Веднага ти казвам какво ще се случи - ще се износи по-бързо двигателят, по-често (като време) ще се сменят ангренажни ремъци, консумативи, масла, ролки и т.н. и т.н. Причината е много проста - на туй евтино гориво собственика ще се насира (с извинение) да кара и ще навърти 10 пъти повече километри в сравнение с карането на нафта
Аналогични повреди с газовите уредби на бензиновите двигатели. Гуми, ремъци, масла вървят със страшна сила. Вредно нещо са алтернативните горива.
На неползвано олио от тубата какво да му филтрираш? НЕ се заяждам,сериозно питам...
Не се заяждай, ами прецеждай. Мазнината за хранителни цели може да съдържа дребни остатъци от слънчогледа, примерно. Това не го прави лош за ядене. Те ще се съберат във филтъра, въпросът е колко бързо ще го напълнят.
Обиколи заведения за обществено хранене ама от най-евтините и виж по оливерите по масите колко са захабени от гранясало олио и си направи извод и какво допълнително може да се случи . Предполагам че ако си намериш някаква рецепта или съотношение при което да смесваш олио с дизел може всичко да бъде супер ама само олио ще имаш проблем . За чисто олио може дори да си намериш производител които да ти го дава на още по добра цена отколкото от метро .
По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Обиколи заведения за обществено хранане ама от най евтините и виж по оливерите по масите колко са захабени от гранясало олио и си направи извод и какво допълнително може да се случи . Предполагам че ако си намериш някаква рецепта или съотношение при което да смесваш олио с дизел може всичко да бъде супер ама само олио ще имаш проблем . За чисто олио може дори да си намериш производител които да ти го дава на още по добра цена отколкото от метро .
Отработеното олио не е много добра идея. Но пък е безкрайно чудесна суровина за домашен биодизел. Може да направим ТКЗС - от мен оскъдните знания по производство, електронната везна и мерака за експерименти, от вас отработеното олио и място за изграждане на мини-инсталацииката
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.
Гараж би стигнал, че даже е и в излишък. Освен гараж трябва източник на топлина, който да е евтинджос понеже инак се обезсмисля идеята. В смисъл - нещо, с което да подгряваме олиото до 100 градуса да се изпари водата (приемаме, че е използвано), после до 60-70 градуса (не помня точната цифра) с нещо като термостат, поддържащо я в определени граници за 1-2 дни докато се бърка за да протече процеса. После имаме изпиране, но то вече е по-друга бира. Като цяло трябва да се посмятат малко разходите около галимацията за да се види дали ще се върже на цена под 2 лева, за да си заслужава. Основните пера ще са разходи за ток (отоплението), изкупна цена на използваното олио, първоначална инвестиция в "оборудване" (доста простичко като цяло) и разходи по покупката на реагентите. Не съм си играл да ги смятам дали ще се върже обаче...
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.
От много време се кара масово на олио и алтернативни други био горива,приятел си караше дизелака с тънко транформаторно масло нон стоп,наскоро си купи по нова джипка и пак преобладава това гориво,хит стана био горивото от рапица и други животински и растителни мазнини,но спекулативно му увеличиха и неговата цена,особенно след като започна селскостопанската кампания и големите машини,които консумират повечето предлагано.На олио също се караше много,но повишената цена обесмисли ползването му,може да се кара известно време без да се сменя нищо,но е желателно да се сменят гумичките и маркучите със силиконови,инак с времето се разграждат и омекват от био горивата и олиото.Далаверата беше с използваното вече олио,намираше се без пари,но се усетиха много народ и си го прибират,много таксиджии караха с него след като го прекарат чрез цедак и го нагреят за изпаряване на влагата останала след експлоатирането на мазнината.
Колкото е по дърт дизелака,толкова повече му се глади косъма,по добри смазочни свойства,мотора утихва,става по мощен и дава същия разход,само да има матерял...........
LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.
Гараж би стигнал, че даже е и в излишък. Освен гараж трябва източник на топлина, който да е евтинджос понеже инак се обезсмисля идеята. В смисъл - нещо, с което да подгряваме олиото до 100 градуса да се изпари водата (приемаме, че е използвано), после до 60-70 градуса (не помня точната цифра) с нещо като термостат, поддържащо я в определени граници за 1-2 дни докато се бърка за да протече процеса. После имаме изпиране, но то вече е по-друга бира. Като цяло трябва да се посмятат малко разходите около галимацията за да се види дали ще се върже на цена под 2 лева, за да си заслужава. Основните пера ще са разходи за ток (отоплението), изкупна цена на използваното олио, първоначална инвестиция в "оборудване" (доста простичко като цяло) и разходи по покупката на реагентите. Не съм си играл да ги смятам дали ще се върже обаче...
След празниците да пийнем по биричка и да го обсъдим?
Коментар