Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

    Добре,но при този двигател не знам дали е възможно "донатягане" защото болтовете само в началото се стягат с динамометричен ключ на определени нютони след което се дозатягат само с градуси.А това връзката между дебелината на болтовете и силата им на стягане не го разбрах.Според теб 8мм болт държащ вала с кобилиците с каква сила трябва да се стегне?

    PS Болшевик- Яхтклуба го взимам за 5 мин Малко лодки ще изминат разстояние 1.5км за 20-30мин
    Последно редактирано от stypkata; 15-04-15, 20:04.

    Коментар


    • #32
      От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

      Зависи с какво деление и скала е ключа.8мм. болт ,но премерен във вътрешният канал на резбовата накатка,се стяга на 6.8кг.,не мериш външният размер на болта като общо Ф, а най-малкото Ф на болта.Това е когато нямаш никакви зададени параметри,с този принцип съм работил доста години когато нямам никаква индикация за динамометрия и не съм имал никакви проблеми.Пример, болт от колянов вал на биела Вектра,болта е 8мм.,но има утъняване под главата на болта което е 6мм. стяга се на 6кг.Това по старите монтьорски школи,обикновено на отговорните болтове има индикация на главата на болта,като цифра,това са динамометричните данни за стягане.Ползвай динамометричен ключ с трешчотка в килограмите,най-сигурни са,не от тези със стрелка на усукване показваща индикацията по скалата!
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • #33
        От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

        Тия монтьорски практики са така, но трябва да се има в предвид , че главата е алуминий и 6-7 кг. са много.
        Трябва в справочниците да пише с колко се стягат капаците на РВ.
        На други ДВГ имам спомени за около 3-4 кг.

        Коментар


        • #34
          От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

          Ако в ръководството за ремонт не е предвидено дозатягане след определен пробег-няма никакъв смисъл от това. Виж, при руските двигатели определено се налага, и винаги след 500 км болтовете мръдват още малко. При западните двигатели не съм виждал да има такова указание, така, че няма смисъл да си правиш излишни упражнения с дозатягането на главата.

          За разпределителния вал-20нМ са си жив ташак. Това се постига едва ли не със стягане на ръка.
          Стягай поне с 40-50 нМ, за да си сигурен, че няма да се развият.
          За сведение-с 20 нМ се стягат пластмасовите капаци на маслените филтри на по-новите модели камиони на Мерцедес. ПЛАСТМАСОВИ!

          П.П. Относно болтовете-помоли в магазина да измериш дължината на един нов болт, и я сравни с дължината на твоите. Ако няма, или е до по-овин-един милиметър-слагай, като може да завишиш стягането, ама леко-с 5-6%. Болтовете при стягането се разпъват, и от пружинното им действие се постига постоянен натяг на главата, при различните температури.
          Твоите са се поразтегнали, та трябва да се компенсира това, с малко по-голямо усилие при затягането. Разбира се-най-добре е с нови болтове, ама 100 лева...

          Почисти резбите, и ги смажи леко с масло преди да ги завиеш. И стягай равномерно. Това е по-важно от силата с която се стяга.
          Последно редактирано от Кольо; 15-04-15, 21:18.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #35
            От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            при руските двигатели определено се налага, и винаги след 500 км болтовете мръдват още малко. При западните двигатели не съм виждал да има такова указание
            Руски, не руски - затягането или завършва с динамометъра, или с ъгломера. Ако завършва с ъгломера, няма какво да се дозатяга, защото моментът се определя от пластична деформация (разтягане) на болтовете. Такива болтове следващият път или направо се изхвърлят, или се премерват на дължина и се изхвърлят ако са по-дълги отколкото пише в сервизното ръководство. Пример за такива двигатели, нищо че са руски, са ладите с предно предаване.

            Ако последното им затягане е с динамометър - трябва да се дозатягат.

            Коментар


            • #36
              От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

              Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
              ,премери и блока за кривини ,става със шлосерски"машинен"ъгъл или пластина.
              И как точно се мери блока на тоя мотор? Той по природа си е направен да надстърчат ризите!
              Стягането на петичките е 5 daNm.

              Коментар


              • #37
                От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                Ако последното им затягане е с динамометър - трябва да се дозатягат.
                Тц.

                Мисля, че имаш аутодата. Погледни коя да е кола, и виж дали се препоръчва да се направи дозатягане след определен пробег. Няма да намериш, или ако-на много малко двигатели.

                Само за сведение-на главите на УАЗ и ГАЗ53/66 като стегнеш всички болтове, и започнеш отначало-пак помръдват по някой друг нютон. Всички са така.
                Пробвал съм с двигател на Мерцедес и на МАН(или Волво беше, не помня)-след стягането на последния болт пак пробвам всички отначало-еми няма мърдане, ключа си изщраква без да превърти и на градуче болта.

                Ако се работи стриктно по сервизното ръководство-двигателя гарантирано работи добре, и не дава проблем доста време.

                Ама нали сме дяволи...
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #38
                  От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                  Eто едно четиво на който му се чете де!!http://www.matrasport.dk/Cars/Espace...3/MRmotj8s.pdf

                  Коментар


                  • #39
                    От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    Тц.

                    Ако се работи стриктно по сервизното ръководство-двигателя гарантирано работи добре, и не дава проблем доста време.

                    Ама нали сме дяволи...
                    По принцип е така, но...като сменях гарнитура на Диското, правих всичко по книга - правилната гарнитура, нови качествени болтове, всичко както си трябва.
                    Стягането е с НМ +два пъти на по 60 градуса. При затягането усетих, че болтовете се стягат различно. Проверих ги и установих, че еднакви болтове имат разлика от около 10кгм. Развих, изчаках половин ден, пак по книга - същия резултат. Мислене, чесане, консултации...накрая ги поизравних и досега няма проблеми. Ако ги бях оставил, щеше да има.
                    А иначе не започвам ремонт, преди да проверя менюала. В гаража имам залепена разпечатка за моментите на стягане на болтове, в зависимост от диаметъра и якостта на болта.
                    За 8мм(8.8 и нагоре) в алуминий - 20-24нМ.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Моторът си е проблемен като модел и аз не бих го сложил в лодка ама това бълбукане на видеото може и да е напълно нормално.
                      Чак пък проблемен . Аз експлоатирам два единя от 10 другия от 5 години и проблеми не съм имал никакви . На еспейсите тия мотори с лекота изкарват над 500 000 километра . Това че някой конструктор е напъхал 90 кс мотор в превозно средство където реално му трябват два пъти повече не прави мотора проблемен .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #41
                        От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                        Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                        За 8мм(8.8 и нагоре) в алуминий - 20-24нМ.
                        След доста изчетено из нета за различни марки автомобили ,вкл. и модели на Рено стигнах до извода,че златната среда е 22-23нМ и на толкова ще ги стегна.
                        Но все още се чудя за това:

                        Първоначално публикуван от stypkata Преглед на мнение
                        ... предишния собственик е преместил колелото на ГНП с един зъб напред за да върви повече дали аз да не си го зацепя по фабричните белези ремъка и дали ще падне разхода като падне и мощността ?
                        Последно редактирано от stypkata; 16-04-15, 07:46.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Тц.

                          Мисля, че имаш аутодата. Погледни коя да е кола, и виж дали се препоръчва да се направи дозатягане след определен пробег. Няма да намериш, или ако-на много малко двигатели.

                          Само за сведение-на главите на УАЗ и ГАЗ53/66 като стегнеш всички болтове, и започнеш отначало-пак помръдват по някой друг нютон. Всички са така.
                          Пробвал съм с двигател на Мерцедес и на МАН(или Волво беше, не помня)-след стягането на последния болт пак пробвам всички отначало-еми няма мърдане, ключа си изщраква без да превърти и на градуче болта.

                          Ако се работи стриктно по сервизното ръководство-двигателя гарантирано работи добре, и не дава проблем доста време.

                          Ама нали сме дяволи...
                          Има такова дозатягане Коле и то на доста коли.
                          А за самото затягане. Доста пъти ми се е случвало затягам с нови болтове нова гарнитура и после се налага отделните стъпки да ги повтарям по няколко пъти докато главата си легне добре. Първата и втората стъпка сум я повтарял по. 2-3-4 пъти
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #43
                            От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                            Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                            И как точно се мери блока на тоя мотор? Той по природа си е направен да надстърчат ризите!
                            Стягането на петичките е 5 daNm.
                            Мери се около ризите ,пa те некa си нaдстърчaт ,нa много мотори с ризи е тaкa.Издухвaнето нa отворите нa болтовете в блокa е много вaжно,слaгaнето нa мaсло много мaлко ,щото стече ли в блокa може дa го спукa при стягaнето,зa товa и отворите се издухвaт,aко имa компресор е екстрa.Зa достa прaктикa с упоменaтия метод без дaнни зa динaмометрия не съм имaл проблеми никогa,но aко се знaе е по добре,то е ясно.Aмерикaнците стягaт вдигaт темперaтурен режим изтивa до 50-60грaдусa и донaтягaт по тaя системa съм рaботил винaги и никогa не нaтягaм след определен пробег и всичко си е точно.
                            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                              Ето ви една снимка да имате нагледен пример
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                              • #45
                                От: Симптоми за гарнитура на цилиндрова глава

                                Нищо особено мотор с ризи ,като стария на Пежо и монтиран по Фордовете Гранада -мотор 2.1 "Инденор" с ризи и следващия на Сиера 2.3 идентичен с 2.1 разликата е в помпата и някои малки особености,кобилици с реглажни болтове и 23 болта на главата и т.н..В твоя случай мериш блока с плестина по периферията и оделно ризите една спрямо друга,да няма просвет между тях.2.1 на Гранада го карах 8 години до спукване , гарнитурата я бях отиграл за около 3 часа без шлайфане,прост елементарен мотор, не е като някой двувалов на Ланча с баланс валове или боксер с водно на Фау Ве!Ще се справиш,тоя е лесен!
                                Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X