има само лампа за него.

              П.П. Преди 20-тина години ми докараха за "малък" ремонт един Фиат Брава със същия мотор, но се оказа, че главата буквално е посиняла по незнайни причини. И гърбици и шийки на разпределителния вал бяха сини и надрани а маслото в картера беше на макс. Колата дойде от Италия. Ремонта не се състоя, защото се отказаха от колата и взеха друга.
              Последно редактирано от коко келеша; 11-10-22, 13:27.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #9
                Има газ, но я изолирах и не видях особен ефект - веднъж запали по леко, на другия ден пак старата мъка. Има нови свещи, бобини, темп датчик дава реална температура преди палене и в движение. Пробвах една сутрин да му откача буксата, но нямаше ефект в паленето. Датчик колянов и разпределитен вал са сваляни и почистени. От тези трите датчика би трябвало да зависи паленето пък не ми се сменят без повод. Колата е с хидравлични повдигачи но не се чуват. Като цяло е много тиха на място и в движение. Ангренажа го гледахме преди време и поне течове нямаше. Но как е зацепен не се знае. Компресия има 11 на всички цилиндри но на втори и трети я вдигаше бавно и при първото мерене даде 8 и 10.
                Настройка на газовата е последния вариант понеже не гарантират че ще стане но може да пробват(заради липсата на обд на уредбата)
                Забравих за лампата на маслото - гасне веднага след палене(ако я запаля)
                Последно редактирано от neumoren; 11-10-22, 14:15.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не казваш баш кой двигател е, на първото Браво, тоя с по три клапана на цилиндър(12V), принципно страда от износване на разпределителен вал.

                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  Имаш ли представа колко е степента на сгъстяване? Теоретично компресията се смята като умножиш степента на сгъстяване по 1.2-1.3.. Пробвахте ли при меренето да сипете по две лъжици масло за 2 и 3 цилиндър. Тогава ще разбереш почти със сигурност дали има износване на сегменти и бутала или има пропуски в клапаните или е нещо друго като дупка в буталото .

                • neumoren
                  neumoren коментира
                  Редактиране на коментар
                  на второто браво е двигателя, 1,4. За съжаление, майстора не сипа масло при мерене на компресията, но пък свещите бяха напълно сухи

              • #10
                Пробвай да изолираш бензина и пали на газ (ако може де). Т.е. разкачи бензиновата помпа и покарай докато угасне колата на бензин (да падне налягането в тръбите). Може да не затварят добре бензинови дюзи или да е спукан регулатора на налягане.

                Всъщност регулатора има тънко маркучле, с което взима вакуум от колектора. Откачи го - трябва да е напълно сухо. Ако има бензин в него, значи мембраната регулатора е спукана.
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • neumoren
                  neumoren коментира
                  Редактиране на коментар
                  благодаря, дюзите са почистени. Не бяха много мръсни ама все пак добре е някаква профилактика да им се направи веднъж в живота. На газ не знам дали да я паля студена тъй като нито антифриза, нито температурата на газта ще са високи. Ще проверя вакума на регулатора дали е сух

                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не е чак толкова студено времето, нито от 2-3 паленета ще и стане нещо. Освен ако не е с ГИ, който не може пали директно на газ.

              • #11
                При мен една вектра Б палеше трудно на студена.
                След дълги мъки се оказа датчик темература антифриз.
                Откачих датчика и започна да пали само с поглед.
                После за 10 кинта го смених и вече година няма ядове.

                Коментар


                • neumoren
                  neumoren коментира
                  Редактиране на коментар
                  пробвах, но пак не пали

              • #12
                А в кой град е въпросния Фичко. За София има няколко сервиза, които са виждали италианки и на живо 😉.
                "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                Коментар


                • neumoren
                  neumoren коментира
                  Редактиране на коментар
                  в София бях в един от тези сервизи. Нищо за валове или износен двигател не казаха. Но пък заподозряха бензиновия компютър, ако след ресет не се оправи. Пък ресет само при тях можело, с любителска диагностика не става

                • Dilyan Zagorchev
                  Dilyan Zagorchev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дани в Дружба, Вентура гараж, Екстрийм сервиз.
                  Ако не ме домързи много ще потърся контакти, но може и ти да видиш в Алфа/Фиат/Ланча форумите.

              • #13
                Преди десетина години имах ланчия делта 1.6 мисли мотора е същия. В един прекрасен момент даде същите симптоми и след отваряне се оказа, че разпределителните валове са гладки като бебешко дупе.



                П.П. известно време след смяната им мотора посрещна всичко което можеше срещне и засилих цялата кола към скрапа.

                Коментар


                • #14
                  След като вече си изолирал газовата уредба, намери читав човек с диагностика. Кажи му да ти направи адаптации на всичко което позволява ECU- то на тази кола. След това караш около 200 км САМО на бензин, като трябва да бъдат в различни режими. Това ще рече да има няколко студени старта, малко градско, малко извънградско. Да не се минат наведнъж. Идеята е компа да си направи адаптациите на бензин, защото кола, карана предимно на газ, си прави адаптациите според газовия инжекцион. Понеже газовите с течение на времето се разстройват, разказват играта на паленето на бензин.После като се опиташ да запалиш на бензин, бензиновия комп не знае какво да прави. Гарантирам ти, че след една седмица няма да си познаеш колата. След това отиваш на газаджия,който има софт за твоя модел уредба и му казваш да ти настрои уредбата наново по бензиновия комп. Това след като си карал онези 200 км и колата е почнала да пали нормално. С всеки изминат ден, нещата трябва да стават все по добре. Някой път се налага и повечко километри, но за седмица се оправя.
                  Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                  SSang Yong Kyron 2.0xdi
                  Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                  Коментар


                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    и ти благодаря за укуражаващия коментар. Надявам се така да се случи. И да няма проблеми с настройката защото газовата няма обд...

                  • atanas_93
                    atanas_93 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Кракнатата алфа обд си работи без проблем. Ако, си нулирал адаптациите, изкарай една седмица на бензин и после пиши резултата.

                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    благодаря, явно трябва да съм по търпелив

                • #15
                  Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
                  Преди десетина години имах ланчия делта 1.6 мисли мотора е същия. В един прекрасен момент даде същите симптоми и след отваряне се оказа, че разпределителните валове са гладки като бебешко дупе...
                  Не е изключено при диагностиката да са казали "износен разпределителен вал", а собственикът на МПС да е запомнил колянов вал.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    ако се отнася за мен, спомена единствето съмнение за някои от двата. Но каза че е просто съмнение, нищо повече

                  • Никола
                    Никола коментира
                    Редактиране на коментар
                    Може и така да е... ; ))

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X