Е ти уби всичко детско в мен - след толкова години зареждане само на Лукойл да разбера, че има разлика?! Добре поне, че редовните ми са Б, но с разочарование видях тази на колелото в Гоце Делчев да е Ф, а дребосъка в Баничан - Б?! WTF?! Там обикновено зареждам преди Гърция и не съм усетил проблеми, от друга страна единственият път когато се усъмних в качеството на Лукойл беше в центъра на Самоков, но пък е Б?
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Емисиите и октановото число
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Малко по темата за емисиите.
Колата може да има перфектен катализатор и СО да е нул,
АМА ако се отчете от газанализатова много бедан смес с ламбда над 1.030 - НЕ МИНАВАШ.
Щото не замърсяваш, ама как так ще караш ти със бедна смес - я си бракувай колата !!!
  КМБ
							
						
Коментар
- 
	
	
	
Имаш ламбда сонда и Ламбда съотношение - това са две различни неща.
Виждам, че учебниците за теб и твойто ниво са табу.
 - 
	
	
	
Освен обиди и позоваване на собствени постижения, като четене на книги - нещо обективно имаш ли?
 - 
	
	
	
Косвено, на базата на ламбда съотношението, се заключава, че вероятно надвишаваш регламентираното ниво за азотни оксиди, което е много по-малко от това което бълват дизелите, но... това е законът. Става въпрос за калкулирано отношение над 1.03 (обеднена смес). Пак казвам, косвено, защото азотните оксиди не ги мерят. Разбира се, калкулираната ламбда, може да се различава от реалната, просто ако в изпускателната уредба навлиза по един, или друг начин пресен въздух през някоя дупчица. Но, такъв е закона и ще трябва да се съобразим.Последно редактирано от Двигателист; 11-08-24, 19:18.
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
В зависимост от годината на производство (еврокатегорията) и типа на горивна уредба (карбуратор, впръскване, катализатор) се гледат въглероден оксид, въглводороди и евентуално ламбда съотношение (калкулирано на базата на това което измери газоанализатора като пропорция от свободен кислород, въглероден диоксид, въглероден оксид и въглеводороди). Въпросната ламбда се гледа може би само за автомобили, които би трябвало да имат неутрализатор фабрично, защото той на практика работи коректно (разбирай неутрализира токсични компоненти) в тесен диапазона на гориво-въздушната смес, а именнно 0.97-1.03. Под, или над се влошава или окислителната му способност, или редукционната му такава.Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнениеДобре де, според наредбата всички показатели ли се отчитат или само въглеродния окис?
- 3 likes
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ламбдата се гледа на всички, защото това е показател за правилното дозиране на бензина. Колкото и невероятно да звучи, "ламбдата" е една и съща преди и след катализатора и отразява практически измереното количество въглерод, водород и кислород, съотнесено към идеалното съотношение по химическата формула.
В това четиво има обяснение .... Air-Fuel Ratio and the Brettschneider Equation - Bridge Analyzers.pdf
В това четиво има данни допуски на емисиите на доста марки в УК от времето им в ЕС. in-service-exhaust-emission-standards-for-road-vehicles-19th-edition.pdf
Това са спецификациите на бензина като гориво.
1610381796_103.pdf
Трабва да се отчита, че при изчисляването на "ламбда" се използва 14.71:1, което се изменя при повишено съдържание на Етанол и /или другите разрешени по стандарт въглеводороди.
В различни документи има тестове, честехиометричното съотношение в настоящия бензин А95-Е10 вече не е 14.7:1, а около 14.3:1. (За това число нямам достоверен източник! )
Т.е. ако в газ анализатора за ГТП заложеното стехиометрично число, не отговаря на стехиометрично число на зареденото гориво, то измерената ламбда не отговаря на истината и може да е извън допустимото, без да има проблем.Последно редактирано от stefsab; 12-08-24, 15:59.
- 3 likes
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Нямам толкови мащабни наблюдения. Но на Авенсис Т22 с 3S-FE, сондата си осцилира (обикновенна 0-1 волт) и се предполага, че на установени режими до определено натоварване гориво-въздушната смес е около стехиометричната. На РАВ4 ХА30 с 1AZ-FE, където първата сонда е "планарна", напрежението и на споменатите режими е близо до 3.3 волта, и на диагностиката дава 0.99, което означава, че също "гони" стехиометричната. На Рав4-ката също и в движение съм си играл да я зяпам и там също основно е 0.99, на установени режими, включително и на празен ход с минимална честота.Първоначално публикуван от trav Преглед на мнениеКакво става с тази амбда пр двигатели на тоьота, който регулират състава на горивната смес спрямо товара.
Или на място са с бедна смес
- 1 like
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Благодаря, за интересните документи, които споделяш!Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнениеЛамбдата се гледа на всички, защото това е показател за правилното дозиране на бензина. Колкото и невероятно да звучи, "ламбдата" е една и съща преди и след катализатора и отразява практически измереното количество въглерод, водород и кислород, съотнесено към идеалното съотношение по химическата формула.
В това четиво има обяснение .... Air-Fuel Ratio and the Brettschneider Equation - Bridge Analyzers.pdf
В това четиво има данни допуски на емисиите на доста марки в УК от времето им в ЕС. in-service-exhaust-emission-standards-for-road-vehicles-19th-edition.pdf
Това са спецификациите на бензина като гориво.
1610381796_103.pdf
Трабва да се отчита, че при изчисляването на "ламбда" се използва 14.71:1, което се изменя при повишено съдържание на Етанол и /или другите разрешени по стандарт въглеводороди.
В различни документи има тестове, честехиометричното съотношение в настоящия бензин А95-Е10 вече не е 14.7:1, а около 14.3:1. (За това число нямам достоверен източник! )
Т.е. ако в газ анализатора за ГТП заложеното стехиометрично число, не отговаря на стехиометрично число на зареденото гориво, то измерената ламбда не отговаря на истината и може да е извън допустимото, без да има проблем.
Инак и аз се чудя как точно влияят различните горива, бензин, алкохоли, метан, пропан, бутан (различно стехиометрично отношение) върху дългосрочната корекция на инжекторните времена.
А калкулираната ламбда, може да я мерят но мисля, че ако горивната уредба е с карбуратор, или без неутрализатор, не може да те скъсат на база ламбда, а само на въглероден оксид и въглеводороди.
- 1 like
 
Коментар
- 
	
	
	
Практически около 1990г. се прекратява производството на карбураторни коли.
- ламбда сондата (обикновената) отчита наличие/липса на СВОБОДЕН кислород в газовете.
-газ анализатора смята "ламбдата" като измери наличните атоми (свободни или свързани) в газовете. В газовете в ауспуха има въглерод, водород, кислород, азот (азота по принцип не се мери, защото предимно се държи като инертен газ).
- чистият бензин има само въглерод и водород. Кислорода се използва от въздуха.
- Етанол и подобните му, са "алкохоли" и имат ОН групата, т.е. допълнителен кислороден атом в изгорелите газове. Именно този кислороден атом не се отчита от газ анализатора при сметките на "ламбда" .
- тънкият момент е, че кислорода от ОН групата се измерва, но в газ анализатора е зададено да смята ламбдата без този атом.
-с кола след 2002г. за да си в норми, трябва да има в ауспуха СО <0.2/0.3 и "ламбда" 0.97 - 1.03.
"Инак и аз се чудя как точно влияят различните горива, бензин, алкохоли, метан, пропан, бутан (различно стехиометрично отношение) върху дългосрочната корекция на инжекторните времена. " - Никак при "проста" ламбда сонда. При широколентова - незначително. По идея ламбда сондата показва, че при горенето не остава несвързан кислород. Т.е. независимо от горивото , то изгаря напълно.
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
В нета има клипове как доста лесно може да се 'премахне' етанола от бензина.Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение...
Трабва да се отчита, че при изчисляването на "ламбда" се използва 14.71:1, което се изменя при повишено съдържание на Етанол и /или другите разрешени по стандарт въглеводороди.
В различни документи има тестове, честехиометричното съотношение в настоящия бензин А95-Е10 вече не е 14.7:1, а около 14.3:1. (За това число нямам достоверен източник! )
Т.е. ако в газ анализатора за ГТП заложеното стехиометрично число, не отговаря на стехиометрично число на зареденото гориво, то измерената ламбда не отговаря на истината и може да е извън допустимото, без да има проблем.
Хората измерват процента етанол в различните октанибензин в няколко вериги.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Метанол ползваха за гориво , мотоциклетите за спидуей , а маслената система беше отворена с рициново масло. Метанола се ползваше заради високата степен на сгъстяване 14:1. Но това бяха двигатели с карбуратор , магнетно запалване с центробежен регулатор , 500 к.см. , 50-60 к.с. , 70-80 години на миналия век. В другите мотоциклетни шампионати , метанола беше забранен.Първоначално публикуван от siem Преглед на мнениеКато сте започнали с експериментите, да ви споделя и аз нещо.
Някога, когато работех с матанол (метилов алкохол) и купувах с тонове, съм слагал до 40% на бензинов инжекционен двигател на Ауди. (идваше ми по евтино от бензина) Колата харчи повече и върви по същия начин.
Какви показатели би дало това на въпросния тест нямам никаква идея.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар