Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на двигател ГАЗ 24 - струва ли си?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение

    Ето това словосъчетание е ебало мамата на много двигатели.
    Затова е добре човек като не знае кое действие как ще се отрази-да не пипа където не му е работа.
    Е какво точно имате под неправилна горивна смес, когато става въпрос за газ? Нали имаш два винта - за въздух и газ. Регулираш ги да имаш равномерна работа на хиляда оборота, а на скорост трябва да имаш нормална ускорение без да "забива нос"?

    Коментар


    • #47
      Интересно ми е къде е винта за въздух на газовата уредба?

      Обичайна практика е да се намали газта, и то доста,"за да гори малко". И едно, че гори много-работата с бедна смес е ад за повечето двигатели.
      Богатата пък дава сажди, прегряване(в някои случаи колектора се зачервява), и още други не добри неща.
      Но с обикновен изпарител е почти невъзможно да се постигне точната стохиометрия, а даже още по-трудно е да се задържи тя постоянна във времето.
      Въпрекитова- аз съм си фен на обикновения електрически изпарител. Понеже е прост като мен, и мога да си го регулирам само когато си искам.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        По газаджийските магазини в София ги има . Тука има един близо до нас имаше такъв Харток ама не помня колко пари беше . Тия дни ще мина да погледна . Търсих си такъв на старо ама не изпада https://offroad-bulgaria.com/forum/%...=225832&page=2 Сега е лесно има турски по педесетина лева . Слагаш и караш като се скапе нов .
        Последно редактирано от sek.1; 10-02-20, 19:07.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Както някъде тук казах, турските са директна реплика на Ловато, но мембраните им са шит и за това постоянно искат регулиране.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        И за тая марка май няма нови да се продават - само мембрани...

    • #48
      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Интересно ми е къде е винта за въздух на газовата уредба?

      Обичайна практика е да се намали газта, и то доста,"за да гори малко". И едно, че гори много-работата с бедна смес е ад за повечето двигатели.
      Богатата пък дава сажди, прегряване(в някои случаи колектора се зачервява), и още други не добри неща.
      Но с обикновен изпарител е почти невъзможно да се постигне точната стохиометрия, а даже още по-трудно е да се задържи тя постоянна във времето.
      Въпрекитова- аз съм си фен на обикновения електрически изпарител. Понеже е прост като мен, и мога да си го регулирам само когато си искам.
      Ами мисля, че има два сини винта на самия изпарител или по скоро на един двойник с черни маркучи - единият са ми казвали, че за въздуха. Ловато е марката. Мисля, че е вакумен. 120 лв. беше преди година. Не съм пестил пари, макар че БРЦ-то е по-добро и надеждно. Не мисля, че сместа ми е бедна. Винаги гледам да има поне 1000 оборота на празен ходи и никога не съм удушавал за икономия, напротив искал съм да върви с добро ускорение и динамика, че с тези товари по баирите шега не бива.

      Коментар


      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Венка, каква смес настройвате и от къде го правите?

      • venkabg
        venkabg коментира
        Редактиране на коментар
        Вземи разгледай малко схеми на изпарител, та да разбереш как работи. Сместта на празен ход се регулира от болтовете на изпарителя. Единият прави байпас на мембраната на втора степен, другият регулира чуствителността. Обикновено първия го навиваш до край, защото той пуска едно количество гориво, което е постоянно и не зависи от разреждането в колектора. С втория регулираш сместта, докато намериш по-високите обороти. Има момент, при който навиваш, а оборотите падат, ако продължиш почва да тресе. Значи обеднява сместта. Връщаш, оборотите се вдигат, ако продължиш пак почват да падат(този път се обоготява прекалено) и пак почва да тресе. Търсиш средата с максимални обороти. След това си настройваш от двата винта на тройника вървежа на определени обороти. Ако не ти хареса вървежа, отваряш малко повече. Ама при теб е по-сложно, заради втората камера на карбуратора(предполагам, не съм виждал такъв двигател). В форума има достатъчно инфо за алгоритъма на настройка. Ама без да попрегледаш малко схеми и да вникнеш в принципа на работа, нищо няма да настроиш.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Да ама аз нямам проблем с изпарителите, а с двигателите. Иначе хубав алгоритъм, но съм забелязал, че веднъж настроени марковите изпарители може да не се пипат с години, докато турските им събратя постоянно трябва да ги чешиш и след 1-2 две зими отиват на вторични.

    • #49
      Виждам, че на двигатели ГАЗ 24 слагат и други глави от УМЗ или нещо подобно - за вдигане на мощността и понижаване на разхода. Какво е вашето мнение за такъв ъпгрейд?

      Коментар


      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Нямам идея, ама за това има схеми. Защо да няма как да стане - едва ли са толкова изпечени мошеници всичките?

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Не става въпрос че са мошенници а че ти конкретно нямаш достатъчно технически познания в сферата на двигателите и конкретно в спецификата на този .

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Съгласен съм, но няма ли някакви външни белези, по които може да се познае, че майсторът е съвестен - какви, гарнитури, лепи ли ги, с какво ги лепи и пр. Виждам, че и тук между по-грамотните от мен технически има доста противоположни мнения?

    • #50
      Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

      Не мисля, че сместа ми е бедна. Винаги гледам да има поне 1000 оборота на празен ходи и никога не съм удушавал за икономия, напротив искал съм да върви с добро ускорение и динамика, че с тези товари по баирите шега не бива.
      Най добре да се доверите на хора, които се занимават редовно с настройка на газови уредби.Колкото и елементарно да ви изглежда,нещата не трябва да се подценяват. Все пак и тази процедура си е знание,умение и инструменти. При настройките освен газ-анализатор и оборотомер,помагат вакуумметъра и прозрачната свещ (кварцов "прозорец") .
      А оборотите не са коректен критерий и могат да се променят от стартовата позиция на дросела, от предварението на запалването,от "горивната смес" ,.......
      Не е за подценяване смесителя и състоянието на запалителната система ( енергията при свещта).

      Коментар


      • #51
        Гарнитурите (за цилиндрова глава на УАЗ/ЗМЗ), които се продават в момента са некакви страшни .овна. Сглобяваш двигателя, палиш и след макс. 20 мин. работа трябва да гасиш. Земаш ключа и обикновенно правиш по още 1 оборот на гайките на главата за да стигнат до предписания момент (аз ги стягам на 8,5 кг.). Ако не се направи тая процедура, налягането в цилиндрите си намира път към охладителната система.
        Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          На времето всички гарнитури на цилиндровите глави се притягаха след 1000 - 1500 километра пробег.

        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          имат улягане, на ладов двигател 30-40 мин. до час след стягане се наблюдава отпускане на около половината болтове от 10,5-11кг. до около 8 кг.

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          При мен само първата процедура е спазена. От втората майстора каза, че няма нужда...

      • #52
        Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение

        Най добре да се доверите на хора, които се занимават редовно с настройка на газови уредби.Колкото и елементарно да ви изглежда,нещата не трябва да се подценяват. Все пак и тази процедура си е знание,умение и инструменти. При настройките освен газ-анализатор и оборотомер,помагат вакуумметъра и прозрачната свещ (кварцов "прозорец") .
        А оборотите не са коректен критерий и могат да се променят от стартовата позиция на дросела, от предварението на запалването,от "горивната смес" ,.......
        Не е за подценяване смесителя и състоянието на запалителната система ( енергията при свещта).
        Какви газ - анализатори и оборотомери - това обикновена газова за карбуратор. Един ключ, два клапана и изпарител. С онези врътки на изпарителя си настройвам оборотите на празния ход, най-важното да са равномерни, без прекъсвания и детонации. След това проверявам дали има ряз газта. След това правя едно кръгче и ако ме залепя на седалката, аз съм човекът, ако дъвче - процедурата наново. Относно вакуум метър и другите неща не може ли да обясниш по-подробно, ако въобще ги има на обикновените газови?

        Коментар


        • danail_3
          danail_3 коментира
          Редактиране на коментар
          От врътката на изпарителя (при добре загрят двигател) се търсят максималните обороти! Ако нямаш пропуски на въздух след плочката на газ/та месинговия винт на изпарителя трябва да е навит докрай. С болта при дросел клапата ги регулираш на колкото ти трябват! След което натискаш педала на газ/та и с винта при маркуча на изпарената газ търсиш къде оборотите падат рязко, връщаш една идея преди този пад и си ти.

      • #53
        Първоначално публикуван от danail_3 Преглед на мнение
        Гарнитурите (за цилиндрова глава на УАЗ/ЗМЗ), които се продават в момента са некакви страшни .овна. Сглобяваш двигателя, палиш и след макс. 20 мин. работа трябва да гасиш. Земаш ключа и обикновенно правиш по още 1 оборот на гайките на главата за да стигнат до предписания момент (аз ги стягам на 8,5 кг.). Ако не се направи тая процедура, налягането в цилиндрите си намира път към охладителната система.
        Искаш да кажеш, че ми загрява, защото прехвърля налягане през не добре затегната гарнитура на главата? Впрочем някои хора са на мнение, че след 1000км. след основен ремонт, главата трябва да се притегне наново. Майсторът, който ми я прави беше против - каза, че още от самото начало я е притегнал много здраво, а освен това ползвал и някакво специално лепило вместо силикон. Нещо с Х май беше - хермелин, хермитекс или нещо от сорта. Да му имам ли вяра?
        Последно редактирано от Владо М; 10-02-20, 13:31.

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Ами изхвърля я като вземе да минава 90-100 градуса почва да кипи като чайник.
          Значи лепилото с Х е правилна стратегия?

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Ако майстора е от старата школа, най-вероятно е изпозвал Херметик и най-веряотно го е използвал за ризите, а не за главата.

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Възможно е,защото и тях ги сменяхме.

      • #54
        Да не е хелметекс?

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Е кажи какъв е този ред и сила? И къде са предписани? И той ми каза, че ги слага лепилото поради некачествените гарнитури, а и други тук потвърждават за лошото им качество. Ако гарнитурата е кофти дори да я стегнеш по норматив - дали пак няма да пуска компресия?

        • kameno karp
          kameno karp коментира
          Редактиране на коментар
          Реда, стъпките(защото не се стяга от веднъж, а на няколко стъпки) и силата са описани в ръководството.В тия книжки дето ти ги препоръчаха, със сигурност я има тая информация.

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Тези книжки има ли ги в електронен вариант?

      • #55
        Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

        Какви газ - анализатори и оборотомери - това обикновена газова за карбуратор. С онези врътки на изпарителя си настройвам оборотите на празния ход, най-важното да са равномерни, без прекъсвания и детонации. След това проверявам дали има ряз газта. След това правя едно кръгче и ако ме залепя на седалката, аз съм човекът, ако дъвче - процедурата наново.
        Нямате стигане младите предприемачи,всичко можете и разбирате,,, За това и толкова много теми отваряте с купища въпроси.
        Интересно щом може и без изброените "инструменти" да се извърши правилно реглажа,защо хората ги ползват....... И за какъв чеп ВИ е вакуумметър ,като не знаете за приложението му.
        То и моторният ВИ трион от три врътки и с отверка се регулира, а при неподходящата горивна смес се сменят бутала и сегменти.........

