Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Емисиите и октановото число

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Емисиите и октановото число

    Четох днес някакви съвети за минаване на преглед, където предлагаха да се сипе най-високооктановия бензин, преди прегледа. Има ли смисъл такъв "чалъм" или някой е преписвал врели-некипели?
    След което се разтърсих и до колкото се ориентирам, рафинерията сепарира нефта до бензин с октаново число (или пък марка?) от 76 в САЩ до 82 в Русия. После добавят разни забавители на изгарянето, за да може въздушно-капковата смес да прави бавно ФИ-И-ИУ, вместо едно кратко БУМ. Целта е налягането да расте равномерно, за да компенсира увеличаващия се обем на цилиндъра и да не натоварва механизмите с ударни бризантни разрушения. Та въпросът ми е: Какво ще помогне по-високооктановият бензин на емисиите от двигателя? Все едно, при отварянето на изпускателната клапа процесът на горене трябва да е приключил.

  • #2
    По-качественият бензин помага. Отговарящият си на твърденото октаново число помага.

    Просто восокооктановия бензин обикновено е и по-качествен, не само заради октановото си число. Отделно за автомобили, които вървят и с 95, има запас над това.

    И не, химическите процеси не приключват с излизането ма газовете от цилиндъра. Не приключват съвсем даже и след катализатора.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      А теоретично, подобряване на цетановото число на дизела с добавка, дали ще подобри представянето на дизелака на прегледа?

      Коментар


      • gimax
        gimax коментира
        Редактиране на коментар
        Кат е изпърдел,нищо не го спасява.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Да.

    • #4
      Практически, ако дизелът ти не може да мине преглед със обикновена нормална нафта без добавки, е толкова безнадеждно зле, че не става за другаде, освен за Надин.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ...Просто восокооктановия бензин обикновено е и по-качествен, не само заради октановото си число...
        Предвид това, че бензинът в страната (над 95%) идва от една конкретна рафинерия, малко ме съмнява, че изходната суровина, от която правят различните марки е една за 95 и друга за 98. Но пък устойчивата разлика от 10-15% в цената, да идва само от простотията на потребителите, маркетинга и необходимостта да поддържат отделен резервоар и помпа за не особено търсена стока?
        Някой правил ли си е експерименти да мине тест за емисии с един и с друг бензин?

        Коментар


        • #6
          Правил съм си експеримент, карайки една и съща малолиъражка с единия и другия и разлика категорично има.

          А скъпия по разни вериги съвсем не винаги идва от същата рафинерия.
          Последно редактирано от sparkybg; 30-07-24, 11:22.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Absolut
            Absolut коментира
            Редактиране на коментар
            Какви са разликите? Само по лично усещане или е мерено с уред?

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Вдига малко по-висока скорост, малко по-пъргава е. Разлика в харча а съм усетил.

        • #7
          Абе, като върви по-добре и разхода е по-малък, то значи и че горенето е по-пълноценно.
          Едно време, когато пътувахме за морето, покрай рафинерията се виждаха мнооооого факли които горяха. Сега са една - две.
          Едно време имаше тъй-наречените черни езера за най-тежките фракции и отпадъци. Сега май ги няма.
          Говорих с един инженер химик който настройва рафинерии по цял свят. и той ми разказа как с по-висока температура и налягане разпадат и най-черните остатъци от нефта. Не пожела да ми каже дали този бензин и или нафта е толкова добър както и този от директното извличане. Предполагам, че е подобно на салама от механично обезкостено месо.....
          Познайте с кое караме ние.....
          АИГ-Заваряване ООД
          Производител на заваръчни апарати "DEL"
          http://www.aigwelding.com
          0889 522 036

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение
            Абе, като върви по-добре и разхода е по-малък, то значи и че горенето е по-пълноценно.
            Едно време, когато пътувахме за морето, покрай рафинерията се виждаха мнооооого факли които горяха. Сега са една - две.
            Едно време имаше тъй-наречените черни езера за най-тежките фракции и отпадъци. Сега май ги няма.
            Говорих с един инженер химик който настройва рафинерии по цял свят. и той ми разказа как с по-висока температура и налягане разпадат и най-черните остатъци от нефта. Не пожела да ми каже дали този бензин и или нафта е толкова добър както и този от директното извличане. Предполагам, че е подобно на салама от механично обезкостено месо.....
            Познайте с кое караме ние.....
            Малко ще те разочаровам. Факлите са толкова,колкото винаги са си били плюс още един!😁 Преди няколко години в рафинерята построиха такъв комплекс - КПТО. Комплекс за преработка на тежки остатъци,но само едната фаза,за дизел. Втората фаза,тая за бензин не се състоя. Без значение от коя инсталация е дизела,той си е все един и същ пък и не се дели. Всичкия отва в едни резервоари,слагат се присадките и се продава. И да. Процесите в КПТО са много тежки. Протичат при температури над 400 градуса и налягане над 200 атмосфери. Горивата излизащи от рафинерията си отговарят на всички стандарти. Сега да те светна за бензиностанциите на Лукойл. Те са три вида с различни букви пред номера. Бххх,Фххх и Оххх. Тия с буква Б са на Лукойл и горивата са гарантирано от рафинерията. Ф са франчайз,О забравих какви бяха. Последните две зареждат и де що евтин боклук намерят!!! Та пробвай да зареждаш само на Лукойл Бххх,че да разбереш каква е разликата от нафта и нафта с лайна!😉
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2024-07-30-11-45-07-896_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
Прегледи:496
Размер:207.9 КБ
ID:6970128 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2024-07-30-11-45-20-293_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
Прегледи:473
Размер:208.6 КБ
ID:6970129 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2024-07-30-11-46-02-816_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
Прегледи:456
Размер:172.8 КБ
ID:6970130
            Последно редактирано от kameno karp; 30-07-24, 10:47.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • gecata1059
              gecata1059 коментира
              Редактиране на коментар
              Полезен линк. Разбрах ,че 95% от зареждането ми е на истински бензин. Лук в Мездра е буква Б.

            • Esper
              Esper коментира
              Редактиране на коментар
              И в ГД почти всичкият чесньоф се оказва с Б.
              На мен цялата схема е малко като блек меджик.
              Апокрифно познание, у-а

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Нищо апокрифно няма. На касовата бележка си пише номера на бензиностанцията. На теория и според условията,и Ф и О трябва да зареждат само от рафинерията. Но ако изпадне някой евтин бъркоч,някои(не казвам всички) го омесват с нафтата и бензина. И после Лукойлската нафта не бивала. И в друга тема съм писал. Зареждал съм в Турция от Шел и Опет от скъпата им. Никаква разлика с Лукойлската. Нито от към разход,нито от към поведение на колата. Но гарантирано на 100% само в Б-тата горивата са Лукойлски.

          • #9
            Ето го филтъра след зареждане на въпросния мъзгоч.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2024-07-30-14-16-14-424_com.miui.gallery.jpg
Прегледи:478
Размер:268.1 КБ
ID:6970142
            Последно редактирано от kameno karp; 30-07-24, 13:18.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • #10
              При бензините, моторджии са ми казвали че с бензин от ОМВ се вдигала най-висока скорост с мотора.

              Коментар


              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                За това не мога да взема отношение - немам мотор на който скоростта да му е характеристика

                Но и не съм го чувал до сега от колеги.
                Виж от ОМГ реално отличавам кафето - харесва ми повече от всички други вериги.
                А бензиня им е като всеки друг - хубав докато го има

            • #11
              Някъде имаше тема за 100 октановия бензин на OMW и съм писал впечатленията си и тестовете спрямо А95, та ще пиша и тук, вече 8 години сипвам и карам само на бензин (няма ГИ и не е имала никога) моята ОФБ 3.2 V6 само със 100 октановия бензин на OMW, много съм доволен, през годините през няколко месеца съм сипвал за тест А95 и джипката винаги тогава палеше от втория път с този бензин, също така изчезваше супер мъркането на празен ход, в смисъл не е така супер равномерно, веднага се оправяше тези симптоми със другия бензин, също така и с един литър имам икономия със 100 актановия бензин спрямо 95, по-пъргава става та нищо не може да ме накара да сипя сега и за в бъдеще бензин А95, освен може би в чужбина, лично съм се убедил в неговите качества и всяка стотинка за по-скъпия бензин си струва отвсякъде.
              Последно редактирано от Еделвайс; 31-07-24, 17:10.

              Коментар


              • #12
                Простете за офтопика, но аз ОМВ ги бойкотирам, щото са австрийци... И Билла така... заради шенген. Къде в кръга на шегата, къде не.
                Инак, не оспорвам качествата на горивата и кафето им

                Коментар


                • siem
                  siem коментира
                  Редактиране на коментар
                  И аз като тебе, но да знаеш, че на Билла само името и е австрийско.

                • Absolut
                  Absolut коментира
                  Редактиране на коментар
                  По-важното е къде отива печалбата и кой дава наклон на търговските стратегии. А това, че стоки, обслужване и особено цени са местни...

              • #13
                А разни добавки за бензин дали ще помогнат?
                Въобще, една седмица след промените, някой може ли да сподели мнение от първо лице, какво се случва?

                Коментар


                • ctef
                  ctef коментира
                  Редактиране на коментар
                  Добре, прегледа сега само на база въглероден окис ли се прави?

                • Asen Kushlev
                  Asen Kushlev коментира
                  Редактиране на коментар
                  На 25 годишните, ако не са тотал щета двигател, няма проблеми.

                • Absolut
                  Absolut коментира
                  Редактиране на коментар
                  @sparkybg: "HC" това въглеводороди, демек недогоряло гориво, ли е?

              • #14
                Като сте започнали с експериментите, да ви споделя и аз нещо.

                Някога, когато работех с матанол (метилов алкохол) и купувах с тонове, съм слагал до 40% на бензинов инжекционен двигател на Ауди. (идваше ми по евтино от бензина) Колата харчи повече и върви по същия начин.

                Какви показатели би дало това на въпросния тест нямам никаква идея.
                Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

                Коментар


                • #15
                  Поне на теория, октановото число указва детонационната устойчивост на бензина. Според типа двигател - 8 кл. по-рядко ползва високооктанов бензин. Най-често двигателите с 16кл. и турбо имат високо налягане на сместа в ГМТ при повечко газ и тогава горивовъздушната смес трябва да е устойчива на детонации. Всички съвременни двигатели са с висока степен на сгъстяване и им слагат детонационен датчик, за да управляват аванса на "ръба" на детонация, че тогава ДВГ-то има макс КПД. По тези причини, лятото високотехнологичните мотори вървят по-добре и харчат "една идея" по-малко.

                  В режимите при които се мерят газове на ГТП, няма нужда от повишена детонационна устойчивост на бензина, спрямо заводското предписание.
                  Най-вероятно А-100 е "по-бензин" от А-95 и косвено може да даде по-истински показатели на газовете на ГТП.
                  Ако компресията е намаляла от износване, то това се отразява и на горенето и на емисиите.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X