Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изпотяване на стъклата...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Изпотяване на стъклата...

    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    Знам че на някои коли, като насочиш потока изцяло към стъклото, се включва автоматично климатика. Та, мисля да е студено, защото изравнява външната и вътрешната температура на стъклото. Но моя не работи, а при тия температури (-15 сутринта), само ми е мерак да пускам още студ вътре...
    Сега, като се сетя, май между стъклото и капака има един отвор над вентилатора под десната чистачка. Беше пълен със сняг. Ма, как се изкарва снега оттам, хеле пък, като замръзне.....
    По реда:

    - Както са писали колегите по-горе: външен въздух, температурата според това което ти е комфортно. Ако е за спешно - топъл.

    - Климатик за изчистване на стъклата можеш да пускаш и при минусови температури. Така или иначе нищо не ти пречи да пуснеш климатика и пак да си завъртиш копчето за температурата на това което ти е комфортно. Климатика изчиства стъклата не защото е студен въздуха, а защото отнема влагата. Функцията "отнемане на влага" на климатика си е валидна и през зимата, тъй че въобще да не ти пука че зимата ще ти пуска допълнителен студен въздух - няма да ти стане по-студено, парното така или иначе ще те сгрее, а и не съм сигурен при студени външни температури дали климатика наистина изстудява или само отнема влагата - специалистите да кажат.

    - Отделно - така или иначе зимата климатика трябва да се пуска да работи поне десетина минути на седмица, иначе е "Здравейте, плесени и миризми" напролет

    - Автомобил предвиден основно за климатик по принцип има слаба обдухваща система която е слабо ефективна без климатик. Идеален пример са японските коли от 80те и 90те години, продавани без опцията климатик: Създадени за японския и щатския пазар, където всичко се продава основно с климатик, като се озоват на някой стиснат пинтийски пазар като Франция където по онези времена климатика беше супер рядка опция която вносителите таксуваха майка си и баща си - колите увисваха със слаби вентилаторчета.

    - Обратното също беше валидно. Коли от онези времена, които по принцип бяха предвидени да се карат без климатик (разни дребни рена и пежа например) - имаха вентилатори в купето които можеха да ти отвеят главата, дето като ги пуснеш се вееха ароматизиращите борчета на огледалото

    - Ксантията е френска кола и би трябвало да е по природа "способна" да се "обдуха" и без климатик, но ако е някой по-нов модел от времето когато вече повечето или всички са идвали серийно с климатик - възможно е обдухването да е направено по "японски" образец с по-слаб вентилатор: да си иска климатика за ефикасно действие.

    - Отделно вече всички възможни неизправности споменати по-горе - течащо радиаторче и т.н.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #17
      От: Изпотяване на стъклата...

      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
      Сега, като се сетя, май между стъклото и капака има един отвор над вентилатора под десната чистачка. Беше пълен със сняг. Ма, как се изкарва снега оттам, хеле пък, като замръзне.....
      С една-две бутилки топла вода. Ма това когато колата е вече загряла, за да не замръзне и водата. Или с нещо спиртно, стига да не те притеснява, че ще мирише.
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #18
        От: Изпотяване на стъклата...

        Ще видя тия дни, но хипотезата за микро теч на радиаторчето е доста вероятна. Филтъра го изхвърлих днес и си беше сух, но това лято за пръв път от шест години, ми се наложи да долея малко антифриз (около половин литър). Кофтито е , че няма и как да видя нивото в казанчето. Не е прозрачно, нищо не се вижда през гърловината, а нивото се следи само от поплавък и има лампичка на таблото. Но, не свети. Значи антифриз има...
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #19
          От: Изпотяване на стъклата...

          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
          И аз установих това, че трябва външен въздух. Прозореца хубаво, ама в тия студове, дори леко открехнат, вътре си е ледник.
          Тя мойта и трудно загрява. Още си е с италианския термостат, та сутрин, поне по 5 мин изчаквам на празен ход, но стрелката се отделя от нулата след десетина километра.
          Баща ми имаше BX 19RD, същия мотор, без турбо, без климатик... Загряваше си доста бързо, а проблем с изпотяване на стъклото никога не е имало. Изпотяваха се страничните на задните врати. Смени си термостата.
          На сегашния му Пасат Б4, климатика въобще не се включва под определена външна температура. Така си било заводски, има датчик за това. Явно не е предвидено да се пуска на минус 15...
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #20
            От: Изпотяване на стъклата...

            Радиатора на парното.Ако стъклата са леко мазни - 100% парното.Мазното е от изпаряването на антифриза.С поздрав Борето

            Коментар


            • #21
              От: Изпотяване на стъклата...

              както са казали колегите, оправи си климатика, той не е само за охлаждане, на последните ми 3 коли, като пусна да духа на стъклата, автоматично се включва А/С независимо че съм врътнал на топло или съм нагласил на 20 градуса, климата изсушава. при мен зимата кондензира влагата, дето я внасям с обувките.... снега се топи на стелката и сутрин всичко е на стъклото
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • #22
                От: Изпотяване на стъклата...

                При -15 климатика ще се включи, ама друг път. Моя на по-ниско от около -5, въобще не се включва.

                Ама, не ми е дерт. Пускам парното съвсееем леко, колкот да отвърне въздуха, винаги съм на външен въздух, и винаги на първа степен на вентилатора. Изпотяване просто не се случва, а и като изляза навън не мра от студ, щото разликата вън-вътре е минимална.

                Иначе, мога да ти кажа как си лекувам огледалото в банята - сапунена вода. Веднъж като го намокриш, прави си слоя и спира да се изпотява. Ама в кола не виждам как ще стане.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: Изпотяване на стъклата...

                  е, несъм излизал да слушам компресора дали включва, но вътре индикацията показва че е включен

                  а сапунчета има против изпотяване - в казарма не си ли ходил, с кво си мажехте противогаза??? явно и пейнтбол не си играл
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #24
                    От: Изпотяване на стъклата...

                    Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                    а сапунчета има против изпотяване - в казарма не си ли ходил, с кво си мажехте противогаза??? явно и пейнтбол не си играл
                    За сапунчетата знам, и противогаз съм носил. Аз и точно по тоя повод опитах с огледалото в банята, щото ми е някак неестествено да се изплюя, както правят водолазите с маските си, или поне така съм ги гледал да правят на телевизора.

                    За климатика - и при мен лампичката свети (тя си е на копчето), ама нито компресор се включва (чува се като изпляка), нито оборотите на празен ход се вдигат. За тераното говоря. Не знам каква е хавата като загрее - може и да се включва за малко тогава, ама тогава пук не ми трябва - топлото решава проблема.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Изпотяване на стъклата...

                      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                      .....Колеги, препоръчайте нещо за изпотяване на стъклата на колата, че трия, бърша и не се вижда нищо.
                      Ще стане беля.....
                      Като гледам , колегите бая неща са ти препоръчали , ама това са решения , разположени във времето . А аз ще ти дам акъл за бързо решение , щото съм патил много .
                      Една зима ми отказа вентилатора на парното на мерцедеса . Понеже ме мързеше да го отварям , по-лесното е бърсане , бърсане ...студа отделно Ама и аз упорит . Студа не ме мори , ама изпотените стъкла са си опасни . ... и му намерих цаката : та купуваш си един спрей против изпотяване . Аз имам още една останала тубичка ... "антифрог" май се казваще , но става и друг . Бършеш хубаво стъклата , за да няма омазняване и след това пръскаш със спрея . Ама спосле не трябва в никакъв случай да ги бършеш , нито дори да пипаш с пръст , щото се размазват и се не види нищо после . Спрея е на глицеринова основа . Ефекта е изненадващо добър .
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Изпотяване на стъклата...

                        Антифог , щото другото е против жаби.
                        подаръци за мъже от FACOM
                        промоция на читави инструменти

                        и на хоби такива

                        тел. О879 Ч8Ч 2З5

                        Коментар


                        • #27
                          От: Изпотяване на стъклата...

                          Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
                          Антифог , щото другото е против жаби.
                          Тъй де , фог е мъгла Ама ти се сещаш де . Все пак аз съм вече на 4-та ракия . Пеесе октана .


                          ПС. Хм, да н есе казваше пък "Анти пАра" или нещо от сорта , да му се н е види ! Утре н а светло ше проверя , че сега ако сляза в гаража , ше требе да слизам и в избата . Във всеки случай става въпрос за спрей против потене на стъклата .Марки сигурно има разни вече по автоаксесоарите.
                          Последно редактирано от Vlado_Ts; 13-12-12, 22:44.
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Изпотяване на стъклата...

                            Сашо, хвърли вътре и едно уредче за събиране на влага. Принципно е същото като при сградите...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Изпотяване на стъклата...

                              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                              Сега ги изтрих до чисто с хартия, пък утре заран ще видя как ще е.
                              До тук добре. Сега остава и да махнеш (ако имаш) всички ароматизатори от рода на - борчета, флакончета, гранулки, кутийки и шишенца... Много омазняват и налепват стъклата с изпаренията от "ароматите" си. Сигурно няма да е в тях проблема, но определено ще "прогледнеш с една идея"...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Изпотяване на стъклата...

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                За климатика - и при мен лампичката свети (тя си е на копчето), ама нито компресор се включва (чува се като изпляка), нито оборотите на празен ход се вдигат. За тераното говоря. Не знам каква е хавата като загрее - може и да се включва за малко тогава, ама тогава пук не ми трябва - топлото решава проблема.
                                пробвал съм следното: карам в студа и изключвам A/C ........ предното стъкло се запотява, включвам го и изсъхва, това ми е достатъчно, не ме интересува компресора какво прави в този момент това и на джипа, и на субаруто, преди това и на астрата.......само хондата още не съм карал на дълго в студа, предполагам че и при нея ще е така.

                                за спрейовете, всичко е много добре, но рано или късно замазват яко, отказах се от тях, а и вече не ми трябват, япончетата са го измислили.
                                ________________________________________________
                                Subaru OUTBACK 2,5
                                Hyundai TUCSON 2.0

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X