Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Производство на дизел в домашни условия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Re: Производство на дизел в домашни условия

    Особено важно е в мазнината да няма вода защото иначе ще стане сапун, а не биодизел!!!!

    Успех и поздрави на всички,

    Стеф

    Коментар


    • #32
      До: Re: Производство на дизел в домашни условия

      Първоначално публикуван от steff_s Преглед на мнение
      Вече имате бутилка с чист светъл биодизел стоящ върху тъмен глицерол. Биодизела ще е мътен първоначално. Ще отнеме около ден-два за да се избистри. Обикновено глицерола е същото или малко повече от количеството метанол изполван в началото.
      Благодарим за инфото. Ще пробвам, и ще пиша да се знае и помни:-))
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #33
        До: Производство на дизел в домашни условия

        Абе на биодизела нещо май му се губи смисъла при тия цени на суровината.
        Най-гот си е гориво от въздуха. Купуваш си някаква къщурка по селата за жълти стотинки. Бам един реактор за синтез на метан в мъзата, после ако щеш метанол си прави, ако щеш го компресирай и так далее. Само трябва да преметнеш енергото, ма това са бели кахъри

        Коментар


        • #34
          До: Re: Производство на дизел в домашни условия

          Първоначално публикуван от steff_s Преглед на мнение
          Вече имате бутилка с чист светъл биодизел стоящ върху тъмен глицерол.
          Изчетох цялата тема и се вдъхнових за експерименти!
          Как после се отделя биодизела от глицерола?

          Използваното олио от фритюрника може ли само да мине през някаква филтрираща цедка и после хоп - директно в резервоара?
          Hyundai Galloper 2.5 /щар Х щар, турбо катерач спринцовка/

          Коментар


          • #35
            До: Производство на дизел в домашни условия

            Биодизел - Общ Преглед


            Биодизелът е алтернативно гориво за дизеловите двигатели. Биодизелът в чистата си форма не е произведен от петрол. Отчасти или изцяло той се добива от растителни масла или животински мазнини. В САЩ по-голямата част от продавания биодизел е произведен от соя, а в Европа от canola oil. Биодизела може да се произвежда от нерафинирано, чисто олио, както и вече използвано готварско олио рециклирано от ресторанти или след процедури в хранителната промишленост.
            Като двигателно гориво биодизелът има огромен брой предимства:

            · Биодизелът е възобновяемо гориво: за да произведем повече от него простоотглеждаме по-голяма реколта.

            · Може да се произвежда в страната и да измести вноса на петролни продукти.

            · Намалява вредните емисии, които се получават от нормалните дизелови двигатели.

            Биодизелът не трябва да се бърка с обикновеното растително олио - необработеното олио, което някои хора използват за гориво в модифицираните си дизелови автомобили. Биодизелът е по-стандартизиран продукт, който може да се използва в повечето дизелови автомобили без да се преработва двигателя.

            В САЩ биодизелът в търговската мрежа трябва да отговаря на изискванията на ASTM D6751 стандарт, който определя качествата и свойствата, които трябва да притежава горивото като вискозитет и съдържание на сяра. Правилата определени от стандарта на ASTM гарантират, че биодизелът ще има нормално изгаряне в съвременните дизелови автомобили. Но, както нормалното дизелово гориво така и биодизелът може да се използва само при дизелови автомобили.

            Съвременните хибриди използващи автомобилни свещи за запалване на горивната смес в бензиновия двигател не могат да използват биодизел.

            Биодизела може да се използва в чистата си форма наречена В100 ( 100% биодизел ) или смесен в каквато и да е пропорция с нормално дизелово гориво. Най-разпространените смеси са В20 ( 20% биодизел и 80% чист дизел ) и В5 ( 5% биодизел и 95% чист дизел ). Според Отдела по Енергетика 431 бензиностанции в САЩ предлагат биодизел, въпреки че повечето от тях продават ниско процентна смес.

            БИО-ЛОГИСТИКА
            Е, вече сте готови да продадете семейнaта таратайка и да купите дизелов Фолксваген. Но как да преминете към биодизел и колко ще ви струва?

            Разходи: Биодизелът в търговската мрежа е малко по-скъп от обикновения. През пролетта на 2006г средната цена на галон дизелово гориво беше 2,56$ докато цената на галон В100 беше 3,23$. Според американския отдел по Енергетика цената на биодизела започва все повече да се доближава до тази на нормалния дизел според данни на АОЕ.

            Удобство: Намирането на биодизел може и да бъде проблем. Като пример ще посочим, че в Калифорния нормален дизел се продава в около 3000 бензиностанции докато биодизел има само в 37. Ако живеете близо до някое от тези места - вече сте в играта. В противен случай сте изправени пред голямо предизвикателство. Неудобството обаче не е чак такъв проблем ако не се притеснявате от постоянно преминаване от нормален към биодизел и обратното. Ако обикновено използвате В20 но тръгнете на дълъг път и няма къде да заредите защото има само обикновен дизел - не се притеснявайте. Пълнете догоре. Няма значение какъв вид и колко гориво имате останало в резервоара. Те се смесват безпроблемно.

            НАПРАВИ СИ САМ ОПЕК

            За много потребители на биодизел проблемите свързани с цената и местонахождението са без значение щом като те сами си го произвеждат вместо да купуват. За разлика от другите горива биодизелът може да се произвежда в домашни условия без да се налага да инвестирате крупни суми в оборудване и без да ви е нужна научна степен по химия. Голяма част от хората, които сами си правят биодизел използват отпадъчно олио след готвене като основа за тяхното гориво а и доста често ресторантите с радост се отървават безплатно от този отпадъчен продукт. Необходими обаче са и други компоненти, които трябва да се купят, както ви трябва и време за самия производствен процес. Веднъж натрупал опит в правенето на биодизел, потребителя може да получи изключително ниска крайна цена за галон. Може би удовлетворението от ниската цена, знаейки, че използвайки биодизел не вкарвате пари в касичката на големите петролни компании и петролни нации, а и в повечето случаи сте използвали отпадъчно олио, което така или иначе е щяло да бъде изхвърлено.

            Интересното е, че повечето потребители на биодизел забелязват, че изгорелите газове от двигателя често миришат на продукта, за който е било използвано олиото - понички или мекици.

            ДА СМАЖЕМ КОЛЕЛОТО НА ПРОГРЕСА

            Много от производителите на биодизел твърдят, че употребата му води до по-малко износване на триещите се части, а оттам и по-дълъг живот на двигателя. Изследвания показват, че смеси съдържащи малки количества биодизел ( до 5% ) смазват по-добре. Те по-добре мажат компонентите на горивната система като горивната помпа и инжекторите. Биодизела може да изиграе изключително важна роля за удължаване живота на двигателя особено когато е добавен към дизелово гориво с ниско съдържания на сяра. Поради тази причина повечето производители на дизелови двигатели в САЩ подкрепят употребата на смес В5 в предлаганите от тях автомобили.

            Производители като Фолксваген обаче не одобряват употребата на смес с висок % биодизел, както и чист В100 в техните дизелови автомобили. Докато това не стане, употребата на смеси по-високи от В5 в автомобил на VW може да доведе до нарушаване на гаранционните условия от ваша страна.

            В крайна сметка използването на В100 както и смеси в друго съотношение е въпрос на личен избор. Ако имате дизелов автомобил, ако ви харесва идеята сами да си произвеждате горивото ( или живеете близо до място където се продава биодизел ) и ако сте загрижени за глобалното затопляне, то биодизелът е правилният избор.
            Hyundai Galloper 2.5 /щар Х щар, турбо катерач спринцовка/

