Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Offroad кемпер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Offroad кемпер

    По отношение на преустройството на фургона:

    ...Фургонът е с правилни страни.
    Вътрешни размери:
    Дължина - 300 см.
    Ширина - 200 см.
    Височина - 140 см.
    Закрепването на фургона към шасито се осъществява с болтове...9 на брой...
    Самият фургон е с люлка по средата,при промяна в релефа,да се запазва що-годе хоризонтално положение....
    Разполага с две големи врати /порти/ отзад и една странична от дясната страна...
    Качването се осъществява със стълби-2 в задната част и една при страничната врата...задните се прибират плътно под фургона ,а на единичната врата се сгъва...





    Има 6 прозореца-общо /покрити с жалузи/,които се демонтират за секунди...
    Разполага с два люка...
    Има добра изолация,отоплителна и вентилационна система...
    С мотокар с дълги вилици се сваля и поставя без проблеми...
    Доста масивен и тежък/около 2 тона/...







    Направете сравнение с другия УНИМОГ, - който е с карусерия...
    Тежкият фургон е и една от причините за подмяна на бензиновия мотор с дизел...
    За преустройството на фургона , има доста варианти....
    Не е необходимо да откриваме топлата вода....,а да се доверим на практическия опит на колеги от други страни....
    Виждал съм,преустроен,с монтирана изцяло на местото на фургона...каравана...,но така не е приложим за нашия горист релеф,поради слабата конструкция на караваната,която при среща с по-едри дървесни видове,ще остане по дърветата...
    Може да се преправи и в това състояние,което е , но е нисък и неудобен...
    Може да се среже в горната част и да се увеличи обема и височината,чрез отваряне при престой...
    За този модел фургонът е стандартен...няма по голям , или по-малък...
    Бил е радиостанция - тоест пригоден за работа на 2 свързочника,на бюра...
    В седнало състояние е удобен...
    ....Но се ходи прегърбен...




    Местото,където се монтира печката...





    На бой отиват само старците!

    Коментар


    • #62
      От: Offroad кемпер

      Ето ти една идея,как да направиш фургона по-висок. На теб ще ти трябват още 60см,та мисля че това е удачен вариант.
      088пет722пет99
      http://www.hydropompi.com/

      Коментар


      • #63
        От: Offroad кемпер

        В Старозагорския форум има две теми свързани с офроуд кемпери.

        Тази тема разглежда предимно кемперите които са на базата на УАЗ.
        http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=851

        Втората тема е за кемперите които бързо и лесно се поставят върху пикапи.
        http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=1116

        Ако този Унимог ще се преработва в кемпер ще бъде полезна и тази тема:
        http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=1712

        Може би скоро ще има и тема за кемперите на базата на Унимог
        Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

        Коментар


        • #64
          От: Offroad кемпер

          Вчера UNIMOG-a измина 280-те километра от Разград до Козлодуй. Мога смело да заявя, че колкото и да се чете за UNIMOG, докато не се качи човек на него не може да се добие точна представа.
          Та ето го вече у дома:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0828.jpg
Прегледи:1
Размер:120.9 КБ
ID:5269398 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0827.jpg
Прегледи:1
Размер:180.3 КБ
ID:5269409 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0831-2.jpg
Прегледи:1
Размер:129.3 КБ
ID:5269408 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0844.jpg
Прегледи:1
Размер:165.7 КБ
ID:5269407

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0838.jpg
Прегледи:2
Размер:105.9 КБ
ID:5269406 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0826.jpg
Прегледи:1
Размер:177.0 КБ
ID:5269405 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0833.jpg
Прегледи:1
Размер:159.5 КБ
ID:5269404 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0839.jpg
Прегледи:1
Размер:114.9 КБ
ID:5269403

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0902.jpg
Прегледи:1
Размер:166.8 КБ
ID:5269402 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0836.jpg
Прегледи:1
Размер:97.4 КБ
ID:5269401 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0841.jpg
Прегледи:1
Размер:103.5 КБ
ID:5269400 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0840.jpg
Прегледи:1
Размер:115.1 КБ
ID:5269399

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0835.jpg
Прегледи:1
Размер:87.6 КБ
ID:5269410

          Като цяло веднага за набива шумния двигател. Работи добре, но много шумен. Ще се сменят гарнитури на колекторните тръби и всичко след тях.

