Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сондажни машини,автосонди.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Сондажни машини,автосонди.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1189623286-19470-1984-1[1].jpg
Прегледи:1
Размер:34.0 КБ
ID:5456221Виждали сме го ! На мене ми прилича прекалено много на преработен или реплика "bioler" за работа на трудно достъпни места (разкривки) с пнемоударник.
    Последно редактирано от монио; 21-02-13, 18:17.

    Коментар


    • От: Сондажни машини,автосонди.

      Моят въпрос беше с подтекст - докога ще ни го показват? Поне да беше дадена някаква по-подробна спесификация - мощност, обороти, въртящ момент и т.н. А то картинка.

      Коментар


      • От: Сондажни машини,автосонди.

        Първоначално публикуван от Фред Преглед на мнение
        Моят въпрос беше с подтекст - докога ще ни го показват? Поне да беше дадена някаква по-подробна спесификация - мощност, обороти, въртящ момент и т.н. А то картинка.
        Кртинка ама цветна !

        Коментар


        • От: Сондажни машини,автосонди.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:erlift[1].jpg
Прегледи:4
Размер:57.4 КБ
ID:5497605Изработих по тая схема "ерлифта".Към тръбата ,която на схемата е 40-50мм (моята е 45мм) с редуктив сложих надоре един цол маркуч полиетиленов (черните твърди маркучи).Правя си експерименти в базата надувам с винтовия компресор (естественно леко). Пускам съвсем малко въздух-и работи .Когато увелича дебита хвърля само въздух с малко вода (на капки ) , въздуха излиза във сондажа отстрани на ерлифта във вид на балончета .Като намаля дебита ,и го пусна отново лекичко едвам едва пак започва да работи ,балончетата се загубват в сондажа ,но не съвсем пак ги има но по-малко.
          На какво се дължи това ? Защото съм редуцирал желязната тръба на ерлифта от 45мм с един цол полиетиленов маркуч?
          Не трябва ли ,когато увелича дебита на въздуха ,който навлиза в ерлифта да се увеличава изпомпената вода ?

          Коментар


          • От: Сондажни машини,автосонди.

            На пръв поглед е редукцията.
            След обмисляне - къде си "заустил" въздуха, колко см от началото на тръбата?
            Предполагам преди редукцията, какво налага тази редукция изобщо?
            Ако няма едри камъчета карай направо на ф32.
            И последно- не пропускаш факта, че инсталацията работи добре когато е потопена от около 2/3 във вода...

            Коментар


            • От: Сондажни машини,автосонди.

              Точно по схемата съм работил .Тръбата е 90см ,сложил съм кривката с въздуха по средата .Редукция сложих понеже имах наличен 1 цол полиетиленов маркуч. Ерлифта е потопен минимум на на 1/2 във вода да не кажа че е на 2/3 ти.

              Коментар


              • От: Сондажни машини,автосонди.

                З
                Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
                [ATTACH=CONFIG]601472[/ATTACH]Изработих по тая схема "ерлифта".Към тръбата ,която на схемата е 40-50мм (моята е 45мм) с редуктив сложих надоре един цол маркуч полиетиленов (черните твърди маркучи).Правя си експерименти в базата надувам с винтовия компресор (естественно леко). Пускам съвсем малко въздух-и работи .Когато увелича дебита хвърля само въздух с малко вода (на капки ) , въздуха излиза във сондажа отстрани на ерлифта във вид на балончета .Като намаля дебита ,и го пусна отново лекичко едвам едва пак започва да работи ,балончетата се загубват в сондажа ,но не съвсем пак ги има но по-малко.
                На какво се дължи това ? Защото съм редуцирал желязната тръба на ерлифта от 45мм с един цол полиетиленов маркуч?
                Не трябва ли ,когато увелича дебита на въздуха ,който навлиза в ерлифта да се увеличава изпомпената вода ?
                Идеята на еърлифта е въздухът който се подава в лоста да аерира водата там, тя да стане по-лека и по-тежката вода в сондажа да навлезе отдолу като избута аерираната вода нагоре. Така се осъществява циркулацията. Когато подаваш прекалено много въздух той избутва от лоста водата намираща се под маркуча в лоста и става все едно, че си пуснал маркучът в сондажа. Притока отдолу спира и нагоре по лоста хвърчи само въздух с малки капки защото няма приток отдолу. Почне ли въздухът да излиза встрани от лоста това е признак, че е прекалено много и избутва обратно в сондажа навлизащата отдолу вода. От тази гледна точка всичко което пречи на водата да навлезе отдолу е вредно. Някъде имахме по темите дадени размери и пресмятания за еърлифт, на око гледано твоите размери са нормални. За сондаж естествено, гледал съм филмчета с еърлифт в езеро, като от пожарникарска кола хвърляше с една широка тръба поне половин метър.

                Отдолу трябва да има подпор а той се осъществява от височината на водният стълб в сондажа над долният край на лоста. Хубаво е да дадеш и параметрите на сондажа, да не се окаже прекалено плитък и водният стълб в него да не може да създаде достатъчно противоналягане. Зависи и от дебита на водата от сондажа. Ако сондажа има малък водоприток много бързо той ще се пресуши, подпора ще падне и въздухът ще почне да излиза отдолу. От тази гледна точка при нисък дебит помага водата да се връща обратно в сондажа след очистване със серпентина например. Можеш да се опиташ и да увеличиш тези 40-50 см отдолу примерно до метър, тогава на въздухът ще е по-трудно да избута водата там но не очаквам особен ефект, основното е височината на водният стълб в сондажа.

                При всички случаи еърлифта не е като вакуумна помпа, колкото повече усилваш толкова повече да смучи. Деликатен баланс е и чудеса с прилагане на сила не могат да се очакват.

                Коментар


                • От: Сондажни машини,автосонди.

                  Някой спомня ли си къде писахме за еърлифта? Помня добре, че писахме давах и някакви формули и размери, дори филмче но не мога да го намеря къде беше. Ако се намери ще е хубаво да се направи като отделна тема, явно е актуална. Същото и за ежекторите.

                  Коментар


                  • От: Сондажни машини,автосонди.

                    Тука в тази тема писахме ,и аз търсих но нета ми е слаб ,и много бавно отваря страниците та охтикясах да ровя.Мисля ,но не съм сигурен тая схемата ти я пубикува .

                    Коментар


                    • От: Сондажни машини,автосонди.

                      Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
                      Тука в тази тема писахме ,и аз търсих но нета ми е слаб ,и много бавно отваря страниците та охтикясах да ровя.Мисля ,но не съм сигурен тая схемата ти я пубикува .
                      Не, схемата не е моя, мисля че беше Даракчиев но не съм сигурен. Ще потърся да видя къде сме писали.

                      Коментар


                      • От: Сондажни машини,автосонди.

                        Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
                        Тука в тази тема писахме ,и аз търсих но нета ми е слаб ,и много бавно отваря страниците та охтикясах да ровя.Мисля ,но не съм сигурен тая схемата ти я пубикува .
                        Не, схемата не е моя, мисля че беше Даракчиев но не съм сигурен. Ще потърся да видя къде сме писали.

                        Коментар


                        • От: Сондажни машини,автосонди.

                          Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
                          [ATTACH=CONFIG]601472[/ATTACH]Изработих по тая схема "ерлифта".Към тръбата ,която на схемата е 40-50мм (моята е 45мм) с редуктив сложих надоре един цол маркуч полиетиленов (черните твърди маркучи).Правя си експерименти в базата надувам с винтовия компресор (естественно леко). Пускам съвсем малко въздух-и работи .Когато увелича дебита хвърля само въздух с малко вода (на капки ) , въздуха излиза във сондажа отстрани на ерлифта във вид на балончета .Като намаля дебита ,и го пусна отново лекичко едвам едва пак започва да работи ,балончетата се загубват в сондажа ,но не съвсем пак ги има но по-малко.
                          На какво се дължи това ? Защото съм редуцирал желязната тръба на ерлифта от 45мм с един цол полиетиленов маркуч?
                          Не трябва ли ,когато увелича дебита на въздуха ,който навлиза в ерлифта да се увеличава изпомпената вода ?
                          При ерлифта,водата излита като при природен гейзер.С натрупване на въздушна възглавница с подемна сила по голяма от тежестта на водният стълб.Тоест циклично работи,да кажем на тактове.

                          Коментар


                          • От: Сондажни машини,автосонди.

                            Ето и моята самоделка,която пуснах за първи път вчера!Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01202.jpg
Прегледи:1
Размер:159.3 КБ
ID:5519842Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01206.jpg
Прегледи:1
Размер:150.6 КБ
ID:5519843Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01211.jpg
Прегледи:1
Размер:164.1 КБ
ID:5519844Задвижването е с хидромотор и верижна предавка,промивката е с бензинова помпа 2 цола.Около 80 об./мин.е скороста на въртене.До 2,5м работи идеално,но се появиха камъни.По информация от съседи има доста едри речни камъни с дълбочина 1.5м.Някой ще даде ли идея с какъв инструмент се преминава тази среда?Не съм се занимавал никога със сондьорство и нямам никакъв опит.Ако може да споделите кои инструменти са подходящи за този тип машини.

                            Коментар


                            • От: Сондажни машини,автосонди.

                              Едрите речни камъни /валуни/ са най-гадните за сондиране. Ако е твърдо но монолитно с подходящ инструмент и повече време се минава през него но тук е хем твърдо хем неустойчиво. Понеже около тях е мека почва те се мърдат и разместват, длетото се огъва и лесно чупи като опасността за заклинване на инструмента и лоста между тях е много голяма. За съжаление спасение няма. По-точно няма за такива маломощни самоделни сонди, онези мощните зверове в строителството просто брутално ще го разбият и натикат в стената на сондажа. Да кажат колегите с опит за сондиране евентуално с шнек ако са с по-малки размери да ги изчегърта но пак е опасно. Добре е да кажеш какъв е приблизително размерът на камъните.

                              Коментар


                              • От: Сондажни машини,автосонди.

                                При подобна ситуация чрез шнек се разчита на две възможности- или да се избута в стените на сондажа, или ,ако е по-малък камъка да се изкара по витките на повърхността. Трябва си обаче натиск- с УГБ-то сме отлепяли задните гуми на виетнамката от земята...При големи валуни, обаче няма спасение с шнека, твърди са и не се работят, подскачаш и чегърташ на място с дни...трябва си пневмоудърно раздробяване. Касаграндетата и Бауерите на ф600-800 не ги и усещат тия валуни, но са многомилионни машини...11 000 евра е само малкия шнек долу..
                                0899 шест5313нула
                                За всекиго по нещо

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X