Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

    Къде намери тия цифри бе?))

    Коментар


    • #32
      До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

      Цифрите са от дебелата руска книга с данните на вертолетчетата. А височината на която стабилно може да зависне е 1760м. При наличие на релеф отдолу заради екранния ефект още мъничко, ама към две хиляди и кусур метра вече почва да вижда зор...

      Мен ми стига че преживях флатер на носещия винт над Панчарево...
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #33
        До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
        Бе, Нинджа, историята е достатъчно стара, за да изчака още известно време. Не бързай!



        Е, и каква е максималната височина, на която той, като един същински въртолет може да зависне стабилно и на практика да функционира?
        Бе,давай историята,че лЕгам да спИм,а Димата вече почна да говори за височини,колкото 5 етажна сграда...
        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

        Коментар


        • #34
          До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
          Цифрите са от дебелата руска книга с данните на вертолетчетата. А височината на която стабилно може да зависне е 1760м. При наличие на релеф отдолу заради екранния ефект още мъничко, ама към две хиляди и кусур метра вече почва да вижда зор...

          Мен ми стига че преживях флатер на носещия винт над Панчарево...
          1 700м, +/- 50 метра да не ги правим на въпрос, май назрява момента за историята, но нека се изкаже и Стефан.

          Като каза флатер, се сетих за още една, но тя е от "второ лице" и е на морското равнище, и е със "овчарски" въртолет.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #35
            До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
            1 700м, +/- 50 метра да не ги правим на въпрос, май назрява момента за историята, но нека се изкаже и Стефан.

            Като каза флатер, се сетих за още една, но тя е от "второ лице" и е на морското равнище, и е със "овчарски" въртолет.
            И аз знам една.От границата в Резово.Ама сега няма да ви я кажа.Цяла вечер чакам.Ся ще чакате и вие...
            0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

            Коментар


            • #36
              До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

              Статичният таван и зависването са съвсем различни неща)
              На Ми-то зависването му не е кой-знае колко стабилно по принцип. Като на всеки опашат въртолет. Там Ка-тата са венецът на творението.

              Коментар


              • #37
                До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                Светни ме каква е разликата? Щот динамичния се постига с горка, а статичния при зависване и хоризонтален полет.
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #38
                  До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                  Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                  Светни ме каква е разликата? Щот динамичния се постига с горка, а статичния при зависване и хоризонтален полет.

                  Традиционното: +++ !
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                    Кат знаеш - що питаш. При хоризонтален ПОЛЕТ. Достига се в резултат на поставяне на органите за управление в режим Набор на височина. Докъдето стигне - до там и е статичният таван. Кой е казал че въртолетът набира височина единствено в строго вертикален полет? Това на е асансьор.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                      Става ясно, че Стефан вече се оплита в собствените си опити за доказване на "намквоси", така че явно е време да разкажа случката.

                      1989год, зимата: зимен, спортен, алпийски лагер на хижа "Бъндерица" под Вихрен. Докато трае официалният лагер, ние правим каквото правим и лагерът приключва. След него, една отделна група "навитаци" екстремисти остава и се заема с не съвсем разбираеми начинания. Към тази група се присъединяват двама души, занимавали се със алпинизъм, но за момента съвсем извън форма, поради факта, че са в казармата /те са в "гарнизонка" и вместо да "рутят" съответните местни гаджета, са дошли на майната си/. Тръгваме да качваме Вихрен /в абсолютно противопоказни метеорологични условия, да не навлизам в подробности/, все пак по сравнително лекия "Джамджиев ръб". Шестима души, в три свръзки, едната са въпросните двама пичове. По средата на изкачването, става видно, че те не удържат на ритъма. Правим уговорката: да се върнат в хижата, а ние да си продължим започнатото - първа, решителна грешка: РАЗДЕЛЯМЕ ГРУПАТА. Качваме се на върха и слизаме по "туристангерската" пътека на южния склон, отиваме във хижа "Вихрен", оттам по станцията се обаждаме във "Бъндерица" и установяваме, че те не са там. След като изчакваме известно време и те продължават да са в неизвестност, тръгваме обратно към върха. Качваме го за втори път!!! - по туристическия маршрут, минаваме "Кончето" и се връщаме обратно. Тях ги няма! Слизаме обратно по "Джамджиевия ръб" във "Бъндерица" и става ясно, че има проблем /междувременно часът е след полунощ/.
                      Съответно на проблема, започваме да известяваме "инстанциите" със ясното съзнание, че много сме "сгазили лука" -все пак това е по "онова време"! Единственото място, на което не сме били е северната стена. Даваме си сметка, какво значи това. На другата сутрин /реално, след 3-4 часа/ се задействува "етапният ред" - това е втората ни решителна грешка -РАЗЧИТАМЕ НА ПСС. От Банско тръгва УАЗ-ка с ПСС-ари и някъде по пътя се чупи /нормално/, от Бъндерица тръгва моторна шейна "Буран" да им носи части - що ли от Бъндерица не питайте! Някъде по пътя, на Буран-а му свършва бензина. Откъм УАЗ-ката тръгват пеш да носят бензин в туба за шейната, а откъм шейната тръгват пеш да носят частите!!! Става въпрос, за около пет километра между тях. По това време, наще момчета още ги няма и ние "разлайваме кучетата" на следващите равнища.

                      Тук стигаме до въртолет - Ми 8 - на ПСС. Оказва се, че той е на учение съвместно с военните, някъде в Смолян, където имало "алпийски части" - каквото и да значи това. Оттам той трябва да се върне в София - което са няколко часа. Там трябва да се изпишат едни хартии - което са други часове. След това трябва да дойде в Банско - това са трети едни часове. Ние сме "целите ток". В края на краищата, цялото това пътуване приключва и "спасителят" е в Банско. Денят е по-следващият и текат последни часове, в които има шанс да намерим "хора", а не "буци" /съжалявам за жаргона!/.

                      Точно в този момент се оказва, че така дълго лелеяният "хвърчикоптер" няма никакви шансове да свърши някаква работа - по "технически причини". Става въпрос за връх Вихрен, че и под него!!! Надморската височина вие ще си я изясните и сами предполагам. Атмосферните условия, отдавна вече бяха се уравновесили.

                      Та такива ми ти работи, относно тавана на Ми-8, не знам в Афганистан и под обстрел и пр, но тогава тук, той просто си седеше в Банско, след което си тръгна!!!



                      П. П. Двете момчета ги намерихме в "Кутело", прибрахме ги на гръб...
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                        Ето инфо от извора
                        Танки грязи не боятся!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                          И това кво доказва? Че висенето и летенето са едно и също?
                          Мда. В тая терминология: "Скачането, или така нареченото тичане ..."

                          Коментар


                          • #43
                            До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                            Ако вертолетът е бил Ми-8 а не Ми-8МТ(Ми-17) то неговите данни са около 3 пъти по-ниски.... Така че логично е да не може да помогне по какъвто и да е начин...
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                              А освен това в планините, еле пък около единичните големи върхове, условията на полета нямат нищо общо с обичайните. И общата метеообстановка си е обща, а около върха всеки десет метра насам - натам е различно. Дали ще мине зависи от ТТХ разбира се, а освен това от конкретната машина и от пилота. Както усети теченията - така и ще успее. Там ръководството не важи.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Ми 28 - Руската Алтернатива на AH-64 Апачи

                                Ми 8 МТВ е направен специално за Афганистан ресурса на двигателя първонабално е бил 500 часа впоследствие стига до 1000. ТВ 3 двигателят на Ми 17 е модифициран ТВ 2 от Ми 8 с повишена температура на газовете.А това за разпломбирането на регулатора на оборотите е много вярно че вдига мощността но пилотите имат възмоножст да го изключат това ограничение.На времето през деветдесетте години доста от Българските въртолети Ми 8 са работили по планините практически до Мусала се работеше без проблеми.Всичко зависи от количеството гориво вятъра външната температура и най вече майсторството на пилота.В Ангола им събрахме очите на американците с работата на външна подвеска.
                                Динамичния таван е при движение на въртолета и тогава скоростта на въртене на винта се събира със скоростта на движение на машината и се увеличава подемната сила.
                                Статичния е само на висене.
                                На височина мощността на двигателите и ефективността на винта намалява заради разредения въздух.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X