Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АНТИФРИЗ , червен или син ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

    за гумата - да...от гума до гума има огромна разлика, за датчиците не мога да се съглася - повечето са с дифтунги - преобладават алуминиевите ( което ме кара да попитам защо пробката за маслото е с медна а не с алуминиева, като основния причинител и показател за смяна на маслото е количеството мед в него). И препоръчайте откъде в БГ да си взема антифриз? За теб знам че ще ми кажеш - Prista longlife, само че хвърлих едно око на съдържанието и там не пишеше абсолютно нищо за добавки и инхибитори, отделно да не говорим че повечето бе с изтекъл срок по бензиностанцийте или бе стоял толкова време отпред на слънце че чак си бе сменил цвета. Приста и Тексако ги произвежда приста в заводи в БГ, Турция, Узбекистан и Азербейджан....някак не мога да се доверя....
    Лично на моя джип, двата сензора за температурата са с алуминиеви дифтунги, гарнитурата на смукателните е оксидиран метал, на изпускателния е отново метал между чугуна, двигателя е алуминий. Уплътнението на термостата е гума разбира се, както и пробката на радиатора. Пробката за охладителната на двигателя е с алуминиева дифтунга. Охладителната при мен няма досег до чугун (поне като гледам), основно е алуминий.
    Термостата ми е постоянно отворен и ще го сменям, както и всичко което е по охладителната като датчици и уплутнения. Стария антифриз е органичен жълт с фосфати и никъде няма корозия а е на 10 години. Препоръчват ми смяна от книжката с етил пропилен и се чудя дали да не премина към глицерол - на BASF има един антифриз. Тук в БГ е абсурдно - отивам в официалното представителство на колата и по каталог им давам номерата на гарнитурите и дифтунгите и те- нямало.
    За пръв път някои искал такива дифтунги Е как тогава сменят антифриза?! По книжка е описано всичко как става - от всичко това следва че официалния сервиз не сменят антифриза по указания от производителя ред и начин или въобще не го сменят...или ползват старите!
    Та препоръчайте откъде от БГ мога да си взема читав органичен антифриз? Без 2-ЕНА

    Коментар


    • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

      то и гарнитурата на главата протича само при два случая - неправилно поставена или прегряване на двигателя...и това за антифриза го пропускаме

      Коментар


      • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

        Ако това за пристата е към мен, ще има да почакаш да ме видиш да препоръчвам нещо на тая фирма. Някога сипах на ферозата си, брандиран като LukOil. Не е имало грижи, но след някоя и друга издънка тук-там поне от 5 години съм на HEPU и I.G.A.T. G12+.

        Ето ти какво съдържа:
        http://www.autoparts.ie/autoparts/SA...%20Coolant.pdf

        Ето и за друг:
        http://www.northsealubricants.com/me...EZE%20G12+.pdf

        Ето и за пристата:
        http://ftp.prista-oil.bg/msds/MSDS%2...ong%20Life.pdf

        Всичките имат това, от което незнайно защо те е страх. Общо на 3 архаични автомобила с тотално различни двигатели и като вложени материали, всичките правени за силикатен антифриз, не само че няма текнало, ами си стои бистър, а от снимките, дадени по-горе се вижда и състоянието на мотора.

        Относно датчиците и дифтунгите им - само на fabia-та не съм гледал, но поне температурните датчици поне 3 возила, които съм имал, са били всякак - и с дифтунгм и без. На тераното ми единия е с меден дифтунг, другия е без.

        Дифтунги се купуват по размер - да ги купуваш от официален вносител е безсмислица. В 1000 магазина ги има, кеф ти медни, кеф ти алуминиеви, кеф ти месингови, и струват стотинки. Оригинални съм купувал единствено за дюзите на тераното, и то за да съм сигурен че всичко ще пасне - там има и топлозащитни пръстенчета, чието притискане зависи от дебелината и твърдостта на месингови дифтунги - просто не ми се експериментираше.

        ...но, има да почакаш да видиш скапан дифтунг от антифриз, независимо какъв е антифриза. Ако се стигне чак до такава химическа активност, мотора ще е мъртвец много преди да текнат дифтунгите на датчиците или тапите. Да се замърси масло от медния дифтунг на картера също ще ти коства доста чакане - там поток няма, а самия контакт между медта и маслото е миниатюрен.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

          Първоначално публикуван от gdstoichkov Преглед на мнение
          то и гарнитурата на главата протича само при два случая - неправилно поставена или прегряване на двигателя...и това за антифриза го пропускаме

          Тук мога да споря ако искаш,на моя си кола която я имам поне 200 000 километра,не една ми и двете гарнитури бяха тръгнали БЕЗ да е прегрявана,за осмак говорим.

          Приста.....виж ми подписа.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

            На какво се основава мнението, че тази съставка- пластификатор или там както се води, уврежда гума и пластмаса?

            Коментар


            • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

              Първоначално публикуван от ceko45 Преглед на мнение
              На какво се основава мнението, че тази съставка- пластификатор или там както се води, уврежда гума и пластмаса?
              Е как на какво - след 200-300х.км и десеттина години уплътненията се увреждат точно от пластификатора в даден антифриз
              Това прозвуча малко като габровеца, който се кара на двамата си сина: 'големи разсипници сте - за има-няма десет години двамата с брат си съсипахте чисто новия калпак, дето ви го бях подарил на двамата'
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                ами ако ще на 10 000км да го сменяш антифриза, като в системата ти постоянно си седи това 2ЕНА- лейката е неизбежна. А и както обясних зависи много от автомобила. В Щатите например има хиляди повдигнати дела срещу известни марки прозивеждащи антифриз заради тази добавка и там вече не я слагат или крият като я слагат. GM автомобилите доколкото поразгледах са най-потърпевшите от тази добавка заради материалите използвани в тях. В БГ особено пробутват всякакви боклуци. Сега не съм се задълбочавал тази добавка за колко време размеква различните гуми и колко време и трябва за другите уплътнения, било то и метални. Но всичко донякъде зависи от изпълнението на колата. Пластификатора просто размеква уплътненията и те протичат. Прави ги по пластични или прави самия материал по "течен", като говорим не само за гума. Пластификатора може да размекне от гума, pvc- поливинил хлорид, глина...и т.н докато не стигнете до цимент и бетон. Може да намерите много снимки за въздействието и утайките на инхибиторите силикати и какво причиняват, фосфатите, както и на този пластификатор 2ЕНА. А това 200-300К километра е много относително. Има хора карат по 5000 на година, други по 70-80К, по скоро говорим за време- колко време уплътненията издържат изложени на пластификатора. Ами ако точно вашата кола е такава че и трябва година за да текне?
                Имам два автомобила и единия е отдавна над 200к а другия скоро ще стане. Да чукна на дърво гарнитура не е протекла освен една букса на автоматичната кутия, която се сменя редовно при теч. Сам си ги поддържам и покрай тях и колите на някой познати. И точно за един познат се съмнявам че гарнитурата протече заради антифриза. Незнам, според мен може и да преувеличавам, но и имам чувството че не сте наясно...смисъл казвате си "какво толкова...ще разяде гумата ...след 10 години " В БГ много подценяваме смяната на антифриз, масла по раздатки и диференциали, за ръчни скорости и спирачна течност да не говоря. А като знам и в официалните сервизи какви са мундари....едва ли искаш да си даваш колата при тях за ремонт по сериозен от смяна на датчик или масло на двигателя.
                Смисъл аз бих алармата...ако искате се разтърсете в интернет...опитах да систематизирам малко нещата едно една не лоша статия...

                http://www.sancarlosradiator.com/antifreeze_coolant.htm
                и едно постно обяснение:
                https://en.wikipedia.org/wiki/Plasticizer
                Имам един приятел, които е добър действащ химик ( прави най-добрия биодизел от всичките ми познати ) Ако ви интересува ще го впрегна по въпроса.
                Пък някой ако знае в БГ откъде мога да взема антифриз на етилен гликол основа, да пише...иначе то е ясно, че пак ще е се взима от Германия с поръчката за маслата
                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Тук мога да споря ако искаш,на моя си кола която я имам поне 200 000 километра,не една ми и двете гарнитури бяха тръгнали БЕЗ да е прегрявана,за осмак говорим.

                Приста.....виж ми подписа.
                A за теб няма какво да споря.....нали точно това обяснявам. Ако двигателя ти не е прегряван ( тук говорим понякога и за липса на нужното масло ) и гарнитурите ти са поставени както трябва. причината за това " че са тръгнали " ще трябва да потърсиш в антифриза си и дали има пластификатор вътре.

                Коментар


                • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                  Първоначално публикуван от gdstoichkov Преглед на мнение
                  ами ако ще на 10 000км да го сменяш антифриза, като в системата ти постоянно си седи това 2ЕНА- лейката е неизбежна.
                  На чугунен двигател мислен в началото на 80-те, след 6 години каране с такова лейка няма маркучите са си перфектни, антифриза си е бистър и без утайки. На друга, алуминиева, правена 89-та, мислена не знам кога си, и карана 8 години с такъв, лейка пак няма. Имаше в началото, докато не махнах и престегнах всички маркучи - всичо отвътре беше с бял слой, а покрай скобите на маркучите имаше наслоявания, които трябваше да изчистя. Сега наслоявания няма - всичко свети. Антифриза пак си е бистър. Третото ми возило си е с такъв от завода - на 10 години.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                    Първоначално публикуван от gdstoichkov Преглед на мнение
                    ....Незнам, според мен може и да преувеличавам, но и имам чувството че не сте наясно...смисъл казвате си "какво толкова...ще разяде гумата ...след 10 години " В БГ много подценяваме смяната на антифриз....
                    Ами при условие, че напоследък си пише 'смяна на антифриза след 11 - 12 години, какво да се притесняваме за смяната на антифриза?!
                    Слагаш същия, ако въобще смяташ да я караш още 11-12 години ...
                    А на 20 годишен автомобил точния тип на антифриза май ще е последната причина за проблеми
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:627f2f02ac.jpg
Прегледи:1
Размер:34.3 КБ
ID:5683206Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ccc41084d9.jpg
Прегледи:1
Размер:35.1 КБ
ID:5683207Натиснете снимката за да я уголемите

Име:529f81d861.jpg
Прегледи:1
Размер:26.9 КБ
ID:5683208


                      Всички разновидности на това го има тук.
                      Син, зелен, жълт, червен .... различни разфасовки от 1,5 до 200 литра
                      Според (ТОВА) няма 2-EHA
                      Разгледах на всички продукти .. поне не пише.
                      Последно редактирано от CarTest™; 25-09-15, 13:31.
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                        Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                        Според (ТОВА) няма 2-EHA
                        Има...

                        potassium 2-ethylhexanoate е калиева сол на 2-EHA

                        Коментар


                        • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                          Значи има във всичките им продукти.

                          Другите са с Sodium 2-ethylhexanoate ... Натриева сол

                          В Жълтия .. няма.(Клик)
                          Последно редактирано от CarTest™; 25-09-15, 13:49.
                          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                          Коментар


                          • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                            Според това, което намирам за 2-ЕНА като пластификатор, влияе върху "chlorinated rubber", както и да се превежда на български. Нямам идея в колко от уплътненията има от това, ама май не е много, ако въобще - ползва се в бои и други защитни покрития, например някои от боите за пътна маркировка. Тук се твърди че влияе върху "силикона" на гарнитурите, конкретно май на GM-ски возила:
                            http://www.dex-cool.net/
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                              Значи има във всичките им продукти.

                              Другите са с Sodium 2-ethylhexanoate ... Натриева сол
                              Обикновения им антифриз няма:
                              http://www.cartechnic.de/index.php?e...d5f375f5e2f94f
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                                Е няма де. Там има борати и силикати.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X