Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По-бързо подгряване на дизелов двигател - идеи ??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • По-бързо подгряване на дизелов двигател - идеи ??

    Дойде студеното време и започна страданията с дизела, от към време да загрее и да ме стопли.
    Та търся идеи, какво може да се направи по-въпроса. Новите премиуми си имат инверторен климатик, който веднага духва топлина в купето. Отделно си имат печки за подгряване на охлаждащия кръг.
    Не смятам да си слагам печка, на Ebespaecher или на Webasto.

    Питам за някакви хитринки, които може би ми убягват.

    Съседа ми, пали, застопорява двигателя на 3000 оборота за 5 минути и тогава се качва в колата. Но това е селска история.

    Въпросът е, че карам 8 км сутрин и то все по нанадолно, та колата какато е сега 2 градуса над нулата и след тези 8 км не е стоплила, а парното едва тръгва.

    Термостата и е ОК. Като тръгна на обратно по нанагорното стопля по-бързо, но пак не е както с бензинка за 4 пъти по-малко време.

    С електрическите духалки тип сешоар не става, а бушоните гърмят за норматив, така че и това не е решение.

    Накрая ще излезе, че селския номер е най-ефикасен ....

  • #2
    Доста коли от фолксваген групата имат една плочка с три подгревни свещи на водния кръг. Разтърси се из моргите и си намери такава. Аз лично я имам на пасат Б5, но я има и на А4, голф.... Реленцето и монтажа ги оставям на теб.

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Помага малко, но не е панацея. ХДИ-то ми има едно цилиндърче с дори четири свещи в антифриза, но въпреки това, си загрява бавно.Това си е характерно за комънрейлите. Добре е да си има кората под двигателя. Малко от малко подобрява положението. Също и капаците върху двигателя.

  • #3
    Нещо като жалузи, перде?

    Коментар


    • #4
      Хората са го измислили....

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:unnamed.jpg
Прегледи:1121
Размер:44.1 КБ
ID:6674148
      -Чем занимаетесь по жизни?
      -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
      -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

      Коментар


      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        Струва ми се, че тук се обсъжда времето преди водата да се е завъртяла през радиатора.

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Подгряване на малкия кръг да, но и тази галимация също помага за поддържане на температурата зимата, а също и за по-бързо загряване.

    • #5
      Има и ел.печки,същия принцип като вебастото,но на ток.30-40 мин. преди да тръгнеш я включваш и немаш грижи с парното.Ползвам и съм доволен,потърси из продавалника.

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        На акумулатора?

      • gimax
        gimax коментира
        Редактиране на коментар
        220v.Имат си вгадена помпа и термостат,изключват на 80гр.Сгрява и антифриза и мотора и нема гайле със студен старт.

    • #6
      Дачията /дизел/ има електрически нагревател около 800 вата/12в, който е при радиаторчето за купето и работи когато двг е студен. Върши работа.
      Преди 15-тина години имах Рено Лагуна ДЦИ-там в антифриза са "топнати" 4 подгревателни свещи, но не знам колко работа вършат.
      Но най-сигурното си остава за лек автомобил дизелова водна печка. Такава купих втора употреба и сложих на Тойота Корола 2,0 дизел.
      Всичко друго не върши така добре работа.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        При мен във Фабия 1 дизел е също подгряване директно на въздуха при радиаторчето за парното. Около 900 вата, но се включва на три степени, зависи колко излишен ток има.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Говорех за варианта "подгревни свещи, топнати в антифриза". За въздух си трябва реотан с голяма площ и ниска температура, иначе повече свети отколкото топли.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Така де, ама в поста горе нали се спомена на Дачия дизел как е, та затова споделих, че и при мен е така. При Фолксваген има и двата варианта, свещите в антифриза при по-старите(че нали са едни от пионерите в масовото налагане на директното впръскване, а баш при него тоя проблем е най-значителен), а директно топлене на въздуха идва по-късно. Не знам защо(подозирам), обаче с включено парно(и реотани да топлят въздуха), и антифриза загрява по-бързо.

    • #7
      Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
      ...Не смятам да си слагам печка, на Ebespaecher или на Webasto....

      Обмисли пак това !?
      Докато живеех в Скандинавието , това беше масова практика там при дизелите . При бензинките нещата бяха с нагреватели боднати у двигателя на ток 220 в.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #8
        Преди да сложа печка беше така ...има ефект.
        https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B8%D1%82%D0%B5

        Коментар


        • #9
          Абе хората са го измислили: отопляем гараж

          В краен случай неотопляем де.
          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Колата ми стои в гараж, който е неотопляем, но е изолиран и при отрицателни външни температури, ако всеки ден си карам автомобила не пада под + 5,+6С. Но въпреки това за 7 км спускане до града не може да загрее. /Хонда джаз, те са само бензин/

        • #10
          Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
          Не смятам да си слагам печка, на Ebespaecher или на Webasto.
          Веднъж сложиш ли, едва ли ще ти се кара дизел без тая екстра през зимата.
          Скоро слагах на баща ми на колата в България, цялото удоволствие излиза към хиляда лева с монтаж, проверена печка Вебасто 5kW, от читав човек, който само с това се занимава. Разбира се може и много по-евтино да се мине, аз пиша за вариант без да си мръдна пръста, и само му поръчвам с какви екстри да бъде. Моята беше с таймер и оригинално дистанционно управление с обхват около 600-700 метра и обратна връзка дали е стартирала печката. Цената варира в зависимост от тези неща, има и по-луксозни дистанционни управления и таймери(дори мисля и вариант за включване с телефон има), а също така не е задължително да се ползва и таймер и дистанционно управление, може да се спестят някои неща според нуждите и желанията на клиента.
          Вебасто си имат ръководства за вграждане в повечето все още актуални автомобили(примерно от последните 20 години), и нещата като се изпълнят добре, стават като заводски монтаж. Не пречат по никакъв начин, консумират минимално ток и гориво, но пък удължават доста живота на мотора, като му спестяват студения старт. Отделно конфорта да се качваш в топла кола, а и спестяваш чистене на стъкла от лед, ако я държиш на открито. Въобще, благина си е.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Аз съм си на земята, и печка за 200лв си имах. Написал съм, че може и много по-евтино да се мине, но съм дал вариант за бели хора, без да си мръдна пръста, а пък все пак няколко пъти по-евтин от поставянето на нова печка в официалния им представител на Вебасто.
            Няма лошо да си го направи човек и сам, при желание и възможност, но различните хора, имат различни приоритети и възможности, та съм дал най-лесния вариант за обикновен потребител.

          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Цецо, дай моля те координати на този човек.
            Къде работи, София ли?
            Преди години в Рея ми отказаха продажба и монтаж на нова печка за конкретният модел.
            При това не съм коментирал цената им.
            Ако този човек е по-гъвкав ще бъде чудесно.
            И май по-добре на лично.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ок, ще пусна лично след малко. Човекът е в София.

        • #11
          Суха или водна печка,друго работещо решение за комънрейл няма.За 8 км.ще го стоплиш тоя комънрейл,ама друг път,ако ще и да катериш тея 8 км.

          При мен не се живее от жега,а карам един от най студените комънрейли.На 80 км.скорост ,загрява ,на скорост160 км.започва да изстива и стрелката пада с 1/4 на температурата.Парно имам винаги,имам някакъв модерен егр ,който от обратните газове,грее и водата докато е студена.

          Понеже тоя комънрейл ми е четвърти,вече пети,първите три ,без тоя егр ,си мръзнеш цяла зима градско.

          Жената ми кара галлопера всяка сутрин кара 3.7 км.в една посока,след първия километър,вече духа топло,до третия километър вече духа горещо,имам и още две бензинки ,едната нова,никакъв шанс за 3 км.да стоплят парното.
          Последно редактирано от Roninn; 22-11-20, 18:12.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Да, ама не знаех за този начин на подгряване с газовете от ЕГР.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            "Модерния" ти EGR го имат и автомобили на по 20-25 години. Състои се от серпентина около тръбата за EGR, или направо резервоар, през който минава тръбата за EGR. Тъпото на цялата работа е че на студен двигател EGR-а е затворен (за да загрее по-бързо, щото EGR-а сваля температурата на горене ) и въпросното чудо грее едно голямо нищо.

          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            Егр-а топли само когато колата работи на обороти, отам нагоре никой няма.

        • #12
          Технически най простият вариант е плочка с 4 подгревни свещи на малкият кръг на водата другите варианти за да се реализират изискват наученотехнически институт да имаш..
          Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

          Коментар


          • #13
            При дизела - стоплянето е пропорционално на изгореното гориво. Ако маршрута е "икономичен" - топлото е малко....
            Ако обстановката позволява - превключете на "вътрешна циркулация" в началото - помага!

            Коментар


            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              В неговият случай не е това проблема, просто дизелът му има твърде високо КПД.С дърт предкамерен дизел рядко ще ти се оплаче някой от слабо парно при сходно количество изгорено гориво и сходен маршрут.

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Мойта печка, ХДИ "пречупва" на 1-вия км, на втория лъха топло (10 -та мин), при "старт" от 0 градуса и движение в Младост- почти на равно и висене по светофарите.

          • #14
            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            удължават доста живота на мотора, като му спестяват студения старт.
            Не спестяват студения старт.

            Студения старт го спестява да преброиш до 10 преди да включиш на скорост. ФАКТ(пише ти го инженер по ДВГ)!

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Едното не изключва другото.
              Щом си инженер, можеше и да го кажеш по-точно - не спестява на 100% всички негативи при студен старт, но все пак спестява доста от тях в голяма степен.
              Едва ли има много хора потеглящи по-рано от около половин минута след старта на мотора през зимата, независимо с печка или без.

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Аз-паля я в гаража, включвам на първа и натискам дистанционното да затваря гаража. Пускам съединителяи до 5 секунди съм излезнал.

          • #15
            Нищо не помага ...братче...Когато нямах парно,съм карал все едно бързам да гася пожар някъде...върви,ръмжи...почти никакъв ефект.
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X