Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
    Добър вечер!
    Чета , че определени съфорумници имат познания и претенции за това с какво се занимавам. Идея си нямате каква ми е професията. Вашето са изстрели в мрака.
    По скоро ми е интересно, кой будала ти плаща.
    Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
    По повод летищата едно време, да ви запозная с факта, че Горна Оряховица и Русе са били международни със завиден за сегашното им състояние трафик. Пловдив не е било пред закриване , до Търговище също е имало нормално функциониращо летище. Да не говорим за Божурище. Може да направите справка с някой източник какво е състоянието им сега.
    Ако случайно не си забелязал авиокомпаниите също са частни и преди да отворят нова линия си правят много добре сметката, а не с пръст на картата- Я в Русе има летище.
    Но за да си спокоен , в едно по добро бъдеще тези летища пак ще ги възстановят. Пример е Канада- има ли желаещи да летят и плащат , все ще се намети кой да им прибира летишните такси. Държавата трябва да следи, дали операторите спазват всички стандарти.
    Само за Горна Оряховица не вярвам отново да стане международно летище. Някак си не мога да си представя такъв поток пътници от Европа, Америка , да желаят да посетят Горна Оряховица.




    Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
    или пък намалиха до безбожие потока на бягащите от държавата ни нормални хора?!

    Най -охраняваната и минирана граница не слуяайно на времето е била тази със СРЮ. Има една подробност обаче тогава сме притежавали армия за разлика от високо модерната и мобилна сега.
    Браво задаваш въпрос и сам си отговаряш.
    Защо ли е била най-охранявана -(помощ- знаеш ли колко Българи и Германци са застреляни на тази граница)

    Хайде лека вечер![/QUOTE]

    Знаеш ли това международно летище в Горна Оряховица не ми дава мира, бях го забравил. Колко пари са изсипвани през годините в него, колко, сигурно колкото магистрала хемус.
    Но пък е било идилия. Дори си го представям- Митница Горна Оряховица 50-80 човека работещи на 3 смени и взимащи заплата всеки месец, чакащи да кацне аеропланът от Мианмар.
    Колко ли други служби е има на това летище и колко хора са взимали заплата, чакайки аеропланът от Мианмар.
    Колко много хора мразят демокрацията, защото е затворила това толкова важно международно летище .

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
      Срещайки постоянно такива като тебе из армията (специално) и започвам все повече да уважавам шумкарите. Те поне като не са били съгласни, са отишли в гората! А не са стояли да лапат сладката заплата хем тихо и кротко, хем да имат и привилегията да лаят срещу "международното положение" като твоя "фатмашка" милост!
      Е айде сега шумкарите и гората...тогава не е имало форуми Илийка, изглежда и у вашата гора има добра интернет връзка.
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        Всеки служил във военната ни авиация по онова време го боли малко или много като тотално я разсипаха . За другите родове войски не се наемам да коментирам но към 1989 година благодарение на бойната ни авиация и ракетни войски никой от съседите ни не смееше да се бъзика с нас .
        Станьо, май си забравил за тази малка организацийка - http://www.mediapool.bg/kak-se-sluch...ews128265.html . Колкото и да е било всичко вътре в нея на кълбета към '89-та година, на никой не му се е започвала 3-та световна.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          Станьо, май си забравил за тази малка организацийка - http://www.mediapool.bg/kak-se-sluch...ews128265.html . Колкото и да е било всичко вътре в нея на кълбета към '89-та година, на никой не му се е започвала 3-та световна.
          Без претенции за абсолютна точност до бройка с това разполагахме към 1990 година . Количество и качество пре достатъчно да се опрем на турците и повече от достатъчно да прегазим останалите около нас и без Варшавски договор . Българската народна армия през 1945–1990 г.[редактиране | редактиране на кода]

          След 1944 г. въоръжените сили на България започват бърза реорганизация по съветски модел и са преименувани на Българска народна армия. Москвабързо предоставя на България танкове T-34/85, СУ-100 самоходни установки, щурмови самолети Ил-2 и друга нова бойна техника. Тъй като страната е съветски съюзник, тя е част от Източния блок и се включва във Варшавския договор като един от неговите основатели. По това време армията е разширена до над 200 000 души и стотици хиляди допълнителни войници в резерв. Военната служба е задължителна. Специална защитна линия, известна като Отбранителна линия „Крали Марко“, е построена по протежение на цялата граница с Турция. Тя е силно укрепена с бетонни стени и куполи на танкове Т-34, Панцер III и Панцер IV и др. По време на управлението на Тодор Живков е създаден значителен военнопромишлен комплекс, който произвежда бронирани машини, самоходна артилерия, леки стрелкови оръжия и боеприпаси, резервни части. България изнася оръжия за Алжир,Йемен, Либия, Ирак и Сирия, както и изпраща военни съветници в някои от тези страни. Военна и медицинска помощ е предоставена на Северен Виетнам по време на Виетнамската война. През 70-те години на XX в. ВВС са в апогея на своята мощ, притежаващи най-малко 300 модерни бойни самолета в състава си. Обучението в Българската народна армия е изтощително дори за съветските стандарти. През 1989 г., когато Студената война е към своя край, армията наброява най-малко 152 000 редовни войници. ВВС на България са получили общо над 220 изтребителя МиГ-21 между 1960 и1989, 40-45 хеликоптера Ми-24 и други модерни (за онова време) самолети като МиГ-23, МиГ-25 и МиГ-29. Доставките на бронетанково въоръжение също са в огромни количества – над 1 500 танка Т-55, близо 300 танка Т-72, около 200 Т-62, над 1 000 МТ-ЛБ, около 800 БТР-60 и други.
          В годините на НРБ, обобщено, въоръжените сили на България (армия, вътрешни и гранични войски и др.) са над 200 000 души плюс няколкостотин хиляди запасни редовно свиквани на обучение. Армията е въоръжена с над 2000 танка и над 2000 бойни бронетранспортьора. В Ракетни войски носят бойно дежурство: 8 комплекса Р-400 (SS 23) с обсег 480 км въоръжени с още 24 допълнителни ракети всички с възможност за поставяне на ядрени глави; 50 комплекса Р-300 „Елбрус“ (Scud) с възможност за поставяне на ядрени глави с обсег 300 км; неуточнен брой тактически ракетни комплекси 9К52 Луна с обсег 70 км с възможност за поставяне на ядрени глави, 18 комплекса 9К79 „Точка“ (SS21) с обсег 70 км с възможност за поставяне на ядрени глави; 26 зенитно-ракетни дивизиона въоръжени с комплексите: С-200 с обсег до 240 км 10 установки с възможност за ядрени бойни глави, 10 мобилни установкиС-300 с обсег до 75 км, общо 20 мобилни установки СА-75 „Волхов“ и С-75 Двина с обсег до 45 км, 30 мобилни установки С-125 „Печора“ с обсег до 12 / 32 км.
          В състава на сухопътни войски: 3 зенитноракетни дивизиона от комплекс 2К11 Круг с обсег 50км, 20 мобилни комплекса 2К12 Куб с обсег до 24 км, 24 мобилни 9К33 Оса с обсег до 13 км, 20 мобилни комплекса 9К35 „СТРЕЛА-10СВ“ с обсег 5км.
          ВВС имат 45 бойни хеликоптера и над 300 модерни бойни самолета от които над 220 изтребителя. ВМФ разполага с 2 ескадрени миноносци, 3 стражеви кораба, 1 фрегата, 1 ракетна корвета, 4 подводници, 6 ракетни катера, 6 торпедни катера, 12 преследвача на подводници, общо няколко десетки – минни заградители, базови и рейдови миночистачи, патрулни кораби, десантни кораби, обслужващи кораби, катери и др.; брегови ракетни комплекси и бреговата артилерия батареи 130мм и 100 мм водени от радиолокационни станции, морска хеликоптерна ескадрила, военноморска авиация с 10 бойни и 1 транспортна машини, парашутно-десантна и водолазна част, батальон морска пехота. Мирновременният състав на армията към 1989 г. е над 153 000, мобилизационният капацитет на България тогава, по оценка на ЦРУ, надхвърля 2,11 милиона мъже.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от stav
            Това не го разбрах, но между пазарни и културно-исторически фактори няма много общо. Макар че някои държави успяват да ги съчетават.
            Ннеее, разходи се по цялото божуришко джаде и гледай твое ляво/дясно. Без романтика и сантимент е строено.
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              WTF къде изчезнаха 5 дни.

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
                WTF къде изчезнаха 5 дни.
                Където изчезнаха дискусиите по темата, която май беше за българските ВВС. Или пък беше за нещата от живота ?!?
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Относно лопатките на газотурбинните двигатели (завършващи с тези на МИГ-29) - интересна статия относно историята и технологиите за производството им...
                  И защо не е толкова лесно да бъде произведена...
                  http://www.nkj.ru/archive/articles/10706/
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Относно лопатките на газотурбинните двигатели (завършващи с тези на МИГ-29) - интересна статия относно историята и технологиите за производството им...
                    И защо не е толкова лесно да бъде произведена...
                    http://www.nkj.ru/archive/articles/10706/
                    Э-э-э-э-эххх, трудно было, братцы, украсть технологию, трудно-о-о-о-о...
                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                      Э-э-э-э-эххх, трудно было, братцы, украсть технологию, трудно-о-о-о-о...
                      Да е трудно, колко да е трудно- все пак е двигател на 50г.
                      Дори и тогава не е бил нищо особено. Малък живот, ниско натоварване , ниска температура- и с обикновено лепило ще стане.

                      Ъпдейтни си информацията за поляците, какви двигатели правят в момента, чувал ли си нещо за Ян Чохралски?

                      Аз ще ти разкажа, ти се похвали за пеевски и другарите

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
                        Ъпдейтни си информацията за поляците, какви двигатели правят в момента, чувал ли си нещо за Ян Чохралски?

                        Аз ще ти разкажа, ти се похвали за пеевски и другарите
                        Хубаво е преди човек да пише в някоя тема, да се осведоми какво са писали (пр. половин година) преди него:

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        Да не стане, като в коя беше тема, дето за Румъния се говореше като за... нас. С Полша хептен не можем да се сравняваме. Естествено, че имат авио-индустрия, естествено, че правят реактивни двигатели и каквито поискате. Ехо, това е третата по големина, население и т.н. държава в Европа, бря ? Туй да ней KLETA MAJKA BALGARJA ?

                        Малко линкове:

                        Pratt & Whitney Kalisz http://www.pwk.com.pl/pl/
                        http://www.becker-avionics.pl/produkty
                        http://www.bciaerospace.com/warsaw/p...-industry.html
                        Aviation Valley
                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        Шах !? Тя технологията за монокристали в металургията била... ПОЛСКО ИЗОБРЕТЕНИЕ
                        Хубаво би било, ама де тоз късмет, да не се приемат буквално мненията, а да се разбира малко и от хумор или от ирония.
                        Вкратце - сбъркал си адресата на напаТките си. Верно (и съвсем сериозно) е, че по голям русофил от мен няма във форумЪт, щото не е русофил този, който една дума на руски не знае и един руски писател, не да е чел - поне името му да може да спомене, пък е готов и майка си и сестра си наложници на Путин да даде, но-о-о-о по въпроса за ремонта на самолетите и за др.Пеевски си се объркАл.
                        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                          Э-э-э-э-эххх, трудно было, братцы, украсть технологию, трудно-о-о-о-о...
                          Едва ли е било толкова трудно - в това бяха специалисти ( и нашите)....
                          Но то си е взаимно - американците крадоха от немците.. И т.н... Ако не се лъжа американците пък бяха силно учудени от корпуса на МИГ-25 ... И т.н...
                          Поляка доколкото виждам съвсем не е изобретил технологията, а принципа... Разликата е огромна - в онази статия са споменати трудностите при създаването на лопатката - и с намиране на правилната високотемпературна сплав, и с 'калъпа', който пък трябва да е още по-високотемпературен, и в същото време - да не 'диша' и да е много фин. И самото леене - как точно да става охлаждането на основата и т.н.......
                          Неслучайно лопатката струва десетки хиляди евро броя...
                          Гледам западняците дупчат с лазер охлаждането и т.н. - абе не е проста работа това...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Същите технически проблеми са ги решили по същото време доста други държави и са създали реактивни двигатели с пет до десет и кусур пъти по голям междуремонтен ресурс от руските . Нищо чак толкова уникално няма в един реактивен двигател създаден преди 50 години в СССР . Дори и руснаците на всякъде признават като основен недостатък на МиГ 29 и другите им бойни самолети малкия междуремонтен ресурс на двигателите . Това тях може и да ги устройва защото ремонта си го правят те почти без пари ама за нас като ползватели на такава техника е повече от неизгодно . Ако гоним масовия НАТО норматив за подготовка на един пилот годишно 180 - 200 летателни часа междуремонтния ресурс на нашите мигове ще кара по няколко месеца . За новото пето плюс поколение Су 50 още няма информация за реалния междуремонтен ресурс на двигателите .
                            Последно редактирано от sek.1; 13-12-15, 05:28.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Даже и да са украднали нещо за Су-50, пак няма да си признаят. Просто, небрежно ще споменат за нова, високотехнологична разработка на едикое си задуралско конструкторско бюро.
                              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                              Из "Златния телец"

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                                Даже и да са украднали нещо за Су-50, пак няма да си признаят. Просто, небрежно ще споменат за нова, високотехнологична разработка на едикое си задуралско конструкторско бюро.
                                Те - не, ама както знаем, схватливи и паметливи индийски инженерчета са изкопирали за целта F-22
                                За добро настроение, един стар виц:
                                Самолетът е открит от руския мужик Иван Иванич Сухой. Един ден, както си орал, вдигнал потно чело, съзрял нещо в небето и въйкричал:
                                "- Вот самальот!”
                                България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X