Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Симптоми колянов вал/износен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Не е изключено при диагностиката да са казали "износен разпределителен вал", а собственикът на МПС да е запомнил колянов вал.
    Може и така да е... ; )))

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнение
      Здравейте, някой имал ли е проблем с коляновия вал или разпределителния? Или да е отварял двигател за правене? Интересувам се въпросните проблеми могат ли да се .....
      Ако това ще те успокои,преди месец отварях двигател ,на втори цилиндър ,лагера на биелата към вала липсваше,разпределителния му липсваше 3-4 мм от една гърбица ....мотора палеше като часовник......

      Единствено тропаше заради лагера ,но си работеше идеално.



      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        проблем си е, не може да ме успокой. Дано се оправи и твоята

      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        А...тя тая кола до оня ден ми беше осма.....И се оправи с друг мотор.Не е по темата,но миналата седмица съм със три назад....останаха ми 5 проблема ....

      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Алфата пази пък другите ги еви 😄😄😄

    • #18
      Относно адаптацията на компа за газ и бензин.Както по горе колегата описа нещата,са точно така,с изключение на паленето ....Даже и компа да е дръпнал мап картата както му е удобно , трябва да пали нормално....след като запали,компа си реди мапа както сметне за добре ,било лошо или добро....но за паленето няма как да има отношение неправилно адаптирания комп.

      При палене еку то знае че трябва да пусне искра примерно 10 градуса преди горна мъртва точка.....влияе единствено температурния датчик и ако е по студено ,може да добави корекция към градусите в +. Тоест още по рано....Съответно и трябва да си "види'датчиците КВ и РВ ....до един оборот.Рсзбира се може да пусне малко по дълъг пулс на бензиновите инжектори за обогатяване на сместа при първоначално палене ,но това са индивидуални решения на конкретния софт и т.н

      Коман рейл никога не пали от един оборот докато не види и двата датчика в какво положение са.Но това няма отношение към въпросния мотор.

      Принципно,в ЕКУ-то има два мисля бяха къси тримове и един дълъг трим LONG TRIM....тея късите се пазят в компа в енергозависимата памет..но дългия трим се пази в енергоНЕзависимата му памет.....тоест при махане на акумулатора късите тримове се изтриват но дългия трим си остава и компа прави корекциите в него ....Не помня да съм трил long trim в някоя кола ,не съм се сещал да го направя и незнам дали може изобщо.. вероятно би трябвало да може.

      Ако след палене сутрин на студено,почне да присецва,пука,не се форсира всичко това на бензин ....и след 1-2 километра се пооправя...това е типичен проблем с адаптацията за който по горе писа колегата ....Но паленето си е палене и тримовете там не участват.

      Сега се сещам,късите тримове са един ,два или повече,когато има същия брой ланда сонди...там пишат сондите в тях.

      И да досадя още малко по тоя въпрос,при палене ,стартера върти с около 200 оборота ....и при всяко палене на стартер, това е константа +- някакви десети ...четки,втулки колко е зареден акумулатора.....Такива 200 оборота не присъстват в нито един режим на работа в двигателя освен при палене ...съответно компа няма как да му се налага да прави каквито и да било корекции в тоя диапазон ...Данните в тоя режим винаги са едни и същи ,освен температурата.......И като такива си ги пази в лонг трима винаги почти еднакви.
      ​​​​​​
      Последно редактирано от Roninn; 15-10-22, 07:42.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        "Ако след палене сутрин на студено,почне да присецва,пука,не се форсира всичко това на бензин ....и след 1-2 километра се пооправя...това е типичен проблем с адаптацията за който по горе писа колегата"
        Точно това се случва. Обаче се замислих и за датчика на коляновия вал да е заминал пък да няма грешка? Симптомите му, които имам са паленето и повечко вибрации в движение. Усещам ги най много в бедрата ми докато шофирам

      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        Такъв датчик обикновено отказва от раз и оставаш на пътя,след час два пет,палиш все едно нищо не е било,до следващия ден, седмица в които всичко се повтаря.Вибрациите ги търси другаде.