            Коментар


            • #36
              До: Производство на дизел в домашни условия

              Пенчо Ганев кара колата си с олио

              Фирмата на великотърновеца пета година не използва нафта

              Всяка баба, която вари сапун от свинска мас, може да добива и евтино гориво за колата, ако знае само една допълнителна тънкост в технологията за производство, казва Пенчо Ганев от Велико Търново, който пета година кара автомобила си само с биодизел или със събраното от фритюрника препържено олио. По професия строителен техник, той никога не е учил инженерство или химия, но работата на дизеловия двигател познава толкова добре, че и насън да го бутнеш, ще ти обясни целия процес на добив на екологично чистото гориво и начина му на изгаряне в двигателя, работещ с олио. Всяка дизелова кола, без значение през коя година е произведена, и всеки трактор или комбайн може безпроблемно да зароботи с алтернативното гориво без допълнителни подобрения в двигателя. Единствената разлика при работа на агрегата с нафта и с олио е, че от ауспуха на първия излиза дим с неприятен мирис, а след втората кола се носи миризма на пържена риба или картофки, обяснява Ганев.
              В страната нямало закон, който да ограничава използването на такъв вид гориво, и никой не можел да принуди шофьорите да използват само нафта. За пет години колите на фирмата на Ганев се движат само с остаряло олио или масло от преработката на рапица, слънчоглед или друга маслена култура. По време на предварителните опити Пенчо Ганев решил да види дали от свинска или друга животинска мазнина няма да се получи същото гориво, каквото остава след преработката на слънчоглед. Крайният резултат бил един и същ. Така че биодизел се получавал дори и от свинска мас. Затова във всяка селска къща можело да са добива от евтиното гориво на принципа на варене на калъпи селски сапун. Само било необходимо при определен етап от варенето да се долее малко спирт.
              Два са вариантите колата да се подкара с различно от нафтата гориво - единият е с олио от фритюрника, другият - с олио, произведено от маслодайна култура. И в двата случая се спестяват около 12% от цената на конвенционалната нафта. Има и трети вариант - към нафтата да се добави равно количество от другото гориво. Според документите, които вече България е подписала, сме поели задължение след приемането ни за пълноправни членки 5% от дизеловите горива, които ще използваме, да са биодизел. Освен че излиза по-евтино, употребата на олио удължава и живота на двигателя и не на последно място - дизеловият автомобил спира да замърсява околната среда.
              Пенчо Ганев се е специализирал в производството на инсталации за добив на биодизел. С това наименование горивото е известно сред търговците, а на практика се казвало естер. Според великотърновеца всяка средноголяма фирма може да си позволи монтажа на такава инсталация. Най-малката, която може да бъде произведена и монтирана от неговата фирма, е около 200 литрова и ще задоволява нуждите на фирмата. Имало и варианти за изпълнение на много по-голяма инсталация, такава великотърновците монтирали наскоро в Латвия. Малките инсталации били най-търсени, имало на няколко места в България преди година-две и резултати от експлоатацията им показали, че вложените пари се изплащали за 8 месеца, ако има достатъчно суровина за работа. Другият вариант, който предлагат от фирмата на Ганев, е организирано изкупуване на остарялата мазнина от ресторанти. Във Велико Търново подобна система работела от няколко години. Най-големият проблем в момента бил, че няма организирано изкупуване на остарялото олио. "Сами ходим и молим готвачите да ни прецеждат олиото и да го събират в туби или бидони, за да може в края на седмицата да си го приберем. Никой обаче не иска да го прави безплатно и готвачите се навиват срещу 20 ст./л да пазят мазнината. Вече сме намерили двама, които си докарват добри доходи, събирайки мазнината не само от Велико Търново, но и от региона. Двамата работят от няколко години и издържат семействата си само с тези пари, които ние им плащаме, за да ни доставят старото олио", обяснява Ганев.
              Иван ИВАНОВ
              Вашият коментар




              Бъдещето е в биогоривата

              Наричат биогоривата продукти на бъдещето. В света те отдавна са познати и технологията за внедряването им за масово производство непрестанно се усъвършенства. В Англия се използват от началото на 2001-ва. На Острова екодизелът е всъщност модифицирано растително масло след преработката на рапица. Доскоро обаче алтернативното гориво бе 2-3 пъти по-скъпо от нормалното. За да стимулират производсвото на "зелен петрол", правителствата на Англия и Германия например освобождават производителите от ред данъци.
              В Бразилия пък от средата на 80-те години се движат коли, захранвани с алкохол, получен при преработването на захарна тръстика. В Щатите екогоривата се произвеждат от соеви и слънчогледови семена. Нова Зеландия е първата страна, която в началото на 2000 г. се сеща да използва животински мазнини като основна съставка на екодизел. Технологията не е скъпа, нужни са само машини, които рафинират лойта и я превръщат в основа на бензина.
              Французите също ползват мазнините от растителен произход като съставка на дизеловото гориво. Шофьорите прилагат следния трик. За да пестят скъпото гориво, те добавят към него обикновено олио. Съотношението дизел: растителна мазнина през зимата е 50:50, а през лятото - 20:80. Миналата седмица Франция обяви, че си е поставила за цел да стане най-големият производител на биогориво до 2010-а. В момента в страната произвежда над 200 000 т етанол, получен при преработката на зърнени култури и цвекло.
              Hyundai Galloper 2.5 /щар Х щар, турбо катерач спринцовка/

              Коментар


              • #37
                До: Производство на дизел в домашни условия

                Ей, сън не ме лови.
                Хайде някой теоретик да се включи...

                Ако шибна 100 декара със слънчоглед и добия около 150кг. от декар, това са 15 тона слънчоглед.
                От тях колко ли олио може да стане? Май някъде около 5000 л.?

                Ползвайки субсидии, цената на олито няма да е...хм, много висока...после малко алхимия и хоп - няколко години возене с жипката нон-стоп.
                Последно редактирано от GODzillata; 03-04-09, 19:12.
                Hyundai Galloper 2.5 /щар Х щар, турбо катерач спринцовка/

                Коментар


                • #38
                  До: Производство на дизел в домашни условия

                  Тва съвременен комън-рейл дизел да кара със 100%,или 50% био-дизел абсолютно не го вярвам!С удоволствие бих наблюдавал някой с такава кола да го направи!При по-старите дизели е друга"бира"-особенно при Мерцедес с коравата редова помпа и нефорсираните мотори.
                  Изобщо био-дизела се оказа с доста минуси,и ако ви прави впечатление истерията покрай него доста затихна,дори изчезна.
                  Но всеки си решава сам как,и колко бързо да си прецака "печката".
                  До 10-20% био-дизел,и то лятно време в жегите,и ако мотора е за основен ремонт вече иди-дойди...
                  много автомати-слаби резултати!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Производство на дизел в домашни условия

                    За новите комън-рейли не знам, ама знам, че чички Дизел е подкарал първия мотор с растително масло, т.е. олио.
                    подаръци за мъже от FACOM
                    промоция на читави инструменти

                    и на хоби такива

                    тел. О879 Ч8Ч 2З5

                    Коментар


                    • #40
                      До: Производство на дизел в домашни условия

                      Нека се включа и аз.Изчетох темата и се натъкнах на много смехории писани от хора които са чули от някъде нещо и се опитват да разтегнат още локума без да имат необходимият опит с инсталацията .Моля да ме извините за по грубият ми "тон" но като човек с 4 годишен опит с такава инсталация всеки би се разгневил.Ще започна с опита който имам от пътуваниятя ми из европа и най -вече Германия.Още преди 6 години за първи път там заредих биодизел.Хората го произвеждат от рапиц растение високо около 1-1,2м. с много ярко жълти цветове.Цената на първият биодизел беше 0,55Euro. срещу обикновен дизел около 1Euro. супер изгодно за нас като имам предвид че навъртах вътре в страната около 6-7000км. на курс,само незнайно защо самите германци не се тълпяха на опашки да зареждат биодизел.Деиствително колата като работи мирише на пържени картофи или мекици.Мощтноста осезаемо пада като се зададе баир и от зад пуши прилично черно.Предимството беше само по ниската цена която изтрая почти година и после разликата бе минимална 0,10-0,20Euro. да не забравя и екологията която също е важна.Недостатъците са май повече ,скапва горивопроводите на по старите модели двигатели .Рапица отделя някаква киселина която разяжда гумените горивопроводи и води до запушвания.Разхода също се повиши с около 1-1,20Литър така че танто за кукуригу.Плюс това зимата може да се използва до -12 градуса на всякъде го пише по колонките.Сутрин паленето е по трудно при минусови температури от -8-10 градуса.Сега повече за инсталациятя с която работи двигателят ми на олио.Преди 5 години си купих ново Iveco Deili дизел комонреил мотор,след като му изтече гаранцията веднага се навих да му сложа прословутата инсталация на олио тъкмо се мъчеше да пробие германският пазар.За закопуването и инсталирането ми помогна партнйора ми там.Тогавашна цена 820Euro. без монтажа .Не представлява нищо сложно но като всяко ново нещо хората искат да печелят.Представлява няколко ел.клапана който насочват горивото през къде да преминава още едно малко съдче свързано към водните съединения на двигателя и така се подгрява олиото има и допълнително съдче с вградена подгряваща свещт като при дизелите целта на която е да поддържа температура на горивото 72градуса необходима за по пълното изгаряне на олиото от там горивото се запътва към помпата и дюзите.Олиото се тегли от допълнителен резервоар излишното от двигателя се връща пак там.На практика е образуван самостоятелен крък за това спомагат ел.клапаните, когато преминете посредством копче от дизел на олио те затварят кръга на дизела и пускат да преминава олиото.Дано правилно сте ме разбрали но в общи линии принципът е това.Предимства: ниската цена на олиото там ,по селцата има фермери който продават олиото от едни пластмасови цистерни-1500кг. за 0,60-0,70Еuro. на дребно ако вземеш цял бидон падат до 0,50-0,60Euro. спрямо стандартния дизел 1,10-1,30Euro. направо си е келепир.Разликата в мощноста на двигателя е незначителна разходът също до около 0,200-0,400Л. харчи повече но от голямо значение е и колко ви е тежък крака а и колко сте натоварена колата.Иначе си мирише на пържено и излиза малко черен пушек, но не като на шкода.Недостатъци: олиото на ниската цена не се продава на всякъде, а супермаркетите вече вдигнаха цената му заради търсенето от там трябва да се запасявяш в зависимост от километрите и посоката който ти предстои да изминеш до следващото зареждане а не винаги попадаш на евтиното олио.Преди да изгасиш двигателя трябва да преминеш на дизел и да изминеш поне 5км. преди да изгасиш двигателя в противен случаи става МАЗАНО запича се цялата инсталация ,помпи и дюзи от олиото и тогава жална му майка на собственика на возилото.При първоначално стартиране на двигателя задължително палиш на дизел трябва да вдигне поне 65градуса за да прехвърлиш на олио иначе двигателят гасне и има опасност от задръстване на системата и пак мазало.Зимата почти не може да се кара на олио в резервоара става на боза и помпата не може да го тегли има вариант да се сложи нагревател вътре и да поддържа поне 40-50градуса но ми се видя сложно и се отказах .Препоръчва се от производителя на инсталацията да се използва предимно извънградско и най-вече по алтобана , тогава изгарянето е най пълно.Изминал съм на олио повече от 80,000км. без всякакви проблеми и главоболия.Олиото е приложимо при всички дизелови двигатели с поставена инсталация без това да уврежда двигателя и тръбопроводите.За съжаление у нас не е приложимо поради високата цена на олиото .Да допълня че олиото което ползвам е Слънчогледово и Рапично и двете се продават на всякъде из Европа само че в ПЕТ бутилка от 1Л.по маркетите.Колкото до тези отпадачни мазнини за които пишат колегите аз не бих си правил експериминти.Надявам се най-после да съм разкъсал мъглата която толкова дълго витаеше тук.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Производство на дизел в домашни условия

                        За всички манияци на биодизела ето едно филмче :http://video.google.com/videoplay?do...73184300286737

                        Коментар


                        • #42
                          До: Производство на дизел в домашни условия

                          Първоначално публикуван от stoil_69 Преглед на мнение
                          Недостатъците са май повече ,скапва горивопроводите на по старите модели двигатели .Рапица отделя някаква киселина която разяжда гумените горивопроводи и води до запушвания.
                          Добре изпраното гориво не би следвало да прави проблеми.
                          Hyundai Galloper 2.5 /щар Х щар, турбо катерач спринцовка/

                          Коментар


                          • #43
                            До: Производство на дизел в домашни условия

                            Първоначално публикуван от GODzillata Преглед на мнение
                            ... и ако сте загрижени за глобалното затопляне, то биодизелът е правилният избор.

                            Е, и това съвсем не е сигурно, при положение, че на някои места (примерно Южна Аверика, Малайзия, Индонезия) се изсичат тропически гори за да се правят плантации с цел добив на палмово масло за производство на биогориво ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Производство на дизел в домашни условия

                              Това със биодизела си е пълна шмекерия към днешна дата
                              И теоретици и практици просто пропускат едно важно нещо и то се нарича СМЕТКА!!!
                              А тя все още не се връзва!
                              Всичко що си пишем за помпи и температури и разни други си е схоластика! Истината е че добивът му е по-скъп от на петрола.
                              Иначе техническите преработки не са сложни.
                              А да не забравяме, че не е и отлежал - направо си е като прясно сварена ракия в сравнение с милион годишната нафта.
                              Споко, темата ще брадясва докато ОПЕК блокира всичко що е студен синтез.
                              GPS системи https://www.easytracking.bg/
                              Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

                              Коментар


                              • #45
                                До: Производство на дизел в домашни условия

                                От както големите вериги супери започнаха да се стрелят с промоции, почти във всеки момент някой продава олио на далавера. Последно си купих 12л от Кауфланд по 1.55 лв/л. Досрамя ме да си го налея направо на паркинга на магазина, и груба грешка - наложи се да оставя 1 шише за в къщи, а после майка ми се поболя като разбра че смятам да го горя... и там 1 шише и ми изядоха далаверата.
                                От както дизела стана 1.78 на колонките, чувам за промоционално олио по 1.50 на Карфур. Още не съм го пробвал, но...
                                Миналото лято съм изгорил и 2 резервоара чист био-дизел. Мисля че скапва маслото по-бързичко. Хвърлих го на 5000 км.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X