        Коментар


        • #56
          Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение

          Нямате стигане младите предприемачи,всичко можете и разбирате,,, За това и толкова много теми отваряте с купища въпроси.
          Интересно щом може и без изброените "инструменти" да се извърши правилно реглажа,защо хората ги ползват....... И за какъв чеп ВИ е вакуумметър ,като не знаете за приложението му.
          То и моторният ВИ трион от три врътки и с отверка се регулира, а при неподходящата горивна смес се сменят бутала и сегменти.........
          При бензиновия трион трите врътки са за друго гориво - бензин и друга система - дватактова, в които има още една променлива - масло за бензин. Отделно силно се влияят от надморската височина и сезона. А тук имаме газ. При условие, че машината върви добре, празния оборот е равномерен и няма преразход на гориво, нито смърди на газ, защо тогава да я регулирам? Какво да я регулирам, като върви по-добре от на бензин? И както казах проблемът не ми е в газта или изпарителите, а в двигателя. Възможно е въпросният двигател да не му понася газ поради високия октан, все пак е пригоден за около 70 октана бензин. Ползвам специални свещи за газ. Какво да направя друго?

          Коментар


          • #57
            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Да не е хелметекс?
            Херметик бре, Пенчо. Не помниш ли как слагаше преди 40 години на фланеца на бойлера от Елпром!?

            ПП. Локтите имат и до днес подобно, за обмазване на гарнитури го дават, FAG1 и FAG2 е по каталог.
            подаръци за мъже от FACOM
            промоция на читави инструменти

            и на хоби такива

            тел. О879 Ч8Ч 2З5

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Майсторът може да го ползвал като синоним херметика на тези две марки, едва ли си къта тубички от преди 40 години.

          • #58
            Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение

            Херметик бре, Пенчо. Не помниш ли как слагаше преди 40 години на фланеца на бойлера от Елпром!?

            ПП. Локтите имат и до днес подобно, за обмазване на гарнитури го дават, FAG1 и FAG2 е по каталог.
            Много добре зная какво е херметик, макар никога да не съм ползвал бойлер.
            Та, последно с какво се мажат гарнитурите?

            Коментар


            • #59
              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

              Много добре зная какво е херметик, макар никога да не съм ползвал бойлер.
              Та, последно с какво се мажат гарнитурите?
              Мисля, че е херметик, сега като го написа колегата, а не другото, което първоначално написа. А относно мажат ли се гарнитурите и с какво виждаш, че и тук мненията са 50-50. А, сега, на кого да вярваш?

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Айде да почнем курса по отдалеч . Навремето в клингерита една от основните съставляващи беше азбеста . Набедиха го за вреден и го забраниха в евроГейския съюз . Сега клингерита го водят някакъв безазбестов уплътнител който се вдървява много по бързо от старите клингерити . Да не говорим че не понася вече така добре нито висока температура нито маслата . Вече е нещо съвсем нормално на 5-6 години гарнитура на глава да се скапе от самосебе си . На времето понеже не знаеш колко е седяла по складовете една гарнитура и като имаш съмнения че вече е доста удървена единственото с което ги мажехме е тънко цялата от двете страни с графитна грес . Оставяш я половин час да поседи намазана и стягаш .

              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Ясно да стане мека и нетрошлива. Логично е. Значи първо трябва да взема гарнитура от фирмата в Горна Оряховица и да настоявам майстора да я накваси с графитна смазка. Подчертавам, че говорим за гарнитура на главата.

            • #60
              Мажат се едни други гарнитури, не тая на главата.
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Зимата не работя А и като даваш акъл - кажи някой майстор на глави с цени и координати, и да не го мързи. Иначе всички знаем какво трябва да се направи и едва ли бих писал във форума вместо да правя "слънца" на Узана.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Ами ето ти един http://www.head-service.com/contacts.htm . Аз по добри от тях не познавам . Джуди е инвестирал страшно много пари в техника . Моите глави аз си ги правя имам необходимите познания и технологично оборудване .

              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря, свързах се. Човекът е интелигентен и вероятно ще свърши работа. Цените са тройни, но едно осиране в главата и се избива инвестицията. Ще мисля...

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X