Първоначално публикуван от Prytzi
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
По-бързо подгряване на дизелов двигател - идеи ??
Свий
X
-
В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
-
Това хоро го играем и при лодките. Дизелова печка. Другото е башлаф работа.
Коментар
-
Най-икономичният и работещ вариант е ЕГР охладител/отоплител.Няма възможностите на печката, но все пак загрява антифриза доволно бързо.Ако колата ти има "северно" изпълнение е възможно да намериш такава екстра от моргата.Подгревните свещи в антифриза са нещо като алтернативната медицина, уж вършат работа, ама не съвсем.
Иначе истината е в коментара на NIKSD ако ще караш колата сравнително дълго време и загява бавно истината е в нафтовата печка, вече не са и толкова скъпи.
Коментар
-
Топлата вода е измислена отдавна. Не е ебершпахер и подобни, щом има гараж. Електрическа печка на 220 волта се ползва, един нагревател и това е всичко. Няма помпи и сложнотии, продава се и фабрична такава. Целия студен свят е така за двигателите. Мощността май беше 500 до 800 вата. Може да се включва през таймер в контакта, струва 15 лева.
Екзотичното решение е водна риза или серпентина в ауспуха, но при спускане по наклон 8 км няма да сработи.
Между другото, загряването с работа на място е изрично посочено като вредно. Тръгва се веднага след вдигане на налягане на маслото и се кара без голямо натоварване с леко повишени обороти.
Коментар
-
Бръмченето без натоварване цапа маслото. Пише го навсякъде, вижда се по различната скорост на замърсяване на маслото, и по проблемите на двигателите по места, където празният ход се налага да се ползва прекомерно. Разбира се, ако се търси видим проблем от празен ход след месец - няма да се види нищо с просто око.
По-горе дадената информация за работния режим на колата е убийствен - 5 минути без да се достигат и 2000 оборота. За какво ги купуват тези коли..
-
А видим проблем след 12 години? Ела да ти покажа изцапано дизелово масло на 5000км.Предното возило го продадох след 12 години и 100000км такава експлоатация - всяка делнична сутрин "пуши по една цигара" преди тръгване. Двигателите и на двете светят в която и дупка да им бръкнеш.
Е, не сменям масло според оптимистичните писания по ръководствата, нито си карам возилата на до 2000 оборота, сакън да не им стане нещо. Натискат се яката, когато трябва. И всъщност точно на тоя в момента на 3000 оборота му е ушеизвадно най-комфортно.
-
-
Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнениеимам някакъв модерен егр ,който от обратните газове,грее и водата докато е студена.
Понеже тоя комънрейл ми е четвърти,вече пети,първите три ,без тоя егр ,си мръзнеш цяла зима градско.Калин Владов,09РСПБЗН
- 2 likes
Коментар
-
Голямата глупост е че отворен EGR на студено води до всичко друго, но не и до ускорено загряване на мотора. И по тая причина на студено той просто е затворен.Защото именно когато е затворен температурата на горенето е по-висока, от там и загряването по-бъзо.
-
ЕГР-ра работи само при напълно загрял автомобил "двигател" и се бори с образуването на азотният окис NO
-
-
...и във връзка с темите за електрички - твърде интересен казус. С климатизацията също. После чакай пробег като на брошурите.Ако някога придобия теслА, ще и сложа суха печка Webasto.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Еее, това беше поне преди пет години. Сега може печките да са на CNG от оня, най-екологичния американски, дето го добиват от шисти.
-
В електричките ползват т.нар. термо помпа. Теслите обаче нямат такива, в модел Y щяло вече да има. https://www.hyundai.news/eu/brand/hy...mp-technology/
-
-
Всъщност няма нищо нередно в това на електрическа кола печката да ти е горивна. Въпрос на начин на употреба е това да има по-добър въглероден отпечатък (и да е по-евтино) от печка на ток. Според случая. Досущ като аварийката на градския транспорт в София, която се топли на дърва и която докара сума коментари в този форум.
И не знам какво толкова ги мислите тия теслИ. Вътре има инверторен климатик с ефективност поне 4. На 20-30 киловата среден разход за самото пътуване 1-2 киловата за топлене не те събарят ама никак.
Освен ако не упорстваш да пътуваш на ръба на максималния пробег, което все едно не трябва да правиш с никоя кола.
Коментар
-
Аз пък открих, че наскоро купеният ми Крайслер Вояджер има под капака американски щепсел за 120 волта, нищо че май е правен в Грац и не е напускал Европа. Леко корозирал е щепселът ама ако разбера какво има на другия край на жицата лесно ще му реша въпроса.
Бонус.
Коментар
-
Да ви пусна снимка на палмата на двора... хахаха
Както казах, най фонрия вариант е дизелова печка.
Ако се търси нещо лесно и евтино, има няколко варианта, ама трябва ток.
-електрическа помпа/нагревател.
https://www.amazon.com/Kats-13150-Al...145959&sr=8-49
-Електрически нагревател на резервоар или картер
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B07H3...?ie=UTF8&psc=1
-бързовар заместващ някоя от тапите на блока
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B002U...?ie=UTF8&psc=1
И след всичките експерименти, пак се стига до нафтова печка.
Коментар
-
На шкода супърб 20. ТДИ 190 коня, запалих. оставих я да поработи минута на място и след това яка газ на 3000 оборота. След 2 километра с 3000 оборота вътре не се дишаше. Значи може да загрее бързо. Въпроса е с колко ще му съкратя животеца на тоя немски прехвален мотор. Не ми иде да му вадя червата всеки път така. А и знам ли дали няма да му изпуши съвсем скоро, ако го карам така я някоя дюза, турбо, помпата за високо налягане или ДПФ-а. Особено ако на вън стане -10 и го надупя така. Все пак за сега е само -4.
Коментар
-
Да беше казал, че е тоя модел. Едно над 95% е сигурно, че си има дизелова печка тая кола. Просто не е направена да се пали отделно, а работи само с двигателя като доотоплител. Вероятно относително лесно може да се преправи и в автономна, да грее преди това. Поне при малко по-старите можеше.
Ако все пак няма дизелова печка, то със сигурност има поне електрически нагреватели. Просто я запали 7-8 минути преди тръгване, пусни парното и я остави да поработи. Ако всичко е наред, ще видиш голяма разлика.
При мен на доста по-стара Шкода с помпа-дюза(също не загряват тия), имам ел.нагревател(около 900W) на въздуха, до радиаторчето за парното(серийно се слага на дизелите от моя модел). Сутрин на около километър(минута и малко след палене и тръгване), се усеща да духа топло(вярно, лек байр качвам, но в населено място). Вечер, за 7-8 минути работа на място, ми топи леда от стъклото, а понякога като се замотая и поработи 15 минути на място, даже вътре е приятно топло.
Ако Супърб не го може това, значи нещо не му е наред, или е някаква много рядка комплектация за много топли страни(едва ли има такива въобще).
По принцип с диагностиката за VAG, се виждат и нагреватели, и печка/доотоплител, ако има.
-
-
Преди да запаля,и две минути след като ,(ако)съм запалил....Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Продаваш дизела,взимаш си бензинка и решаваш проблема.
Ако си влюбен в дизеляка то му монтираш едно Вебасто и се возиш,ако имаш гараж му монтираш подгревател,ако ти тропа лимката............лягаш под него с бензиновата горелка,завиваш му мотора с електрическо одеало,монтираш му електрически подгреватели в купето,монтираш си подгреватели на задника и волана / това па е лесно та лесно /,слагаш му сутиена като на ЗИЛ едно време,уплътняваш си корите под мотора и двойна изолация на капака..........TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Мерцедес 2.9D петак на Мусо, при минусови температури учудващо за мен, с нормално каране на първият километър вече се усеща топло, като се има предвид, че при работна температура и загрели въздуховоди почти ти изгаря ръцете на централната конзола.
Независимо от времето, когато и да тръгвам на някъде, първо паля двигателя и тогава си слагам панела и си оправям други неща ако има такива, след което имам задължително изчистване на предният джам с чистачките, щото малката ми спретната къщурка е с две купи отпред, под които ми стоят техниките, а и този двигател е с 10л масло което държа да поциркулира малко по магистралите преди да тръгна.
Това, разбира се, ако стъклото не е било с лед. Ако е така, казаното по-горе + изчегъртване на леда, до колкото е възможно, като тръгвам когато успея да го поизчистя с чистачките в комбинация с това което е успяло да направи парното, което пък предполага, че вече си духа достатъчно добре за да "обърне" въздуха в купето.
... разбира се, при под 5÷7°С, и предвид 10-те литра масло в двигателя, най-доброто е мокра печка с дистанционно, с която се сдобих преди 5г, амааа ... нямам дистанционно !ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
С предкамерните няма драми. И на мен Кията ми загрява бързо и има яко парно.
-
Учудващо бързо, а си е бая кютук.
... а специално заради печката си взех друг панел за управление на климатроника, щото най-слабата степен не ми работи, пък печката има опция да пуска вентилатора при достигане на 60°С.
Разкоствача ми го даде за 10 (или 20лв), че не беше наясно какво ми продава, щото с удоволствие цената му щеше да е х5.Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 29-11-20, 20:11.
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар