Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Емисиите и октановото число

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Е ти уби всичко детско в мен - след толкова години зареждане само на Лукойл да разбера, че има разлика?! Добре поне, че редовните ми са Б, но с разочарование видях тази на колелото в Гоце Делчев да е Ф, а дребосъка в Баничан - Б?! WTF?! Там обикновено зареждам преди Гърция и не съм усетил проблеми, от друга страна единственият път когато се усъмних в качеството на Лукойл беше в центъра на Самоков, но пък е Б?
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

    Коментар


    • #17
      Малко по темата за емисиите.
      Колата може да има перфектен катализатор и СО да е нул,
      АМА ако се отчете от газанализатова много бедан смес с ламбда над 1.030 - НЕ МИНАВАШ.
      Щото не замърсяваш, ама как так ще караш ти със бедна смес - я си бракувай колата !!!
      КМБ

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Имаш ламбда сонда и Ламбда съотношение - това са две различни неща.

        Виждам, че учебниците за теб и твойто ниво са табу.

      • Гаврил Груев Хлътев
        Гаврил Груев Хлътев коментира
        Редактиране на коментар
        Освен обиди и позоваване на собствени постижения, като четене на книги - нещо обективно имаш ли?

      • Двигателист
        Двигателист коментира
        Редактиране на коментар
        Косвено, на базата на ламбда съотношението, се заключава, че вероятно надвишаваш регламентираното ниво за азотни оксиди, което е много по-малко от това което бълват дизелите, но... това е законът. Става въпрос за калкулирано отношение над 1.03 (обеднена смес). Пак казвам, косвено, защото азотните оксиди не ги мерят. Разбира се, калкулираната ламбда, може да се различава от реалната, просто ако в изпускателната уредба навлиза по един, или друг начин пресен въздух през някоя дупчица. Но, такъв е закона и ще трябва да се съобразим.
        Последно редактирано от Двигателист; 11-08-24, 19:18.

    • #18
      Добре де, според наредбата всички показатели ли се отчитат или само въглеродния окис?

      Коментар


      • #19
        Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
        Добре де, според наредбата всички показатели ли се отчитат или само въглеродния окис?
        В зависимост от годината на производство (еврокатегорията) и типа на горивна уредба (карбуратор, впръскване, катализатор) се гледат въглероден оксид, въглводороди и евентуално ламбда съотношение (калкулирано на базата на това което измери газоанализатора като пропорция от свободен кислород, въглероден диоксид, въглероден оксид и въглеводороди). Въпросната ламбда се гледа може би само за автомобили, които би трябвало да имат неутрализатор фабрично, защото той на практика работи коректно (разбирай неутрализира токсични компоненти) в тесен диапазона на гориво-въздушната смес, а именнно 0.97-1.03. Под, или над се влошава или окислителната му способност, или редукционната му такава.

        Коментар


        • #20
          Ламбдата се гледа на всички, защото това е показател за правилното дозиране на бензина. Колкото и невероятно да звучи, "ламбдата" е една и съща преди и след катализатора и отразява практически измереното количество въглерод, водород и кислород, съотнесено към идеалното съотношение по химическата формула.
          В това четиво има обяснение .... Air-Fuel Ratio and the Brettschneider Equation - Bridge Analyzers.pdf

          В това четиво има данни допуски на емисиите на доста марки в УК от времето им в ЕС. in-service-exhaust-emission-standards-for-road-vehicles-19th-edition.pdf

          Това са спецификациите на бензина като гориво.

          1610381796_103.pdf

          Трабва да се отчита, че при изчисляването на "ламбда" се използва 14.71:1, което се изменя при повишено съдържание на Етанол и /или другите разрешени по стандарт въглеводороди.
          В различни документи има тестове, честехиометричното съотношение в настоящия бензин А95-Е10 вече не е 14.7:1, а около 14.3:1. (За това число нямам достоверен източник! )

          Т.е. ако в газ анализатора за ГТП заложеното стехиометрично число, не отговаря на стехиометрично число на зареденото гориво, то измерената ламбда не отговаря на истината и може да е извън допустимото, без да има проблем.
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от stefsab; 12-08-24, 15:59.

          Коментар


          • #21
            Какво става с тази амбда пр двигатели на тоьота, който регулират състава на горивната смес спрямо товара.
            Или на място са с бедна смес

            Коментар


            • #22
              Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение
              Какво става с тази амбда пр двигатели на тоьота, който регулират състава на горивната смес спрямо товара.
              Или на място са с бедна смес
              Нямам толкови мащабни наблюдения. Но на Авенсис Т22 с 3S-FE, сондата си осцилира (обикновенна 0-1 волт) и се предполага, че на установени режими до определено натоварване гориво-въздушната смес е около стехиометричната. На РАВ4 ХА30 с 1AZ-FE, където първата сонда е "планарна", напрежението и на споменатите режими е близо до 3.3 волта, и на диагностиката дава 0.99, което означава, че също "гони" стехиометричната. На Рав4-ката също и в движение съм си играл да я зяпам и там също основно е 0.99, на установени режими, включително и на празен ход с минимална честота.

              Коментар


              • #23
                Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                Ламбдата се гледа на всички, защото това е показател за правилното дозиране на бензина. Колкото и невероятно да звучи, "ламбдата" е една и съща преди и след катализатора и отразява практически измереното количество въглерод, водород и кислород, съотнесено към идеалното съотношение по химическата формула.
                В това четиво има обяснение .... Air-Fuel Ratio and the Brettschneider Equation - Bridge Analyzers.pdf

                В това четиво има данни допуски на емисиите на доста марки в УК от времето им в ЕС. in-service-exhaust-emission-standards-for-road-vehicles-19th-edition.pdf

                Това са спецификациите на бензина като гориво.

                1610381796_103.pdf

                Трабва да се отчита, че при изчисляването на "ламбда" се използва 14.71:1, което се изменя при повишено съдържание на Етанол и /или другите разрешени по стандарт въглеводороди.
                В различни документи има тестове, честехиометричното съотношение в настоящия бензин А95-Е10 вече не е 14.7:1, а около 14.3:1. (За това число нямам достоверен източник! )

                Т.е. ако в газ анализатора за ГТП заложеното стехиометрично число, не отговаря на стехиометрично число на зареденото гориво, то измерената ламбда не отговаря на истината и може да е извън допустимото, без да има проблем.
                Благодаря, за интересните документи, които споделяш!
                Инак и аз се чудя как точно влияят различните горива, бензин, алкохоли, метан, пропан, бутан (различно стехиометрично отношение) върху дългосрочната корекция на инжекторните времена.
                А калкулираната ламбда, може да я мерят но мисля, че ако горивната уредба е с карбуратор, или без неутрализатор, не може да те скъсат на база ламбда, а само на въглероден оксид и въглеводороди.

                Коментар


                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Практически около 1990г. се прекратява производството на карбураторни коли.
                  - ламбда сондата (обикновената) отчита наличие/липса на СВОБОДЕН кислород в газовете.
                  -газ анализатора смята "ламбдата" като измери наличните атоми (свободни или свързани) в газовете. В газовете в ауспуха има въглерод, водород, кислород, азот (азота по принцип не се мери, защото предимно се държи като инертен газ).
                  - чистият бензин има само въглерод и водород. Кислорода се използва от въздуха.
                  - Етанол и подобните му, са "алкохоли" и имат ОН групата, т.е. допълнителен кислороден атом в изгорелите газове. Именно този кислороден атом не се отчита от газ анализатора при сметките на "ламбда" .
                  - тънкият момент е, че кислорода от ОН групата се измерва, но в газ анализатора е зададено да смята ламбдата без този атом.
                  -с кола след 2002г. за да си в норми, трябва да има в ауспуха СО <0.2/0.3 и "ламбда" 0.97 - 1.03.

                  "Инак и аз се чудя как точно влияят различните горива, бензин, алкохоли, метан, пропан, бутан (различно стехиометрично отношение) върху дългосрочната корекция на инжекторните времена. " - Никак при "проста" ламбда сонда. При широколентова - незначително. По идея ламбда сондата показва, че при горенето не остава несвързан кислород. Т.е. независимо от горивото , то изгаря напълно.

              • #24
                Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                ...
                Трабва да се отчита, че при изчисляването на "ламбда" се използва 14.71:1, което се изменя при повишено съдържание на Етанол и /или другите разрешени по стандарт въглеводороди.
                В различни документи има тестове, честехиометричното съотношение в настоящия бензин А95-Е10 вече не е 14.7:1, а около 14.3:1. (За това число нямам достоверен източник! )

                Т.е. ако в газ анализатора за ГТП заложеното стехиометрично число, не отговаря на стехиометрично число на зареденото гориво, то измерената ламбда не отговаря на истината и може да е извън допустимото, без да има проблем.
                В нета има клипове как доста лесно може да се 'премахне' етанола от бензина.
                Хората измерват процента етанол в различните октанибензин в няколко вериги.

                Коментар


              • #25
                https://www.tiktok.com/@haakah/video...60683573873952

                Коментар


                • Гаврил Груев Хлътев
                  Гаврил Груев Хлътев коментира
                  Редактиране на коментар
                  Клипа с цилиндричната мензура смятам да го възпроизведа.

              • #26
                Първоначално публикуван от siem Преглед на мнение
                Като сте започнали с експериментите, да ви споделя и аз нещо.

                Някога, когато работех с матанол (метилов алкохол) и купувах с тонове, съм слагал до 40% на бензинов инжекционен двигател на Ауди. (идваше ми по евтино от бензина) Колата харчи повече и върви по същия начин.

                Какви показатели би дало това на въпросния тест нямам никаква идея.
                Метанол ползваха за гориво , мотоциклетите за спидуей , а маслената система беше отворена с рициново масло. Метанола се ползваше заради високата степен на сгъстяване 14:1. Но това бяха двигатели с карбуратор , магнетно запалване с центробежен регулатор , 500 к.см. , 50-60 к.с. , 70-80 години на миналия век. В другите мотоциклетни шампионати , метанола беше забранен.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X