Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
    И какъв "милионник" може да бъде това в такъв случай? Това си е просто едно шаси, върху което са сменени десет двигателя (и не само). Ако, разбира се, и шасито за това време е останало същото.
    Щото за русофила тва е легенда, за легендите нещата са малко по-различни. Ако мога да цитирам Пратчет:

    Милорд, показвам ви нашата родова брадва. Притежаваме я от почти деветстотин години. Разбира се, понякога се е нуждаела от ново острие. Също и от нова дръжка, от нови шарки по метала… Но нима това не е деветстотингодишната брадва на моя род?


    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      Много е вероятно километрите да са напълно реални . Руснаците имаха стройно изградена система от авторемонтни заводи където камионите минаваха пълен основен ремонт а в този камион няма нищо технологично сложно . Така че с няколко основни ремонта е напълно възможно да мине въпросните километри .
      Божее , Боже ! Да се смее ли човек , да реве ли ?!

      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      ... И при нас системата беше аналогична ГАЗките се правеха в АРЗ Искър в София .....
      Е сега да те светна по този въпрос :

      Първа фаза :Едно време( понеже имаше директиви на Партията ) , когато една Газ-ка навие километри ( поне по пътни листове ) , тя в болшинството от случаите задължително поемаше към Гара Искър за основен ремонт . В този момент съответния председател на ТКЗС , диспечер , монтьори и личния и шофьор , просто и правеха опелО . Щото беше ясно , че това и е краят. ОпелОто естествено беше символично , щото партийните секретари не гледаха с добро око на попа .

      Втора фаза : основния ремонт е извършен ! (Впрочем , на гара Искър ремонтираха и Зил 130 , 155 и 131 ) . Гарнацията на ремонта беше до .... портала ! Излезе ли веднъж от там - Бог простИ ! Имах личен случай - на една Газ-ка , 200 м. след портала , при първото натискане на спирачния педал - до там ! Спирачната течност изтече .

      Трета фаза : Съответното соцпредприятие си прибира "чудото на съветската автотехнология " (чувал съм и за случаи с прибиране на буксир ) . Последното може да изкара още година и 20-30 хил. км . ( по документи ) . Може и веднага да легне под ножа на местните монтьори ( в тези случаи може да мине дори 50- 60 хил. ) .. а може и директно в задния двор на автопарка .... зависи от финансовото дередже на предприятието .
      Последно редактирано от Vlado_Ts; 08-10-11, 15:47.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

        Карал съм такава газка след второто излизане от АРЗто на гара искър . Беше на 2 ремонта по 200 000 км и никъкви по особени грижи не ми е създавала . Беше бордова и понеже си беше в години и бяхме натоварили един заваръчен агрегат и теглех с нея друг все на къси растояния до стотина километра от гаража . В петък слетобяд с крана сваляхме агрегата и събота и неделя хуквах по частно обикновенно за дърва
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

          Тоя жълтур ми прилича на боклуджийски камион. Какъв е проблема да навърти 1 милион км градско.
          О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

          Коментар


          • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

            Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
            Тоя жълтур ми прилича на боклуджийски камион. Какъв е проблема да навърти 1 милион км градско.
            Ми как да ти кажа... Примерно:
            Защото това не е Сузуки произведено в Корея (Тико), а Форд произведен в Русия (Молотовка)!
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

              И ?
              О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

              Коментар


              • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
                И ?
                ...Няма как да навърти един милион километра дори и в лабораторни условия.
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                  Няма камион от онова време който да искарва повече от 100 - 150 000 без основен ремонт независимо къде е произведен. Трудно е било даже и 100 000 да искарат марки като Ман и Мерцедес . Милион е нормално днес да искара само двигателя без основен ремонт .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                    Не казвам, че ремонти не са му правени а че му е било мааааалко по-лесно да ги врътне тия километри в сравнение с дървовлачещия му събрат.
                    О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

                    Коментар


                    • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      Няма камион от онова време който да искарва повече от 100 - 150 000 без основен ремонт независимо къде е произведен. Трудно е било даже и 100 000 да искарат марки като Ман и Мерцедес . Милион е нормално днес да искара само двигателя без основен ремонт .
                      Всъщност, идеята на тези двигатели от по 4-5 ...7литра, със степен на сгъстяване 6-7/1 и по стотина киловата е точно тази: Да изкарват подобни пробези и не че не са го правели, ма не точно "тези", а "онези". Не знам кои МАН-ове и Мерцедеси имаш предвид, има едни такива "муцунести" МАН (не знам точно модела) приличат на старите Татри (и тях не мога да цитирам по модел) - и до сега се търкалят, бая след милиона. Съвременните двигатели, макари много по натоварени и "изпилени" биха могли да ги достигнат без проблеми, но те целите камиони днес остаряват морално доста интензивно и всъщност такива наблюдения не могат да се правят.
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                        Всъщност, идеята на тези двигатели от по 4-5 ...7литра, със степен на сгъстяване 6-7/1 и по стотина киловата е точно тази: Да изкарват подобни пробези и не че не са го правели, ма не точно "тези", а "онези". Не знам кои МАН-ове и Мерцедеси имаш предвид, има едни такива "муцунести" МАН (не знам точно модела) приличат на старите Татри (и тях не мога да цитирам по модел) - и до сега се търкалят, бая след милиона. Съвременните двигатели, макари много по натоварени и "изпилени" биха могли да ги достигнат без проблеми, но те целите камиони днес остаряват морално доста интензивно и всъщност такива наблюдения не могат да се правят.
                        Ако братовчедите не са изхвърлили грамотите на баща им ще ги снимам през петдесетте и шейсетте години на миналия век са давали грамота и парична премия на шофьор изминал 100 000 без основен ремонт дори и с Ман и Мерцедес . Човека е бил първия изминал ги с Чепел в ДАП Самоков а преди него поне десетина пъти и с Ман и Мерцедес . Човека лека му пръст беше шофьор от преди 9. 09 . 1944 година . Тогава е нямало АРЗта всичко са си правели сами в гаража на ДАПа и като СОАТаджии леели са си лагери бутала и тнт . Основното за дългия живот на един ДВГ е качеството на маслото и горивото сега нещата са светлинни години напред .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                          ......Карал съм такава газка след второто излизане от АРЗто на гара искър . Беше на 2 ремонта по 200 000 км и никъкви по особени грижи не ми е създавала ....
                          Ако те чуят бившите служители на АРЗ-то , ше ти направят паметник за тези думи !
                          Щото на 200 000 този двигател , ако все още не е умрял отдавна , обикновено гори колкото бензин , толкова и масло . А и това му е един от проблемите . Обикновено в един сандък държахме по 3-4 дистрибуторни капачки , цяло делко , плюс един куп кабели и свещи ....
                          Предполагам , че имаш предвид "осмак " де . Щото ако говорим за недоразумението "Перкинз" , в този форум Стария е единствения , който твърди че е минал над 100 000 без ремонт .

                          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                          Няма камион от онова време който да искарва повече от 100 - 150 000 без основен ремонт независимо къде е произведен. Трудно е било даже и 100 000 да искарат марки като Ман и Мерцедес . Милион е нормално днес да искара само двигателя без основен ремонт .
                          Не знам за кое време говориш . У нас обаче във времето на развития социализъм , другарите Ман и Мерцедес не продаваха , та няма и как да знаеш колко са изкарвали . Е , имаше де - в СО МАТ . Ама нали темата не е за тези кубатури ... пък и при тях двигател на 500-600 хиляди без ремонт - и то при наличие на 15-20 "ездачи" на влекач , си беше нормално явление . А и при доста екстремни температурни условия , но това е друга тема .
                          Последно редактирано от Vlado_Ts; 08-10-11, 19:28.
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                            Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                            Ако братовчедите не са изхвърлили грамотите на баща им ще ги снимам през петдесетте и шейсетте години на миналия век са давали грамота и парична премия на шофьор изминал 100 000 без основен ремонт дори и с Ман и Мерцедес . Човека е бил първия изминал ги с Чепел в ДАП Самоков а преди него поне десетина пъти и с Ман и Мерцедес . Човека лека му пръст беше шофьор от преди 9. 09 . 1944 година . Тогава е нямало АРЗта всичко са си правели сами в гаража на ДАПа и като СОАТаджии леели са си лагери бутала и тнт . Основното за дългия живот на един ДВГ е качеството на маслото и горивото сега нещата са светлинни години напред .

                            Тази работа със грамотите и прочие си съществуваше плътно до `89-та. "Стохилядник" звучеше много гордо (и се случваше също толкова рядко).
                            Караните през `50-те и `60-те МАН-ове, Мерцедеси, Опели и пр. ТУК, са бивали конструкция и производство отпреди войната - факт е, че са стояли напълно адекватно, наред със актуалните (върхови) постижения на руската техника от съответното време. А те пък от своя страна, така и не са надминати, и досега
                            Последно редактирано от davc; 08-10-11, 19:40.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              Ако те чуят бившите служители на АРЗ-то , ше ти направят паметник за тези думи !
                              Щото на 200 000 този двигател , ако все още не е умрял отдавна , обикновено гори колкото бензин , толкова и масло . А и това му е един от проблемите . Обикновено в един сандък държахме по 3-4 дистрибуторни капачки , цяло делко , плюс един куп кабели и свещи ....
                              Предполагам , че имаш предвид "осмак " де . Щото ако говорим за недоразумението "Перкинз" , в този форум Стария е единствения , който твърди че е минал над 100 000 без ремонт .



                              Не знам за кое време говориш . У нас обаче във времето на развития социализъм , другарите Ман и Мерцедес не продаваха , та няма и как да знаеш колко са изкарвали . Е , имаше де - в СО МАТ . Ама нали темата не е за тези кубатури ... пък и при тях двигател на 500-600 хиляди без ремонт - и то при наличие на 15-20 "ездачи" на влекач , си беше нормално явление . А и при доста екстремни температурни условия , но това е друга тема .
                              Ти се майтапиш ама двигателя се търкаля при мене можеше да изкара още сто иляди......абе шафиоро е най важен другото йе.......га...
                              К мирной жизни не пригоден.
                              Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                              ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                              Коментар


                              • От: ГАЗ 63 Молотовка срещу ГАЗ 66 Виетнамка

                                Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                                Ако те чуят бившите служители на АРЗ-то , ше ти направят паметник за тези думи !
                                Щото на 200 000 този двигател , ако все още не е умрял отдавна , обикновено гори колкото бензин , толкова и масло . А и това му е един от проблемите . Обикновено в един сандък държахме по 3-4 дистрибуторни капачки , цяло делко , плюс един куп кабели и свещи ....
                                Предполагам , че имаш предвид "осмак " де . Щото ако говорим за недоразумението "Перкинз" , в този форум Стария е единствения , който твърди че е минал над 100 000 без ремонт .



                                Не знам за кое време говориш . У нас обаче във времето на развития социализъм , другарите Ман и Мерцедес не продаваха , та няма и как да знаеш колко са изкарвали . Е , имаше де - в СО МАТ . Ама нали темата не е за тези кубатури ... пък и при тях двигател на 500-600 хиляди без ремонт - и то при наличие на 15-20 "ездачи" на влекач , си беше нормално явление . А и при доста екстремни температурни условия , но това е друга тема .
                                Осмак си беше . В АРЗ гара искър си караха практиките учениците от от техникума по транспорт на гара искър и още няколко софийски подобни училища като уцелиш машина в която те са събрали някой възел естествено резултата е трагичен . Това с резервните части и инструментите си беше нещо нормално . Масло не харчеше толкова колкото течеше а тогава думата силикон ни беше още непозната . Освен това маслото си беше направо безотчетно наливаш си от варелите колкото искаш пишеш на картона и раздаваш на приятели нещата още не бяха комерсиални . Масовия внос на съветска автотехника започва някъде от началото на шейсетте години до тогава са експлоатирали наличната от преди войната и са закупувани малки количества различни марки и модели западни камиони . То и от тогава започва масовата промишленизация на страната и съответно и нуждата от повече и по разнообразен транспорт .
                                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                                Тази работа със грамотите и прочие си съществуваше плътно до `89-та. "Стохилядник" звучеше много гордо (и се случваше също толкова рядко).
                                Караните през `50-те и `60-те МАН-ове, Мерцедеси, Опели и пр. ТУК, са бивали конструкция и производство отпреди войната - факт е, че са стояли напълно адекватно, наред със актуалните (върхови) постижения на руската техника от съответното време. А те пък от своя страна, така и не са надминати, и досега
                                Тая с грамотите са я спряли някъде към 1980 година защото вече техниката въпросните километри ги е подминавала с лекота . Моята първа Шкода европа я взех на 320 000 и искарах още почти 100 000 но се скапа турбото сменихме го с ново налягането дойде в повече на поизносения двигател не искара и 10 000 и му правихме основен ремонт . Вярно беше си оригинална чехкиня не сглобена тук но и наще искарваха тия километри но с повече ядове .
                                Последно редактирано от sek.1; 08-10-11, 20:14.
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X