      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        прав си, не е датчик колянов вал - магнита му действа, съпротивление като по книга и разстояние до зъбите на колелто по спецификация

    • #19
      Практически бих направил следното вадя бензиновите инжектори и на стартер гледам дали и как пръскат ,формата на струята....ако нещо не ми хареса ултразвук ,там разните спрейове и т.н Ако не,нови инжектори...свещите нови задължително.Бобините на свещите ли стоят или има кабели...не познавам тоя мотор?С една или за всяка свещ бобина е
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        Инжекторите направо ги почистиха. Не бяха много мръсни, но все пак да се погледнат. После при теста си пълнят колбите с еднакво количество гориво. Бобините са отделно за всяка свещ.

    • #20
      Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
      Относно адаптацията на компа за газ и бензин.Както по горе колегата описа нещата,са точно така,с изключение на паленето ....Даже и компа да е дръпнал мап картата както му е удобно , трябва да пали нормално....след като запали,компа си реди мапа както сметне за добре ,било лошо или добро....но за паленето няма как да има отношение неправилно адаптирания комп.

      ....
      ​​​​​​
      Не съм съгласен. Изместването на адапционните коефициенти влияе на паленето. Времената за задействане на бензиновите дюзи при палене се променят съгласно дългия (long term trim). Силно изместване влошава паленето - трудно, с повече въртене и нестабилна работа след запалване, по-ниски обороти на студено, в сравнение с преди проблема... Смрад на бензин при преобогатяване... Това със сигурност е валидно при Bosch Motronic и при TOYOTA Denso горивни уредби. За другите незнам, но не ми се вярва да не се променя, демек при палене да си една единствена карта, а при работа да се променят инжекторните времена.
      Прост тест - Голф 3 с ABS двигател (1.8 моно 90 коня), с обиновена газова (с "плочка"). Пали по-трудно, мирише на неизгорял бензин и т.н. След ресет на адаптациите, всичко е ок.

      Коментар


      • #21
        Нека да си представим мап картата ...тя винаги е една,състои се от малки чекмеджета образно казано във всяко шкафче стои някаква цифра коефициент ,който дава инфо при определени обороти ,торк ,акселерация,скорост,ниво на кислород от една две сонди, температура и разни други за които не се сещам в момента.......

        Та въпроса е ,какво ще запише в лонг трима при обороти 200 об.м на стартер,и какви корекции ще нанесе в картата след като няма информация за газовете ,....то няма информация за нищо......Той мотора е студен ,няма никаква информация от нищо ,освен положение на валовете.Той мотора не е работил....Може би ще кажем че в лонг трима от вчера е записал нещо...да...записал е каквото е всеки ден едно и също при 200 оборота.Това палене е еднакво всяка сутрин ,тоя режим се повтаря само при палене....Сутришното палене не е динамичен процес както при работа на мотора по време на експлоатация.

        Сутришното палене е грубо казано статичен процес при който е важна температурата за да може еку-то след като запали ,да стабилизира оборотите на празен ход ,да обогати сместа и разни такива.Паленето със 200 оборота не са 900 оборота работа на двигателя на място.....нека не бъркаме режимите.


        Относно инжекторите.....на студен мотор откачваш буксите на инжекторите да не пръскат,през свеща пръскаш със спринцовка бензин в цилиндрите и навиваш свещите ,въртиш и ако двигателя е в ред ,пали до изразходване на горивото в цилиндрите.Тая процедура върви много на абс мотора 1.8 90 к.с Може би най здравият и доказал се.Това е във връзка с времената на впръск при палене ,че не са нито много важни и могат да играят в огромен диапазон...


        Връщам се на примера със голфа който мирише кофти на бензин след палене....да...разбирам те какво казваш...мирише след палене ...а не докато върти на стартер да запали....Както казах ,това са два различни режима на работа в мапа.

        При карбураторните двигатели със чукче и наковалня има един параметър който се нарича ъгъл на затворено състояние на контактите...той има отношение на това ,колкото по дълго време контакта стои затворен,толкова по дълго време има бобината да се зареди и съответно да даде по мощна искра ....при електронните комутатори тоя въпрос е решен заради ниското вътрешно съпротивление на комутатора,бързодействието и ред други....та....тая плътна и мощна искра при двеста оборота(говорим за сутришно или там каквото палене на оборотите на стартера)тая искра можеш да я разкарваш където искаш във предварението и както и впръска ....Динамиката идва между оборотите 200 и 900 об.

