Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Производство на дизел в домашни условия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от sariev
    Извинявам се за намесата в разговора но когато Ото Дизел е измислил първият двигател,петрола все още не е бил открит като гориво.Познаите с какво Ото е поткарал дизела.
    Със згъстен въглищен прах....ама тва каква връзка има с алхимиците тука?

    Коментар


    • #17
      И не е Ото дизел а Рудолф Дизел

      Коментар


      • #18
        Вчера карах зад една ИФА и така хубаво миришеше на мамините мекици.
        Плюс това от камиона не се виеха черно-сини кълбета дим (а досега не съм виждал ИФА да не пуши, дори нова)
        Уморените коне не ги убиват , нали ??

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от sariev
          Извинявам се за намесата в разговора но когато Ото Дизел е измислил първият двигател,петрола все още не е бил открит като гориво.Познаите с какво Ото е поткарал дизела.
          Не беше ли РУДОЛФ ДИЗЕЛ?
          И все пак е имал за цел двигател, който да работи с въглищен прах.

          Иначе при мен няма промяна на разхода , вървенето също е горе долу еднакво- не може да се усети при леко каране.
          http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
          Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

          Коментар


          • #20
            Прави сте-Рудолф е.Грешката е моя и бирата е от мен.

            Коментар


            • #21
              Един приятел от една авиобаза кара Форд Ескорт Дизел с керосин от самолетите. Не знам колко ще го бъде, но върви доста добре
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #22
                относно "прането" - прав си прането е важен елемент в процеса и не трябва да се избягва. лесно е, ефтино е иска само повече време.

                относно уплътненията/маркучите - отдавна съществува мерака на ЕС (а и на америка) да наложи биодизела като гориво и то главно като добавка към минералното. това за околната среда не е основният мотив обаче колкото и да го изтъкват. по-скоро основния мотив е създаване на необходимата инфраструктура за производство дистрибуция и ...потребление, която ще ни направи частично независими от ОПЕК ( тея дето копат петрола) т.е. въпрос на политикономика. та поради тази тенденция от '95-'96 година насам повечето автопроизводители са заменили гумените елементи по горивната система със синтетични такива за да нямат проблеми когато (според Евродиректива не знам си кой номер) до 2010 няма да има чиста нафта в Европа защото задължително в нея ще присъства НАЙ-МАЛКО 5% биодизел. (това е факт)

                Симпатягата Руди Дизел е създал първия двигател с компресионно възпламеняване именно за работа с рапично масло (нафтата като петролна фракция не е била популярна защото е нямало каде да я горят) и е предвидил че може би тогава е било смешно, но един ден това масло ще бъде толкова актуално гориво колкото въглищата тогава. в това може би се състои и неговият гений!

                относно зимните условия - да биодизела се сгъстява при около -5 градуса до степен да затормозява помпата но това е когато гориш само биодизел (а това защо да го правиш още повече в зимни условия) никой не е казал че трябва да забравим за бензиностанциите и за добавките и....да се върнем един век назад. мешаш с алпин или в-повер и всичко е ОК.

                относно олиото - никъв проблем няма да се сложи и на най модерния мотор. даже по-хубаво му става (на мотора). работи и зимата (топлообменника има подгряващи свещи за зимен старт). единствената разлика с нафтата е че за да достигне олиото работен вискозитет (да стане по течно) трябва да се нагрее до към 60-70 градуса и точно това става в топлообменника чрез охлаждащата течност.

                относно разхода - олиото/биодизела са малко по-малко калорични от нафтата (с около 5-7%) съответно се очаква с толкова горе-долу да се повиши разхода на гориво, НО понеже олиото/биодизела имат значително по-добри змазочни качества от нафтата (особено от евродизела 0.035% сяра) така че това ще компенсира до голяма степен разликата в калоричността. като краен резултат се очаква почти незабележимо или никакво покачване на разхода.

                ...а тоя дето слага керосин във форделата явно я е прежалил защото в някъв близък момент ще каталяса. то и сега съм сигурен че пушляви бяло. ама направо съм убеден без да съм виждал...
                един приятел преди време слагаше по няколко литра бензин в нафтата през зимата (или АМБ разредител) и на втората зима моторетката на ориона финишира...
                "..there is no substitute for cubic inches.."

                Коментар


                • #23
                  Керосина е много далеч от бензина, така че няма база за сравнение.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #24
                    Мдаа,керосина е по-скоро близък с нафтата(той и на това си мирише),а дали ще ''фърли''мотор...?-съмнявам се.Дизеловия двигател,като цяло е крайно непретенциозен...Аз самия имах Пежо 205,1.9Д и понеже го бях прежали,реших да го тествам на почти всичко,което ми роди главата Та едно от нещата беше,че исках да го науча да върви без нафта(с вода не стана ).Това го карах с отработено(но филтрирано)масло вместо нафта.В резултат колицата си вървеше почти без разлика...И харча беше същия...само дето пушеше странно Значи един ден бях сипал некаква синтетика(разни приятели ми събираха от масларниците... )И съм го настъпил по магистралата,гледам в огледалото назад-нищо се не види,обърнах се...Фаровете на колите зад мен светеха...в зелено.На другия ден се кефех максимално като изпреварвах някой...
                    Така че,не само с олио може...
                    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                    Коментар


                    • #25
                      Дали правилно разбрах ...

                      Значи ако си намеря отработено олио от някоя фабрика за чипс и си купя голяма цедка ... през лятото ще ми излиза 5лв/100км нещо не се връзва тука бе хора... имам странно натрапчивото чувство, че ако беше чак толкова лесно нафтоколонките по бензиностанциите щяха да клеясат... ок майтапа настрана ... значи ако приемем,че през зимата не е голяма далавера да се кара на олио ако нямаме спциална подгряваща уредба за 900лв... то пак може да го ползваме в рамките на 30 до 40% разбъркано с алпийски дизел от ОМВ (щото от мненията излезе, че е най - читав) до 90-95% олио през лятото, когато е горещо? май така се получава Искам само да ме посъветвате няма ли Нисанчето ми да се сдуха понеже е малко старичко - 88ма иначе би било страхотно

                      Коментар


                      • #26
                        ЧЕСТИТИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ!!!

                        Нисанчето ти ще понесе много добре "добавката" тъй като олиото притежава несравнимо по-добри смазочни и "антиоксидантни" качества от съвременната нафта. единствено вниманието ти трябва да е насочено към горивния филтър (ако гориш употребявано олио) ще се налага по-честа смяна. в по-далечен план примерно след година такава употреба може да очакваш леко раздуване на горивопроводния маркуч (гумената му част) сменяш същия със силиконов (стотинки и 3 минути работа) и забравяш за "проблема". за горивния филтър можеш да сложиш още едно филтърче на същия този маркуч споменат по-горе (от тези ефтините прозрачните) за да можеш да сменяш по-често и да пощадиш разходи за големия горивен. иначе карай смело! ако пробваш моля те сподели впечатленията си с неверниците в този форум


                        П.С. а, и един съвет: ако си решил да пробваш с олио по-добре изчакай температурите да се качат поне над +5-6. все пак не си свикнал и прекален ентусиазъм комбиниран с неправилна дозировка (много олио малко нафта) може да те подведе някоя сутрин...
                        успех! и весела НОВА ГОДИНА!!!
                        "..there is no substitute for cubic inches.."

                        Коментар


                        • #27
                          ...

                          ама директно олио в резервоара ли се сипва или има някакво устроиство някаде ,преди ДВГ или незнам къде
                          SUBARU FORESTER 2002g AWD LSD-DIF. Човек може да живее без храна 1 месец,без вода 1 седмица,без въздух 1 минута,а без акъл цял живот...

                          Коментар


                          • #28
                            На времето, когато авиобаза Доброславци още я имаше съм изгорил бая керосин с Патрула 3.3тд.Вървеше си перфектно , само искаше по малко масло в керосина , щото той е доста сух , и помпата няма мазане.Проблеми никакви , Патрула си е корава машина
                            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                            Суперскан България www.decbg.com
                            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                            Коментар


                            • #29
                              спокойно сипваш в нафтата чисто олио без никакви модификации по мотора и всичко работи на 6. лично не препоръчвам да се експериментира с повече от 20% олио в нафтата през зимата. през лятото ако щеш карай само на олио...
                              "..there is no substitute for cubic inches.."

                              Коментар


                              • #30
                                Re: Производство на дизел в домашни условия

                                Това е най-лесният и "дурако-устойчив" метод за направата на малки количества биодизел вкъщи. Единствените "по-специални" добавки които са необходими са термометър до 150 градуса, мерителен съд за да измерите точно количество натриева основа (NaOH) или т.нар. сода каустик и нещо в което да отмерите 250 ml метанол и 1L растителна мазнина.

                                Внимание!

                                Ще работите с опасни химикали! Трябва да сте много внимателни!
                                Метанолът е лесно запалим и може да се абсорбира през кожата или да се вдиша. СИЛНО ОТРОВЕН! Внимавайте да не вдишате парите му.
                                Натриевата основа може да предизвика изгаряния по кожата! трябва да сте с дълги ръкави, панталони и затворени обувки.
                                Винаги имайте течаща вода наблизо за да се измиете бързо ако стане злополука. Носете ръкавици, предпазни очила.

                                Метанола завира при температура 65 градуса целзии, затова мазнината трябва да е под 60 градуса.

                                Метанола и натриевата основа може да си набавите от фирмите за химически реагенти. Има няколко в София.

                                Необходими инструменти:

                                1. 1 бр. 2 литрова бутилка от кола, фанта,спрайт, пепси, миринда .....
                                2. 1 бр. - термометър до 120-150 градуса (продава се пак във фирмите за химикали и химически принадлежности)
                                3. Мерителен съд или точна везна за да отмерите точно натриевата основа
                                4. Мерителен съд за течности , за отмерване на 250 мл метанол
                                5. купичка (стъклена или керамична) за смесване на метанола с натриевата основа.
                                6. фуния

                                Необходими материали:
                                1 л мазнина - олио чисто или използвано
                                250 мл метанол
                                около 10 грама натриева основа - NaOH - известна като сода каустик

                                Приготвяне:
                                -Мазнината
                                Ако имате изполвано олио като суровина, загрейте го до 120 градуса за да се изпари всичката вода която е поело при пърженето. Олиото ще пръска и цвърчи докато не се изпари водата. След като спре и се упокои го оставете да се охлади.
                                Ако използвате чисто неизползвано олио, само го загрейте до 55 градуса.
                                -Метаоксид
                                ВНИМАНИЕ! отровно, внимавайте да не го вдишате.
                                Ако използвате чисто олио, ще са необходими около 4гр. NaOH. Ако олиото е старо опитайте с 6-7 грама, или най точно трябва да се използва метода титриране, за определяне на точното количество.
                                Натриевата основа и метанола не се смесват много лесно, затова ви трябва търпение.
                                Не помирисвайте парите в никакъв случай! Смесвайте ги на открито!
                                За по бързо смесване започнете с малко количество метанол със стайна температура. ( не топъл) По време на смесването се отделя голямо количество ТОПЛИНА! Бъдете внимателни! . температурата на сместа ще се покачи много бързо. Реакцията е силно екзотермична. Това е нормално. бъркайте докато натриевата основа се разтвори напълно. Разтварянето ще отнеме около 10 минути. След като се разтвори налъпно долейте остатъка от метанола до 250 мл.
                                -БИОДИЗЕЛ
                                След като температурата на загрятото олио падне под 60 градуса, използвайте фуния и го налейте в двулитровата бутилка. След това налейте вътре току що направената смес от метанол и натриева основа.Затворете плътно бутилката и клатете бутилката интензивно в продължение на 10 секунди. Тази реакция не е опасна и не отделя топлина или газове.
                                Сега оставете бутилката на масата и наблюдавайте как цвета се променя от светло бозаво към тъмно кафяво.След около 10 минути получилия се съпътстващ реакцията глицерин ще започне да се утаява на дъното. Убедете се че има ясно очертана граница между глицерола и биодизела. Тя бавно че се очертава.
                                След около час по голямата част от глицерола ще се отделила. Този процес се нарича сепарация.
                                Вече имате бутилка с чист светъл биодизел стоящ върху тъмен глицерол. Биодизела ще е мътен първоначално. Ще отнеме около ден-два за да се избистри. Обикновено глицерола е същото или малко повече от количеството метанол изполван в началото.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X