Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купуваме стари F-16 без конкурс

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
    В сегашната действителност всякакви руски варианти отпадат. Само по политически причини.
    Ти представяш ли си - ние, отново прецедент Макар че и на турците скоро им се сърдиха заради китайската сделка, с руски корени...
    Всеки трети е шести

    Коментар


    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

      Ако се абстрахираме от страха си към големите батковци, да не ни се скарат и ако се опрем на челният опит на южните си комшии има и добри варианти. Турция и Гърция си имат руски ПВО и хеликоптери, приемат за участие в конкурси китайци, руснаци и т.н. защо ние да не можем ?

      J-10 fighter enters international market at $40 million

      По данни на укипедия цената е - "Unit cost 190 million RMB (27.84 million USD; 2010 )", така, че почти сигурно 40 милиона е с наземно оборудване, обучение и боекомплект.

      Ето сравнение с F-16 C/D




      Много добра оферта имайки в предвид, че се говори, че китайците искат само 1/3 от цената, а 2/3 ги отпуска кредит тяхната национална банка.
      Само за 470 милиона долара първоначално, може след година да имаме 36 чисто нови, съвременни, многоцелеви самолета в небето. И то въоръжени доста прилично.
      После ще си плащаме лихвите по кредита... и американците са така с трилионите си заеми.
      Последно редактирано от nitro; 07-03-14, 08:41.

      Коментар


      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

        Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
        ...ДАВЦ да извади предполагаемата цена на дълбока модернизация...
        Аз не мога да я представя тази сметка. От една страна, не съм компетентен сам да я направя, от друга - никой друг не я е правил, та да я представя. Защото е несъстоятелно изобщо начинанието. Упорито продължава да не се прави разлика (въпреки, че вече няма начин да не е ясно и като така - това явно е тенденциозно) между ремонт, текуща поддръжка с частична модернизация и модернизация до докарване радикално различни параметри. В летателна годност нашите самолети се поддържат - и на този етап поне, никой не смята да прекратява това положение и да бракува самолети (МиГ-29 конкретно). Всички, които са правили нещо повече, са правили единствено частични преработки. Всички те си имат и „истински“ самолети, които са основното им въоръжение, а модернизираните са допълнение към тях. Нашият случай не е такъв, при нас става въпрос за един самолет, който да ни е „и за сватба, и за погребение“ - толко ни е тарата.

        пп
        Понеже сме джипкаджийско общество, ще се опитам да дам пример в такъв контекст:
        Ти си имаш Мерцедес Г 460, с 2,3 литра 115 двигател. Решаваш да го докараш до 463 500АМГ, с наличната рама и каросерия, а не да направиш основен ремонт на същият двигател и да модернизираш с газова уредба и 37 цола гуми (примерно). При това, не и на тротоара пред блока. Купуваш всички нужни възли и агрегати от Балканстар (до кожен салон и стъкла с нагреватели), рециклираш фабрично рамата и каросерията. Всичко се сглобява пак в Балканстар ('щото Технотест, ТЮВ и прочие са незаобиколими по дефиниция). Дали няма да ти е по-изгодно (от всяка гледна точка) да си вземеш направо един нов АМГ!

        Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
        Ми не мога да си обясня що така се получава.Песа тука няколко пъти споменава, че немците искали да ни подарят леопарди, ама наще не искали да ги взимат Болгария с умом не понять
        Много е просто. Германците ни предлагат 400бр „2А4“, не по евро, ми по марка, ако искаме - може и повече. Обаче ние нямаме паре да ги докараме само... Майтапа настрана, но прави простата сметка: 400 танка прави 1600души само екипажи. Съответната инфраструктура (и „прикачните“ към нея човеци) - ми ние наистина ще сме прецедент в историята на цивилизацията! Първите изцяло танкови войски Алтернативата е „да зимаме като дават“, пък след някоя година да са на дереджето на 72-ките, ма и това не е възможно, защото това „даване“ формално не е нито продажба, нито подарък, а нещо като „заем-наем“, та дължим отчет и сметка.
        Та така за Леопардите - забравете (еле па за 400 бройки).

        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        В сегашната действителност всякакви руски варианти отпадат. Само по политически причини.
        Ето това, трябва да се сложи някъде залепено. И да се прекрати с разсъждения през призмата на сантиментите по „светлото минало“! Ние сме в ситуацията от след войната (ВСВ). Тогава е тотално обърната цялата конфигурация на армията и въоръжението в частност.
        Без оглед и значение, собствено присъщите качества на техниката, цени, количества и т. н. и т. н.
        Тогава нещата са станали по-експедитивно и ненатоварващо, но така сега е невъзможно, защото дереджето на държавата ни след '89-та и Студената война е несравнимо с това от '45-та и Втората световна...
        Последно редактирано от davc; 07-03-14, 10:46.
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

          А, мани 400, много са.Примерно 150
          Всеки трети е шести

          Коментар


          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
            А, мани 400, много са.Примерно 150
            Що пък да са много?! Аз бих изкарал един запас да се преобуча на Леопард.
            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

            Коментар


            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

              Тая държава никога вече няма да има силите и средствата да събере запасняци.А най-лошото е, че и Родината вече не ще успее.
              Всеки трети е шести

              Коментар


              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                В сегашната действителност всякакви руски варианти отпадат. Само по политически причини.
                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                Ето това, трябва да се сложи някъде залепено. И да се прекрати с разсъждения през призмата на сантиментите по „светлото минало“! Ние сме в ситуацията от след войната (ВСВ). Тогава е тотално обърната цялата конфигурация на армията и въоръжението в частност.
                Без оглед и значение, собствено присъщите качества на техниката, цени, количества и т. н. и т. н.
                Тогава нещата са станали по-експедитивно и ненатоварващо, но така сега е невъзможно, защото дереджето на държавата ни след '89-та и Студената война е несравнимо с това от '45-та и Втората световна...
                Ами аз какво съм написал , бе човек:

                Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                ПРОБЛЕМА Е ЧЕ НЯМА КОЙ ДА НИ ПРОДАДЕ ТУНИНГА ЗА 29-ките щото продавача вече е от другата страна на барикадата.За това повтарям-ЗАБРАВЕТЕ МиГ-овете.
                Само да добавя към това:
                съществуват и модернизационни пакети за МиГ-29 на израелската фирма Елбит системс(които модернизираха румънските МиГ-21 до стандарта Лансър), които съдържат собствени разработки на базата на западни електронни компоненти (имаше и други компании с нелоше предложения,но в момента ми бягат от главата), НО при абсолютно всички конкурси за модернизация проведени у нас , РСК МиГ винаги е поставяла условието модернизацията да бъде одобрена от завода производител(а именно същата тази РСК МиГ). Натам се сещате...Това е една от основните причини до момента да нямаме успешна модернизация на наши МиГ-ове. Поляците сглобиха друга схема , но България не е Полша,патриарх Максим не е папа Йоан Павел 2-ри и Жельо Желев не е Лех Валенса!
                Апропо геферманците и на нас ни предлагаха ексгедерманските си МиГ-ове , но тогава властта в България беше някак си как да кажа проамериканска и нещата пропаднаха , а това беше уникален шанс да заменим МиГ-21 и МиГ-23 с нещо значително по-добро за което на всичкото отгоре си имахме ВСИЧКО-и подготвени инструктори и подготвен тех.състав и ремонтен завод който можеше да извършва ако не всички то поне част от ремонтите.Още тогава подготвяха смъртта на всичко съветско и замяната му с ... кой знае какво и кой знае кога!

                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                За мен най-правилно е да следваме опита на Полша - имат нови самолети, а удължават и ресурса на старите, и така постигат по-"наситена" авиация.Разбира се, при тях и мащаба го изисква в по-голяма степен...
                На пръв поглед изглежда разумно,но всъщност би струвало колосални(за нашите възможности) пари.Всяка една армия се стреми към максимална унификация(уеднаквяване) на военната си техника(и заради икономически и заради чисто военни причини) , а разликата м/у руската/съветската и западната техника е концептуална. Сиреч МиГ-29 е много по-близо до Миг-23 от колкото до Ф-16.

                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                ..или всичко ще бъде оставено на пазарните принципи и нашите решения...
                При малките и слаби държави никога нищо не се оставя на пазарен принцип и собствени решения.Иначе повярвай ми това за което най-много си мечтая е всички да ни оставят на мира!

                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                Ти представяш ли си - ние, отново прецедент Макар че и на турците скоро им се сърдиха заради китайската сделка, с руски корени...
                Някъде по-нагоре писах , че на турците много им се искаше Ка-52,но се разминаха с него в полза на АН-64 въпреки , че са доста по-голяма и силна държава от България(и икономически и политически и военно и като население).

                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                Аз не мога да я представя тази сметка. От една страна, не съм компетентен сам да я направя, от друга - никой друг не я е правил, та да я представя. Защото е несъстоятелно изобщо начинанието. Упорито продължава да не се прави разлика (въпреки, че вече няма начин да не е ясно и като така - това явно е тенденциозно) между ремонт, текуща поддръжка с частична модернизация и модернизация до докарване радикално различни параметри. В летателна годност нашите самолети се поддържат - и на този етап поне, никой не смята да прекратява това положение и да бракува самолети (МиГ-29 конкретно).
                Явно не ме четеш внимателно! През цялото време пиша за КАРДИНАЛНА МОДЕРНИЗАЦИЯ . Ако преработването на един МиГ-29А до МиГ-29ОВТ за теб е поддържане в летателна годност мога само да те поздравя-явно за теб парите не са фактор в живота.Но отново:

                Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                ПРОБЛЕМА Е ЧЕ НЯМА КОЙ ДА НИ ПРОДАДЕ ТУНИНГА ЗА 29-ките щото продавача вече е от другата страна на барикадата.За това повтарям-ЗАБРАВЕТЕ МиГ-овете.

                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                Всички, които са правили нещо повече, са правили единствено частични преработки. Всички те си имат и „истински“ самолети, които са основното им въоръжение, а модернизираните са допълнение към тях. Нашият случай не е такъв, при нас става въпрос за един самолет, който да ни е „и за сватба, и за погребение“ - толко ни е тарата.
                Човек ти май не си съвсем наясно с проектирането,въвеждането на въоръжение,внедряването в производство и използването(в т.ч. и бойно) на един изтребител.
                Почти всички изтребители(и руски и американски и европейски и всички останали) които в момента летят по света са конструирани в годините на студената война.Тогава се работеше на принципа "А если завтра война?".Точно поради тази причина(сиреч бързане именно ти да извадиш зайчето от цилиндъра) при повечето изтребители е заложен (още при проектирането) т.нар. ресурс за модернизация. Или с други думи прави се един суров самолет при който нещата са претупани (но има голям потенциал за развитие) и се въвежда на въоръжение-например Ф-16А/Б. Следва ударно производство което цели да насити бойните части с НМЧ. Успоредно с това текат доработки на ВСИЧКИ възли , агрегати и системи на самолета(това в конструкторските бюра). В момента в който се прецени , че вече имаме достатъчно базови машини в строевите части , производството на базовия самолет се прекратява и се започва производството на доработения-в нашия случай Ф-16С/Д.След като се произведат достатъчно доработени , базовите се изтеглят от експлоатация и се връщат в предприятията за ДОРАБОТКА до новия (по-съвършен) стандарт. Естествено фазите не са ясно отсечени и поради това често в големите авиации парка е доста шарен-има самолети от най-различни серии с най-различно окомплектоване.Междувременно се залага следващото поколение изтребители-в нашия случай Ф-35, а в същото време постепенно се снема от въоръжение предишното поколение-в нашия случай Ф-4 Фантом. На практика се получава така , че в авиацията на една голяма държава(САЩ,Русия/СССР) едновременно стоят на въоръжение поне две , а най-често три поколения самолети.
                Проблема с нашите МиГ-ове е , че те са от базовия(суровия)вариант , а няма как да се докопаме до добър модернизационен пакет.Искам да напиша малко и за "маймунските" варианти.Вярно е , че нашите МиГ-ове не са с радар Жук(мисля , че бяха със Сапфир-29),но и съветските от ония години не са с Жук. През 89-90 Жук беше само на чертежи(по-точно на схеми) и беше планиран точно за доработените МиГ-ове. Българските самолети могат/можеха да носят ядрена бомба , с ако ме не лъже памет , 10КТ тротилов еквивалент на десния вътрешен подкрилен пилон.Много хора упорито тиражират мнението , че нашите са "маймунски" , но това са пълни глупости-просто тогава още ги нямаше доработените.Възможно е нашите да са имали някои спестени екстри , но в никакъв случай не са класически "маймунски" , като тия на Ирак или Либия.

                Що се отнася до цената-не случайно споменах конкурса на Чехия.Подсещам-ескадрилата(18бр) струва 1,5млрд при цена за единична бройка 25млн.Нещо не ти ли боде в очите? 18 самолета умножено по 25млн. прави 450млн.! За какво са другите над 1млрд. долара? Просто-един самолет никога не ти го продават "гол".Към него вървят още една камара "подробности". Точно поради това по сметките на доста хора , българската сделка която е анонсирана за 700млн ще излезе много повече. И то говорим само за ОСЕМ самолета! И ти продължаваш да ме убеждаваш , че "новия" самолет ще излезе по-евтин(или на същите пари или хайде малко по-скъп ама с по-големи възможности които оправдават разликата в цените)? И кой ще е този "нов" самолет? Най-вероятно Ф-16 от някоя от версиите-ми ние тия качества можем да си ги постигнем само с една модернизация! Искам да подсетя , че МиГ-29 е проектиран СЛЕД Ф-16 и с цел да надмине показателите му-сиреч Ф-а е по-стара концепция.

                ПП.През 2002год.(когато започна физическото унищожаване на българските ВВС) си дадох обещание , че повече няма да се интересувам от авиация. Причината беше , че четейки какво се случва единственото което ми минаваше през ума е да стана колега на Ли Харви Осуалд. Поради този факт информацията ми е доста избледняла и е възможно да съм допуснал някои неточности за което се извинявам.

                ПП2.Не ме разбирайте погрешно.Не лобирам за МиГ-29.Единственото което ме интересува е българското небе да бъде БЪЛГАРСКО па ако ще да е и с хвърчила. Това което пресмятам е как с нашите пробити гащи да извлечем максимума и небето да е наистина БЪЛГАРСКО защото в момента то е на всеки друг само не и наше!

                ПП3.Ето го и първия гаф-според уикито , Либия не е имала на въоръжение МиГ-29.
                Последно редактирано от ЕМО; 07-03-14, 23:11. Причина: допълване
                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                Джон Кенеди

                Коментар


                • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                  Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение







                  Някъде по-нагоре писах , че на турците много им се искаше Ка-52,но се разминаха с него в полза на АН-64 въпреки , че са доста по-голяма и силна държава от България(и икономически и политически и военно и като население).


                  Но май не се разминаха с китайските копия на С-300?


                  Преди няколко години се прокрадна информацията, че Турция стартира програма за създаване на собствени балистични ракети.За какво ли са им?И какъв товар биха носили?
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                    Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                    Но май не се разминаха с китайските копия на С-300?
                    И аз четох нещо такова , но не знам до къде са я докарали. Все пак не забравяй , че Турция има напъни да се утвърди като играч на световната сцена и нея не могат да я ломбуркат толкова лесно.
                    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                    Джон Кенеди

                    Коментар


                    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                      Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                      Искам да подсетя , че МиГ-29 е проектиран СЛЕД Ф-16 и с цел да надмине показателите му-сиреч Ф-а е по-стара концепция.
                      И кои показатели по-точно е надминал, и с цената на какво? Това е въпрос, не заяждане.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                        Искам да подсетя , че МиГ-29 е проектиран СЛЕД Ф-16 и с цел да надмине показателите му-сиреч Ф-а е по-стара концепция.
                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        И кои показатели по-точно е надминал, и с цената на какво? Това е въпрос, не заяждане.
                        Това е вечния въпрос за щита и меча.Навсякъде по света във всички епохи винаги единия противник се е опитвал да направи нещо по-добро от това което има другия.До колко е успявал е отделен въпрос.
                        Вкарваш ме в дебрите на цифрите(които вече не си спомням достатъчно добре,а точно сега не ми се търси) което предполага , че може и да сгреша но по памет:
                        -благодарение на интегралната аеродинамична схема(при която нямаме ясно разделение на крило и фюзелаж(а крилото плавно преминава в центроплан който създава подемна сила както крилото) силно застъпена при МиГ-29 , Су-27 и Ф-14 и донякъде при Ф16) МиГ-29 печели в хоризонтална маневреност.
                        -отново благодарение на интегралната аеродинамична схема и като цяло на по-добрата аеродинамика при МиГ-29 по-трудно се получава срив на потока и съответно самолета има доста по ниски ограничения и по-висока маневреност.И в тоя ред на мисли МиГ-29 може да лети при по-голям ъгъл на атака(предимствата на интегралната аеродинамична схема могат да се видят най-добре при Су-27.Той изпълнява "кобрата на Пугачов" като реално лети с ъгъл на атака 100-110град. без да получи срив.До колкото си спомням ограничението при Ф-16 е 19град ъгъл на атака )
                        -поради наличието на два двигателя МиГ-29 има по-висока тяговъръженост , респ. скороподемност при което печели във вертикалния бой
                        -огромно предимство при МиГ-29 в маневрения въздушен бой е НЦС(нашлемна система за целеуказване особено в тандем с ракетата Р-73) нещо което липсва при Ф-16(пак в ранните версии).Елбит Системс бяха разработили НЦС за Ф-16 но какво стане с нея......ще те излъжа.
                        -силно предимство при МиГ-29 е топлопеленгатора(най грубо казано топлинен радар) който позволява прехват при пълно "радиомълчание" и съответно на врага му идва "отникъде".До колкото си спомням на Ф-16(поне на първите версии)подобна екстра липсва
                        -голям минус на МиГ-а е авиониката като цяло.Руснаците никога не са имали адекватна елементна база и винаги им е куцала електрониката.Имат уникални идеи , но просто не могат да ги материализират достатъчно добре.Огромен скок напред е радара с фазирана антенна решетка(мисля , че Жук беше именно такъв),но те бяха вложени в значително по-късен етап и ние не можахме да ги видим в нашите ВВС.
                        -друг сериозен проблем са двигателите.Самите руснаци си признават , че ако имаха двигател с качества като този на Ф-16 (мисля че беше някаква версия на Pratt & Whitney), то никога не биха направили МиГ-29 двудвигателен.Руския двигател е слаб,с висок разход и оставя силно забележим черен шлейф зад самолета
                        -голям плюс на Ф-16 е "стъклената кабина"(аналоговите уреди са заменени с дигитални или по-точно многофункционални цветни дисплеи), но тя се появява при Ф-16С/Д.При Ф-16А/Б мисля , че си беше аналогова.
                        Ако се напъна сигурно ще се сетя и други неща , но вече много ми се спи...

                        Всички които безпристрастно са оценявали качествата на МиГ-29 и Ф-16 ОТ ЕДНИ И СЪЩИ как да го кажа ....,може би, поколения са на мнение , че силите са силно изравнени и победата е в ръцете на по-подготвения пилот.

                        ПП.Ето ти малко от уикито въпреки , че аз не съм фен на аматьорски сравнения:

                        Спецификации и сравнение[редактиране | edit source]

                        • Съперник: МиГ29(Fulcrum-F)
                        • Тип: Едноместен
                        • Двигател: Pratt&Whitney F100-PW-200/220/229 или General Electric F110-GE100/129 с мощност
                          • за двигателите на General Electric: 76.3kN (срещу 107.8kN при МиГ29)
                          • при форсаж за двигателите на General Electric: 127kN (срещу 162.8kN при Миг29)

                        • Максимална скорост:
                          • на максимална височина: Mach2 или 2410км/ч (срещу Mach2.35 или 2500км/h при МиГ29)
                          • при земя(на морското равнище): 1470км/ч (при 1500км/ч за МиГ29)

                        • Размах на крилото:9.80м (при 11.36м на МиГ29)
                        • Височина: 4.80м (при 4.73м при МиГ29)
                        • Тегло(празен): 8921кг (Срещу 10 900кг при МиГ29)
                        • Максимално тегло при излитане: 16 875кг (при нормална излетна маса за МиГ29 16 800кг и максимална излетна 21 000кг)
                        • Скороподемност: 254м/с (срещу 330м/с при МиГ29)
                        • Далечина на полета
                          • без допълнителни резервоари: 550км (при 1800 до 2000км при МиГ29)
                          • с допълнителни резервоари: 4220км (при от 3000 до 6000км при МиГ29)

                        • Тяговъоръженост: 1.095 (при 1.13 за МиГ29)
                        Последно редактирано от ЕМО; 08-03-14, 02:49.
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар


                        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                          Значи:
                          - Ф16: по-малък, по-лек, с по-добър 1 двигател, и с по-добра авионика.
                          - МиГ29: по-голям, по-тежък, с някои по-добри летателни качества, с 2 по-лоши двигатели, с по-голям разход.

                          И едно допълнение - 550-те километра радиус на F16 са с накачурени 4бр 450 килограмови бомби.

                          Чисто лаишки погледнато, още от тук прозира по-висока експлоатационна цена на едното. Естествено сметката надали е толкова проста, ама ние нямаме и твърде добри традиции в правенето на сметки, та в крайна сметка обикновено "печели" тоя, дето дава по-добри комисионни и е политически по-удобен.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                            Смисъл от топлопеленгатор има ако имаш ракети с термоуправление и среден обсег. Във версията на нашите експортни 29-ки няма такива ракети и не знам какво предимство може да спечели. Просто няма какво да ти "дойде изневиделица" защото нямаме Р-27Т. Другото с което може да изненада някой без да използва локатора е оръдието, което е несериозно в днешно време.

                            Коментар


                            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                              Чисто лаишки погледнато, още от тук прозира по-висока експлоатационна цена на едното. Естествено сметката надали е толкова проста, ама ние нямаме и твърде добри традиции в правенето на сметки, та в крайна сметка обикновено "печели" тоя, дето дава по-добри комисионни и е политически по-удобен.
                              Като цяло експлоатационните разходи на МиГ-29 и Ф-16 са приблизително еднакви-т.е. високи,но това е за сметка на високите бойни качества и на двата самолета.Точно заради разходите чехите минаха на варианта Грипен който се спрягаше и у нас.Но в крайна сметка авиация се прави с пари!Без пари се стига до дереджето в което сме в момента.Т.е. или имаш адекватна авиация или плашило.

                              Първоначално публикуван от I.Rangelov Преглед на мнение
                              Смисъл от топлопеленгатор има ако имаш ракети с термоуправление и среден обсег. Във версията на нашите експортни 29-ки няма такива ракети и не знам какво предимство може да спечели. Просто няма какво да ти "дойде изневиделица" защото нямаме Р-27Т.
                              По принцип си прав , но това не е проблем на самолета а на тиловаците.Освен това ТП може да се използва не само за да насочва ракети , а и за да откриеш врага(особено на голяма височина където има топлинен контраст) в режим на радиомълчание т.е. без той да те усети и в момента в който заемеш добра позиция да започнеш да си го работиш с радара.

                              Първоначално публикуван от I.Rangelov Преглед на мнение
                              Другото с което може да изненада някой без да използва локатора е оръдието, което е несериозно в днешно време.
                              Те и през 60-те са мислели така и точно заради това има версии на Ф-4 Фантом и МиГ-21 , които изобщо нямат оръдие(прословутото гълъбче на мира което толкова го джвакат тука) ама после друг акъл им дойде(и на руснаци и на американци).
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар


                              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                                Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                                По принцип си прав , но това не е проблем на самолета а на тиловаците.Освен това ТП може да се използва не само за да насочва ракети , а и за да откриеш врага(особено на голяма височина където има топлинен контраст) в режим на радиомълчание т.е. без той да те усети и в момента в който заемеш добра позиция да започнеш да си го работиш с радара.
                                Това е нерешим проблем за тиловаците, защото изделие 9-12А не може да носи Р27Т. Тоест може но в АПУ-тата няма азот за охлаждане на главата и ракетата се приравнява на Р-73 но с много по-малка маневреност. Аз съм единия от последните 10 човека грижили се за 3-те боекомплекта от ракети на Доброславци и ми беше много мъчно и трудно за разбиране защо ги натовариха като трупи и захвърлиха на боклука. После лека полека истината лъсна и се разбра какво може да носят прословутите ни 29-ки, какво от него сме купили и какво е останало с ресурс. Това беше преди 12 години, така че си представям какво е останало сега и не мога да разбера хората които вярват че имаме нещо за модернизиране и т.н. Единия от многото доводи за унищожението на 23-ките беше че нямаме три пълни боекомплекта за наличните останали с ресурс самолети. Ха сега познайте колко боекомплекта сме имали за 29-ките още при закупуването, колко са били 2002г. и колко са сега.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X