          Както и Иван отбеляза това ще е първото което не само ще се смени, но и ще си смени мястото:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0847.jpg
Прегледи:1
Размер:156.6 КБ
ID:5269411

          Иначе камиончето е уникално запазено. Има за смяна само гарнитури, семеринги и маншони:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0852.jpg
Прегледи:1
Размер:76.9 КБ
ID:5269415 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0846.jpg
Прегледи:1
Размер:132.5 КБ
ID:5269414 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0867.jpg
Прегледи:1
Размер:55.3 КБ
ID:5269413 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0868.jpg
Прегледи:1
Размер:62.0 КБ
ID:5269412 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0869.jpg
Прегледи:1
Размер:106.2 КБ
ID:5269416

          Ръжда и изгнило има само по фургона (изгнило само в задната част), като на места някой някъде е клепал върху ръждата:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0853.jpg
Прегледи:1
Размер:98.4 КБ
ID:5269417 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0914.jpg
Прегледи:1
Размер:50.6 КБ
ID:5269418

          Предстои почистване, обработване, грундиране и боядисване

          Днес изхвърлихме пейките от фургона

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0906.jpg
Прегледи:1
Размер:108.9 КБ
ID:5269419

          и се заехме с него. Чудехме се колко ли е добра изолацията, но докато не разглобим един сегмент няма как да знаем. Решихме да махнем най-лошия (изгнил и огънат):

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0913.jpg
Прегледи:1
Размер:106.4 КБ
ID:5269420

          но махането се оказа не толкова лесно и го изкъртихме. Отдолу излезе стъклена вата, а върху нея ламиниран фазер (доста дебел), който доста и тежи:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0915.jpg
Прегледи:1
Размер:112.2 КБ
ID:5269421

          Утре ще махнем цялата изолация, а по нататък нова излозация - между гредите ще наредим стиропор и отгоре ламперия. Това е засега идеята.

          Чесахме се и върху печката, но засега само се чесахме, че не остана време

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0832.jpg
Прегледи:1
Размер:151.5 КБ
ID:5269422

          По кабината също има какво да се бутне. Гюрука е скъсан и ще се прави нов, таблото ще се обновява, седалките реших да си останат.

          В много по-късен етап може да се смени и двигателя, но засега си нямам идея какъв да е. Ако този успеем да го обезшумим достатъчно ще си остане той
          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

          Коментар


          • #65
            От: Offroad кемпер

            Още снимки, че в предния пост отказа да ги качва вече:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0874.jpg
Прегледи:1
Размер:51.6 КБ
ID:5269425Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0866.jpg
Прегледи:1
Размер:109.9 КБ
ID:5269424Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0864.jpg
Прегледи:1
Размер:49.8 КБ
ID:5269423

            Под пейките излезе стойка за оръжието,

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0910.jpg
Прегледи:1
Размер:66.0 КБ
ID:5269426

            каквато има и в кабината:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0838.jpg
Прегледи:2
Размер:105.9 КБ
ID:5269427

            Това е засега. Утре ще се сваля изолацията, а другия weekend ще видим
            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

            Коментар


            • #66
              От: Offroad кемпер

              Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
              Още снимки, че в предния пост отказа да ги качва вече:

              [ATTACH=CONFIG]320296[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]320295[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]320294[/ATTACH]

              Под пейките излезе стойка за оръжието,

              [ATTACH=CONFIG]320297[/ATTACH]

              каквато има и в кабината:

              [ATTACH=CONFIG]320309[/ATTACH]

              Това е засега. Утре ще се сваля изолацията, а другия weekend ще видим
              Чудесно камионче!Поздравления.
              Пожелавам Ви успех, и да качваш снимки от работата по-камиончето!
              0осем9осем7шест0осем7едно
              Миро

              Коментар


              • #67
                От: Offroad кемпер

                Преди празниците успях да започна с махането на оригиналната изолация.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1050059.jpg
Прегледи:1
Размер:97.3 КБ
ID:5271391 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1050033.jpg
Прегледи:1
Размер:91.2 КБ
ID:5271392 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0942.jpg
Прегледи:1
Размер:98.4 КБ
ID:5271388

                С махането на клапана за вентилацията се разкри нещо интересно - филтъра е от стъклена вата ...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1050028.jpg
Прегледи:1
Размер:84.8 КБ
ID:5271389 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1050025.jpg
Прегледи:1
Размер:208.4 КБ
ID:5271384

                Чудех се дали да оставя оригиналната кутия за акумулатора, предназначен за станцията във фургона, но стигнах до извода, че не е необходимо той да е във фургона и да заема място. Има достатъчно място в кутиите за инструменти. Така, че тази кутия изхвърча.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1050061.jpg
Прегледи:1
Размер:69.0 КБ
ID:5271386

                Въпреки, че беше ясно отначало какво представлява конструкцията на фургона, друго си е да го видиш нагледно. След това всякакви идеи за рязане на покрива с цел монтиране на самоповдигащи конструкции се изпариха

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0943.jpg
Прегледи:1
Размер:89.8 КБ
ID:5271390 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1050057.jpg
Прегледи:1
Размер:70.9 КБ
ID:5271394 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0940.jpg
Прегледи:1
Размер:97.8 КБ
ID:5271387

                Предстои почистване и обработване с ръждопреобразувател.

                Засега се отказах от стиропора като средство за изолация. Вместо него мисля да сложа екструдиран полистирол. По-лесно и по-плътно ще го вкарам в квадратите на конструкцията. Върху него както беше планирано - ламперия.

                Нещо такова:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:017865019-big.jpg
Прегледи:1
Размер:55.9 КБ
ID:5271410

                А откакто видях това пак не мога да спя

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.5 ton German-Army Unimog-Trailer.jpg
Прегледи:1
Размер:26.3 КБ
ID:5271411

                Сега въпроса е откъде да си намеря такова ремарке
                Последно редактирано от silverfox; 25-04-11, 08:55.
                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                Коментар


                • #68
                  От: Offroad кемпер

                  Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                  А откакто видях това пак не мога да спя

                  [ATTACH=CONFIG]324045[/ATTACH]

                  Сега въпроса е откъде да си намеря такова ремарке
                  Като гледам...от втори Унимог...

                  Успех с проекта!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Offroad кемпер

                    А всъщност, какви са ти съображенията против минералната вата? Примерно, от гледна точка пожаробезопасност, параметрите и са недостижими за стиропора (и екструдиран, и експандиран, и независимо от производителя). Също така, дървената обшивка изглежда много добре, но какво ще кажеш за теглото и!
                    Изобщо - аз много бих внимавал при игнорирането на оригиналните конструктивни решения, особено, ако са взимани от германци...
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • #70
                      От: Offroad кемпер

                      Имам едно единствено и основно съображение - не е безопасна за здравето. Колкото и да се старая едва ли ще мога да постигна такава херметичност на покритието, че да избегна навлизането на микрочастици от нея във фургона (да не говорим за факта, че са я използвали за въздушен филтър - тогава едва ли са я смятали за опасна за здравето). За пожаробезопасност съм съгласен, но дори и в този си вид върху нея има ~3см фазер, което за такъв малък обем обезсмисля по-нататъшните мерки. Теглото на дървената обшивка не мисля да надвишава теглото на оригиналния фазер. Все пак ще сложа възможно най-тънката ламперия която намеря. Все пак и подновяването на фазера и вкарването му на същото място по начина, по който са го направили немците е невъзможно.
                      Но така или иначе приемам всякакви предложения. Затова и съм писал, че засега това е идеята. Но определено стъклена вата няма да сложа.
                      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                      Коментар


