Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купуваме стари F-16 без конкурс

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

    В Събота четох в някакъв вестник, че за да купим каквото и да е първо трябва да продадем СУ- 25 това според военният министър.
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1616971
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1491264
    Последно редактирано от gabocvet; 05-11-12, 06:45.
    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

    Коментар


    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

      Първоначално публикуван от juri_fursov Преглед на мнение
      Лампов радар ,ще тръгне да работи и след ядерен взрив ,дигиталния- умира завинаги след такъв
      Знам руската военна електроника поне по мое време беше базирана на едни малки триодни лампи в ЗИПа бяха набодени на стереопорена подложка по 50 бройки . Всичко беше на модулен принцип а лампите и другите елементи бяха в държатели вадиш и сменяш изключително елементарна и удобна за работа система 99% от авариите ги отстраняваш без поялник и мултицет . Всяка апаратура си имаше книга в нея пише ако не работи това сменяш това и това всичко е номерирано и е лесно даже и за хора неспециалисти .
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

        За съжеление ,не успях да отворя радиостанция ,да видя какво има вътре ,Точно по време на мойта служба ни подменига танкове и радиостанции станаха като сегашните ,само че с запаметени /не си спомням колко честоти / и ако на старите можегме да слушаме музика ,на новите не знаеш ли нужната честота НЕ СТАВА . Но май новите не бяха толкова надежни ,все ръчкаха по тях .На едно от учения с командира на батальона разменихме даже танкове ,той нямаше никаква връзка с командира на полка .

        Коментар


        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

          По мое време почна да идва това ново поколение . При свръзките до нас дойде цифрова ЗАС станция до която ние простосмъртните войници имахме достъп само до кабината на камиона тя беше качена на Камаз и до колкото аз разбирах от думите на обслужващите я беше несъвместима с над 90% от останалата по стара техника и обикновено я връзваха да работи с тропосверките . Тогава тая техника денонощно я пазеше въоръжен караул.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

            То след ядрен взрив само радари ще ни трябват та за това давай с лампови.

            А аню Бомбата пак кефи- да очакваме неочакваното,направо щях да се изненадам ако беше друго.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              То след ядрен взрив само радари ще ни трябват та за това давай с лампови.

              А аню Бомбата пак кефи- да очакваме неочакваното,направо щях да се изненадам ако беше друго.
              ПО тази логика ,не ни трябва вообще нито армия ,нито самолети .
              Но мисля че е нормално конструктор създаващ военни съоръжения да помисли за много ситуации ,включително и за ядерен взрив .Никой не иска да има войни ,но те се случват и ще се случват .

              Коментар


              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                Войни ще има, но приоритетите вече са други. Ако руснаците (сега те са вероятният противник) ни бомбандират с ядрено оръжие то последно ще ни е до някакъв радар...
                А и тези приказки за "желязната" лампова руска техника ...
                Аз три години съм бил на различни РЛС и се нагледах, мерси.

                Коментар


                • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                  Ноемврийското Чали, наистина малко е пообъркало понятията! Самолета е само платформа (съвсем не маловажен факт, разбира се), както и всяка друга самоходна (летяща, плаваща и прочее) система и нейната ефективност идва най-вече от това с какво е окомплектована (въоръжена) и какво може да носи (за сега оставяме на страна "колко далеч", "колко бързо" и "на каква цена"). Пускането на бомбата или изстрелването на ракетата е само последния етап от една бойна мисия във ВВС и общо-взето е най-лесната и проста част от уравнението. Преди това самолета трябва да стигне невредим до целта, да я открие и разпознае и не на последно място - да се върне цял и невредим в базата (може би - най-важното нещо)! За да се случи всичко това, на борда на самолета има един куп системи (радари, оръжейни системи, системи за електронна защита и електронна война, комуникации, разузнаване и т.н. и т.н.), отделно от това - оръжие и системи за собствена защита, бронировка (при щурмовата авиация) и т.н. и т.н. - все неща които тежат и черпят енергия, която самолета сам трябва да произведе във въздуха... Водещите производители не са по-лоши мениджъри и икономисти от теб и със сигурност не биха се хвърлии в свръх скъпи разработки и производства, ако нещата можеха да се случат със прости и евтини самолети, които могат да се произвеждат и в гаража или задния двор! Леките учебни самолети са създадени с една единствена цел - да бъдат учебни! На тях пилотите се учат да летят и да стрелят (най-общо казано) и толкоз! Те нито имат физическата конструктивна възможност да носят достатъчно голям полезен товар (всичко изброено по-горе), нито необходимата скорост, за да избягат от тези които я имат (тук въобще не слагам в сметките вражеско ПВО - то е отделно на ръка)! В реални бойни действия един такъв самолет - който искаш да произвеждаш, няма да бъде нищо повече от "пушечно месо", а пилотите летящи на на него - "Камикадзе"-та, без никакъв шанс да нанесат каквито и да вреди на противника!

                  П.П. - С оглед на намесването в темата на "несиметрични бойни действия" и "локални конфилкити" - на нас ни е много по-голям проблем липсата на адекватни транспортна и щурмова авиация (най-вече хеликопери)....
                  Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 05-11-12, 09:38.

                  Коментар


                  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                    Като абсолютен лаик по темата, гледам заглавието и веднага възниква един основен въпрос. Каква е нормативната уредба за купуване на военни самолети за нуждите на българската армия? Някой може ли да цитира законът, който точно описва процедурата?

                    Коментар


                    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                      Ноемврийското Чали, наистина малко е пообъркало понятията! Самолета е само платформа (съвсем не маловажен факт, разбира се), както и всяка друга самоходна (летяща, плаваща и прочее) система и нейната ефективност идва най-вече от това с какво е окомплектована (въоръжена) и какво може да носи (за сега оставяме на страна "колко далеч", "колко бързо" и "на каква цена"). Пускането на бомбата или изстрелването на ракетата е само последния етап от една бойна мисия във ВВС и общо-взето е най-лесната и проста част от уравнението. Преди това самолета трябва да стигне невредим до целта, да я открие и разпознае и не на последно място - да се върне цял и невредим в базата (може би - най-важното нещо)! За да се случи всичко това, на борда на самолета има един куп системи (радари, оръжейни системи, системи за електронна защита и електронна война, комуникации, разузнаване и т.н. и т.н.), отделно от това - оръжие и системи за собствена защита, бронировка (при щурмовата авиация) и т.н. и т.н. - все неща които тежат и черпят енергия, която самолета сам трябва да произведе във въздуха... Водещите производители не са по-лоши мениджъри и икономисти от теб и със сигурност не биха се хвърлии в свръх скъпи разработки и производства, ако нещата можеха да се случат със прости и евтини самолети, които могат да се произвеждат и в гаража или задния двор! Леките учебни самолети са създадени с една единствена цел - да бъдат учебни! На тях пилотите се учат да летят и да стрелят (най-общо казано) и толкоз! Те нито имат физическата конструктивна възможност да носят достатъчно голям полезен товар (всичко изброено по-горе), нито необходимата скорост, за да избягат от тези които я имат (тук въобще не слагам в сметките вражеско ПВО - то е отделно на ръка)! В реални бойни действия един такъв самолет - който искаш да произвеждаш, няма да бъде нищо повече от "пушечно месо", а пилотите летящи на на него - "Камикадзе"-та, без никакъв шанс да нанесат каквито и да вреди на противника!

                      П.П. - С оглед на намесването в темата на "несиметрични бойни действия" и "локални конфилкити" - на нас ни е много по-голям проблем липсата на адекватни транспортна и щурмова авиация (най-вече хеликопери)....
                      Чарли, освен мениджърско, има и инженерно образование (Хидро и пневмо техника), та се е сетил за доста неща. Даже се е сетил, че има разлика дали самолетът е коструиран през 70-те години на миналия век или през второто десетилетие на този. Включително се е сетил да погледне географската карта. Но това са неща, които нямат значение. Важното е да четеш списание "Криле" и да питаш Гугъл. Това прави от всеки ползващ тези два източника специалист по бойна авиация.

                      П.П. И, за да не останеш с грешно впечатление, Чарли единствено защитаваше тезата, че за да си купиш самолети, дето ще ти носят само разход, е добре да помислиш как ще изкараш парите за тях. Останалото дойде от "специалисти" по въпроса.
                      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                      Коментар


                      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                        Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                        Чарли, освен мениджърско, има и инженерно образование (Хидро и пневмо техника), та се е сетил за доста неща. Даже се е сетил, че има разлика дали самолетът е коструиран през 70-те години на миналия век или през второто десетилетие на този. Включително се е сетил да погледне географската карта. Но това са неща, които нямат значение. Важното е да четеш списание "Криле" и да питаш Гугъл. Това прави от всеки ползващ тези два източника специалист по бойна авиация.

                        П.П. И, за да не останеш с грешно впечатление, Чарли единствено защитаваше тезата, че за да си купиш самолети, дето ще ти носят само разход, е добре да помислиш как ще изкараш парите за тях. Останалото дойде от "специалисти" по въпроса.
                        В такъв случай бих искал да ми обясниш как точно би организирал РЕНТАБИЛНО родно производсво на бойни многоцелеви самолети при положение, че нито нуждите на родната ни армия са достатъчни - за да осмислят производството им, нито има свободна ниша за това на международния пазар..?!!

                        П.П. - И за да имаш реална представа за това - къде се намират технологиите в момента - по време на натовските бомбардировки в Сърбия, живота на един сръбски Миг-29 е бил около 15 секунди, като за това време "въздушния бой" за сръбските пилоти се е изчерпвал с максимално бързото набиране на височина (с форсаж), прехващане на целите, залпов пуск на всичко налично от типа "въздух-въздух" и катапултиране...!!!! Към тази статистика, предвид техническите ти и мениджърски познания можеш да отнесеш ТТ данните на който и да е лек учебен самолет, независимо кога е проектиран и (кое поколение е...) и да се опиташ да ме убедиш, че ще искара поне 30 секунди в небето, преди да му сменят агрегатното състояние....
                        Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 05-11-12, 12:19.

                        Коментар


                        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                          В такъв случай бих искал да ми обясниш как точно би организирал РЕНТАБИЛНО родно производсво на бойни многоцелеви самолети при положение, че нито нуждите на родната ни армия са достатъчни - за да осмислят производството им, нито има свободна ниша за това на международния пазар..?!!
                          Ако мога ей просто така да ти обясня това ще съм голям факир. Не мога. Тук и веднага не мога. Никой не може, при така поставените условия. Ако на тузаеците е забранено да носят обувки трудно ще им продадеш. Ако искаш да ти разработя бизнес план - няма проблем. Сигурен ли си, че имаш достатъчно наличности в банковата сметката? За да си платиш плана. За инвестицията отделно.

                          П.П. Марто, не ми се занимава с глупости. Ще съм ти благодарен, ако не ме въвличаш повече в темата. Какво имах да казвам го казах. Ако имаш конкретни въпроси - на ЛС. И понеже видях чак сега редакцията на мнението ти, което съдържа отговор на въпроса дали ни трябват 30-годишни кошници, изкарващи по 15 секунди във въздуха мисля, че съвсем приключихме казуса. Пък и темата за Сърбия срещу останали свят е леко глупава. Само доказва, че към онзи момент НАТО е можел да победи Сърбия. Не доказва, че ни трябват "на гол тумбак чифте дърти пищови".
                          Последно редактирано от NovemberCharlie; 05-11-12, 12:31.
                          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                          Коментар


                          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                            Във връзка с казаното от Марто:

                            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                            П.П. - И за да имаш реална представа за това - къде се намират технологиите в момента - по време на натовските бомбардировки в Сърбия, живота на един сръбски Миг-29 е бил около 15 секунди, като за това време "въздушния бой" за сръбските пилоти се е изчерпвал с максимално бързото набиране на височина (с форсаж), прехващане на целите, залпов пуск на всичко налично от типа "въздух-въздух" и катапултиране...!!!! Към тази статистика, предвид техническите ти и мениджърски познания можеш да отнесеш ТТ данните на който и да е лек учебен самолет, независимо кога е проектиран и (кое поколение е...) и да се опиташ да ме убедиш, че ще искара поне 30 секунди в небето, преди да му сменят агрегатното състояние....

                            На фона на тази информаци бих искал да запитам какъв е смисъла да имаме самолети? Не е ли по-целесъобразно да имаме много датчици от различни видове. като датчиците да са пасивни. Това е за да не се вижада много много какви са и къде са. Тези датчици да подават информацията си към някаква мрежа от сървъри. Тук думата сървъри я възприемете в най-широкия възможен смисъл. Няма предвид точно компютри, а някакви устройства обработващи сигнала. Така в щабовете да се получава една пълна картинка на всичко което лети. По това което не ни харесва че лети, да се целеуказва и след това по подходящ начин, то да спира да лети.

                            Не виждам смисъл да имаме нещо, струващо 50 или 60, или 80, или не знам колко си милиона в евра или американски долари, което да е за еднократна употреба на практика. В рамките на 1 000 000 лева мисля, че нашата остатъчна промишленост все още може да прозведе годна зенитна ракета. За мен е много важно "джапането" да си го произвеждаме сами. Въобще цялата система да си е наша и вътре нито съюзниците ни, нито противниците ни, нито флотата да знаят какво има. Разчетите да тренират редовно като изпукват годишното производство ракети. Нормалното за мен е всеки разчет да има две учения годишно. В рамките на едно учение да обстрелва поне два вида цели с реални ракети. Така ще си имаме защита, поръчки за собствената си промишленост и независимост.

                            За мироналагащи, мироопазващи и противопартизански, извинете контратерористични по ново му, операции на наша (да не дава Господ) или не наша територия ще свършат работа и Ел-ките или пък предлагания от Кучето "Тукан".

                            Ако за целите на парада ни се налага толкова, да си вземем едни "Евробойци" втора преснота, ако братския немски народ ни ги продаде по братски и като за "втора преснота" или едни "Грипен"-и ако позволява икономиката ни. Иначе по-добре да си поддържаме МиГ 21-то. "Големите прахосмукачки" на "Локхийд-Мартин" не ни трябват особено. Да се модернизираме с 30 годишни самолети, вече препродавани 1 път не ми звучи въобще логично.

                            И да се допълня - въобще не ми харесва идеята да се похарчат толкова много обществени пари де-факто "под масата".
                            Последно редактирано от Alexr; 05-11-12, 13:30.

                            Коментар


                            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                              Май идеята да ни ''пуснат '' в НАТО ,да ни пробутат не нужни за тях неща ,не повече .
                              А за живота на един самолет не мога да кажа , кат танкист на на нас ни даваха ''живот'' в бойните условия 3 минути и 50 секунди

                              Коментар


                              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                                Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                                В Събота четох в някакъв вестник, че за да купим каквото и да е първо трябва да продадем СУ- 25 това според военният министър.
                                http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1616971
                                http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1491264
                                На честването 61 години авиобаза "Безмер" не вдигнаха нито един СУ-25. Като причина изтъкнаха липса на пиропатрони за катапулта. За един катапулт трябват 16 броя...цена на един пиропатрон 5$....Или 90$ на самолет Е какво да кажем...
                                Отсрамиха се с кацането на "лачения" Пилатус..и това беше
                                Прикачени файлове
                                ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X