Обява

Свий
Няма добавени обяви.

спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

    Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
    Не знам коя година си взел книжка,но да изключваш от скорост не е за предпочитане!
    Някой път изключването от скорост,може да Ви изиграе лоша шега,дано не се случва!
    Че не съм взел книжка много отдавна е факт(2007год.). И баща ми ме учи да изключвам от скорост и почти не съм видял някой който да спуска всеки баир на скорост. Някои ситуации изискват спускане на скорост, но определено няма да ме убедите, че абсолютно винаги трябва да спускам на скорост. От вашите думи излиза, че и най-малкото спускане трябва да е на скорост. Съответно да попитам, когато ще спирате на равно не изключвате ли от скорост или пак намаля те с двигателя?

    Темата е много спорна и стара и до сега не съм се убедил в това, че трябва да съм непрекъснато на скорост. За пояснение ще кажа, че гледам да карам така, че почти да не използвам спирачка.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • #32
      От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

      Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
      ...При четритактовите ..... в някои условия не бих ползвал моторната спирачка.Дълго е за писане ама айде. Например яка поледица на петна с преден мощен мотор и задна предавка и наличен АБС без ЕСП ..... може да се получи ефекта на дръпната ръчна спирачка и да те завърти. Май е за предпочитане да се намалява на спирачка пък било то и без АБС. Щото от евентуалните последствия хич няма да ти е до износвания в мотора и спирачките...
      ...като допълнение - на автомобил с предно предаване също е възможно да се получи завъртане при хлъзгава настилка.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #33
        От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

        Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
        Че
        Темата е много спорна и стара и до сега не съм се убедил в това, че трябва да съм непрекъснато на скорост. За пояснение ще кажа, че гледам да карам така, че почти да не използвам спирачка.
        Това е хубаво.
        При леки наклони може и да не е на скорост, но остава риска двигателя да загасне /по някаква причина/ и тогава изчезват спирачките и сервото. И става малко шаш и паника. Особено в натоварен трафик.

        Коментар


        • #34
          От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          Майтап, майтап, но на последния изпит, на който се явявах 2001ва (не питай защо), на косъм се размина изпитващия да ме дисквалифицира точно за това. Коментара му беше, цитирам "и да се отучиш от тия ралиджийски номера!". Откачих! Не знам дали си мрънкаше просто по навик или усети, че е на косъм от шамарите, но подписа и се размина мирно и тихо.
          Не разбрах защо са щяли да те дисквалифицират-Затова ,че си изключвал или затова,че не си изключвал.Щото изпитните маршрути в Стара Загора ги знам(нали и аз там съм изпитван)и има едно две хубави надолнища дето ако се пуснеш на свободна и ти загасне енджъна ще слезеш чак на .....Славянски.ПП.Специално моя инструктор ме караше преди завой да мушкам на ниска предавка с аргумента,че мога да контролирам по добре автомобила с педала за газта,но веднъж ми направи забележка за двойно амбриажиране и междинна газ с изречението ''Това да не ти е Маз,жигулата има синхронизатори на скоростите''.Но аз пак така си карам-съединители и скоростни кутии не съм правил.
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #35
            От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

            Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
            Че не съм взел книжка много отдавна е факт(2007год.). И баща ми ме учи да изключвам от скорост и почти не съм видял някой който да спуска всеки баир на скорост. Някои ситуации изискват спускане на скорост, но определено няма да ме убедите, че абсолютно винаги трябва да спускам на скорост. От вашите думи излиза, че и най-малкото спускане трябва да е на скорост. Съответно да попитам, когато ще спирате на равно не изключвате ли от скорост или пак намаля те с двигателя?

            Темата е много спорна и стара и до сега не съм се убедил в това, че трябва да съм непрекъснато на скорост. За пояснение ще кажа, че гледам да карам така, че почти да не използвам спирачка.
            Нищо спорно няма. И мен баща ми някога ме учеше да изключвам. После аз го учих да не го прави. И ме послуша. 2-3 пъти в годината да ме оттърве тая привичка - вярвай ми, изплаща си всичките милилитри "икономисано" гориво от пускането по инерция.
            И да, изключвам от скорост само при два случая - когато съвсем спирам и когато съм без грам гориво. Последното ми се случва от дъжд на вятър, но ми е адски дискомфортно.
            Не вдига разхода чак толкова драстично, колкото някои дърти мрънкалници се кълнат по стар карбураторен навик. Я мръдне с 200 грама на 100км я не, зависи от колата и баира.

            Абе, не си се изпъвал на кормилото, опитвайки се да изкараш педала на спирачката през ламарината, затова си толкова силен Карай разумно и не си насилвай късмета!


            edit: @MIHOV_1969: точно защото намалям на включена скорост. Ако ми беше сефте яваване новобранец водач, как и да е, сигурно нямаше да ми направи впечатление. Но по него време вече бях минал повече километри, отколкото изпитващия за цял живот и като ми направи забележка точно затова (то нямаше и за какво друго), ми костваше доста нерви да не му случа случка. Десетина години преди това се шамарихме с един негов колега, та нямаше да ми е сефте, ама сигурно още нямаше да имам българска книжка
            Последно редактирано от tef4o; 15-12-11, 19:13. Причина: Допълване
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #36
              От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Това е хубаво.
              При леки наклони може и да не е на скорост, но остава риска двигателя да загасне /по някаква причина/ и тогава изчезват спирачките и сервото. И става малко шаш и паника. Особено в натоварен трафик.
              Това съм го оттренирал при ниска скорост и липса на каквито възможни рискове. Изгасям колата в движение, след което включвам на скорост и пускам съединителя, до сега засечка не е имало при пробите. Имам навика да си правя тъпи експерименти като този докато карам, но само когато няма опасност от евентуален инцидент. Предпочитам да съм пробвал евентуалните проблеми при безопасна ситуация и да знам какво се случва отколкото като ми се наложи да не знам какво би се случило и да се панирам.
              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
              Телефон - в профила!

              Коментар


              • #37
                От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                двигателя да загасне /по някаква причина/ и тогава изчезват спирачките и сервото. И става малко шаш и паника.
                Става шаш и паника за женчовци които не са се качвали на кола без серво на спирачките. На мен доста пъти ми се е случвало да остана без усилвател на спирачките, и нищо страшно-просто първия момент се изненадвам, но с малко повече усилие на крака си спира без проблем. Разликата е в комфорта за шофьора.

                Само да кажа, че съм се прибирал от Котел до Шумен без никакви спирачки. Не твърд педал, а силно мек. Демек-натискаш, и педала до пода, а колата не спира. На всичко отгоре със силно захождаща наляво-надясно задница, и по тъмно. Пуснах ГПС-а на голямо увеличение та да мога да виждам кога идва завой, и да намаля Овреме. И така на 300 метра от нас. Тогава падна кардана...

                Извинявам се за отклонението, но може всякак, стига да искаш да караш и да се прибереш без помощ.

                Та един усилвател ли?...
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #38
                  От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                  Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                  Че не съм взел книжка много отдавна е факт(2007год.). И баща ми ме учи да изключвам от скорост и почти не съм видял някой който да спуска всеки баир на скорост. Някои ситуации изискват спускане на скорост, но определено няма да ме убедите, че абсолютно винаги трябва да спускам на скорост. От вашите думи излиза, че и най-малкото спускане трябва да е на скорост. Съответно да попитам, когато ще спирате на равно не изключвате ли от скорост или пак намаля те с двигателя?

                  Темата е много спорна и стара и до сега не съм се убедил в това, че трябва да съм непрекъснато на скорост. За пояснение ще кажа, че гледам да карам така, че почти да не използвам спирачка.
                  Колегата Пенчо Ви е отговорил.А той също има много км зад гърба си.
                  А аз,от много време не изключвам от скорост и когато ще спирам наравно,заради описаната от Пенчо причина!
                  И,цигара не пуша когато шофирам,защото ми е падало огънчето в пазвата,но добре,че не карах бързо.
                  0осем9осем7шест0осем7едно
                  Миро

                  Коментар


                  • #39
                    От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                    Който знае има ли го фрайлауфа при трабантите да каже със сигурност.

                    Бях чел един разказ от Дончо Цончев, че на "бегачката" са махнали тази система, и като се спускали по надолнищата по ралитата си мислел, че може и да скапят мотора. После на равното мазането си идвало в норма.
                    При Вартбурга тази система я има. Дончо Цончев е бил дълги години рали шампион на България. Заедно с брат си са се състезавали именно с Вартбург. В завода в ГДР имат снимка на централно място. А и дълги години Бат Дончо си караше белия Вартбург комби и обикаляше с него по гори и села. В последните години преди да се пресели във вечните ловни полета обаче изневери на марката. Голям мъж беше !
                    Тази земя, по която тъпча сега,
                    тази земя, която пролетен вятър пробужда,
                    тази земя – не е моя земя,
                    тази земя, простете, е чужда.

                    Коментар


                    • #40
                      От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      Нищо спорно няма. И мен баща ми някога ме учеше да изключвам. После аз го учих да не го прави. И ме послуша. 2-3 пъти в годината да ме оттърве тая привичка - вярвай ми, изплаща си всичките милилитри "икономисано" гориво от пускането по инерция.
                      И да, изключвам от скорост само при два случая - когато съвсем спирам и когато съм без грам гориво. Последното ми се случва от дъжд на вятър, но ми е адски дискомфортно.
                      Или не съм вникнал в написаното или има някаква грешка. Ако автомобилът има работеща система за принудителен празен ход, разходът при спускане на скорост е точно 0 литра.

                      Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                      Това съм го оттренирал при ниска скорост и липса на каквито възможни рискове. Изгасям колата в движение, след което включвам на скорост и пускам съединителя, до сега засечка не е имало при пробите...

                      Има риск от прескачане на ангренажния ремък (ако автомобилът е с такъв). Не е често явление, но се случва...
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #41
                        От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Има риск от прескачане на ангренажния ремък (ако автомобилът е с такъв). Не е често явление, но се случва...
                        Ицо, те рената ноо яки бе... И нищо не им се чупи
                        Особено деветнайските

                        Ако не ми вярваш-питай Иван. Той като прочете някъде за някакъв успех на нещо с марка Рено, и гъза му става като емблемата

                        Извинявай Раде, ама сдържането не ми е от най-силните страни
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #42
                          От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                          Темата ми стана много интересна и има какво да се научи от нея. Имам въпрос- при ситуация в която се изисква екстремно спиране каква е разликата дали преди това си бил спускал на скорост или не? И в двата случая ще се наложи да скочиш на спирачките или ако липсват(липсата им е екстремното) ще трябва да преминеш на по-ниска предавка за да спреш или намалиш. За дълго или стръмно спускане при което се налага често използване спирачката съм казал, че си го спускам на скорост. При спускания при които така или иначе почти не се използва спирачка не виждам каква е разликата дали си на скорост или не.

                          П.П. Кольо като съм карал Астрата или Витара винаги съм карал на скорост защото не им познавам пътното поведение достатъчно, пък и като знам кой ги поддържа...
                          Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                          Телефон - в профила!

                          Коментар


                          • #43
                            От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                            Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                            пък и като знам кой ги поддържа...
                            Ей, върна си го.

                            По отношение на екстремното спиране-гледал ли си рали? На живо. Не офроудско рали, а истинско, на асфалт, където скоростите са доста големи.
                            За да даде максимално добро време пилотът трябва да спре колкото може по-късно. А за това си трябва спиране, и то яко. Колкото по-яко-по късно спираш, и повече време се движиш с максимално възможна скорост. Дотук е ясно. За да има максимално добро спиране се слагат огромни дискове с накладки опасващи почти половината диск. Но въпреки това пилотите използват и моторната спирачка. Като застанеш на остър завой много добре се чува как редят скоростите надолу. Та при екстремно спиране моторната спирачка си е необходима. И не само заради спирачното усилие, а и заради невъзможността да блокираш колелата със спирачките.

                            Ама WRC-тата колко яко гърмяха като започнеха да спират на скорост, и анти лаг системата им се задейства...
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #44
                              От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                              Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                              Темата ми стана много интересна и има какво да се научи от нея. Имам въпрос- при ситуация в която се изисква екстремно спиране каква е разликата дали преди това си бил спускал на скорост или не? И в двата случая ще се наложи да скочиш на спирачките или ако липсват(липсата им е екстремното) ще трябва да преминеш на по-ниска предавка за да спреш или намалиш. За дълго или стръмно спускане при което се налага често използване спирачката съм казал, че си го спускам на скорост. При спускания при които така или иначе почти не се използва спирачка не виждам каква е разликата дали си на скорост или не.

                              П.П. Кольо като съм карал Астрата или Витара винаги съм карал на скорост защото не им познавам пътното поведение достатъчно, пък и като знам кой ги поддържа...
                              Разликата е огромна и всичко зависи от бруто теглото на композицията и състоянието на спирачките и пътната настилка ,защото едни 40 тона засилени по надолнището на свободна ще спрат след половин километър.Да те питам нещо - пробвал ли си да включиш на по ниска предавка или изобщо да включиш н скорост на засилен по инерция камион ...Мога да ти посоча и такова място за проба - 12 километровото спускане от отбивката за Клисура към Розино на Подбалканския път .
                              VEREYA MOTORSPORT TEAM

                              Коментар


                              • #45
                                От: спускане с включена скорост без подаване на газ-скапва ли двигателя?

                                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                                Ей, върна си го.

                                По отношение на екстремното спиране-гледал ли си рали? На живо. Не офроудско рали, а истинско, на асфалт, където скоростите са доста големи.
                                За да даде максимално добро време пилотът трябва да спре колкото може по-късно. А за това си трябва спиране, и то яко. Колкото по-яко-по късно спираш, и повече време се движиш с максимално възможна скорост. Дотук е ясно. За да има максимално добро спиране се слагат огромни дискове с накладки опасващи почти половината диск. Но въпреки това пилотите използват и моторната спирачка. Като застанеш на остър завой много добре се чува как редят скоростите надолу. Та при екстремно спиране моторната спирачка си е необходима. И не само заради спирачното усилие, а и заради невъзможността да блокираш колелата със спирачките.

                                Ама WRC-тата колко яко гърмяха като започнеха да спират на скорост, и анти лаг системата им се задейства...
                                Ходил съм на ралита сигурно повече от теб въпреки, че съм 2-3 години по-малък от теб. При превключване на скоростите към по-ниска нали пак минаваш през неутрална, тогава каква е разликата дали ще превключваш директно от неутрална или от по-горна?

                                П.П. Не карам камион, ако карах камион естествено, че щях да спускам на скорост. Пък с колата ако я отърва толкова, че да трябва да намалявам сериозно със спирачките съм закъснял много със включването на скорост.
                                Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                                Телефон - в профила!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X