само такава тема нямаше,но доста време събирам инфо относно сонди за експлотационни сондажи и пручване.
машините които ще преставя са руско производство и масово се използват в момента.както и някоя друга самоделка.
Най-разпространената и сравнително скъпа автосонда е УРБ 2А2.
ходовата част е различна:Камаз,Урал,най-често -Зил 131
максималната дълбочина на сондиране 300метра,работи с различни инструменти/шнек,ият/
кулата не намерих точно височина но е около 7-8метра.
тръбите се задвижват от хидромотор с редуктор.
вдигането/спускането става чрез полиспасна система и хидравличен цилиндър.
съоръжена е с промивна помпа НБ-32 или въздушен компресор,хидромотора е аксилно-бутален /Г-15 или подобен/
задвижването става чрез помпа/хидромотор/ закачен за КОМ-а на камиона,има и отделна помпа са останалата хидравлика.кулата се изправя чрез хидравличен цилинъдър
цената на автосондата варира ,но под 100хил. лв. не се намира.
другата по разпространена и по евтина сонда е УРБ 2.5 -до 500метра.
тук ходовата част отново е ЗИЛ ,УРАЛ.
кулата е тръбна конструкция висока около 10-12метра.
тук системата за задвижвана е с ротор и квадратна щанга.
ротора се задвижва от предавателна кутия ,от своя страна тя се движи от раздатката на камиона.ротора е свързан с кутията чрез карданен вал и може да се избират няколко скорости на движение.вдигането /натискането става с мощна лебедка намираща се зад ротора,също свързана за предавателната кутия но с верига и зъбна предавка,на квардратната щанга има ролки и макари ,захваща се с въже ,минаващо през върха на кулата и закачено за лебедката.тук щангите са различен размер /70-75мм/ има спомагателно въже с което се вдигат и подават тръби.
снабдена е с промивна помпа НБ-32/50.
изправянето на кулата става чрез телескопичен хидравличен цилиндър.
третия модел е вече сериозен клас машина,със скъпоструващи инструменти и ремонти и не всеки разполага с такава.
УРБ 3А3/1ба15/
дълбочина на сондиране -700метра.
височина на кулата 18метра.
ходовата част е камион МАЗ 500 или СУПЕР.
кулата е сгъваема изправя се от два хидравлични цилиндъра и се разтяга с лебедката или спомагателни хидр.цилиндри.
тръбите се задвижват от ротор ,принципа е еднакъв с този на 2.5
разликите са че автосондата има собствен двигател 4цилиндров,генератор.
за сега толкова,ако има въпроси питайте,каквото знам ще казвам,ще има и продължение с БКМ и УКБ.
машините които ще преставя са руско производство и масово се използват в момента.както и някоя друга самоделка.
Най-разпространената и сравнително скъпа автосонда е УРБ 2А2.
ходовата част е различна:Камаз,Урал,най-често -Зил 131
максималната дълбочина на сондиране 300метра,работи с различни инструменти/шнек,ият/
кулата не намерих точно височина но е около 7-8метра.
тръбите се задвижват от хидромотор с редуктор.
вдигането/спускането става чрез полиспасна система и хидравличен цилиндър.
съоръжена е с промивна помпа НБ-32 или въздушен компресор,хидромотора е аксилно-бутален /Г-15 или подобен/
задвижването става чрез помпа/хидромотор/ закачен за КОМ-а на камиона,има и отделна помпа са останалата хидравлика.кулата се изправя чрез хидравличен цилинъдър
цената на автосондата варира ,но под 100хил. лв. не се намира.
другата по разпространена и по евтина сонда е УРБ 2.5 -до 500метра.
тук ходовата част отново е ЗИЛ ,УРАЛ.
кулата е тръбна конструкция висока около 10-12метра.
тук системата за задвижвана е с ротор и квадратна щанга.
ротора се задвижва от предавателна кутия ,от своя страна тя се движи от раздатката на камиона.ротора е свързан с кутията чрез карданен вал и може да се избират няколко скорости на движение.вдигането /натискането става с мощна лебедка намираща се зад ротора,също свързана за предавателната кутия но с верига и зъбна предавка,на квардратната щанга има ролки и макари ,захваща се с въже ,минаващо през върха на кулата и закачено за лебедката.тук щангите са различен размер /70-75мм/ има спомагателно въже с което се вдигат и подават тръби.
снабдена е с промивна помпа НБ-32/50.
изправянето на кулата става чрез телескопичен хидравличен цилиндър.
третия модел е вече сериозен клас машина,със скъпоструващи инструменти и ремонти и не всеки разполага с такава.
УРБ 3А3/1ба15/
дълбочина на сондиране -700метра.
височина на кулата 18метра.
ходовата част е камион МАЗ 500 или СУПЕР.
кулата е сгъваема изправя се от два хидравлични цилиндъра и се разтяга с лебедката или спомагателни хидр.цилиндри.
тръбите се задвижват от ротор ,принципа е еднакъв с този на 2.5
разликите са че автосондата има собствен двигател 4цилиндров,генератор.
за сега толкова,ако има въпроси питайте,каквото знам ще казвам,ще има и продължение с БКМ и УКБ.
Коментар