Ми-28 е неправилна концепция. Разработен е с идеята да достигне параметрите на Апач. Разбира по много параметъра го превъзхожда но самата философия на догонване не е правилна, затова Ка-50 залагат на изпреварване и тяхната машина излиза много по-удачна. Всъщност сега идеята е да си помагат и да си взаимодействат двата модела, но пари няма.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Той Апачи не превъзхожда с нищо Ми-24 за да се налага Ми-28 да го догонва. Ка-50 е с неправилна концепция и по-специално идеята един човек да се грижи и за полета и за въоръжението.
Той Апачи не превъзхожда с нищо Ми-24 за да се налага Ми-28 да го догонва. Ка-50 е с неправилна концепция и по-специално идеята един човек да се грижи и за полета и за въоръжението.
Давай с факти колега че нещо много пропуски в тезата (к`ви ти пропуски, тя е недоказуема)
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Сега трябва да започне едно изброяване на модификаций и видове въоръжение. Факт е че Ми-24 е от началото на 70-те а АН-64 от края на 80-те и въпреки това Ми-то има всичко което има и индианеца. Естествено като става въпрос за нощно виждане и ПрНК е ясно какво са можели руснаците 71-ва година. Но има нови версий 24П 24ВП там нещата са други. А иначе вертолета си е платформа за носене на оръжие и по летателни характеристики не мисля че руснака отстъпва. А кой от кого е копирал е спорно но Ми-28 губи конкурса 1985-та а американците тогава още са имали само тестови екземпляри
Самата тактика на водене на бойни действия с Ми-24 е грешна. Той лети като щурмови самолет от втората световна а не се промъква тихо и под прикритието на релефа както правят това новите вертолети. Прекалено тежък, много лошо маневрен особенно в разреден планински въздух...
Това е основното. Сега нямам време да пиша повече защото излизам, само ще кажа че концепцията на Ка-50 е правилна защото най-скъпото нещо в един вертолет е екипажа, и колкото той е по-малък, толкова по-добре. И това дали може да лети и да стреля едновременно е смешно, всички летци на изтребители и шурмови самолети как го правят?
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Нищо не е така.
Ми-24 е летяща БМД. И естествено се използва като щурмовик когато е без десанта. Това му е работата. А в планината никой въртолет не е маневрен. Също както самолетите в космоса. И е тежък. От бронята и оръжието. Умният лек Апач се сваля с чифте като гъска. Както се оказа. Въртолетът все едно е бавно нещо, може да го улучи кво да е. Работата да не се разпадне от това.
Ка-50 е по-скоро изтребител. После щурмовик. Така се и разработват новите тактически положения.
Бойните свойства на техниката се определят от много неща, и общите на Апача никак не докарват и до ранните версии на Ми-24. За нощните му свойства също си струва да се премълчи. Иначе ще трябва да се разправяме за героизмът на екипажите на разни щабни таратайки, които мъжествено водели и коригирали огъня на тия Апачи в Ирак. И мъдростта на техниците им, които някак успели да изкарат картинка от ГСН на окачена ракета на китайски телевизор в кабината.
А виж тая с копирането е направо трогателна. Американците и до ден днешен нямат тежък въртолет. А Ми - 14, 17, 24, 28 са едно и също, и всичките са Ми-8. Коя година е това?))
Те са им решили проблемът. Маневрените възможности са оставени. На всички ръчки има пломби. Ритата си пищи за ограниченията по пилотажа когато си трябва. Всички имат заповед да ги спазват. А с дребни букви в ръководството пише какво може и какво ще стане като пресилят лостовете и скъсат пломбите. Когато е война това са лични решения. Един иска в къщи, друг да е герой. Въртолетът го може.
Нищо не е така.
Ми-24 е летяща БМД. И естествено се използва като щурмовик когато е без десанта.
Да де, само дето вече не сме 1944 година и живота му при съвременен театър на бойните действия се изчислява със секунди живот при противодействие на правилна ПВО. Даже танковете които уж са му основна цел вече му противодействат успешно при съотношение на загуби 1:1 А в планината никой въртолет не е маневрен.
Също както самолетите в космоса. А в планините Ка-50 показва 17(!!!) пъти по-добра скороподемност от Ми-24 както и спокойно изпълнява целия комплекс от сложния и висш пилотаж - те това ако не е маневреност то тогава не знам какво е.
И е тежък. От бронята и оръжието. Умният лек Апач се сваля с чифте като гъска. Както се оказа. Както се оказа в Афганистан има няколко случая на свалени с карамини от началото на 20 век Ми-24, и какво? Казуистиката не е доказателство за общо състояние. Въртолетът все едно е бавно нещо, може да го улучи кво да е. Работата да не се разпадне от това.
Ка-50 е по-скоро изтребител. После щурмовик. Така се и разработват новите тактически положения.
Бойните свойства на техниката се определят от много неща, и общите на Апача никак не докарват и до ранните версии на Ми-24. За нощните му свойства също си струва да се премълчи. Иначе ще трябва да се разправяме за героизмът на екипажите на разни щабни таратайки, които мъжествено водели и коригирали огъня на тия Апачи в Ирак. И мъдростта на техниците им, които някак успели да изкарат картинка от ГСН на окачена ракета на китайски телевизор в кабината.
А виж тая с копирането е направо трогателна. Американците и до ден днешен нямат тежък въртолет. А Ми - 14, 17, 24, 28 са едно и също, и всичките са Ми-8. Коя година е това?))
Именно, коя година е това - едно нещо колкото и да е хубаво вече е безвъзвратно остаряло. Разбери ме, и аз съм влюбен в Ми-24 и МиГ-21 но това не значи че са най-добрите в момента. Били са за времето си.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Съгласен. Да добавя че маневреноста на Ка-50 е съмнителна след като вече има случай на срещане на двете витла при последователни резки маневри.
Колега, а не знаеш ли че любимият ти Ми-24 при пикиране понякога пропада няколкостотин метра под желаната височина ако е с пълното въоръжение и така любимата за ухото на Стефан броня, като всеки опит да се изведе по-енергично води именно до това - отсичане на балката на опашката от носещия винт. Такова нещо се случи миналата година пред очите на руския военен министър С. Иванов по време на учения.
Така че давайте да не четем като дявола евангелието. Ми-24 ще е пълноценен вертолет когато отговаря на основните черти на вертолетите - да може да излита вертикално и да зависва за дълго време - той при пълно натоварване на практика не го може - излита с разбег Новите Ми-28 и Ка-50 могат да понесат сериозни вертикални претоварвания при кацане без вреда за конструкцията, а при по-сериозно падане поне да защитят екипажа. Аз лично съм виждал скъсан шпангоут на местата за закрепване на основния колесник на Ми-24 от по-грубо кацане - този вертолет на практика е брак - фюзелажа не подлежи на ремонт.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Никой въртолет не може да излети вертикално в претоварен вариант. А това че така може да излети по самолетно е отделно изключително свойство. Малко го могат. Колко е ценно за войниците - питай тях.
Никой въртолет не може да излети вертикално в претоварен вариант. А това че така може да излети по самолетно е отделно изключително свойство. Малко го могат. Колко е ценно за войниците - питай тях.
За къв претоварен вариант говориш, с номинално натоварване не може. Всъщност може, но двигателите живеят после не повече от 30 минути. А в Афганистан за да успее да излети изобщо са взимали не-повече от 1/3 от допустимия товар.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар