Първоначално публикуван от Кольо
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ремонт на двигател ГАЗ 24 - струва ли си?
Свий
X
-
Интересно ми е къде е винта за въздух на газовата уредба?
Обичайна практика е да се намали газта, и то доста,"за да гори малко". И едно, че гори много-работата с бедна смес е ад за повечето двигатели.
Богатата пък дава сажди, прегряване(в някои случаи колектора се зачервява), и още други не добри неща.
Но с обикновен изпарител е почти невъзможно да се постигне точната стохиометрия, а даже още по-трудно е да се задържи тя постоянна във времето.
Въпрекитова- аз съм си фен на обикновения електрически изпарител. Понеже е прост като мен, и мога да си го регулирам само когато си искам.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
По газаджийските магазини в София ги има . Тука има един близо до нас имаше такъв Харток ама не помня колко пари беше . Тия дни ще мина да погледна . Търсих си такъв на старо ама не изпада https://offroad-bulgaria.com/forum/%...=225832&page=2 Сега е лесно има турски по педесетина лева . Слагаш и караш като се скапе нов .Последно редактирано от sek.1; 10-02-20, 19:07.
-
-
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеИнтересно ми е къде е винта за въздух на газовата уредба?
Обичайна практика е да се намали газта, и то доста,"за да гори малко". И едно, че гори много-работата с бедна смес е ад за повечето двигатели.
Богатата пък дава сажди, прегряване(в някои случаи колектора се зачервява), и още други не добри неща.
Но с обикновен изпарител е почти невъзможно да се постигне точната стохиометрия, а даже още по-трудно е да се задържи тя постоянна във времето.
Въпрекитова- аз съм си фен на обикновения електрически изпарител. Понеже е прост като мен, и мога да си го регулирам само когато си искам.
Коментар
-
Вземи разгледай малко схеми на изпарител, та да разбереш как работи. Сместта на празен ход се регулира от болтовете на изпарителя. Единият прави байпас на мембраната на втора степен, другият регулира чуствителността. Обикновено първия го навиваш до край, защото той пуска едно количество гориво, което е постоянно и не зависи от разреждането в колектора. С втория регулираш сместта, докато намериш по-високите обороти. Има момент, при който навиваш, а оборотите падат, ако продължиш почва да тресе. Значи обеднява сместта. Връщаш, оборотите се вдигат, ако продължиш пак почват да падат(този път се обоготява прекалено) и пак почва да тресе. Търсиш средата с максимални обороти. След това си настройваш от двата винта на тройника вървежа на определени обороти. Ако не ти хареса вървежа, отваряш малко повече. Ама при теб е по-сложно, заради втората камера на карбуратора(предполагам, не съм виждал такъв двигател). В форума има достатъчно инфо за алгоритъма на настройка. Ама без да попрегледаш малко схеми и да вникнеш в принципа на работа, нищо няма да настроиш.
-
Да ама аз нямам проблем с изпарителите, а с двигателите. Иначе хубав алгоритъм, но съм забелязал, че веднъж настроени марковите изпарители може да не се пипат с години, докато турските им събратя постоянно трябва да ги чешиш и след 1-2 две зими отиват на вторични.
-
Виждам, че на двигатели ГАЗ 24 слагат и други глави от УМЗ или нещо подобно - за вдигане на мощността и понижаване на разхода. Какво е вашето мнение за такъв ъпгрейд?
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
Не мисля, че сместа ми е бедна. Винаги гледам да има поне 1000 оборота на празен ходи и никога не съм удушавал за икономия, напротив искал съм да върви с добро ускорение и динамика, че с тези товари по баирите шега не бива.
А оборотите не са коректен критерий и могат да се променят от стартовата позиция на дросела, от предварението на запалването,от "горивната смес" ,.......
Не е за подценяване смесителя и състоянието на запалителната система ( енергията при свещта).
- 1 like
Коментар
-
Гарнитурите (за цилиндрова глава на УАЗ/ЗМЗ), които се продават в момента са некакви страшни .овна. Сглобяваш двигателя, палиш и след макс. 20 мин. работа трябва да гасиш. Земаш ключа и обикновенно правиш по още 1 оборот на гайките на главата за да стигнат до предписания момент (аз ги стягам на 8,5 кг.). Ако не се направи тая процедура, налягането в цилиндрите си намира път към охладителната система.Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
Най добре да се доверите на хора, които се занимават редовно с настройка на газови уредби.Колкото и елементарно да ви изглежда,нещата не трябва да се подценяват. Все пак и тази процедура си е знание,умение и инструменти. При настройките освен газ-анализатор и оборотомер,помагат вакуумметъра и прозрачната свещ (кварцов "прозорец") .
А оборотите не са коректен критерий и могат да се променят от стартовата позиция на дросела, от предварението на запалването,от "горивната смес" ,.......
Не е за подценяване смесителя и състоянието на запалителната система ( енергията при свещта).
Коментар
-
От врътката на изпарителя (при добре загрят двигател) се търсят максималните обороти! Ако нямаш пропуски на въздух след плочката на газ/та месинговия винт на изпарителя трябва да е навит докрай. С болта при дросел клапата ги регулираш на колкото ти трябват! След което натискаш педала на газ/та и с винта при маркуча на изпарената газ търсиш къде оборотите падат рязко, връщаш една идея преди този пад и си ти.
-
-
Първоначално публикуван от danail_3 Преглед на мнениеГарнитурите (за цилиндрова глава на УАЗ/ЗМЗ), които се продават в момента са некакви страшни .овна. Сглобяваш двигателя, палиш и след макс. 20 мин. работа трябва да гасиш. Земаш ключа и обикновенно правиш по още 1 оборот на гайките на главата за да стигнат до предписания момент (аз ги стягам на 8,5 кг.). Ако не се направи тая процедура, налягането в цилиндрите си намира път към охладителната система.Последно редактирано от Владо М; 10-02-20, 13:31.
Коментар
-
Коментар
-
Е кажи какъв е този ред и сила? И къде са предписани? И той ми каза, че ги слага лепилото поради некачествените гарнитури, а и други тук потвърждават за лошото им качество. Ако гарнитурата е кофти дори да я стегнеш по норматив - дали пак няма да пуска компресия?
-
Реда, стъпките(защото не се стяга от веднъж, а на няколко стъпки) и силата са описани в ръководството.В тия книжки дето ти ги препоръчаха, със сигурност я има тая информация.
-
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
Какви газ - анализатори и оборотомери - това обикновена газова за карбуратор. С онези врътки на изпарителя си настройвам оборотите на празния ход, най-важното да са равномерни, без прекъсвания и детонации. След това проверявам дали има ряз газта. След това правя едно кръгче и ако ме залепя на седалката, аз съм човекът, ако дъвче - процедурата наново.
Интересно щом може и без изброените "инструменти" да се извърши правилно реглажа,защо хората ги ползват....... И за какъв чеп ВИ е вакуумметър ,като не знаете за приложението му.
То и моторният ВИ трион от три врътки и с отверка се регулира, а при неподходящата горивна смес се сменят бутала и сегменти.........
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
Нямате стигане младите предприемачи,всичко можете и разбирате,,, За това и толкова много теми отваряте с купища въпроси.
Интересно щом може и без изброените "инструменти" да се извърши правилно реглажа,защо хората ги ползват....... И за какъв чеп ВИ е вакуумметър ,като не знаете за приложението му.
То и моторният ВИ трион от три врътки и с отверка се регулира, а при неподходящата горивна смес се сменят бутала и сегменти.........
Коментар
-
Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеДа не е хелметекс?
ПП. Локтите имат и до днес подобно, за обмазване на гарнитури го дават, FAG1 и FAG2 е по каталог.
Коментар
-
Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
Херметик бре, Пенчо. Не помниш ли как слагаше преди 40 години на фланеца на бойлера от Елпром!?
ПП. Локтите имат и до днес подобно, за обмазване на гарнитури го дават, FAG1 и FAG2 е по каталог.
Та, последно с какво се мажат гарнитурите?
Коментар
-
Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
Много добре зная какво е херметик, макар никога да не съм ползвал бойлер.
Та, последно с какво се мажат гарнитурите?
Коментар
-
Айде да почнем курса по отдалеч . Навремето в клингерита една от основните съставляващи беше азбеста . Набедиха го за вреден и го забраниха в евроГейския съюз . Сега клингерита го водят някакъв безазбестов уплътнител който се вдървява много по бързо от старите клингерити . Да не говорим че не понася вече така добре нито висока температура нито маслата . Вече е нещо съвсем нормално на 5-6 години гарнитура на глава да се скапе от самосебе си . На времето понеже не знаеш колко е седяла по складовете една гарнитура и като имаш съмнения че вече е доста удървена единственото с което ги мажехме е тънко цялата от двете страни с графитна грес . Оставяш я половин час да поседи намазана и стягаш .
-
-
Мажат се едни други гарнитури, не тая на главата.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Ами ето ти един http://www.head-service.com/contacts.htm . Аз по добри от тях не познавам . Джуди е инвестирал страшно много пари в техника . Моите глави аз си ги правя имам необходимите познания и технологично оборудване .
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар