Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Камаз 6х6

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Най важното за тая техника е да си върши работата. Факт е че руската техника колкото и недодялана да е няма равна по тежките терени . А и в крайна сметка цялото упражнение трябва да е финансово рентабилно .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      Най важното за тая техника е да си върши работата. Факт е че руската техника колкото и недодялана да е няма равна по тежките терени . А и в крайна сметка цялото упражнение трябва да е финансово рентабилно .
      Почти напълно ще се съглася с горното мнение. При "престоя" в гората преди 15-20г. се убедих ,че проходимоста зависи от задкормилното устройство,гуми и конструкцията на машината. При равни условия прежалените и с по евтина подръжка машини имат предимство. Това обяснява доминирането на Съветска техника при най тежките експлоатационни условия. Когато свършат "резервите" дали ще се купуват нови( за работа в гората) или постепенно ще навлезе Западна техника, както се наблюдава в земеделието.

      (Примерно в подвоза се ползва и ИФА L 60 -с много добри комплексни качества в 6-7т клас ,но по цена на подръжка си е "западна техника" и изисква грамотност от водачите.)

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Хубавото че колегата директно може да сравнява МАН ТГА 6х6 с Камаз 6х6 . Като гледам до тук Камаз води по всички показатели с много . Руска техника ще има още много години . То и сега внасят техника от Беларус и Украйна . Резервните части нямат аналог . Аз купувам за компресорите УК 50 от ЗиЛ комплект 100 мм бутало ; риза ; сегменти и буталния болт за 20 лева .
        Последно редактирано от sek.1; 30-01-20, 05:27.

    • Всичко си има предимства и недостатъци... Повечето от тия таралясници са проектирани след много сериозни изпитания при всякакви условия, и си имат обективни достойнства.
      КамАЗ-а возеше като лодка по разтоварищата, в сравнение със западни камиони... Отделно, на такова системно претоварване, повечето западна техника не издържа.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Новата пък хептен не издържа на претоварване . Скания къса съединители ; Волво кардани и тнт. Тук в случая е точно това претоварване и малко по голямо натоварване по старата Витиня и съединителя фира . https://www.youtube.com/watch?v=SkmS_Q7DX8k&app=desktop

    • Бил съм в дърварския бизнес (отначало Газ 53 (перкинс турбо - без оплаквания 14 платови гуми, тампони от 12 тонно ремърке и газ на буталото). После взех Зил157 сложих булгаров двигател с турбо от перкинс пак никави оплаквания само шофьора плачеше от болки в ръцете). Последно ортака взе Камаз. Направих му ремонт на двигателя и не сме имали олаквания. Отдавна се отказах от този "бизнес" , но познатите , които останаха, махнаха камазите и си купиха Мерцедеси 4х4 , шасита с мостовете от Зил 131 са с кабини и двигатели пак от мерцедес . Имам поглед върху целия набор от машини. Дори съседа имаше и американски военен камион . Куби го от американското посолство (бил е цисцерна). Двигателя на този камион (беше МАН) след като една зима му замръзнаха гумите и барабаните от напъни да ги размрази изкърти главните предавки на два от мостовете, Камиона го гвърли на скраб , а двигателя удуши две Ифи, един Форшрит (трактор натруши кутията при оран) седи на склад. Та да кажа за камаза. Двигателя му иска обороти (два пъти по високи от на един съвременен камион) та и от таму му идват проблемите. Сега има доста качествени резервни части , ризи , бутала изготвени по съвременни технологии. При кадърен собственик и водач си е машина. Имам някъде из библиотеката "Ръководство по обслужване и ремонт" подробно със схеми таблици рисунки на руски език.

      Коментар


      • vasilogn
        vasilogn коментира
        Редактиране на коментар
        Проблма на Камазовия мотор е по скоро в коляновия вал. Там стават авариите. Този двигател има уникалната способност да блокира както си върви, често без дори да даде призанак, както си има налягане на маслото и както си върви и спира. Изисква се честа смяна на лагерите, хубавато е, че става и без да се сваля мотора и не са скъпи самите лагери. Иначе за гората и на близки разстояния за дърва и трупи, вероятно е най-рентабилния камион. Не е голям и тежък, не те боли толкова ако счупиш огледало или мигач щото тия работи стават по горите, няма как. Обаче за дълги разстояния нещата са други. Вече има техника и не е готино с Камаза на дълъг път. Надолу не спира, нагоре не върви,шум вибрации и характрното люлеене за тия камиони а и честите ремонти.

    • Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      . Отделно, на такова системно претоварване, повечето западна техника не издържа.
      Фирмата купи и Краз за транспортирането по обектите на тежката верижна техника-(C 100 и Т 170 Кировеца -"пътищарите"),но за да "улътнява времето" го включвахме и в извозването на дървесина. Колко е бил претоварван "милият"......., - на 2-3 месеца късаше скоби на задният ресорен блок (добре ,че ги имаха в магазин в Ямбол). А, МАНа беше "абониран" за ресорни листи в Бургаска фирма. Руската техника нямаше проблеми с ресорите-имаше други..... (единият "частен" Камаз 6х4, който работеше към Фирмата -бордови с ремарке, "успя" да скъса болтовете на маховика).

      Коментар


      • Машината от тази тема ли гледаме тия дни по телевизията да чисти плавея при Своге?

        Коментар


        • Не
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • Добър ден! Не съм влизал от доста време в форума, поради редица причини. Нещо новата платформа е малко странна и не можах да свикна, но такива са нещата.
            Камаза работи за сега без сериозни проблеми, като цяло не е създавал мизерии, само с тресчотките за накладките имаме един казус, но ще го решим с такива от 131.
            От няколко дни тече нов проект - замяна на Hiab-а и поставянето на кран тип " Z" с двукръгова бутална помпа, два кръга по 55литра, частично удължаване на каруцерията и поставяне на по-качествени бъмпстопове на мостовете.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X