Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АНТИФРИЗ , червен или син ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

    Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение
    Нямах намерение да правя реклама на когото и да било. Просто исках да споделя информация, която съм намерил. А всеки да си преценя, калкулира и т.н. Въпрос на съпоставяне на информация от различни източници.

    Ако се тълкува като реклама, нямам нищо против да се трие.
    Няма грижи бе човек. ЛукОйл-ския е сравнително евтин. Това му е рекламата. С такъв съм на ферозата, и съм доволен. Дори много.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #32
      До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

      Интересна статия. Етандиол и етиленгликол са названия на едно и също вещество. Към днешна дата правилното е 1,2-етандиол. Рефрактометърът е всичко друго, но не и измерителен прибор. Той може да служи само за ориентация при разреждане само на тази марка антифриз, за която е калибриран. За всичко друго - хладилник и термометър. Лесно мога да ви приготвя течност, показваща пречупването на чиста вода, която замръзва при -50, като ползвам само достъпни на пазара антифризи.

      Лукойлския наистина го правят в Приста. Приста го продават и под своето име, малко по-евтино. Под названието "руски антифриз" съм виждал да се продава нещо, което в конкретните метеорологични условия на етажерката не беше съвсем течно, въпреки гордия надпис "концентрат -65".

      Коментар


      • #33
        До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

        Колеги, лично аз сам си правя антифриза. Дори този който ползвам е безвреден за околната среда.
        Както знаем етиленгликола е отровен, но пропиленгликола не. И така купувам си чист пропиленгликол на цена около 4лв/литър, и примесен с 50% вода и се получава антифриз за -30градуса. Физичните и химичните свойства и на двата гликола са аналогични, разликата е само в цената им, а и пропилен гликола е по-лек.
        Така олекотявам и автомобила с около 200-300грама.
        Другите вещества които съдържат антифризите за противо накипни и тем подобни, но водата в Перник не е твърда така че тоя проблем отпада.
        Отностно смяната, тя е единствено с цел промиване на системата, така че спокойно си източваме стария антифриз, филтрираме го, мерим го на каква температура държи и евентуално му досипваме концентрат.
        Това е личното ми мнение и практиката от около 10г.

        Коментар


        • #34
          До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

          Първоначално публикуван от Antonii Преглед на мнение
          Колеги, лично аз сам си правя антифриза. Дори този който ползвам е безвреден за околната среда.
          Както знаем етиленгликола е отровен, но пропиленгликола не. И така купувам си чист пропиленгликол на цена около 4лв/литър, и примесен с 50% вода и се получава антифриз за -30градуса. Физичните и химичните свойства и на двата гликола са аналогични, разликата е само в цената им, а и пропилен гликола е по-лек.
          Така олекотявам и автомобила с около 200-300грама.
          Другите вещества които съдържат антифризите за противо накипни и тем подобни, но водата в Перник не е твърда така че тоя проблем отпада.
          Отностно смяната, тя е единствено с цел промиване на системата, така че спокойно си източваме стария антифриз, филтрираме го, мерим го на каква температура държи и евентуално му досипваме концентрат.
          Това е личното ми мнение и практиката от около 10г.
          Критичното в антифризите са антикорозионните им качества. Моите уважения, но така приготвената от теб смес, няма такива. Все едно караш с антифриз на 10 години. Не замръзва - да, обаче само толкова.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

            Подчертавам, че това е личното ми мнение и практика.
            В случая споделям това с вас, а това дали ще го приемете или не си е ваш проблем.
            Отностно антикорозионните качества несъм много съгласен, защото елемента който предизвиква корозията е кислорода. А единствения начин да се вкара в охладителната система е чрез свежата вода, която при първото и загряване да около 90градуса се деаерира. С други думи обезгазява и престава да е корозионно активна. Или с други думи с честата смяна на антифриза, може и да е с обратен ефект.

            Коментар


            • #36
              До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

              Първоначално публикуван от Antonii Преглед на мнение
              Отностно антикорозионните качества несъм много съгласен, защото елемента който предизвиква корозията е кислорода. А единствения начин да се вкара в охладителната система е чрез свежата вода, която при първото и загряване да около 90градуса се деаерира. С други думи обезгазява и престава да е корозионно активна. Или с други думи с честата смяна на антифриза, може и да е с обратен ефект.
              А като говорим за корозия, това еднозначно ли е за алуминиеви и за, какви бяха другите, - чугунени блокове? В смисъл дали корозията се предизвиква по един и същ начин от един и същ причинител.
              БИО пчелен мед и пчелни продукти
              0888 66 59 73

              Коментар


              • #37
                До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                Първоначално публикуван от Antonii Преглед на мнение
                Подчертавам, че това е личното ми мнение и практика.
                В случая споделям това с вас, а това дали ще го приемете или не си е ваш проблем.
                Отностно антикорозионните качества несъм много съгласен, защото елемента който предизвиква корозията е кислорода. А единствения начин да се вкара в охладителната система е чрез свежата вода, която при първото и загряване да около 90градуса се деаерира. С други думи обезгазява и престава да е корозионно активна. Или с други думи с честата смяна на антифриза, може и да е с обратен ефект.
                Точно тук си в грешка. Корозията съвсем не винаги се дължи на кислород. А в случая - съвсем.

                Не знам дали механизма при алуминия и чугуна е един и същ. Във всеки случай, за алуминиеви блокове препоръчват по-хубавия розов антифриз. А точно той се сменя по-рядко, защото има добавки, пречещи на корозията, които запазват качествата си по-дълго.

                Хубавия и все още действащ като хората антифриз, си стои бистър, ако е сменен след щателно промиване на системата. Мътен антифриз значи корозия. И при чугунените, и при алуминиевите двигатели.

                Нищо от до тук изложените неща няма нищо общо с това при каква температура замръзва. Тя и киселината в акумулатора не замръзва, но далеч не е антифриз, нали?
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                  Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение
                  А като говорим за корозия, това еднозначно ли е за алуминиеви и за, какви бяха другите, - чугунени блокове? В смисъл дали корозията се предизвиква по един и същ начин от един и същ причинител.
                  Различни са механизмите, различно е и предпазването от корозия. Единственото общо е че електролитите ядат и желязото, и алуминия, затова са нежелани в антифриза.

                  Antonii:

                  За желязото и алуминия НЯМА корозионно-неактивна вода. Всичко е въпрос на скорост. Въздухът има своя принос, разбира се.

                  Коментар


                  • #39
                    До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                    за мен единствения антифриз е G-12+ , всичко останало е менте....а цената му е ......приемлива

                    Коментар


                    • #40
                      До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                      Стойте ако питате мен по далеч от антифриза на МОТОХ.Не знам поради каква причина но се изпарява,охладителната система си ми е наред,а и същия ефект наблюдавах и на друга кола.Сега слагам от този на Приста и проблем няма,а и цената е една и съща.Разреждам го за по-сигурно 1 към 2 (една част вода-две концентрат).

                      Коментар


                      • #41
                        До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                        Наистина има условно разделение по цветовете на антифризи,които се спазват от големите производители на антифриз,син или зелен за тези до 3 години и от оранжев до всякакви оттенъци на червеното за LONG LIFE,които са минимум до 5 години срок за смяна.Не трябва да се използват антифризи без антикорозионни добавки.Да не забравяме, че водата,етилен гликола и пропиленгликола са съединения,които съдържат кислород.Колкото до МОТОКС съм напълно съгласен с ЛЕНИН.
                        Използването на рефрактометри за контрол на на замръзването става само за ориентировъчно определяне истинското определяне се прави в хладилни вани поддържащи до -51 градуса,а в къщи във фризера.

                        Коментар


                        • #42
                          До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                          Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
                          Стойте ако питате мен по далеч от антифриза на МОТОХ.Не знам поради каква причина но се изпарява,охладителната система си ми е наред,а и същия ефект наблюдавах и на друга кола.Сега слагам от този на Приста и проблем няма,а и цената е една и съща.Разреждам го за по-сигурно 1 към 2 (една част вода-две концентрат).
                          Това с Мотох-а по миналата година беше пьлен т.шак , а колкото до"Лената" имаше един пич в Габрово , ако се разтьрся ще му намеря и фирмата..просто беше купил киното там и си бутилираше вьтре както "Лена" така и спирачна течност..
                          „Дори водата придобива лош вкус, щом се взема по рецепта.“

                          Коментар


                          • #43
                            До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                            мнението ми не се появи..за това пиша отново и малко по- подробно.Антифриза на Мотох преди 2 години беше яка измама.пьрво не отговаряше на температурата.Второ имаше друга измама-продаваха 5кг. туба с антифриз...за справка 1 кг. е 0.88 литра...(в друга тема ме накараха да се вьрна в 3-ти клас относно процентите и аз го направих , сега от там идвам)човек си купува 5-килограмова туба и си мисли че е 5-литра..но уви-не е така . колкото до "Лена"-та..т.е "оригиналния" руски жьлт антифриз-имаше един пич в Габрово който беше купил киното и яко бутилираше...и оцветяваше..за справка-минал внос за периода 2003-2006 год. от Русия)))))))))..бях обещал даже да кажа коя е..след като се порових-фирмата се казваше ЦЕН-Габрово..))))
                            „Дори водата придобива лош вкус, щом се взема по рецепта.“

                            Коментар


                            • #44
                              До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Различни са механизмите, различно е и предпазването от корозия. Единственото общо е че електролитите ядат и желязото, и алуминия, затова са нежелани в антифриза.

                              Antonii:

                              За желязото и алуминия НЯМА корозионно-неактивна вода. Всичко е въпрос на скорост. Въздухът има своя принос, разбира се.
                              Извинявам се зазакъснелия отговор
                              Така е корозията неможе да се спре, но може да се забави, и парадоксално или не единият от начините е чрез употребявания антифриз
                              Между другото производителят на самолети и автомобили Saab, категорично не препоръчва смяната на антифриза. С други думи при тях антифриза е "Filled for life". С други думи зареден до живот, а незнам да използват някакви извънземни материали(които не корозират) при производството на двигателите си.

                              Коментар


                              • #45
                                До: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                                Първоначално публикуван от Antonii Преглед на мнение
                                Извинявам се зазакъснелия отговор
                                Така е корозията неможе да се спре, но може да се забави, и парадоксално или не единият от начините е чрез употребявания антифриз
                                Между другото производителят на самолети и автомобили Saab, категорично не препоръчва смяната на антифриза. С други думи при тях антифриза е "Filled for life". С други думи зареден до живот, а незнам да използват някакви извънземни материали(които не корозират) при производството на двигателите си.
                                Те и Волво за S80 не препоръчват смяна на масло и филтри на АСК, а направо замяната и с нова, но това не означава, че е най-правилното решение за бюджета на купувача.
                                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X