Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По-бързо подгряване на дизелов двигател - идеи ??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Дъртите дизели си стоплят бързо, но при новите не е така. Моята кошница Евро 6 ме вкара в размисъл за термостат миналата седмица. Паля и тръгвам, пътувам 26 км. до работа. Но като захладня и като взема да спускам по баирите и връща доста стрелката, и това дори и след 20 км. каране. Та се засилих на термостат, но след цена от 460 лв. си дръпнах ръчната и се позамислих. Втора зима я карам тая кола, и миналата връщаше стрелката, но малко. След още два дни анализи и чесане се сетих, че миналата зима не пътувах сам, и докато си взема пасажера и минават още 7-8-10 минути работа на мотора. То пак не отлепя от синьото, но запалих и оствих 10 мин. на място и тогава тръгнах. Разликата, че вечезагря доста по-бързо, на спусканията връща стрелката, но много малко. Та толкова с модерните дизели. Надявам се ми е първи и последен дизел. Паджерото не го броя, то ми е за уикен експлоатация.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #32
      Смени си термостата, или имаш някъде друга драма. Ако ти е изправна системата, няма да връща температурата дори и то Еверест да я пускаш ..

      Коментар


      • rosen_offroad
        rosen_offroad коментира
        Редактиране на коментар
        Не е вярно!
        Модерен дизел с минимален разход показващ 0 по БК при спускане си изтива ела че виж
        Много зависи колко си надул парното де в този момент де.
        Аз като видя баир надолу и просто намалям парното и не изтива, но ако не намаля и колата е в момента на първоначално подгрява купето си изтива.

      • Asen Kushlev
        Asen Kushlev коментира
        Редактиране на коментар
        Както каза Росен изстиват не, ами яко изстиват. Същият маршрут на връщане, последното спускане е 4 километра, ми не мърда стрелката. Но в тази посока е 90% изкачване. Термостата бих го сменил веднага, но както споменах 500 кинта само за проба, не мерси. Следя нещата, но засега май си е добре. Просто без огън, няма и топло. Сутрин карам почти без да давам газ, и като вземе някой да се влачи с 60 км./ч. как да загрее.

    • #33
      Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
      50 лева - оригинален - https://www.biltema.se/en-se/car---m...ell-2000033930
      То хубаво ( и полезно) , ама в линка не виждам ни "50" , ни "лева"
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #34
        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

        То хубаво ( и полезно) , ама в линка не виждам ни "50" , ни "лева"
        Някакви "свенски коруни" май са анонсирани. Освен това "Can only be combined with Biltema's engine and cabin heating systems as follows: Connector Cable 40-202 or 40-203, Extension Cable 40-204 - 40-206 and Multi-Socket 40-207" та с пидисье льефа нимой минА.

        Това къде се слага - на маркуч пише, че се монтирало?
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • Vlado_Ts
          Vlado_Ts коментира
          Редактиране на коментар
          Ми аз без да чета кво пише го гледам, че е на маркуч . Правил съм такъв на кютука "Перкинз" .
          Но на маркуча КПД-то му е по- ниско отколкото на блока

      • #35
        Каква марка са тези не загряващи дизели с евро 6?

        Коментар


        • #36
          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          То хубаво ( и полезно) , ама в линка не виждам ни "50" , ни "лева"
          Препратката към този вид устройства е принципна, не е търсена точност в сметките. Не е 50 лева, може да е 100. Няма разлика, все е крайно евтино и много бързо за монтаж - за по-малко пари няма нищо, и толкова лесно нищо не се монтира, и работи десетки години без да се чупи или поддържа. Оригиналните кабели, с които се комбинира, може да се пропуснат. Устройството представлява един нагревател. Дори термозащита няма в много случаи - а сякаш не е излишна.
          Конкретната цена по спомен е 299 крони. Курса е 1 към 5, 60 лева излиза.

          Коментар


          • #37
            Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
            Препратката към този вид устройства е принципна, не е търсена точност в сметките. Не е 50 лева, може да е 100. Няма разлика, все е крайно евтино и много бързо за монтаж - за по-малко пари няма нищо, и толкова лесно нищо не се монтира, и работи десетки години без да се чупи или поддържа. Оригиналните кабели, с които се комбинира, може да се пропуснат. Устройството представлява един нагревател. Дори термозащита няма в много случаи - а сякаш не е излишна.
            Конкретната цена по спомен е 299 крони. Курса е 1 към 5, 60 лева излиза.
            E в такъв случай не пиши левове , че ме объркваш

            ....иначе знам за какво иде реч . Имах МБ 123 300D с оригинален подгревател на водната риза на блока . После видях подобен на 240D.
            Благодат !
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #38
              Първоначално публикуван от FiveFinger Преглед на мнение
              Каква марка са тези не загряващи дизели с евро 6?
              При мен е Форд с двигател 2 л. Монтира се на една камара коли и бусове Пежо и Ситроен. Вчера се повозих на служебната баничарка, оборудвана с невероятно умрелия 1.9 чист дизел Пежо. Не съм я гасил поне 40 минути, на място не минава 70 градуса, като я подкарам и то с газ стига работната. Минал съм 15-20 км. градско. Това е Евро 4 някъде. 2005 г. Имаме и Пежо 807 с 2.2 мотор, той е вече по системата кон умрел, както се казва . Ми и той зор стопля, 2006 г. е пак Евро 4. Приятел има Бора с бомба-дюза, 2001 г. 1.9, това чудо и то няма стопляне. Трябва да обиколя целия град два пъти, и пак не е много загрял. От всички печки, до които имам достъп последно време най-стопля Паджерото ми, но там пък са си оставили ръцете с вентилацията на купето, та компенсира доброто впечатление.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #39
                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

                Това къде се слага - на маркуч пише, че се монтирало?
                Това се чудя и аз - ако срежеш хоризонтален маркуч и го монтираш, как ще се задвижи водата, за да не викаме пожарна? А ако от едната страна маркуча завършва с термостат и е затворен?
                Затова зауважавах коли, в които е помислено за всичко това и фабрично е монтирана печка.

                Коментар


                • #40
                  Бях в еуратек, за този базов Супърб с моторетка 2.0 ТДИ / 190 коня допълнително електрическо подгряване е в пакет, който го предлагат срещу малко по-малко от 4000 лв. Изпълнението което е поръчано от фирмата е базово и е голо като винтовка. Купена е от Австрия, от фирма, която ги е разпродавала. Чудно ми е кой безумец си поръчва кола базово изпълнение и едновременно с това с най-наточения мотор.

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Единствената кола в семейството, която беше в подобна "лятна" комплектация, се сдоби с печка(с таймер и дистанционно).
                    Лесно би ми било сега да кажа, че се гледат тия неща преди покупката, но и аз не съм гледал преди време...

                    ПП: А и не винаги е лесно да се проверява комплектацията.
                    Последно редактирано от cecoa1; 01-12-20, 13:29.

                • #41
                  4000 лева е солидна цена за нагревател за 60 лв (по шведски цени) и няколко кабела. Или пакетът е твърде усложнен.

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Това се чудя и аз - ако срежеш хоризонтален маркуч и го монтираш, как ще се задвижи водата, за да не викаме пожарна? А ако от едната страна маркуча завършва с термостат и е затворен?
                  Затова зауважавах коли, в които е помислено за всичко това и фабрично е монтирана печка.
                  Хоризонталният маркуч никога не е идеално хоризонтален и абсолютно еднакъв от двете страни. Веднага се появява конвекция нанякъде.
                  Конвекция ще има и през една страна на маркуча. Достатъчно е връзка с блока над нагревателя и не много далече - през половин метър тръба няма да стане. Мощността е малка, няма да успее да нагрее до завиране и нагоре (с температурата).

                  Грешната ситуация е при изтекъл антифриз. Или по български, при замръзнала вода, която някой се е надявал да поддържа топла с подгрева, но е спрял тока и радиаторът се е спукал. Но такъв "някой" и с всяка друга система би имал проблеми.

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Зимния пакет включва повече неща, не само за отоплението на салона.

                • #42
                  Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
                  ...Чудно ми е кой безумец си поръчва кола базово изпълнение и едновременно с това с най-наточения мотор.
                  Еми мен в една кола ме интересуват:
                  - Климатик (не задължително климатроник)
                  - Ел. стъкла
                  - Централно заключване
                  - Добър мотор

                  Та ако тия неща ги има в базовото изпълнение и си търсех нова кола от тоя клас, я отнасях като куцо пиле домат, и не виждам нищо безумно в това. Кожени седалки например дори нарочно не искам, дотолкова че на сегашното ми возило ги конвертирах в платнени, нищо че бяха с подграване. Лятото като вляза и седна се размирисваше на пържени яйца - айде нЕма нужда.

                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • NovemberCharlie
                    NovemberCharlie коментира
                    Редактиране на коментар
                    + отопление на седалки/волан
                    + индикация за приближаващи автомобили/пешходци в мъртвите зони
                    +АВТОМАТИК. Откакто се качих на автоматик не искам да чувам за ръчни скорости.

                  • kameno karp
                    kameno karp коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз дори бих пропуснал ел стъклата. Ама те май вече са си стандарт,или поне предните.Бих добавил подгрев на огледалата, защото сегашната ми печка няма и усещам какво е без него.

                  • BENZBOSS
                    BENZBOSS коментира
                    Редактиране на коментар
                    Камера за задно
                    4Х4
                    Як алтернатор

                    Плюс всичко горе изброено,че удьртях

                • #43
                  Някои доплащат за кожени седалки... За мен по-добрата комбинация е полукожа както му викат. Преден джам с подгряване също бих доплатил.

                  Коментар


                  • #44
                    Първоначално публикуван от dragozow Преглед на мнение
                    Някои доплащат за кожени седалки... За мен по-добрата комбинация е полукожа както му викат. Преден джам с подгряване също бих доплатил.
                    Е те сега са полукожа - където ми е задника и гърба е плат, останалото кожа.

                    Преден джам с подгряване наистина не е лоша екстра, но по-скоро бих доплатил за печка, отколкото за погряване на джам.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #45
                      Особено умна печка, която следи дали си маниак по техниката или те интересува предимно собствения Г.
                      В първия случай надува жега в малкия кръг и после в купето, а във втория първо е купето и предния джам.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X