Защо схемата на превключване на скоростите е като на КрАЗ?Дали кутията не е от КрАЗ триос?
Карал съм известно време в казармата Урал 375 с бензинов мотор.Наистина много е проходим.
Скоростната кутия като размер беше по-голяма от на обикновен КрАЗ но в нея е и раздатката,както и понижаващата предавка.Предния мост е постоянно включен през междуосев диференциал/с блокаж/.Мостовете нямат блокажи на диференциалите и доста наподобяваха на камазови/за съжеление тогава още не бях карал КамАЗ за да ги сравня коректно/.Двигателят е дериват на ЗиЛ 130/131 с повишен работен обем.Има ограничител на максималните обороти.Запалителната уредба е екранирана/влагоизолирана/.Акумолатора е един и се намира в кабината под дясната двойна седалка.Отпред на радиатора има перде/щора/,което се вдига и спуска от кабината с..обикновен синджир!!!Спирачната система е комбинирана на въздух и масло/спирачна течност май../подобно на Ифа т.е няма спирачни мембрани,тресчотки и маркучи за въздух към колелата.В колесните спирачни механизми влизат само маркучи за спирачно масло./доста добре закрепени към мостовете с цел максимално им предпазване/.
За вървенето мога да кажа,че беше на прилично ниво,за бензинов камион с такива размери.Максимална скорост съм вдигал около 110км/ч но вероятно може и още/много дълга пета скорост,както при КрАЗ/ но този имаше проблем с усилвателя на волана и не посмях да го тествам докрай./И усилвателя на волана не е като при Зил и КамАЗ,а като при КрАЗ-с външен хидроцилиндър/.В баир не е голяма бегачка,мотора е слабоват и скоростите "дълги" но на по-ниските/първа,втора/ си вървеше добре.Експлоатирал съм го предимно в зимни условия с доста оффроад и съм много доволен от машината.Палеше без "смукач" при -20/смукача незнам и дали въобще работеше/и след половин до една минута двигателят заработваше равномерно и спокойно на малки обороти.Руска техника-това е обяснението за мен.Както и за факта че разхода по норма беше 72л/100км ,а заедно със надбавките за зимна и планинска експлоатация отиваше над 100л/100км./В действителност харчеше и над нормата с надбавките/.
За дизеловия съм чувал че върви повече/не и като максимална скорост/и харчи по малко.ЯМЗ 740 по-принцип е някакво бледо копие на двигател Mercedes/без да умаловажавам и типично руските му достойнства/ .Отрицателните му "качества" са малък работен обем-10,85л/прекалено малък въртящ момент за такава машина/ високи обороти около 2400об/мин,малък ресурс/главно заради лагерите/,специфични проблеми/падащи легла на клапаните и др./От друга страна комфортът и обзавеждането в кабината на дизеловите са много по-добри.Сега разбирам, че след определена година се монтират ЯМЗ 236 и ЯМЗ 238, които се славят като по-безпроблемни двигатели,а освен това са и по-мощни/по-голям обем/ и по-нискооборотни.
За куплирането на различни двигатели и предавателни кутий не мога да кажа нищо но съм 90% сигурен че ЯМЗ не правят и предавателни механизми/както прочетох в темата/.
Темата е от доста време,дано някой го интересува все още и дано съм бил от полза...ако не здраве..
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Нямам много спомени от уралите те при мене бяха само радиостанций и засове. Спомням си че хидравличната помпа беше зилова но с двойно казанче за маслото защото имаше някъква хидравлична механизация за сваляне на резервната гума която се намираше отзад закачена на фургона на доста голяма височина и тежеше доста. Това че нямам много спомени от тях означава само едно че просто много рядко са се трошили за разлика от ЗиЛ 157-131 които ги знам наизуст. Другото което съм запомнил е че форсирания двигател от ЗиЛ работеше и се зареждаха само с бензин А 93 и съответно 320 литровите резервари се опразваха за нула време
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар