Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По-бързо подгряване на дизелов двигател - идеи ??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Скръбна история(((
    Навремето на едно място беше тема няколко години, додето се стигна до единственото работещо.
    Аслъ на север, от край време ги палят в началото на септември, и ги гасят в края на май. Ние слава богу не сме там.
    По на юг ги завиват с нещо до земята, а под тях оставят запалена бензинова лампа, или пускат няколко киловатни прожектора под корема.
    Още по на юг, където живеят повече хора, слагат подгреватели в маркучите, на филтрите, в резервоарите, или в тапите на двигателите. Според религията или електрически, или печки. Градските гъзари слагат и с дистанционно, да ги палят като започнат да си правят кафе. Малко след печката палят и двигателя. Докато се замъкнат до колата уж да се е постоплила.
    Най сгодни се оказаха някви скандинавски електрически, в тапите. Ама това ако имаш гараж. Има и руски с нормални цени, и работят нормално. Не знам дали някой внася тука.

    А иначе дизелът е голяма мизерия в това отношение, понеже е много алчен - не си дава топлината. Най-студения двигател, нали е с най-голямо кпд. И щом му вдигнеш оборотите - веднага измръзва.

    Коментар


    • #47
      Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
      4000 лева е солидна цена за нагревател за 60 лв (по шведски цени) и няколко кабела. Или пакетът е твърде усложнен.



      Хоризонталният маркуч никога не е идеално хоризонтален и абсолютно еднакъв от двете страни. Веднага се появява конвекция нанякъде.
      Конвекция ще има и през една страна на маркуча. Достатъчно е връзка с блока над нагревателя и не много далече - през половин метър тръба няма да стане. Мощността е малка, няма да успее да нагрее до завиране и нагоре (с температурата).

      Грешната ситуация е при изтекъл антифриз. Или по български, при замръзнала вода, която някой се е надявал да поддържа топла с подгрева, но е спрял тока и радиаторът се е спукал. Но такъв "някой" и с всяка друга система би имал проблеми.

      Добре, кажи къде ги продават за 60 лв и кой да го монтира. Не искам обаче да ходя да пазарувам от "Млад техник" и след това ТНТМ занимания, за да го монтирам. Някъде търся, където ще го направят професионално.

      Коментар


      • #48
        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        .

        А иначе дизелът е голяма мизерия в това отношение, понеже е много алчен - не си дава топлината. Най-студения двигател, нали е с най-голямо кпд. И щом му вдигнеш оборотите - веднага измръзва.
        Всичко е поради презапасяване - водата в блока и в главите е излишно много, върти се от помпа с ремък както преди 100 години…

        Прави се така: Намалява се този обем, вкарва се вместо антифриз фреон, който се изпарява в горещите места и се втечнява веднага за отопление и всичко това се движи не от помпа, а от умен компресор. И той ще топли двигателя и купето преди старт, а като се появи излишна топлина ще я праща където е нужно.(Например пелтиета пак я правят на ток и тъпчат в акумулаторите). Доказано няма по ефективен метод за пренос на температура от този. И то не само за пренос от двигателя към купето, а сутрин от външния въздух към двигателя и отоплението. И при това няма нужда от контакт дори. Съвременният плъгин хибрид бездруго си влачи достатъчно акумулатори с него, може да се ползват за нещо полезно.

        Коментар


        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Климатичните системи лесно се разхерметизират, а ако е цяла охладителна система на автомобил ... не е невъзможно, но много скъпо и неремонто пригодно. На теория е супер с изключение на елемента на Пелтие.

        • Ясен
          Ясен коментира
          Редактиране на коментар
          Скрий ги някъде тия Пелтиета че ще ни се смеят и от форума за свободна енергия.

          За ефективността на термопомпите и сам знаеш.

      • #49
        Да бе. И така полека-лека ще стигнеш до плоските двутактови дизели, и до олеле мамо)) Остава само да си направим завод, който може да ги прави. Та да ни е топло зимъска в кочините))

        Коментар


        • #50
          Кво се хванахте за тия Пелтиета не знам Днеска докато си скучаех ми дойде това наум. Вероятно има и по ефективно преобразуване топлина - ток, но не и по лесно.
          Въртенето на 10 - 15 литра пикня в една кола с цел охлаждането и отоплението й е далеч по допотопно, и всичките теми и постове по темата до тук го доказват. Няма какво повече да се измисли там, и аз спретнах набързо система.​​​​​​​​​

          Коментар


          • Ясен
            Ясен коментира
            Редактиране на коментар
            Идеята за вещество, което се изпарява в двигателя, за да го охлажда, всъщност е по-стара.

            Пак вода ама то няма значение.

            Караш, като изври водата доливаш.

        • #51
          Или си купуваш бензинова и мирясваш. Между другото имаме едно Kangoo, с мотор D65, това загрява по-бързо от бензин и след 10 минути вече ти става лошо от жега и почваш да въртиш копчетата.

          Коментар


          • #52
            Сутринта служебния Транзит клопа 10 минути на празни обороти и леда си беше 1 сантим по стъклото.

            Натиснах го за 2 минути на 2000 оборота и воала- баня и тръгнах!

            Извода е, че модерните дизелови двигатели на празен ход все едно не работят (напразно), не греят.

            Коментар


            • #53
              Пелтието е супер нещо, по-убАво нема. Ако и поне малко от малко работеше ...
              Единственото място което знам, където тия неща работеха и без тях не можеше, беше някога много модните фри флай спътници. Те нямаха ни двигатели ни даже вентилатори, сакън да няма даже вибрации. Щото микрогравитация, и въобще за експеримента трябва пълна тишина.
              Не знам дали сега правят такива, електрониката стигна далече, и вече могат да правят нехерметични, на голи рамки.

              А на това Канго какъв му е номерът? Да няма скрита печка, или суперклиматик?

              Коментар


              • #54
                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                ...
                А на това Канго какъв му е номерът? Да няма скрита печка, или суперклиматик?
                И аз и баща ми имахме рено лагуна 1,9 ДЦИ. Имаха подгревател със свещи за запалване на дизел в топлообменник и подгрев на предното стъкло. И при най-големия студ след 1 мин работа на двг. разтопяваше дебел лед на предното стъкло. Под леда до стъклото се появявяше вадна възглавница. Нямаха дизелова печка, но загряваха сравнитено бързо. И на един и същ маршрут лято и зима даваше разход съответно 5,4-5,7 7,2-7,5.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това с 65 коня е предкамерен дизел, тия загряват добре.

                  ПП: Освен това, парното на баничарка, обикновенно е правено да грее пътническата версия, а когато е фургон с преграда, грее само кабината, което е сигурно около 1/4 от целия обем на баничарката.
                  Последно редактирано от cecoa1; 01-12-20, 21:43.

              • #55
                Само да не се сметне за реклама:https://www.defa.com/ имам и на трите коли.Ако някой се интересува сериозно мога да проверя за цени.
                Паджеро 2.8Д ,Ауди а3 1,9 куатро

                Коментар


                • #56
                  Относно монтаж на ел подгрев
                  Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
                  Добре, кажи къде ги продават за 60 лв и кой да го монтира. Не искам обаче да ходя да пазарувам от "Млад техник" и след това ТНТМ занимания, за да го монтирам. Някъде търся, където ще го направят професионално.
                  Предвид, че не е познато в България, ще трябва малко творчество или с техниката или при търсенето на сервиз. Фирмите с генератори и трактори ползва такива неща, вероятно.
                  Монтажът е крайно лесен. Може би ако се поръча от Билтема, Германия, Полша или Русия цял комплект, във всеки втори сервиз ще го сложат без проблеми, лесно и бързо. Ще им трябва нагревател, кабели и каквото идва в комплекта, и ще е повече от 60 лв ако се държи на дадения по-горе пример.
                  Последно редактирано от Stbd; 02-12-20, 09:25.

                  Коментар


                  • #57
                    За сега ползвам възможно най-байганьовското решение. Наскоро имаше студове, паля сутрин и изчаквам да поработи 4 минити. След това застопорявам газта на 1700 оборота и оставям така още 10 -15 минути.. Сипвам ОМВ Алпин и маслото в двигателя е 0-30, така че надявам се няма да му нанеса невъзвратими щети на мотора и на турбината.Сигурно това ще катурне бързо ДПФ-а обаче

                    Коментар


                    • #58
                      Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
                      .Сигурно това ще катурне бързо ДПФ-а обаче
                      Не и ако си спрял преди това ЕГР-а

                      Коментар


                      • #59
                        На Тойотата (тъп4.0 предкамерен дизел) загрява бързо за дизел, пък има и печка, но CRV-то на жена ми се държи като фризер и единственият полезен ход е печка. Мислех за електрически нагревател от някоя френска баничарка, но не знам как ще го понесе алтернаторът (не зная колко амперов е) Пък трябва да му мисля и автоматично управление. Копче на таблото в случая не е опция.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #60
                          Ако имаш предвид оная джаджа с четирите свещи, върши някаква мижава работа, но не е на ниво. За ел радиаторчетата, не мога да кажа.
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X