Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газова уредба на Дизел?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Re: Газова уредба на Дизел?!

    Първоначално публикуван от Макавеев Преглед на мнение
    Ставаме двама. Значи търсим газов кран, което да достига положение от затворено до отворено, при завъртане на "врътката му" горе-долу на максимум 90 градуса. Като тия на ВиК . На толкова ,че и по-малко се завърта рейката на ГНП-то.
    Ако някои има идея - да казва
    Иначе остава варианта с "регулируемия газов дросел" показан по горе.
    Здравейте,и аз съм на тази тема а не сте ли мислили за варианта със механична дроселова клапа преди турбината в комплект със газов смесител (плочка).Също така си мисля варианта помпата да остане да работи на тих режим колкото да запалва газта,а дросела си върши работата за увеличаване на оборотите.Но задължетелно това изпълнение трябва да става със езпарител.

    Коментар


    • От: Газова уредба на Дизел?!

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Не в повечето, а във всички режими дизелът работи с излишък на кислород, който е минимум 40-50% при максимално натоварване. Така че кислород има. От друга страна, именно в по-високите режими е уместно да се подава допълнително гориво, иначе ще получим един двигател, който слабо се влияе от педала за газ. Освен това, вкарването на преобладаващо количество газ и малко нафта прави двигателя склонен към детонация, каквато не щем. От трета страна пък трябва да ограничим и прекалено бедните смеси в ниски режими - иначе ще гори само нафтата, а газта - не винаги.
      Добре нека изясним и систематизираме всичко което е необходимо, и защо е необходимо.
      1. Изпарител електрически-Заради невъзможността на вакумния да осигури необходимостта кога да подаваме газ и кога не (и двата изпарителя по устройство са едни и същи, но при вакумния така наречената защита "сигнал работещ двигател" се осигурява от вакума на колекторите на работещ двигател-има вакум демек двигателя работи и така наречения вакум регулатор на изпарителя разрешава подаването на газ от изпарителя, а при електрическия е ясно електромагнит което ни осигурява лесно включване/изключване на изпарителя в работния процес на двг).
      2.Необходимостта да се осигури подаване на газта малко над нормалните обороти на празен ход примерно ако нормалните на празен са 800об. то ние трябва да включим газта примерно около 1000-1100об. , тъй като не пипаме подаваното количество дизел е напълно безпредметно да подаваме и газ на ниски обороти.
      3.???Необходимост от регулиране на подаваното количество газ тъй като двигателя е чувствителен при обогатяване на сместа с газ и се получава самозапалване на пропана(ей тука му е майката, според мен ако приемем че ползваме смесител/плочка и сме регулирали работата в по ниските и средни обороти като сме използвали възможностите за регулиране на изпарителя и крана преди смесителя, то какво че се получи при високите? Ами естествено сместа ще се обогати защото преминаващият въздух през сечението на смесителя ще е с по голяма скорост и ще увлича повече газ, а допълнено и с по голямото количество дизел което подаваме за увеличаване на оборотите като сме натиснали педала-нещата стават АХА. Затова според мен с повишаване на оборотите трябва да намаляме подаваната газ, и като пример за това мога да посоча колегата atanas05 който успешно е монтирал системата на пропан и смятам, че именно чрез това, че намаля подаваната газ като разтоварва/намаля скоростта на постъпващия въздух през сечението на смесителя като отваря клапа на допълнителен въздуховод още повече че той лично е имал проблеми с настройката преди на направи допълнителния въздуховод който управлява чрез клапата).

      МОЛЯ КОМЕНТИРАЙТЕ И ДОПЪЛВАЙТЕ, НЕКА ДА ГО РАЗБИЕМ ТОЯ ГАЗОДИЗЕЛ, ПИШЕТЕ И ЗА РАЗЛИЧНИТЕ СИСТЕМИ ДИЗЕЛИ(TDI ;COMON RAIL)-КАК И ЗАЩО.

      Коментар


      • От: Газова уредба на Дизел?!

        Има и изпробван друг начин за монтаж на АГУ. Описал го е колега от друг форум, но не знам дали имам право да давам линк. Състой се от изпарител за газов инжекцион. При този изпарител се потдържа постоянно налягане към дюзите и за повечето марки е около 1 атмосфера. Изпозват се една или две дюзи /пак от газов инжекцион/, които се монтират така, че да пускат газ към входящия въздух. Колкото по- близо до всмукателните колектори толкова по- добре. Управлението на дюзите става чрез ШИМ /широчинно- импулсна модулация/. А управлението на ШИМ става с обикновен потенциометър поставен на педала на газта. Системата е изпробвана и работи добре, но аз съм скаран с електрониката и не мога да я направя. ШИМа ми е проблем. Знам, че се продават готови платки, но ми се струва над възможностите ми.

        Коментар


        • От: Газова уредба на Дизел?!

          Първоначално публикуван от atanas05 Преглед на мнение
          Има и изпробван друг начин за монтаж на АГУ. Описал го е колега от друг форум, но не знам дали имам право да давам линк. Състой се от изпарител за газов инжекцион. При този изпарител се потдържа постоянно налягане към дюзите и за повечето марки е около 1 атмосфера. Изпозват се една или две дюзи /пак от газов инжекцион/, които се монтират така, че да пускат газ към входящия въздух. Колкото по- близо до всмукателните колектори толкова по- добре. Управлението на дюзите става чрез ШИМ /широчинно- импулсна модулация/. А управлението на ШИМ става с обикновен потенциометър поставен на педала на газта. Системата е изпробвана и работи добре, но аз съм скаран с електрониката и не мога да я направя. ШИМа ми е проблем. Знам, че се продават готови платки, но ми се струва над възможностите ми.
          Лично на мен не ми стана ясно, а честно казано с електрониката и аз не съм на ТИ. Но е интересно как и какво прави с дюзите тоя ШИМ, защото да колкото ми е известно дузите на ГИ са електромагнитни кранчета които спират/пускат притока на газ по пътя и от изхода на изпарителя (до колкото знам там газта е под налягане 0,95-1 бар) към мястото където е пробит колектора, в ГИ всъщност те са основно управлявания компонент от системата като единствено компа на ГИ задава момента на отваряне и продължителността на отваряне на дюзата. Затова какво точно прави с тоя ШИМ, предполагам, че вероятно при ниските обороти дюзата е постоянно отворена, а с увеличаване на оборотите започва да прекъсва работата им с малки интервали от време и така до момента на максимални обороти когато дюзите ще са само затворени, а са две за да се осигурява постоянен приток на газ в двигателя(явно редуват интервалите на отваряне и затваряне). Но в момента само гадая ако дадеш линка ще можем да видим и обсъдим това което е направил човека, мисля че ще бъде интересно.

          Коментар


          • От: Газова уредба на Дизел?!

            Да, ако модераторите преценят, че не е в разрез с правилата на форума, дай линк към въпросната тема - ще бъде интересно и полезно да се види, и коментира и този вариант!

            Коментар


            • От: Газова уредба на Дизел?!

              Първоначално публикуван от RUMENBB Преглед на мнение
              Лично на мен не ми стана ясно, а честно казано с електрониката и аз не съм на ТИ. Но е интересно как и какво прави с дюзите тоя ШИМ, защото да колкото ми е известно дузите на ГИ са електромагнитни кранчета които спират/пускат притока на газ по пътя и от изхода на изпарителя (до колкото знам там газта е под налягане 0,95-1 бар) към мястото където е пробит колектора, в ГИ всъщност те са основно управлявания компонент от системата като единствено компа на ГИ задава момента на отваряне и продължителността на отваряне на дюзата. Затова какво точно прави с тоя ШИМ, предполагам, че вероятно при ниските обороти дюзата е постоянно отворена, а с увеличаване на оборотите започва да прекъсва работата им с малки интервали от време и така до момента на максимални обороти когато дюзите ще са само затворени, а са две за да се осигурява постоянен приток на газ в двигателя(явно редуват интервалите на отваряне и затваряне). Но в момента само гадая ако дадеш линка ще можем да видим и обсъдим това което е направил човека, мисля че ще бъде интересно.
              Най-общо казано, шимът би трябвало да регулира колко време дюзата (инжекторът) е отворена и колко е затворена.
              Тук има малко помощни материали за ШИМ.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • От: Газова уредба на Дизел?!

                Кажете от къде може да се купи този ШИМ, къде го има това нещо? Другото мисля че е лесно. Аз си мислех за някакъв импулсен усилвател, и с импулсите на динамото (за оборотомера) да се управляват дюзите. (Според оборотите-честотата на отваряне на дюзите, съответно : по-големи обороти повече газ). Това е принципа на идеята ми,естествено трябва и други елементи за по-прецизно настройване. Примерно, ако се направи с три или четири дюзи, при различните режими ще работят различен брой дюзи ( при пълно натоварване - педала на газта натиснат до края и ниски обороти работят всички дюзи) и така пропорционално на режимите. Също така може да се регулира налягането на газта към дюзите, и така нататък. За съжаление и аз не съм много добре с електрониката и затова все още не съм го направил. Ако някой може да ми помогне - приемам идеи с удоволствие.
                (А може и с чукче и наковалня на някоя шайба, но не е много надеждно и много грубо)
                TLC 73 4.2-TD
                Автоматик
                Тел.0887859269

                Коментар


                • От: Газова уредба на Дизел?!

                  Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  Най-общо казано, шимът би трябвало да регулира колко време дюзата (инжекторът) е отворена и колко е затворена.
                  Тук има малко помощни материали за ШИМ.
                  Разбирам, че ШИМ ще прави това, горе даже съм коментирал на базата на гадаене, но някак линка за ШИМ не върши работа а и мисля, че повечето от нас (съфорумците)не са на ТИ с електрониката. Но изхождайки от информацията която дава atanas05, че ШИМ ползва като контролен елемент потециометър следящ положението на педала смятам, че това не е най добрия вариянт, защото ако натиснеш рязко педала ШИМ ще затвори веднага дюзите и тогава кво прайм, просто в този вариант се получава една не толкова добре адаптирана система и не винаги можеш да получиш резултата които целиш. Затова си мисля, че най добре би се получило ако получаваме индикация за оборотите и ШИМ(или някакъв друг контролер) да формира управляващите сигнали към изпълнителния елемент(дюзи или стъпково моторче кото това на устройствата за ламда контрол на АГУ). Колегата karosa е дал добра идея за алтернатора от които да се взима индикация за на оборотомерите на дизелите, но на всички ли алтернатори има извод за сигнал за оборотомера(въобще цялата система на оборотомера при дизелите, ми се струва че май може да реши проблема). Нека някой запознат сподели какво представлява и как работи оборотомера на дизела с подробности(какъв е сигнала на изхода на алтернатора-аналогов или инпулсен, и каква е силата която кара стрелката на оборотомера да се движи).
                  ИЗВИНЯВАМ СЕ ЧЕ ПОВДИГАМ ВЪПРОСИ КОИТО СА КОМЕНТИРАНИ НО НЯКАК МИ СЕ СТРУВАТ ДЪВКАНИ НЕДОДЪВКАНИ, А МНОГО ИСКАМ ДА СИСТЕМАТИЗИРАМЕ И ТЕМАТА, С ПОДРОБНОСТИ ПРИ ТОВА, ЗА ДА Е ПОЛЕЗНА НА ВСИЧКИ КОИТО ИНТЕРЕСУВА ТЕМАТА.

                  Коментар


                  • От: Газова уредба на Дизел?!

                    От всеки алтернатор може да се вземе импулс (от една от намотките преди диодите)Натиснете снимката за да я уголемите

Име:alternator.jpg
Прегледи:1
Размер:120.2 КБ
ID:5342257
                    Но този импулс не може да командва дюзите, трябва да е с постоянно напрежение.
                    Последно редактирано от karosa; 31-01-12, 10:58. Причина: допълване
                    TLC 73 4.2-TD
                    Автоматик
                    Тел.0887859269

                    Коментар


                    • От: Газова уредба на Дизел?!

                      Ще се опитам да обясня как работи ШИМ. Представете си координатната система- по Y e силата на тока, а по Х е времето за което този ток се подава към консуматора. Тези параметри се управляват в зависимост от входното напрежение. По този начин имаме определен ток подаван за определено време към дюзите. Тези параметри се променят от положението на педала на газта чрез монтирания потенциометър.Самите настройки /при даден входящ сигнал, какъв да е изходящия/ се правят на компютър. Това е принципа на работа. И в др. форум е обяснено толкова. Ако някои иска на ЛС мога да дам данни за човека монтирал такава система и може да монтира и на др. Аз също мисля да го търся,тъй като купих др. дизелак и искам да монтирам метанова уредба по този начин.Аз да си направя всичко, а да ми бъде поставена само електрониката. Не съм разговарял с човека, не го познавам и не правя реклама.

                      Коментар


                      • От: Газова уредба на Дизел?!

                        Първоначално публикуван от atanas05 Преглед на мнение
                        Ще се опитам да обясня как работи ШИМ. Представете си координатната система- по Y e силата на тока, а по Х е времето за което този ток се подава към консуматора. Тези параметри се управляват в зависимост от входното напрежение. По този начин имаме определен ток подаван за определено време към дюзите. Тези параметри се променят от положението на педала на газта чрез монтирания потенциометър.Самите настройки /при даден входящ сигнал, какъв да е изходящия/ се правят на компютър. Това е принципа на работа. И в др. форум е обяснено толкова. Ако някои иска на ЛС мога да дам данни за човека монтирал такава система и може да монтира и на др. Аз също мисля да го търся,тъй като купих др. дизелак и искам да монтирам метанова уредба по този начин.Аз да си направя всичко, а да ми бъде поставена само електрониката. Не съм разговарял с човека, не го познавам и не правя реклама.
                        За тая работа е необходим човек с добри познания в електрониката, но пак питам, коя е магията която кара стрелката на оборотомера да дизеловия двигател да се движи след като чете именно тези импулси от едната намотка на алтернатора, ако някой е наясно нека да обясни, а пък ако има схема още по добре, не знам ама си мисля, че може да се копира устройството и приложи удачно принципа му, за регулира на подаваната газ в зависимост от оборотите.

                        Също бих искал да попитам има ли линейна зависимост м/у налягането в колектора след турбокомпресора и оборотите на двигателя(примерно при 2000об.-0,5бара а при 4000об.-0,9бара след което сработва разтоварващия клапан, или той може да сработи и при по ниски обороти от примерните 4000об.), и каква е ако е има?

                        Коментар


                        • От: Газова уредба на Дизел?!

                          Въпрос към по-знаещите: Може ли този Натиснете снимката за да я уголемите

Име:403.jpg
Прегледи:1
Размер:69.7 КБ
ID:5345059 преобразовател да управлява дюзите.
                          TLC 73 4.2-TD
                          Автоматик
                          Тел.0887859269

                          Коментар


                          • От: Газова уредба на Дизел?!

                            В този си вид може да управлява само стрелка на някое уредче. Или да мига светодиод.
                            Това, което трябва да се направи е доста по-сложно и чак с такова налучкване няма да стане.

                            Коментар


                            • От: Газова уредба на Дизел?!

                              НЕ!!!
                              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                              Коментар


                              • От: Газова уредба на Дизел?!

                                Всичко рухна изведнъж. И аз така си мислех но все пак реших да попитам.
                                Благодаря.
                                TLC 73 4.2-TD
                                Автоматик
                                Тел.0887859269

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X