        Незнам защо на стартера му отредих 200 оборота,но се надявам да бъда правилно разбран...дали 200-300 не е важно,важното е че не са 800-1000 като празния ход.
        Последно редактирано от Roninn; 15-10-22, 23:24.
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • novatech
          novatech коментира
          Редактиране на коментар
          Много си далеч от истината - при избягали тримове /примерно от богата смес на газ/ някои коли ще ги запалиш , ама друг път - пежо , ситроен , рено , фиат , субару...

        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Я дефинирай какво е избягал трим ....с колко е избягал...конкретика а не по принцип.Ми паля ги ....

        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Кола с "избягал" трим...не ще да мине три метра без да изпука в колекторите и присецва на всяка педя....,пали от раз и работи почти идеално на място,докато не пипнеш педала....това преди седмица.

      • #22
        това е картата на газта. Преди време записваше бедна смес, но един газаджия я редактира и оттогава няма грешка. На старата ми кола бяха свързали ламбда сондата преди катализатора и долу показваше волтажа. Нямаше проблем да пали никога. Сега се вижда как отдолу не показва волтаж
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_102516.jpg Прегледи:0 Размер:186.6 КБ ID:6894586
        Последно редактирано от neumoren; 17-10-22, 09:08.

        Коментар


        • #23
          Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнение
          това е картата на газта. Преди време записваше бедна смес, но един газаджия я редактира и оттогава няма грешка. На старата ми кола бяха свързали ламбда сондата преди катализатора и долу показваше волтажа. Нямаше проблем да пали никога. Сега се вижда как отдолу не показва волтаж
          Натиснете снимката за да я уголемите Име:image_102516.jpg Прегледи:0 Размер:186.6 КБ ID:6894586
          Това ясно,но не разбрах каква е връзката със дългия трим и паленето .Газовия компютър не използва по абсолютно никакъв начин сондата без значение коя е...преди или след ....това е само за визуализация на човека който настройва газовия компютър да знае един вид какво се е случило след като нанесе корекция.И нека още веднъж да не бъркаме нещата ,мапа на газта няма нищо общо с мапа на брнзиновия компютър.Мапа на газта изобщо не сме го споминавали ,давали примери и т.н Той си е отделна губерния и не играе във паленето.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • neumoren
            neumoren коментира
            Редактиране на коментар
            връзката е че ходих да питам за настройка и като видяха че е без обд и компютъра на газта не чете датчиците на бензиновия, се отказаха. И оттам се сетих че и старата кола беше без обд, но нямаше проблеми да пали. И единствената разлика в настройките беше че вижда ламбда сондтата и може би по нея коригира сместа

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Незнам защо ми каза в по горния си пост ,че съм далеч от истината,след като аз съм монтирал,настройвал и ремонтирал и обслужвам ГИ...а ти ходиш да питаш.....,и се изказваш така категорично .....Или аз нещо не съм редовен,или трябва да почна да вземам някакви хапчета.....Извинявай...аз имам и такова образование ,но вече и това не е важно....оправяйте си сами колите...явно знаете предостатъчно.Аз спирам дотук.

          • neumoren
            neumoren коментира
            Редактиране на коментар
            нещо бъркаш, аз не съм писал че си далеч от истината. Такова мнение има по горе от друг потребител. Форума нещо бъгва с известията

        • #24
          Мда..и ти си объркал темата,писал си в чужда а не в тази с развръзката....


          ПП за развръзката....
          Както по стара Българска поговорка...аз казах ли ти!
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • neumoren
            neumoren коментира
            Редактиране на коментар
            и какво като съм питал нещо в друга тема? Спирам че явно няма смисъл от общуване с теб

        • #25
          Аз ти писах за тримовете , далеч съм от идеята да ти давам наклон , ама на ден ми минават през мозъка по 7-8 чужди коли и не питам как да си реша проблемите.
          Фиат Купе
          Опел Фронтера В
          Мицубиши Паджеро Пинин

          Коментар


          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Човече ,пишеш на изключително технически неграмотен човек ,но за сметка на това ,много арогантен. Няма смисъл ,убедих се в това.

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Калине,ти различаваш ли режима на палене от режима на работа на празен ход (работа на място) Това са две отделни места за писане в мап-а. За да дръпни трима в ниските обороти когато мотора го върти стартера, трябва да има отклонения в този режим за да направи корекция.......а тея системи не работят тогава.....Или по точно тогава почват да работят.При проблем с тримовете може да пука,да гърми но трябва да припалва ...В случая на питащия ,разбирам че няма никаква реакция.Както казах ,аз съм до тук.В крайна сметка на х*я ли си да вярвам или на теб.

        • #26
          Грубо казано , да ти го обясня като за електричар с мнение - при богата смес на газ , бензиновия комп сваля времената за да компенсира и накрая няма гориво за студено палене. Ако щеш вярвай , аз го виждам редовно.
          Фиат Купе
          Опел Фронтера В
          Мицубиши Паджеро Пинин

          Коментар


          • neumoren
            neumoren коментира
            Редактиране на коментар
            другата седмица ще потвърдя дали наистина е било това, но просто няма какво друго да е

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Тука спор за това няма.Има спор че при палене имаш едно голо предварение....и температура,там лонг трима не участва .....развърти ли.....се намесва трима ,в момента имам една такава ...пали безумно лесно и трима е на +8
            Работи отвратително
            ..гасне,пука.....обаче пали ....за това иде реч.

        • #27
          Има ъпдейт по темата - при леко натиснат педал на газта, колата пали без проблем. Това какво трябва да означава, след като при колите с електронна газ, единствено се отваря дросела? Възможно ли е да е в него проблема.. Изчистих го миналия месец

          Коментар


          • #28
            Означава богата смес при запалване. Може да е защото впръсква богато, може да е защото изтича гориво от едната или другата горивна система към смукателния колектор.

            Коментар


            • #29
              Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнение
              Има ъпдейт по темата - при леко натиснат педал на газта, колата пали без проблем. Това какво трябва да означава, след като при колите с електронна газ, единствено се отваря дросела? Възможно ли е да е в него проблема.. Изчистих го миналия месец
              С леко отворен дросел се всмуква повече въздух , и съответно се повишава компресията в цилиндрите до нужната за запалване на горивната смес.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • bogilloff
                bogilloff коментира
                Редактиране на коментар
                Това не ми прзвуча добре, по моите познания разбира се. Дроселът при инжекциите, може да е "напълно затворен" но ...... все пак влиза достатъчно въздух през системата за празен ход (може би при последните "бараки" да да няма механична система а само електронно управление на дросела) за да се осигурят съответните "компресии" включително и при палене. (може би там е ключа за бараката, според последните информации). Не знам защо при нас е кръстена "стъпково моторче". Далече е от моята представа за "стъпков мотор", но върши работа. Не мога да намеря грешки в логикага на Ronin (от много години), макар, че съм много назад от неговия прктически опит. Просто не изпускайте дребни пасажи от изложението му.
                Последно редактирано от bogilloff; 01-11-22, 22:27.

              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Аз само казвам , че се пуска това което липсва. А защо липсва е друг въпрос.

            • #30
              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

              С леко отворен дросел се всмуква повече въздух , и съответно се повишава компресията в цилиндрите до нужната за запалване на горивната смес.
              колата трябва да има степен на сгъстяване 9,8, което според тази таблица отговаря на 14,3 начално и 10 бара гранична компресия. При мен даде 11,5-11-11-11. Тоест би трябвало да пали. Също атмосферния вариант има по висока компресия от турбо двигателя
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_930727.jpg Прегледи:3 Размер:154.8 КБ ID:6897515

              Коментар


              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Това са стойности при напълно отворен дросел , колкото повече се затваря дросела , толкова повече намаляват. При твоя случай е възможно и позицията на дросела /леко отворен/ , да се отчита от компютъра , и съответно дюзите да впръскват нужното гориво за запалване.

              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                отчита се, нещо като 7 градуса даваше по спомен

            Активност за темата

            Свий

            Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X