                      • #71
                        От: Offroad кемпер

                        Не слагай стъклена, сложи минерална, което е принципно същото, но с някои разлики в технологията на производство, чрез които се избягват отрицателните ефекти (и се намаляват пренебрежимо изолационните качества). Пресованият картон (фазер) има по-голямо относително тегло от масивната дървесина (особено иглолистната), но най-тънката възможна ламперия е 1-1,5см (и това е на ръба на неприложимостта), а фазера е 4мм и има същите механични характеристики. В момента, фазер може да се избере в практически неограничена гама на ламината, а цената му е в диапазона на петте лева за квадрат.

                        п. п. А полистирола започва да се топи и емитира силно отровни газове, много преди пламната температура на околните материали (съответно и много преди собствената си).
                        Последно редактирано от davc; 28-04-11, 11:44. Причина: допълнение
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • #72
                          От: Offroad кемпер

                          Това е интересно. Тъкмо прочетох за каменната минерална вата:
                          "За разлика от другите видове изолационни материали, каменната минерална вата е единственият материал за изолация, който едновременно осигурява термо, звуко и пожароизолация на сградите."
                          Май натам ще се насоча. За фазера ще си помисля.

                          ПС - помислих си - с фазер ще е
                          Последно редактирано от silverfox; 28-04-11, 13:01.
                          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                          Коментар


                          • #73
                            От: Offroad кемпер

                            Да се обадя и аз. В къщи се отказах от минералната вата заради високата и влагоемкост. Едно солидно намокряне и само подмяна на мокрото място я лекува. Има пенополистирени с добавки срещу горене .... и за мое съжаление още никой не продава разпенено стъкло като изолация.
                            0888932647

                            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                            Коментар


                            • #74
                              От: Offroad кемпер

                              Работих във фирма за изработване на термофургони.
                              Изолацията я правехме от фибран, а отгоре се изработваха плоскости от стъкломат, които се монтират със винтове върху изолацията. С полиуретан се постига херметичност. Стълкопласта е много по-здрав и лек от всякакви фазери и ламинати. Възможно е и да не е по-скъп, но в това не съм сигурен. При добро желание можеш да си го изработиш и сам.

                              Относно заглавието на темата.
                              Дядото има Робур 4х4, бензинов с въздушно охлаждане.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1070111.JPG
Прегледи:1
Размер:143.0 КБ
ID:5273548
                              Бил е военен, с гюрук, пейки и печка в каросерията. Кабината е 2+2 места, над дясното има кръгъл люк - за каретечаря
                              Идеята ми беше да се преоборудва във офроуд кемпер, но поради липса на средства и промяна на приоритетите, остана само като идея.
                              Дядото искал да вози туристи и тая работа също умряла.
                              Ако никой не го купи скоро, ще отиде на вторични.
                              А камиона си заслужава - не е каран много, дори и ръждата не го е изяла все още. А и не гори много - малко над 20. Лошото е, че както всички подобни камиони е бавен - максималната му скорост е 80, предполагам с 60 се кара нормално. А това е много бавно...

                              Коментар


                              • #75
                                От: Offroad кемпер

                                Колега, само предложение , за шумоизолиране.
                                Имам Мерцедес S-класа от далечната 98г. ... направих интересно откритие, че колата е изолирана с материал който се ползва за изолиране на миални машини.
                                Свалих парче от моята изолация и сравних с такава от машина ... 1 към 1 на вид.
                                Ако имаш интерес .... може да почвам да ти събирам изолация (работата ми е такава, че взимам на хората старата бяла техника )
                                Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                                Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                                Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X