Колега вероятността да попаднеш на ВАРЕМ (автоработилница) е много малка . Като всичко друго в армията и за това имаше норматив . Ние бяхме 5 такива работилници на над 500 камиона и други машини . Понеже при занятие не стигахме до никъде обикновено закъсалите бяха с пъти повече от нашите възможности съм питал ЗКТЧто защо сме само 5 като очевидно трябва да сме поне два пъти повече . Човека с мъка в очите ми отговаряше знам ама има норматив на толкова машини се полагат толкова ВАРЕМи толкова АЗСта толкова заправчици . Стигат не стигат това е .
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Работилницата беше само за пример. Не че ще откажа една такава, ако ми попадне, и то не с цел изгода, а за лично ползване. Надявам се, че колегата davс не ми се е разсърдил... Искам да поясня, че този проект не ми е спешен, и по тази причина не се хвърлям да купя първият ЗиЛ-157, който ми попадне, а се оглеждам за нещо по-запазено, или на сметка. Естествено основно гледам машините да са правилно съхранявани, а не държани 15-20 години на открито и покрити с ръжда...
...Надявам се, че колегата davс не ми се е разсърдил...
Глупости. А всъщност, няма и никакви основания.
Само да ти обърна внимание - ако те блазни идеята, за 4-5 хил лв да се обзаведеш с една доста сносно комплектована домашна работилница (и като бонус - Джуган за реставрация) - нали не си мислиш, че хора управляващи погоре споменатите суми, са по-глупави от теб
Това можеше да се случи отпреди петнайсетина, допреди десетина години, когато и излизащите в брак вареми бяха много повече, а и "обилни източници" на аналогично оборудване имаше още много други.
Това можеше да се случи отпреди петнайсетина, допреди десетина години, когато и излизащите в брак вареми бяха много повече, а и "обилни източници" на аналогично оборудване имаше още много други.
Наистина е така... Но идеята-проект за този камион ми е отскоро, така че и да го мисля какво е могло да бъде - няма смисъл. В нашето поделение имаше само ЗиЛ-ове 131 и по онова време дори не подозирах за съществуването на Зил-157. Допреди 1-2 години изобщо не ми беше хрумвало да си купувам камион - че за какво ми е Идеята за реставрацията, дойде по-късно. Но както казах по-горе, не е спешно и засега проучвам "пазара".
Наистина е така... Но идеята-проект за този камион ми е отскоро, така че и да го мисля какво е могло да бъде - няма смисъл. В нашето поделение имаше само ЗиЛ-ове 131 и по онова време дори не подозирах за съществуването на Зил-157. Допреди 1-2 години изобщо не ми беше хрумвало да си купувам камион - че за какво ми е Идеята за реставрацията, дойде по-късно. Но както казах по-горе, не е спешно и засега проучвам "пазара".
Идея си нямаш с какво си решил да се захванеш .
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Да споделя и моята "мания" по ЗиЛ 157. И за да не се отклонявам от темата, Джогана има някой предимства, но не бих казал, че е по-добър от 131 като цяло.
Имам ЗиЛ157К закупен от МО преди няколко години, този е избран из между пет, другите си намериха нови собственици. На годината прави 10-20 курса от гората до село. Плащах му гражданска и преглед за есента, докато не стана задължителен тахографа. От тогава карам гратис.
Като цяло за да има човек такава машина само да си го лъска трябва да има финансов ресурс, не че му е скъпа подръжката, но да вложиш едни пари/вече не малко/ и да ти трупат още разходи мисля, че не е рентабилно. Другата страна е "кеф цена няма".
Малко снимки:
Този камион изглежда по-добре от всички, които гледах до момента! Като го гледам, нищо чудно да е бил съхраняван в гараж (ти вероятно не го правиш, понеже виждам ръжда по тавана на кабината...)! Камиона има и лебедка, което вдига цената му с 500-800 лв. Отзад е с каросерия, а не с фургон, което е още един плюс. Ще поясня, че фургона тежи няколко тона и не е без значение дали машината е била експлоатирана със или без фургон.
Жалко само, че си го вкарал в гората... Вероятно си го купил с цел да си вършиш работа, а не да му се "радваш"
Да споделя и моята "мания" по ЗиЛ 157. ... Джогана има някои предимства, но не бих казал, че е по-добър от 131 като цяло.
Като цяло е нормално да мислиш така. Все пак ЗиЛ-131 е приемник на ЗиЛ-157. Така да се каже - следващото поколение! Това не означава, че ЗиЛ-157 няма своите предимства или пък ЗиЛ-131, определени недостатъци. Всяка една от двете машини има и едните и другите.
Като цяло за да има човек такава машина само да си го лъска трябва да има финансов ресурс, не че му е скъпа подръжката, но да вложиш едни пари/вече не малко/ и да ти трупат още разходи мисля, че не е рентабилно...
Точно така. Поддръжката не е скъпа (като изключим консумацията на гориво)... Веднъж стегнат и обслужван добре, разходите не са чак толкова много. Още повече, че в моя случай, камиона няма да се използва активно.
... Поддръжката не е скъпа (като изключим консумацията на гориво)... Веднъж стегнат и обслужван добре, разходите не са чак толкова много. Още повече, че в моя случай, камиона няма да се използва активно.
Това съвсем не е така. Части на цени като за скрап все по-трудно се намират вече, а тенденцията интензивно ще се задълбочава. Честотата на аварийността при експлоатация на подобни автомобили не се мери в километри, а в часове. Всъщност, те преходи от по-повече от 100-150 км никога не са правили.
Всъщност, те преходи от по-повече от 100-150 км никога не са правили.
Както споменах по-горе, повечето от машините които видях бяха на над 20.000 км, а имаше и такива на по 79.000км ... освен ако нямаш впредвид преходи за ден!
Ако сравним двата модела. Имал съм Джуган имам и 131 - Недостатъците на Джугана са - при постояна ехплотация в гората, на задният мост започват да се саморазвиват гайгите, от където моста "отваря" и се чупи ако не го хванеш на време. Гадната и нескопосана кабита, жегата е ужасна, пък с ифов мотор още повече. Липсата на хидравлика на по-старите модели и много трудно управление и маневриране в пресечени терени и гадни местности, падне ли ти в коловоз - няма мърдане на волана. При 131, тези всичките недостатъци ги няма, но пък имаш вечни проблеми с саморазвиване на гайките на полуоските и така. Абе руска техника, все си има нещо да те държи в напрежение. Поздрави
Както споменах по-горе, повечето от машините които видях бяха на над 20.000 км, а имаше и такива на по 79.000км ... освен ако нямаш впредвид преходи за ден!
Да, преходи наведнъж, без някакво обслужване, или дори ремонт. Горните километражи, които цитираш не са нещо особено, предвид че става въпрос за до 50 год. експлоатация. Да не говорим, че километражи се навъртаха (по същите подбуди като на Горубляне, но в обратна посока) за да се изписва/краде бензин.
Да, преходи наведнъж, без някакво обслужване, или дори ремонт. Горните километражи, които цитираш не са нещо особено, предвид че става въпрос за до 50 год. експлоатация. Да не говорим, че километражи се навъртаха (по същите подбуди като на Горубляне, но в обратна посока) за да се изписва/краде бензин.
В армията от това няма смисъл разходните норми бяха много високи . На ЗиЛ 131 тръгваше от 50 на 100 и от тази база почваха добавките . Буксиране на техника под 5 тона 25% над 5 тона 50% . Движение в колона 10% зимни още 10% имаше и още нещо . Освен това строевите машини излизаха само по занятия и обикновено се движеха в колона . Няма как да надпишеш километри при положение че всички минавате еднакви .
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар